1) Liefde is voor mij iets voor iemand doen zonder er zelf beter van te willen wordenErik schreef:Je hebt het zelf net bewezen.Thinklog schreef:Dus ook jij geeft toe dat liefde niet te bewijzen valt.
Namelijk...Het feit dat jij jezelf voortplant (of iig een poging daar toe kan ondernemen) is het bewijs dat liefde werkt als onderdeel van de overlevingsstrategie!Thinklog schreef:Het ging dus om overleven/voortplanten. Was toch vrij duidelijk dacht ik zo.
""Och dat is maar vanuit welk perspectief je het bekijkt.Thinklog schreef:Aanname? Ja, maar een niet onlogische.
1) Wat is liefde in jouw boek dan?Thinklog schreef:Dat is dus puur eigenbelang en niet liefde in my book.
2)Dus als je jouw 'god' niet liefhebt kom je toch in de hemel?Thinklog schreef:Ik geloof wel in liefde zonder eigenbelang.
Nogmaals:3) Wat is de intentie van jouw godsbeeld zonder liefde dan?
Er staat verder wat over in korinthiers. 1 korinthiers 13
De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. 5 Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, 6 ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. 7 Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze.
2) De hemelcriteria zijn mij niet helemaal duidelijk. Vooropgesteld geloof ik niet in de hel met eeuwige pijniging. Hel is ook een vertaling van gehenna/tartarus/hades/sjeol. Het eeuwige graf (de eeuwige dood) is een mogelijke interpretatie.
3) Mijn God kent juist wel liefde. 3 johannes
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.