je invalshoek is te beperkt.botjes schreef: Jij kunt dit 'normaal' vinden, ik vind het bedenkelijk.
1) men biedt een product veel te duur aan. De bedrijven steken veel meer in hun zak dan de auteurs.
2) man laat de brave consument opdraaien omdat hij misschien iets fouts zou kunnen doen (extrataks)
3) Omwille van sommige kopieerbeveiligingen heb je geen keuze meer dan de cd te downloaden omdat je de gekochte cd niet aan de praat krijgt (mij ooit overkomen)
4) sommige zaken zijn gewoon niet anders verkrijgbaar
5) men heeft instanties opgericht om dit soort zaken te regelen (BREIN) en het enige dat die doen is mensen oplichten (vind ik)
Dat is de theorie. de praktijk is dat elke site een ander betalingssysteem kent of andere voorwaarden. elke site werkt met andere downloadsoftware. dit zorgt voor het nodige gevloek bij de leek.Bij de betere videotheek kan hij uit een ander filiaal worden gehaald. Hij is online via vele sites te koop (Amazon, Barnes&Noble), en als Marinus het via bittorrent, unzip, installeren van een codec etc. etc. voor elkaar krijgt lukt hem vast iets veel laagdrempeligers als een internetbestelling.
kun je daarnaast verlangen dat ik mijn bankgegevens zo maar aan bedenkelijke lieden zou geven? Of dat ik, om toch maar legaal te blijven, plots exuberante verzendingskosten zou afdokken?
voor muziek werkt het op dezelfde manier. je kunt op Itunes aankopen maar moet dan soms de illegale weg opgaan zodat je die muziek op andere toestellen kunt draaien. Dat is absurd (De prijs die ze vragen is trouwens ook absurd hoog.)
omdat P2P niet illegaal is.Wellicht had ik wat tactischer kunnen reageren, maar ik vind het gewoon stuitend
dat wanneer hier illegale content aangeprijsd wordt, dit door onze moderators gewoon wordt toegestaan, of zelfs niet eens gevraagd wordt dit niet te doen. Sterker nog, er wordt een handje bij geholpen.
of wij nu uitleggen hoe het werkt of je gaat zelf op 1 vd sites zoeken. what's the difference? Misschien hebben de makers van "last night" er niets op tegen dat hun film zo verspreidt wordt. Moore heeft zijn film ook op youtube gegooid.
en als kers op de taart is illegaal zoveel makkelijker.
1 programma
1 torrentzoekmachine.
met de muziek kun je doen wat je wil, met de films kun je doen wat je wil.
Ik ben bereid om hiervoor te betalen hoor. een euro of 2 per film of 20 à 30 cent per liedje. Maar ik ben niet bereid in hoop miserie zoals I-tunes.