SIOE Nederland

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde »

Demonstratie van SIOE/SIAD in Denemarken: http://www.berlingske.dk/article/200803 ... 703150042/

Afbeelding

De poster laat de bekende cartoon van Kurt Westergaard zien. Deels afgedekt omdat een rechter de groep heeft verboden deze te gebruiken.

Anders Gravers (oprichter van SIOE en SIAD) had al aangegeven: "We hebben het recht om de spotprent te laten zien, de cartoon is notabene overal op het internet te zien. We laten de cartoon net zolang zien totdat het moslims de strot uit komt".

Door hem nu toch te gebruiken gaat men in tegen het oordeel van een rechter, maar misschien nog veel belangrijker, tegen de nadrukkelijke wens van de maker.

Bij de demonstratie waren ongeveer 20 SIAD demonstranten aanwezig en 150-200 tegendemonstranten.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Kitty schreef:
Maar als er een gestage immigratie van kansarme chinezen naar dit land zou komen, er een bloeiende maostische beweging onder hen zou zijn, en de spanningen zouden oplopen tussen China en het Westen, dan weet ik nog zo net niet of er geen beweging zou komen om de Chinoisering van Nederland te stoppen.
En er groepen chinezen zouden zijn die onze vrouwen voor hoeren uitmaken, en ze tempels zouden bouwen waarin wordt gepredikt dat het maoisme de enige staatsvorm is en men ernaar streeft die in Nederland te vestigen. En zij andersdenkenden als minderwaardig zouden beschouwen enz. Ja, inderdaad, dan hadden we wellicht met chinezen ook problemen. En dat zou jij dan weer vreemdelingenhaat noemen.
Je generaliseert. 'Zij', 'ze'.

Zie jij hier al een moslimpartij die de sjaria in gaat voeren? Hmmm....?

De enige partij waarvan ik weet dat die islamitisch is zijn de moslimdemocraten, en die hebben precies 1 gemeenteraadszetel in Den Haag. Hun hele partijprogramma bevat niets over invoering van de sjaria, maar heel veel over het vertegenwoordigen van de belangen van moslims.

Wat die groepen moslims betreft die vrouwen voor hoer uitmaken: grappig is dat want het is met name een heel specifieke etnische leeftijdgebondend en naar scholing te definieren groepering die hierin uit lijkt te blinken.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Dat zal ik niet tegenspreken Theoloog, maar geef jij dan eens aan waarom men geen moeite heeft met chinezen maar wel met moslims? Is de enige reden dan het aantal of het meest zichtbaar zijn? Denk je ook niet dat de manier waarop men zichtbaar is meespeelt?
Of zou het toch de aanwezigheid van radicale en extremistische ideeën zijn die binnen Nederland en ook daar buiten opvallend aanwezig zijn? Alles zomaar op vreemdelingenhaat gooien is wat al te makkelijk lijkt me.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Theoloog schreef: De enige partij waarvan ik weet dat die islamitisch is zijn de moslimdemocraten, en die hebben precies 1 gemeenteraadszetel in Den Haag. Hun hele partijprogramma bevat niets over invoering van de sjaria, maar heel veel over het vertegenwoordigen van de belangen van moslims.
ALS men van plan zou zijn om de sharia in te voeren, dan zou het niet erg doordacht zijn om daarover te beginnen als je maar één zeteltje hebt. Over de Sharia begin je pas als je in de meerderheid bent.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Kitty schreef:Dat zal ik niet tegenspreken Theoloog, maar geef jij dan eens aan waarom men geen moeite heeft met chinezen maar wel met moslims? Is de enige reden dan het aantal of het meest zichtbaar zijn? Denk je ook niet dat de manier waarop men zichtbaar is meespeelt?
Of zou het toch de aanwezigheid van radicale en extremistische ideeën zijn die binnen Nederland en ook daar buiten opvallend aanwezig zijn? Alles zomaar op vreemdelingenhaat gooien is wat al te makkelijk lijkt me.
1. We hebben niet zoveel chinezen als Marokkanen/ Turken aangezien de chinezen die hier zijn politieke en economische vluchtelingen zijn.

