Godslastering

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

eef schreef:distiple schreef
En eef;

Ben je zelf tot het "geloof gekomen" of ging het van huis uit?

Hoe weet je zeker anders, of je beleving van god de juiste is, als je niet alles hebt geprobeerd??
Ik ben gelovige opgevoed, maar ik heb zelf de keus gemaakt. Op mijn veertiende ging ik naar de pinksterconferentie van opwekking. Daar ben ik aangeraakt door de Heilige Geest. Toen ben ik dieper gaan nadenkne over het geloof en op mijn 15e heb ik de bewustekeus voor God gemaakt. Januari dit jaar ben ik gedoopt, ik ben nu 16.

.
Aangeraakt door de heilige geest?
Hmm, klinkt interessant. Wat gebeurde er?
Wat de oren vertellen, zien de ogen.
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

Laten we er eventjes van uitgaan dat het wel waar is
laten we er eventjes van uitgaan dat het niet waar is
Of deze folkloristische overblijfsels uit een of andere woestijn-cultuur wel of niet waar zijn : heeft er geen bal mee te maken
Of je iets maakt van je leven ( ook ten dienste van anderen) of helemaal niets ... heeft well alles te maken met ( de aard van het beestje en de omgeving waarin het zich ontwikkeld ) de mate waarin een sociaal dier , zich succescol de regels van zijn gemeenschap eigen maakt /varieert of aaanvaardbaar invult ... Hoe beter deze sociale inbedding slaagt hoe groter de kans dat het individu zich daar beter bij voelt
( het zich" goed voelen" is een richtsnoer van ons handelen ) ...

De mens domesticeert zichzelf tot huisdier ... dissidenten en varianten die sociaal niet aanvaardbaar zijn ( een te veel aan grote einzelgangers , solitaire egoisten en opportunisten in een gemeenschap ) worden weggeslekteerd ( terechtgesteld , gecastreerd , verstoten ... dat is het soort eugenetica die al duizenden jaren aan de gang is :
en het is een soort wapenwedloop .... waarvan de huidige mens het tussenresultaat is

God is niets anders dan het antropomorfe symbool van de traditioneel verworven en doorgegeven gemeenschapsregels van kracht in verschillende soorten en vormen van menselijke gemeenschappen die tot nu toe in staat zijn geweest zich te handhaven als ( verschillende ) cultureel-sociale vormen en basis-eenheden van sociaal gedrag ...

Het hiernamaals is de sociale gemeenschap waarin uw kinderen vermoedelijk kunnen verder leven ( misschien zelfs in door U gewenste gemeenschappen ) .... en ik denk dat het waard is daavoor te leven ... bovendien is dit een manier van doen die door de evolutie is bedacht met de voldoeningen van enig plezier / persoonlijke
beloning , voor de vervulling van uw "verplichtingen tegenover uzelf en de uwen
( = dat zijn de levende mensen )" ....
Laatst gewijzigd door tsjok45 op 21 jun 2005 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

eef schreef:
collegavanerik schreef
De katholieken staan in de ongebroken traditie met Petrus en Paulus. Daarnaast is Maria zelf verschenen in Lourdes en Fatima, wonderen die door de Paus zijn bevestigd als waar. Dacht je dat katholieken niet in Jezus geloven? Hij is Zelf telkens aanwezig in de Heilige Eucharistie als onbloedig offer.
Het breken met de traditie door Luther en Calvijn en het eigenmachtig uitleggen van de H Schrift was het begin van kerkscheuring op kerkscheuring. Aan de vruchten herkent men de boom, iedere ketter heeft zijn letter..
Ik weet wel dat katholieken in Jezus geloven. Maar zoals jij zei kan je niet in de hemel komen volgens de katholieken als je de waarde van de H. mis niet erkent

