Dat hangt toch van het verzetje af en de context. Als er tijdens de gay-pride gedrag tentoongesteld wordt, dat we in geen andere context toelaten, dan vind ik het redelijk makkelijk omdat als iemands verzetje neer te zetten. Want iemands verzetje toelaten, zou juist betekenen dat dat gedrag niet tot de pride beperkt zou moeten blijven.Leon schreef: ↑16 aug 2023 19:48Op zich is dat dan weer een principe. een samen-leving heeft wel regels nodig. Dus als het op een gegeven moment nodig is om gay prides en/of zomercarnaval vanwege obsceniteit of geweld te verbieden, en dat wordt democratisch besloten, het zij zo. De dictatuur van de meerderheid.
Verder blijft het flauw dat mensen de ander niet hun verzetje gunnen. Kinderen worden ook bedorven door schijnheilige politici en stereotypering in films en reclame.
Filosoferen over de Gay Pride
Moderator: Moderators
Re: Filosoferen over de Gay Pride
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Dat hangt toch van het verzetje af en de context. Als er tijdens de gay-pride gedrag tentoongesteld wordt, dat we in geen andere context toelaten, dan vind ik het redelijk makkelijk omdat als iemands verzetje neer te zetten. Want iemands verzetje toelaten, zou juist betekenen dat dat gedrag niet tot de pride beperkt zou moeten blijven.Leon schreef: ↑16 aug 2023 19:48Op zich is dat dan weer een principe. een samen-leving heeft wel regels nodig. Dus als het op een gegeven moment nodig is om gay prides en/of zomercarnaval vanwege obsceniteit of geweld te verbieden, en dat wordt democratisch besloten, het zij zo. De dictatuur van de meerderheid.
Verder blijft het flauw dat mensen de ander niet hun verzetje gunnen. Kinderen worden ook bedorven door schijnheilige politici en stereotypering in films en reclame.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Natuurlijk chargeer je en dat weet je zelf ook wel.dikkemick schreef: ↑16 aug 2023 10:27 Wat mij betreft krijgt de jeugd voorgeschoteld dat:
Je absoluut niet verlegen mag zijn
Je altijd volwassenen moet pareren met een weerwoord
Je vooral niet gewoon hetero kunt zijn
Je een tussenjaar moet nemen en vooral niet gaat werken voor een hongerloontje
Je in bitcoins moet gaan
Je jezelf moet zijn en schijt moet hebben aan alles en iedereen
Je vooral niet 36 uur moet gaan werken
Je een depressieve stoornis moet hebben
Je je begeeft op zoveel mogelijk sociale media
Of chargeer ik hier?
Zionist
Okay ik denk dat veel uitingen niet gedaan zouden worden als niet eerst: gerookt, gedronken, gesnoven, gespoten, of geslikt zou zijn. Dan kom je weer op een oude discussie, legaliseren of niet. Wat mij betreft vernietig je met drugs de normaliteit, en dat wordt op grote schaal gedaan. Ik heb niet de illusie dat we ooit in een normale wereld zullen leven.axxyanus schreef: ↑16 aug 2023 20:10Dat hangt toch van het verzetje af en de context. Als er tijdens de gay-pride gedrag tentoongesteld wordt, dat we in geen andere context toelaten, dan vind ik het redelijk makkelijk omdat als iemands verzetje neer te zetten. Want iemands verzetje toelaten, zou juist betekenen dat dat gedrag niet tot de pride beperkt zou moeten blijven.Leon schreef: ↑16 aug 2023 19:48Op zich is dat dan weer een principe. een samen-leving heeft wel regels nodig. Dus als het op een gegeven moment nodig is om gay prides en/of zomercarnaval vanwege obsceniteit of geweld te verbieden, en dat wordt democratisch besloten, het zij zo. De dictatuur van de meerderheid.
Misschien…
Met natuurlijk een kleine kern van waarheid.ChaimNimsky schreef: ↑16 aug 2023 20:43Natuurlijk chargeer je en dat weet je zelf ook wel.dikkemick schreef: ↑16 aug 2023 10:27 Wat mij betreft krijgt de jeugd voorgeschoteld dat:
Je in bitcoins moet gaan
Of chargeer ik hier?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Wat ik zeg: ieder zijn/haar/hen ding. Maar loop er niet zo opzichtig mee te koop. Het gaat mijn om excessief gedrag, van welke sekse dat ook moge komen. Schreeuwerige t-shirts met een favoriete band hoeft van mij ook niet. Maar als je je verder gedraagt: be my guest.Socratoteles schreef: ↑16 aug 2023 16:18Lieve dikkemick,
Ik denk soms ook met weemoed terug aan de tijd dat ik nog gewoon hetero kon zijn. Gewoon platonische vriendschappen kon onderhouden met andere mannen. Maar het is niet meer van deze tijd, daar kan ik niet omheen. Het roept maatschappelijke weerstand op. Voor mij kwam het omslagpunt begin dit jaar, toen een collega in elkaar werd geslagen omdat hij hetero was. Socratoteles, dacht ik bij mezelf, als je nu niet ingrijpt dan ben jij de volgende. Mijn huisgenote zei nog dat ze zich voortaan wel als man wilde presenteren, de schat, maar dat zijn halfbakken oplossingen. Je moet zoiets niet halfslachtig aanpakken.
