God is strafbaar

Forum met topics over agnosticisme, atheïsme, humanisme, vrijdenken en andere aanverwante onderwerpen.

Moderator: Moderators

distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

an3sdej schreef:De almachtige god heeft gogverdegodvergloeiende zeer slechte producten gemaakt, en daarom zitten wij met de gebakken peren, wij lijden onder zijn produktiefout.

Godevedomme wat ben ik blij niet meer in dat soort onzin te geloven. Ik ben alleen verantwoording schuldig tegenover mijzelf en de andere mens als het om mijn gedrag gaat, en mijn gedachten zijn helemaal voor mijzelf.
Hmm, zo denk ik ook wel een beetje. De mens word geboren als een soort "leeg" stukje leven. Het groeit op en creeert vervolgens zichzelf(word eerst nog een beetje gevormd door opvoeding) maar maakt al snle eigen keuzes. Het profileert zeich vervolgens zoals als het WIL zijn(vaak tegenstrijdig met HOE het IS). Daarom is in mijn ogen een "GOD" NATUURLIJK bij uitstek geschikt voor de "mens" om zich achter te kunnen verschuilen. De "mens" en met name de "Nederlander" loopt wat mij betreft qua "selfmade" EGOtripperij behoorlijk vooraan(ik ga niet roepen welken nog meer in mijn ogen). Met name de houding van de "Nederlandr" ten opzichte van hoe "het" altijd probeert met de sterkste wind mee te waaien en overal z'n "degelijkheid" als confetti rondstrooit. Met name het uitroepen van "sommigen" hier vand de mens tot staande boven de dierenwereld stuit mij dan ook erg tegen de borst. Weer een typisch geval van "menselijkheid" de mens wil zich altijd beter voelen als een/iets ander(s). Als dit niet lukt kan de mens er altijd nog "GOD" bijhalen die de mens heeft voorbestemd als "opperwezen" tot de dierenwereld. En omdat "we" goddelijke creaturen zijn kunnen we dan ineens overal mee wegkomen.
Groeten Distiple.
insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

Leuke Gast schreef:
Zou u dat willen dat de schepper uw keuze vrijheid afneemt?
Erik schreef: Heb de link gelezen die ik gegeven heb?
Leuke Gast schreef:
Ik heb dit even vluchtig door gelezen, iedereen kan ook dit soort dialoge verzinnen, daar hebben we immers onze vrijheid in.
Een passender antwoord op je (bovenvermelde) vraag dan de genoemde link zou ik niet weten. Er zitten geen rare spreuken bij, geeft zelfs geen jeuk achteraf, maar levert een wezenlijke bijdrage aan het antwoord op je vraag.
Jammer dat je niet de moeite neemt, je vraagt ons wel kennis te nemen van jouw ervaringen. Of wil je alleen verkondigen?
Leuke Gast schreef:
U hebt de mogelijkheid uw eigen richting te kiezen.
De richting die u kiest is aan uzelf, niet aan de schepper.
Inderdaad, dat blijkt....

Groeten
C'est le ton qui fait la musique
Leuke Gast
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bericht door Leuke Gast »

Leuke Gast schreef:
Of wil je alleen verkondigen?
U kunt nu niet meer beweren dat u het niet wist. U kunt nu alleen nog maar zeggen dat u het niet geloofde.
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

an3sdej schreef:Waar de 'produktiefout' zit?

Wie heeft volgens jou de mens geproduceerd?
Leuke gast krijg ik nog antwoord?
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Leuke Gast schreef:
Leuke Gast schreef:
Of wil je alleen verkondigen?
U kunt nu niet meer beweren dat u het niet wist. U kunt nu alleen nog maar zeggen dat u het niet geloofde.
Zoiets heet niet geloven, maar AANNEMEN.

Dat heeft niks met "geloof" te maken. Zoek woorden voortaan eens eerst op in een woordenboek ofzo. Geloof is niet weten. Als je iets WEET dan is er geen sprake meer van GELOVEN, als men GELOOFT is er geen sprake van weten. Tenminste dat geloof ik?
Leuke Gast
Geregelde verschijning
Contacteer:

an3sdej schreef:Waar de 'produktiefout' zit?
Ik zie geen productie fout. Want het unieke van de productie is dat mens een eigen wil bezit zonder dat we hier in beperkt wordt. Dit is dus het bijzondere aan deze productie. Iets wat met een computer niet mogelijk is. Omdat een computer altijd de regels volgt volgens een programma, en het programma wordt beinvloed door de input(omgeving) wat resulteert in een output.
an3sdej schreef:Wie heeft volgens jou de mens geproduceerd?
het lijkt er ineens op dat hier hele 'fundamentele' vragen onbeantwoord blijven.