dit zei je:
Eef ,
Volgens de katholieken ben je verloren omdat je de onmetelijke waarde van de H. Mis niet erkent. Je hebt god niet de eer gegeven die hem toekomt maar je ingelaten met scheurmakers. Keer terug tot de Moederkerk voor het te laat is!
En daar ben ik niet mee eens, ik denk dat je alleen Jezus in je leven hoeft toe te laten. Als de paus wonderen voor waar acht maakt mij dat niet uit want ik hecht ook totaal geen waarde aan de paus. Voor mij is dat zelfs klinklare onzin.
Ach je staat toch al buiten de kerk, je houdt immers avondmaal onder leiding van ongewijde voorgangers. Bid de rozenkrans eef, zoals maria zelf heeft opgedragen.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

distiple schreef:
eef schreef:distiple schreef
En eef;

Ben je zelf tot het "geloof gekomen" of ging het van huis uit?

Hoe weet je zeker anders, of je beleving van god de juiste is, als je niet alles hebt geprobeerd??
Ik ben gelovige opgevoed, maar ik heb zelf de keus gemaakt. Op mijn veertiende ging ik naar de pinksterconferentie van opwekking. Daar ben ik aangeraakt door de Heilige Geest. Toen ben ik dieper gaan nadenkne over het geloof en op mijn 15e heb ik de bewustekeus voor God gemaakt. Januari dit jaar ben ik gedoopt, ik ben nu 16.

.
We waren aan het zingen en het was een hele heftige dienst geweest. Ik barsten in huilen uit maar zo voelde ik me helemaal niet. Het gevoel is niet te omschrijven. Dat zal je denk ik zelf mee moeten maken. Ik viel niet of zo, dat hoor je wel eens. Ik bleef gewoon staan. Het was onbeschrijfelijk mooi.

collegavanerik schreef
Ach je staat toch al buiten de kerk, je houdt immers avondmaal onder leiding van ongewijde voorgangers. Bid de rozenkrans eef, zoals maria zelf heeft opgedragen.

Miss ben ik niet duidelijk geweest maar ik ben neit (rooms)katholiek. Ik ben christelijk en wel vrij evangelisch. (rooms)katholieken aan bidden Maria en ik aanbidt Jezus. En ik ga niet tot Maria bidden, zij was gewoon een vrouw die God heeft uitgekozen om de moeder van Zijn Zoon te worden. Mara ze blijft een mens. Ik aanbidt haar niet en ik geloof niet dat Maria ook maar iets heeft opgedragen waar ik me aan moet houden.
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

eef,
We waren aan het zingen en het was een hele heftige dienst geweest. Ik barsten in huilen uit maar zo voelde ik me helemaal niet. Het gevoel is niet te omschrijven. Dat zal je denk ik zelf mee moeten maken. Ik viel niet of zo, dat hoor je wel eens. Ik bleef gewoon staan. Het was onbeschrijfelijk mooi.
En dat kan niet een persoonlijke emotie zijn??
Ik heb zoiets gelijks gehad. De eerste keer dat ik REM live zag(waar ik al vele jaren fan van was). een gevoel van ultiem geluk, pure emotie, je voelt trillingen over je hele lichaam. Tranen drukken zich een weg naar buiten, maar je kan ze nog net binnenhouden. Dit heb ik wel vaker gehad. Bij andere gelegenheden, op mn trouwdag ook. Dat heeft meer temaken met je eigen interne emoties dan met een externe god volgens mij. Is dat niet aannemelijk Eef? Of blijf je erbij dat het enkel god kan zijn geweest?

groeten Distiple.
Otter
Forum fan

Bericht door Otter »

De eerste keer dat ik REM live zag(waar ik al vele jaren fan van was).
Het verschil is dat je al jaren fan ben en naar zo'n moment hebt toegeleefd. Het verschil met 'het geloof' is dat het al in een eeuwenoud boek :wink: staat. Daarnaast zijner legio verhalen van mensen die 'helemaal niet wilde' en toch op deze manier aangeraakt werden.