Op het verjaardagsfeestje van een kennis zag ik mijn eerste kans schoon. De sfeer was uitgelaten, er werd gedanst, en ik dreef door de muziek in de prettige roes van een paar glazen goede wijn richting de rand van de woonkamer. Plofte op de bank naast een jongeman die daar net een gepassioneerd betoog lag te houden tegen Heidegger's plaats in de filosofische canon. Kijk, dan weet je al dat je niet met een rechtse rakker van doen hebt en dat is een goed voorteken. Is een canon inherent al niet marginaliserend?, opperde ik. Ja, nu had ik zijn aandacht. Afijn, waar we allemaal over hebben gekletst weet ik al niet meer. Maar gaandeweg kwamen we steeds dichter tegen elkaar te liggen, en ik moet bekennen, het liet me niet koud. Zijn mooie ogen, zijn schalkse lach, zijn warme lijf, zijn zachte lippen..
Ja, okee, toegegeven, ik verleid nog wel eens per ongeluk een leuke vrouw, uit gewoonte. Kan gebeuren. Het is een leerproces, dat zeg ik er eerlijk bij. Maar ik kan het je van harte aanraden. Omarm de nieuwe realiteit. Je hebt gewoon geen idee hoeveel hechter de vriendschappen met je seksegenoten zullen voelen wanneer er ruimte is voor liefde en voor intimiteit.
Knuffel,
je Socratoteles
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
GacChaimNimsky schreef: ↑16 aug 2023 20:43Natuurlijk chargeer je en dat weet je zelf ook wel.dikkemick schreef: ↑16 aug 2023 10:27 Wat mij betreft krijgt de jeugd voorgeschoteld dat:
Je in bitcoins moet gaan
Of chargeer ik hier?
Maar ik blijf erbij wat de pride betreft. Doe allemaal gewoon en stel je niet aan en.... laten we elkaar accepteren.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Peter van Velzen
- Site Admin
Jij chargeert bijna overaldikkemick schreef: ↑16 aug 2023 10:27 Wat mij betreft krijgt de jeugd voorgeschoteld dat:
Je in bitcoins moet gaan
Of chargeer ik hier?
Ik wens u alle goeds
- Peter van Velzen
- Site Admin
Tja kunnen betekent mogelijk zijn. Als dat jou niet bevalt, moet je geen Nederlands spreken.
Ik wens u alle goeds
Je propageert een positieve boodschap die pleit voor tolerantie en harmonie in relaties en interacties tussen mensen, maar laat zulks voorafgaan door een oproep dat iedereen zich eerst zo zou moeten gaan gedragen dat tolerantie en harmonie nietszeggend worden vanwege de opgelegde uniformiteit in gedrag.
Elkaar accepteren houdt mijns inziens op de eerste plaats in dat zulks gepaard gaat met het juist NIET bij voorbaat opleggen van gedragscensuur zoals doe gewoon en stel je niet aan.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Wat is een normale wereld dan volgens jou? Is dat een wereld waarin ieder zich zo gedraagt dat zulk gedrag past binnen de waarden en normen van die wereld?
- "It's no measure of health
to be well adjusted
to a profoundly sick society."
Jiddu Krishnamurti
Het gaat hier over de Gay Pride en dergelijke en dat is dan ook waar "dat het allemaal kan en mag" op slaat. Zoek zelf het verschil met "alles dat mogelijk is, moet maar kunnen".
Je schrijft elders dat je de Gay Pride verwerpelijk vindt en zulks werpt een verhelderend licht op al dat [af]reageren van je op een onschuldig extravagant gebeuren.
De normale wereld ging in dit geval over een wereld zonder middelengebruik. Je zou nog kunnen zeggen dat “normaal” een matig middelengebruik zou kunnen zijn. Ik denk dat de praktijk is dat men helemaal los gaat op middelengebruik, en overeenkomstig ongeremd gedrag laat zien.
Mogelijk dat sommigen ook ongeremder zijn zonder middelengebruik.
Misschien…
Thnx. Soms wat olie op t vuur gooien.Peter van Velzen schreef: ↑17 aug 2023 02:01Jij chargeert bijna overaldikkemick schreef: ↑16 aug 2023 10:27 Wat mij betreft krijgt de jeugd voorgeschoteld dat:
Je in bitcoins moet gaan
Of chargeer ik hier?![]()
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Hier kent ik niets van bakken hoorPeter van Velzen schreef: ↑17 aug 2023 02:07Tja kunnen betekent mogelijk zijn. Als dat jou niet bevalt, moet je geen Nederlands spreken.
Einstein/Mick
Einstein/Mick