De elementaire deeltjes, deze hebben de mogelijkheid tot mens te evolueeren. Als te weinig van deze deeltje in ons universum waren dan had de evolutie tot mens nu niet kunnen bestaan. Nu is waarschijnlijk je volgende vraag waar deze deeltjes vandaan komen?
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Ik zie geen productie fout.
Dan heb je er waarschijnlijk eentje meer als Andries :D
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

Ik zie geen productie fout. Want het unieke van de productie is dat mens een eigen wil bezit zonder dat we hier in beperkt wordt. Dit is dus het bijzondere aan deze productie. Iets wat met een computer niet mogelijk is. Omdat een computer altijd de regels volgt volgens een programma, en het programma wordt beinvloed door de input(omgeving) wat resulteert in een output.
Het gaat niet om keuzevrijheid, het gaat erom dat het kwade toch in de mens zit?

Volgens mij heeft die epileptische Paulus dat verkondigd. Verder zijn genetische afwijkingen ook geen eigen keuzes toch? Dat zijn allemaal zaken die de wil van ene god zijn?
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Leuke Gast schreef: Ik zie geen productie fout.
Nou?

De mensheid als een soort 'kosmische Trabant' is iets dat ik toch niet zou durven uitsluiten.
Op een gegeven moment stort de boel vanzelf wel in elkaar, en de fabrikant aansprakelijk stellen wordt ook lastig, die is failliet...
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

De Trabant had tenminste nog een funktie :lol:
Leuke Gast
Geregelde verschijning
Contacteer:

an3sdej schreef:De Trabant had tenminste nog een funktie :lol:
weet u niet nog niet wat uw functie is? nooit afgevraagd?
Leuke Gast
Geregelde verschijning
Contacteer:

leuke gast schreef:Ik zie geen productie fout. Want het unieke van de productie is dat mens een eigen wil bezit zonder dat we hier in beperkt wordt. Dit is dus het bijzondere aan deze productie. Iets wat met een computer niet mogelijk is. Omdat een computer altijd de regels volgt volgens een programma, en het programma wordt beinvloed door de input(omgeving) wat resulteert in een output.
an3sdej schreef: Het gaat niet om keuzevrijheid, het gaat erom dat het kwade toch in de mens zit?
Volgens mij heeft die epileptische Paulus dat verkondigd. Verder zijn genetische afwijkingen ook geen eigen keuzes toch? Dat zijn allemaal zaken die de wil van ene god zijn?
Bezit u dan geen kwaad?
mogelijk dat u ook 'minder' kwaad wil bezitten.
maar daarvoor moet u 'moeite' doen. De 'moeite' die u dan moet doen is het kwade te laten.
uw gene zijn dan nog niet aangepast. De gene die u bent wel.
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Leuke Gast schreef:
leuke gast schreef:Ik zie geen productie fout. Want het unieke van de productie is dat mens een eigen wil bezit zonder dat we hier in beperkt wordt. Dit is dus het bijzondere aan deze productie. Iets wat met een computer niet mogelijk is. Omdat een computer altijd de regels volgt volgens een programma, en het programma wordt beinvloed door de input(omgeving) wat resulteert in een output.
an3sdej schreef: Het gaat niet om keuzevrijheid, het gaat erom dat het kwade toch in de mens zit?
Bezit u dan geen kwaad?
mogelijk dat u ook 'minder' kwaad wil bezitten.
maar daarvoor moet u 'moeite' doen. De 'moeite' die u dan moet doen is het kwade te laten.
uw gene zijn dan nog niet aangepast. De gene die u bent wel.
He Gast,
dat beweerd hij toch niet of wel. Als GOD had bestaan had HIJ van jou wel een schroef gemaakt.
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

weet u niet nog niet wat uw functie is? nooit afgevraagd?
Jawel mijn (Trabantachtige) genen doorgeven, mij (binnen mijn grenzen) plezierig voelen, en me nuttig maken voor anderen.
En dat allemaal op basis van mijn eigen bewust zijn van mijn mens zijn, dus middels mijn eigen verstand en gevoel.
Zoeker

To god or not to god....

Bericht door Zoeker »

Stel nou he, stel nou, dat er echt een god bestaat, almachtig, alwetend, de schepper van het (Heel)al, stel je het eens heel even voor. Zijn we dan niet waaaaanzinnig aan het overlopen van eigendunk als we denken dat die almachtige zich bijna exclusief met ons (mensheid, het leven op aarde, dit zonnestelsel, ons heelal...) bezig zou zijn. Of dat het een god van liefde zou zijn, dattie menselijke emoties zou ervaren, dattie volgens menselijke normen functioneert, dattie 'de menselijke maat' belangrijk zou vinden, dattie zou luisteren naar onze gebeden en deze verhoort, dattie ons vraag te offeren, dattie ons voorbeelden stelt, dattie etc etc.
In het grote geheel stelt de mensheid erg weinig voor en op één of andere manier hebben we een God nodig om dat draaglijk te maken, een almachtig wezen dat ons belangrijk vindt.
Het idee van de Grieken (en later ook de Romeinen) was zo gek nog niet, die gingen er van uit dat die gasten op de Olympus ipv zich druk te maken over de mensheid ze als een soortt schaakstukken gebruikten. Op die manier hadden ze nog een beetje lol in de mensheid, klinkt logischer dan een watje die zijn eigen zoon offert.
Geen grotere liefde dan liefde in vrijheid.
Plaats reactie