Net als verliefd zijn moet je het meegemaakt hebben om te kunnen begrijpen wat die gevoelens zijn. Zelfs als een uitleg helemaal klopt zul je het nooit over kunnen brengen. Eef heeft gelijk wanneer ze zegt dat je het zelf meegemaakt moet hebben om het te begrijpen. [/quote]
Some minds are like concrete, thoroughly mixed up and
permanently set......
bad_religion

Bericht door bad_religion »

eef schreef:
distiple schreef:Miss ben ik niet duidelijk geweest maar ik ben neit (rooms)katholiek. Ik ben christelijk en wel vrij evangelisch. (rooms)katholieken aan bidden Maria en ik aanbidt Jezus. En ik ga niet tot Maria bidden, zij was gewoon een vrouw die God heeft uitgekozen om de moeder van Zijn Zoon te worden. Mara ze blijft een mens. Ik aanbidt haar niet en ik geloof niet dat Maria ook maar iets heeft opgedragen waar ik me aan moet houden.
Dat impliceert dus dat een christen zich wel aan andere dingen moet houden, de vraag is nu zijn al die dingen waar een christen zich aan moet houden altijd even noodzakelijk, en zo ja, kan een christen ook zonder dwang van bovenaf zichzelf staande houden ?

Op deze manier illustreer je dus eigenlijk dat een gelovige zwak is en regels nodig heeft om het juiste te doen, waar vele anderen in zichzelf geloven...

Zou er niet zo iets als "menslastering" in het leven moeten worden geroepen ?
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Otter schreef:
De eerste keer dat ik REM live zag(waar ik al vele jaren fan van was).
Het verschil is dat je al jaren fan ben en naar zo'n moment hebt toegeleefd. Het verschil met 'het geloof' is dat het al in een eeuwenoud boek :wink: staat. Daarnaast zijner legio verhalen van mensen die 'helemaal niet wilde' en toch op deze manier aangeraakt werden.

Net als verliefd zijn moet je het meegemaakt hebben om te kunnen begrijpen wat die gevoelens zijn. Zelfs als een uitleg helemaal klopt zul je het nooit over kunnen brengen. Eef heeft gelijk wanneer ze zegt dat je het zelf meegemaakt moet hebben om het te begrijpen.
[/quote]

Zo veel verschil is er niet hoor. Het is in beide gevallen een soort "fandom". Maar in ieder geval, Nogmaals mijn vraag.
Eef, hoe weet je dat het de "heilige geest" is?? Er zijn vele rationele verklaringen voor te bedenken die aannemelijker zijn als je objectief bent dan de "heilige geest" (ockhams razor). En het moment van de "aanraking" is totaal niet objectief te benaderen door de "aangeraakte". Het kan bijvoorbeeld een moment van emotionele overgave zijn geweest aan de massa. Dat het een mens iets doet als er veel gelijkgezinden zijn is niet zo vreemd. Daar is niks wonderlijks aan. Bij mij werkt het zo; Pas als ik alle rationele verklaringen kan uitsluiten (met mijn kleine hersentjes) en er voor mij geen andere mogelijkheid bestaat die een situatie verklaart, neem ik iets aan als iets "wonderlijks". Totdat een ander mij dit rationeel kan verklaren met een voorbeeld dat ik kan begrijpen. In gewone "jip en janneke" taal. Daar voor moet je wel objectief durven/willen/kunnen zijn. Iemand in de situatie als Eef, laat volgens mij geen ruimte voor een andere verklaring. Ook al is hij nog zo logisch. Daarmee bedoel ik te zeggen, dat ze het misschien TE graag zo wil zien.

Groeten Distiple.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

eef schreef:
distiple schreef:
collegavanerik schreef:Ach je staat toch al buiten de kerk, je houdt immers avondmaal onder leiding van ongewijde voorgangers. Bid de rozenkrans eef, zoals maria zelf heeft opgedragen.

