Hope schreef:Devious schreef:
Zoals ik al had aangekondigd heb ik hierover een topic gestart op het heksenforum. Geen van de heksen herkent zich in bovenstaande.
Mijns inziens treden dit soort verschijnselen pas op, zodra zij met de Here Jezus in aanraking komen.....
Dat is tenminste wat ik veel gehoord heb. Ik zeg maar zo: de duisternis kan het licht niet verdragen....
Hee Hope!!
Da's lang geleden, nog niet tot de islam bekeerd zie ik?
Wat dit met de topictitel te maken heeft weet ik niet, maar ik doe vrolijk mee.
Zoals je misschien wel weet ben ik gek op 'christian urban legends' vooral als ze over wicca, satanisme, de vrijmetselarij of raadselachtige opstandingen uit de dood in het verre Bokkie-Wokkie-land gaan. Ook ivm spontaan optredende gouden vullingen mag men mij uit bed bellen.
Zoals altijd ga ik niet zeggen dat dat wel of niet gebeurt maar mijn ervaring is dat als ik om een TNO- medisch- of psychiatrisch rapportje ga vragen het ineens erg stil blijft.
En totdat het tegendeel bewezen is (met zulke onderwerpen tovert Google altijd minstens 1 pagina met Amerikaanse christenfundisites naarboven met een wetenschappelijk gehalte van Monty Python) hou ik het op 'CULs'.
Overmatige interesse in dingen als het occulte, religie, oosterse mystieken kan een voorteken van schizofrenie zijn (maar dat hoeft natuurlijk niet).
Vanuit die invalshoek kan men misschien een link naar wicca trekken maar dat gaat net zo goed op voor het christelijke geloof.
Rebecca schreef:
Ik ken mensen die in de 'here jezus' geloven en zijn stem horen en/of die van 'de vader'. Sommige beweren opdrachten van hen te krijgen en plegen daarvoor zelfs een moord...Anderen denken daarentegen goed te doen door anderen te helpen in de zin van evangeliseren of bijv. boodschappen doen voor de oude buurvrouw.
Het lijken mij toch 2 verschillende dingen.
Al is de grens tussen 'werkelijkheid en waan' soms vaag.
Als iemand opdrachten van Paulus krijgt om te gaan joggen kan ik dat niet controleren, echter als iemand beweert dat Paulus bij hem in de koelkast zit heb ik wat meer houvast.
Veel van hen doen dit echter omdat ze een angst hebben.
Is dat zo?
Ik kom het weinig tegen moet ik zeggen, iig minder dan ik verwachtte.
Met het christelijk geloof kan je alle kanten op, de kant van angstreligie is een van deze.
Wat ik vaker zie, en ik snap het nooit helemaal, het komt op mij dubbel over is het volgende, jullie kennen de types wel;
van die mensen die ahw met de jas al aan bij de voordeur zitten uit angst de opname te missen maar tegelijker tijd 7 kleuren schijten als men ze voorleest uit Harry Potter.
De angst dat als ze niet goed doen, of in het geval van 'stemmen horen' niet doen wat god of jezus hen zegt, ze in de hel zullen komen.
Dit komt op mij over als een psychotisch iets.
In termen van licht en duister; er kan geen licht zijn als er geen duisternis is en er kan geen duisternis zijn als er geen licht is.
Leuk om over filosoferen maar er komt toch nooit iets uit.
Wat is dus in deze goed en wat is in deze kwaad. Het zijn maar relatieve begrippen.
Ik zou het niet durven zeggen.
Wel durf ik te zeggen dat het m.i. sterk versimplificeerde christelijke 'God = goed - Satan = slecht' in de praktijk niet lijkt op te gaan.
Motivatie: Elk christelijk forum

Zodra men het onderling niet eens is maakt men elkaar (uiteraard met goeie bedoelingen...) virtueel helemaal af.
Zet een Baptist tussen een stel katholieken of vv en het is feest!
Hope schreef:
Ik ben ook iemand die in de Here Jezus gelooft en ook ik denk Zijn stem te horen. Dit is niet de stem die vraagt een moord te plegen.
Op de lijn richting wat de Here Jezus volgens sommigen zou moeten voorstellen heb ik persoonlijk aardig wat packet loss, Chello is er niks bij.

Mbt tot m'n eigen godsbeeld is het wat beter gesteld en ik vind mezelf, noch jou, niet psychotisch.
Ik heb geen angst en ik wil Hem gehoorzamen omdat ik van Hem hou!
Het licht kan wel degelijk zonder het duister. Sterker nog, eens zal het duister overwonnen zijn en blijft de volheid van Gods licht voor altijd bestaan! Ik zie dan ook niets positiefs in duister. satan heeft verloren en is overwonnen en het enige wat hij wil is dingen kapot maken.
Lieve schat, ik kan er niks mee, mij te vaag, zie opmerking hierboven over het in de praktijk niet werkend goed/slecht-systeem.
No offence, maar je kent me al langer.
Als we het dan toch over stemmen gaan hebben.
SP!
Even serieus:
Nee, ik volg de stem van de Goede Herder!!
Dat is tenminste wat ik geloof!
Op een bepaalde manier kan ik zeggen; 'ik ook', grappig he?