Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

appelfflap schreef: 08 okt 2023 19:44
Rereformed schreef: 08 okt 2023 19:04 Precies. Hier geef je goed aan hoe je zo eenzijdig bent geworden.
anderzijds is net dit thema zo verschrikkelijk gepolariseerd dat het bijzonder moeilijk is om ergens neutraal te blijven

nu is het discours dat hamas een oorlog begonnen is
gaan we nu echt beweren dat Hamas, zomaar en uit het niets, een buurland aanvalt zonder dat dit buurland een aanleiding zou gegeven hebben?
dan doe je de waarheid toch enigszins geweld aan denk ik.
Natuurlijk gaat er een enorme geschiedenis aan vooraf. En wat ik zie is een underdog en een overheersende manipulator. Vul zelf maar in wie wat toekomt.
En ja, Rereformed, ik keur geweld af, maar soms begrijp ik reacties. En dat wil.niet zeggen dat ik het goedkeur!
Ik begrijp de onmacht, de frustraties. Leg me dus geen woorden in de mond aub.
Israël is een boevenstaat en hamas waarschijnlijk geen haar beter. Maar Hamas en Palestijnen is de Calimero in deze.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Israël heeft jaren gelegenheid gehad om eens met dialoog een oplossing te zoeken. Maar dat wouden ze niet. Alleen altijd maar moorden in de Gaza strook. Dus daar groeit de haat al decennia lang. En dan opeens hebben de Palestijnen een idee hoe ze toe kunnen slaan. En nu is Israël zielig?

Deze site wordt niet meer bijgehouden. Toen ik hem voor het eerst zag was ik diep onder de indruk. Dit geeft precies weer waarom er zoveel haat onder de Palestijnen leeft.
https://www.rememberthesechildren.org
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

'Hamas waarschijnlijk geen haar beter.' Waarschijnlijk.
Als je maar lang genoeg doorzoekt wordt elk land een 'boevenstaat.'
Kroatië, het moderne Kroatië. In de jaren negentig van de twintigste eeuw gevestigd op de grootschalige verdrijving van Serviërs. Ligt iemand er wakker van? Gewaardeerd EU-lid, in de Euro, vakantieland - ligt iemand et nog wakker van?

Ziende blind horende doof...
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

En ook het volgende valt in de lijn der verwachtingen, daar er meer landen bij betrokken dreigen te raken.

https://www.foxnews.com/world/us-navy-m ... -hamas-war
The U.S. Navy is moving warships and aircraft closer to Israel in the aftermath of an unprecedented assault on the country from Hamas terrorists, a U.S. military official tells Fox News.
Er moet nu ook geprobeerd worden dit niet uit te laten lopen op een veel groter conflikt in de regio.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Hamas is op een bepaalde manier door Israël gemaakt.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Bonjour schreef: 08 okt 2023 20:22 Hamas is op een bepaalde manier door Israël gemaakt.
=D>
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Bonjour schreef: 08 okt 2023 20:22 Hamas is op een bepaalde manier door Israël gemaakt.
Een treffende uitspraak
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 08 okt 2023 09:04 Lanfy

De regering van Israël vind ik moreel niet superieur aan de nazi's.
Ze blijven veroveren en hebben eerste en tweede rangs burgers, waarbij de eerste rangs op alle vlakken worden voorgetrokken.
Palestijnen zijn de ratten van Israël en ratten kun je t beste uitroeien. Althans, dat is de visie van dictator Netanyahu die nog meer macht naar zich toe wil trekken.

Ik voorzie dan nu ook.een totale oorlog waarbij de kleine stukjes grondgebied van Palestijnen (getto's) ingelijfd zullen worden bij het grote machtige Israël.
Wat jij nog steeds niet begrijpt of wilt begrijpen is dat er met de Hamas NIET te onderhandelen valt! Wat snap je daar niet aan? Hamas doet geen concessies! Hamas staat voor de totale vernietiging van de staat Israel! Kun je zelf heel makkelijk opzoeken! Zelfs Egypte, waar de Hamas een afsplitsing was van de Moslimbroederschap, wil niets met ze te maken hebben!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Mullog schreef: 08 okt 2023 20:36
Een treffende uitspraak
Leuk geprobeerd maar hoe kun je onderhandelen met iemand die er op voorstaat om niet te onderhandelen, maar je totale vernietiging voor ogen heeft?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

