Hmm, zo denk ik ook wel een beetje. De mens word geboren als een soort "leeg" stukje leven. Het groeit op en creeert vervolgens zichzelf(word eerst nog een beetje gevormd door opvoeding) maar maakt al snle eigen keuzes. Het profileert zeich vervolgens zoals als het WIL zijn(vaak tegenstrijdig met HOE het IS). Daarom is in mijn ogen een "GOD" NATUURLIJK bij uitstek geschikt voor de "mens" om zich achter te kunnen verschuilen. De "mens" en met name de "Nederlander" loopt wat mij betreft qua "selfmade" EGOtripperij behoorlijk vooraan(ik ga niet roepen welken nog meer in mijn ogen). Met name de houding van de "Nederlandr" ten opzichte van hoe "het" altijd probeert met de sterkste wind mee te waaien en overal z'n "degelijkheid" als confetti rondstrooit. Met name het uitroepen van "sommigen" hier vand de mens tot staande boven de dierenwereld stuit mij dan ook erg tegen de borst. Weer een typisch geval van "menselijkheid" de mens wil zich altijd beter voelen als een/iets ander(s). Als dit niet lukt kan de mens er altijd nog "GOD" bijhalen die de mens heeft voorbestemd als "opperwezen" tot de dierenwereld. En omdat "we" goddelijke creaturen zijn kunnen we dan ineens overal mee wegkomen.an3sdej schreef:De almachtige god heeft gogverdegodvergloeiende zeer slechte producten gemaakt, en daarom zitten wij met de gebakken peren, wij lijden onder zijn produktiefout.
Godevedomme wat ben ik blij niet meer in dat soort onzin te geloven. Ik ben alleen verantwoording schuldig tegenover mijzelf en de andere mens als het om mijn gedrag gaat, en mijn gedachten zijn helemaal voor mijzelf.
Groeten Distiple.