'Eerste islamitische ziekenhuis in Rotterdam'

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

heeck schreef:
sjun schreef:
heeck schreef:Eerst gewoon lezen ??!!!

Naast de door Tsjok geplaatste links vult deze pittig aan:
http://www.irfi.org/articles/articles_1 ... spital.htm
met nog aardig wat neven-info.

Roeland
Het is nogal een 'neutrale' bron waar je mee aankomt:
Welcome to the IRFI - Islamic Research Foundation International, Inc.Seeking Advancement of Knowledge through Spiritual and Intellectual Growth
Sjun,

Andere bronnen mee welkom, want er vallen wat leemtes op te vullen voor een propere beeldvorming, zo te lezen.
Achteraf bezien trof deze me vanwege het toetsen van feitelijke kennis aan het ethisch zakboekje van gelovigen: in dit geval de koran.

Wat ik nu zou moeten nazoeken is in hoeverre een dergelijke liefhebberij tot het eigen verenigingsgebouw zou zijn beperkt, of dat het in geval van een ziekenhuis in Nederland een deuk in de algemene voorzieningen betreft.
En dat weet ik niet.
Niemand die het weet vandaar dat monitoring op kwaliteitscriteria bij elk zorginitiatief gewoon bittere noodzaak is.
En dan uiteraard of we ons zo erg druk moeten maken over die 50 jaar verschil met Nederland. Van de jaren 50/60 herinner ik me ook donders goed de geloofsmoderatoren die aan ieder klub waren verbonden.
Vroeger had je hier ook katholieke ziekenhuizen waarin de traditie bijzonder in beeld kwam. Tegenwoordig is de bekostiging van dergelijke rituelen een heet hangijzer terwijl ook al niet meer geput kan worden uit een leger van vrijwilligers (bijvoorbeeld Nonnen) om de tradities gestalte te geven en de katholieke component van het hospitaal in beeld te houden. Oog voor de centen en oog voor de arbeidsverhoudingen door middel van CAO's hebben de religieuze tradities naar mijn idee vanzelf uitgesleten. Juist hierom ben ik benieuwd hoe Sturkenboom zijn gelegenheidsargument denkt te gaan bekostigen en of de verzekeraars er nu wel zo happig op zullen zijn te gaan lammeren voor de 'franje' (extra rituelen van gescheiden verpleging en behandeling) die onderdeel uitmaken van de argumentatie om een nieuw ziekenhuis op te richten. En ik weet ook niet of verpleegkundigen er nu wel zo happig op zullen zijn om bijvoorbeeld zonder CAO-voorwaarden bij Paul Sturkenboom aan de slag te gaan. (Gesteld dat Sturkenboom daar de ruimte vandaan haalt om de meerkosten van gescheiden zorgverlening en ritueel bereid voedsel van te bekostigen).
Kortom Sjun, als je ook nog een kiezeltje info hebt . . .

Roeland
Ik houd het wel in de gaten Roeland. Samenlevingsinrichting en bekostiging daarvan op lange termijn met voldoende oog voor kwaliteitscomponenten blijft voor mij interessante materie.
frans
Forum fan

Bericht door frans »

Ik heb overigens het idee dat een hoop moslims het idee ook maar zozo vinden. Exit proefballonnetje?

frans
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

frans schreef:Ik heb overigens het idee dat een hoop moslims het idee ook maar zozo vinden. Exit proefballonnetje?

frans
Niet als het aan de Rotterdamse PvdA ligt...
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Afbeelding
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Plaats reactie