lost and not found yet! schreef: 08 okt 2023 21:14 Leuk geprobeerd maar hoe kun je onderhandelen met iemand die er op voorstaat om niet te onderhandelen, maar je totale vernietiging voor ogen heeft?
nu kun je moeilijk beweren dat israel wel oprecht wil onderhandelen
de nederzettingenpolitiek is een heel stevig bewijs van Israëls onwil in die zin
de wurggreep op gaza helpt ook niet echt
raketten trekken de aandacht, israel die nu de ziekenhuizen in gaza zonder stroom zet is de facto ook een stevige misdaad tegen nogal wat internationale verdragen en conventies.

ik zie geen oplossing
een genocide op de palestijnen is geen optie en Joden de zee indrijven ook niet echt realistisch
lost and not found yet!
Bevlogen

appelfflap schreef: 08 okt 2023 21:27
lost and not found yet! schreef: 08 okt 2023 21:14 Leuk geprobeerd maar hoe kun je onderhandelen met iemand die er op voorstaat om niet te onderhandelen, maar je totale vernietiging voor ogen heeft?
nu kun je moeilijk beweren dat israel wel oprecht wil onderhandelen
de nederzettingenpolitiek is een heel stevig bewijs van Israëls onwil in die zin
de wurggreep op gaza helpt ook niet echt
raketten trekken de aandacht, israel die nu de ziekenhuizen in gaza zonder stroom zet is de facto ook een stevige misdaad tegen nogal wat internationale verdragen en conventies.

ik zie geen oplossing
een genocide op de palestijnen is geen optie en Joden de zee indrijven ook niet echt realistisch
Israel heeft vele malen geprobeerd om te onderhandelen over vrede, waar Yassar Arafat, Yitzhak Rabin en Shimon Peres in 1994 de Nobelprijs voor de vrede hebben ontvangen! Maar Hamas zegt zelf dat ze niet zullen rusten voordat ze de staat Israel vernietigt hebben!
Maar ik ben bang dat als ik op 23 juni 2035 de krant opensla dat is lees op pagina 5 dat de vredesonderhandelingen in het midden oosten weer zijn begonnen!
We will dance again!
lost and not found yet!
Bevlogen

Dikkemick schreef:
Israël is een boevenstaat en hamas waarschijnlijk geen haar beter. Maar Hamas en Palestijnen is de Calimero in deze.
Huh? Hamas is geen haar beter maar wel de Calimero? Heb je nu eindelijk eens de grondbeginselen van Hamas bestudeerd? Nogmaals de vraag, hoe kun je onderhandelen met een partij die zegt dat er niet te onderhandelen valt? Die je totale vernietiging voor ogen heeft!
We will dance again!
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

lost and not found yet! schreef: 08 okt 2023 21:14
Een treffende uitspraak
Leuk geprobeerd maar hoe kun je onderhandelen met iemand die er op voorstaat om niet te onderhandelen, maar je totale vernietiging voor ogen heeft?
Door de haat te bestrijden waar Hams op gedijt. En ze doen steeds precies het tegenovergestelde.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bonjour schreef: 08 okt 2023 22:08
lost and not found yet! schreef: 08 okt 2023 21:14
Een treffende uitspraak
Door de haat te bestrijden waar Hams op gedijt. En ze doen steeds precies het tegenovergestelde.
Heel menselijk toch? Als je tegenstander bij voorbaat al nee zegt!?
We will dance again!
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

lost and not found yet! schreef: 08 okt 2023 21:50 Israel heeft vele malen geprobeerd om te onderhandelen over vrede,
onderhandelen over vrede terwijl je je annexatie- en nederzettingenpolitiek nooit stop zet?
dat klopt niet hé

Maar ik ben bang dat als ik op 23 juni 2035 de krant opensla dat is lees op pagina 5 dat de vredesonderhandelingen in het midden oosten weer zijn begonnen!
ik ben bang dat Israel op die moment misschien niet meer bestaat omdat hij gekraakt is onder de electorale invloed vd chassidische ultra orthodoxen.
Gesloten