Miss ben ik niet duidelijk geweest maar ik ben neit (rooms)katholiek. Ik ben christelijk en wel vrij evangelisch. (rooms)katholieken aan bidden Maria en ik aanbidt Jezus. En ik ga niet tot Maria bidden, zij was gewoon een vrouw die God heeft uitgekozen om de moeder van Zijn Zoon te worden. Mara ze blijft een mens. Ik aanbidt haar niet en ik geloof niet dat Maria ook maar iets heeft opgedragen waar ik me aan moet houden.
Eef,
Valt het je op dat je een eigen extase-ervaring toewijst aan god terwijl je in dezelfde posting een soortgelijke ervaring van Bernadette Soubirous (Lourdes1858) naar het rijk der fabelen verwijst?
Laatst gewijzigd door collegavanerik op 22 jun 2005 09:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

eef schreef:We waren aan het zingen en het was een hele heftige dienst geweest. Ik barsten in huilen uit maar zo voelde ik me helemaal niet. Het gevoel is niet te omschrijven.
Otter schreef:Net als verliefd zijn moet je het meegemaakt hebben om te kunnen begrijpen wat die gevoelens zijn.
Waarom worden godsbeelden in leven gehouden?
De omschrijvingen van Eef en Otter laten duidelijk zien dat het hier gaat om een zware verslaving!

Een groot gedeelte van de mensheid kan en wil niet leven met het idee dat het leven eindig is, ze kunnen niet leven met het idee dat ze zelf zin aan hun bestaan moeten geven (dat ze niet uitverkoren zijn), ze houden het godsbeeld in stand uit angst om door hun omgeving afgewezen te worden, ze geloven vanwege traditie, omdat hun ouders geloven, ze geloven uit angst voor het hellevuur hen ingeplant door een goedbedoelde opvoeding.
Maar bovenal gelooft men omdat dat zo een goed gevoel geeft (zoals een junk zich voelt na zijn shot), geloof is dus niets meer of minder dan een drugsverslaving, en net zoals een drugsverslaafde heeft de geloofsverslaafde regelmatig zijn shot nodig, welke hij haalt uit het samenzijn met andere verslaafden om eenzijdige gedachten en meningen uit te wisselen en daarmee high van de 'algoede waarheid' hun godtrip te beleven.

Afkicken is zwaar en vergt veel wilskracht, maar is uiteindelijk onvermijdelijk als de rationele vrij gedachte plaats neemt in de kijk op de godsbewijzen.
Die vrije gedachte heeft vandaag de dag een betere kans dan de afgelopen eeuwen, in steeds meer delen van de wereld niet meer bedreigd door de religieuze verkettering krijgt de vrij gedachte de kans om zich te verspreiden onder de mensheid.

Uiteindelijk zal de mens geheel verantwoording hebben en nemen voor zijn leven en handelen, zonder daar een godsbeeld voor nodig te hebben!

Het theodiceevraagstuk en het gebrek aan keihard empirisch bewijsmateriaal, maakt het bestaan van een god dermate onwaarschijnlijk dat de enige logische en rationele uitkomst op de vraag "bestaat er een god?" beantwoord moet worden met: NEE!!

Maar de door de verslaving veroorzaakte vertroebeling van de logica en de feiten maken het heel moeilijk om de waarheid te zien!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Veel mensen weten niet dat een dienst heel bewust wordt opgebouwd; er wordt niets aan het toeval overgelaten. Zowel de keuze van de muziek (langzaam en traag als de mensen binnenkomen, wordt opgebouwd naar sneller totdat de dienst begint) als wat er wordt verteld en vooral hoe het word verteld.
Als je jezelf openstelt, dan heb je geen keuze; je gaat gegarandeerd voor de bijl. Dit heeft niets te maken met een 'religieuze beleving'. Je wordt in een trance gebracht, en wel op een hele subtiele en krachtige manier. Dit is geen grap; het is al lang uitgezocht hoe de spirituele beleving wordt opgelegd door de predikers. Ik zal binnenkort iets meer hierover posten; heb nog ergens een verslag liggen van mensen (o.a. psychologen en hypnotiseurs) die hebben onderzocht hoe die hele indoctrinatie werkt.
Akkersloot
Banned
Contacteer:

Bericht door Akkersloot »

lanier schreef:Veel mensen weten niet dat een dienst heel bewust wordt opgebouwd; er wordt niets aan het toeval overgelaten. Zowel de keuze van de muziek (langzaam en traag als de mensen binnenkomen, wordt opgebouwd naar sneller totdat de dienst begint) als wat er wordt verteld en vooral hoe het word verteld.
Als je jezelf openstelt, dan heb je geen keuze; je gaat gegarandeerd voor de bijl. Dit heeft niets te maken met een 'religieuze beleving'. Je wordt in een trance gebracht, en wel op een hele subtiele en krachtige manier. Dit is geen grap; het is al lang uitgezocht hoe de spirituele beleving wordt opgelegd door de predikers. Ik zal binnenkort iets meer hierover posten; heb nog ergens een verslag liggen van mensen (o.a. psychologen en hypnotiseurs) die hebben onderzocht hoe die hele indoctrinatie werkt.
Maar ik lag laatst bijna in een deuk toen dat verhaal van de rijke en de arme Lazarus in het dodenrijk werd verteld waar de rijke werd gemarteld en aan God vroeg om even terug te mogen keren om zijn broers te mogen waarschuwen waar bij God zei "waarom zou ik jou terug laten gaan om je broers te waarschuwen. Naar jou zullen ze dan echt niet luisteren want naar de profeten luisteren ze ook niet " :lol:

Mag ik hier om lachen, of is dit "smalende godslastering ? " :?
http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=811 (schopje :wink: )
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Mijn verklaring hoe ik ben aangeraakt kunne veel mensen niet bevatten en roept hier veel reacties op. Dat had ik ook wel verwacht dat dat zou gebeuren. En ik vindt het ook helemaal niet raar. Als ik niet had gelooft en iemand kwam bij mij met zo'n verhaal dan zou ik ook gezegt hebben dat waren gewoon emoties.

Nou het waren ook emoties maar de vraag is waar komen die emoties vandaan? Ik weet cker dat ze niet uit mezelf kwamen, dat ik ben aangeraakt. Hoe ik dit aan een niet christen moet uitleggen weet ik niet. Het lijkt inderdaad op verliefd zijn. Je hoort eerst allerlei liedjes die over de liefde gaan, je denkt te snappen wat het betekent maar pas als je zelf verliefd bent snap je het. Ik heb geen woorden voor het gene wat ik voelde, maar ik weet wel dat ik ben aangeraakt.
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Maar ik lag laatst bijna in een deuk toen dat verhaal van de rijke en de arme Lazarus in het dodenrijk werd verteld waar de rijke werd gemarteld en aan God vroeg om even terug te mogen keren om zijn broers te mogen waarschuwen waar bij God zei "waarom zou ik jou terug laten gaan om je broers te waarschuwen. Naar jou zullen ze dan echt niet luisteren want naar de profeten luisteren ze ook niet "
Eef schreef:
Niet elke dienst is hetzelfde, niet elke prediker is even goed en niet elke geloofsbeweging is even fanatiek. Dat Eef begon te huilen na een hele heftige dienst is niet voor niets; dit zou nooit gebeurt zijn bij een 'saaie eentonige' dienst. Hoeveel mensen lopen op straat of zitten thuis aan het ontbijt en barsten in huilen uit omdat ze plotseling het licht hebben gezien? Waarom gebeurt het altijd tijdens een bijeenkomst en bij een heftige dienst?
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Omdat de Heilige Geest dan wordt uitgestoord? Omdat zo'n dienst persoonlijk is? Ik ben ook een keer thuis aangeraakt. Dat was nadat i in de bijbel had gelezen. Ik was aan het bidden en had dus diep contact met Jezus. En dara ligt het aan. In een gewone dient is het contact minder(bij mij dan omdat ik die dienst saai vindt). En het contact speelt een grote rol.
Plaats reactie