2. De Chinezen die konden vluchten zijn hoog opgeleid en de Chinezen die wij hier hebben zijn ook nog eens ondernemend. Zet dat af tegen de Berbers, die Hassan II juist kwijt wilde omdat het voor hem zowel politiek als sociaal-economisch lastpakken waren.

Stel je voor dat China bij ons arbeiders kwam vragen en wij ze woonwagenbewoners, tokkies en provinciaal denkende (en bij tijd en wijle racistische) boeren in de maag splitsten. Dat heeft echter niet met levensbeschouwing te maken, maar met groepsculturen.

De mensen die wij hierheen haalden komen overwegend uit patriarchale, soms zelfs tribale plattelandssamenlevingen.

3. De Chinezen die hier kwamen brengen een gedeeltelijk confuciaanse/ gedeeltelijk westers humanistische wereldbeschouwing mee. Dat betekent: respect voor autoriteit, niet opvallen (angst voor overheid); en een Westerse mindset.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Kitty schreef:Dat zal ik niet tegenspreken Theoloog, maar geef jij dan eens aan waarom men geen moeite heeft met chinezen maar wel met moslims? Is de enige reden dan het aantal of het meest zichtbaar zijn? Denk je ook niet dat de manier waarop men zichtbaar is meespeelt?
Dat is inderdaad te gemakkelijk, hoewel ik denk dat Theoloog niet alles op de vreemdelingenhaat wil gooien, maar zich daar wél zorgen over maakt (en dat is niet geheel onterecht denk ik), omdat deze bij sommige mensen nogal snel samengaan.

Men heeft geen of weinig moeite met chinezen, omdat men er geen of weinig last van heeft. Onder moslims is er een groep (niet alle moslims dus! dit disclaimertje is helaas altijd nodig in het debat over de Islam) die continu bezig is met stemmingmakerij, probeert telkens op een negatieve manier de aandacht op zich te vestigen, en probeert haar normen aan de Nederlandse samenleving op te dringen. En dat roept weerstand op, met uiteraard ook weer allerlei extreme uitwassen en excessen die even ongewenst zijn. Wilders en SIOE zijn geen oorzaken, maar symptomen, zoals koorts een symptoom is van een ziekte, en niet de ziekte zelf.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Theoloog schreef:Stel je voor dat China bij ons arbeiders kwam vragen en wij ze woonwagenbewoners, tokkies en provinciaal denkende (en bij tijd en wijle racistische) boeren in de maag splitsten. Dat heeft echter niet met levensbeschouwing te maken, maar met groepsculturen.
Juist, stel je dan vervolgens voor dat de Chinese bevolking zich dan zou gaan afzetten tegen deze groepen, hebben de Chinezen dan last van vreemdelingenhaat?
Ik ben het wel eens met je, als je stelt dat het niet enkel religie is dat de problemen hier veroorzaakt, ik ben het er alleen niet mee eens dat de afweer tegen moslims kan worden benoemd als vreemdelingenhaat.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde »

Vandaag was de al aangekondigde demonstratie van SIOE Nederland op het Malieveld in Den Haag. De media richt haar aandacht op de lage opkomst. Het malieveld bleef leeg, er waren slechts 20-25 mensen aanwezig. De aangekondigde protestmars richting het Plein werd daarom afgelast. Dion Graus van de PVV zag een dag voor de demonstratie af van een afspraak om een manifest aan te nemen.

Afbeelding
Bron foto: geenstijl.nl
(\__/) (\__ /) (\__/)
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Nou, dat kun je dus met recht een aardige afgang voor het SIOE noemen.

Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde »

SIOE heeft bovendien erg veel media aandacht gekregen. De eerdere demonstratie op de dam (waar ook amper mensen aanwezig waren) kreeg grote media aandacht. Recent heeft SIOE een uitnodiging gehad bij rondom 10 en Nova. Ook verschillende populaire website in alle uithoeken van het internet gaven aandacht aan de demonstratie: Toch kwamen er amper mensen, volgens SIOE zelf is "De opkomst geen bewijs dat het probleem niet leeft. Maar zijn mensen nog steeds bang om hun mening te geven." (bron)

Hier is ook nog een kort filmpje: dumpert.nl - demo op malieveld.
(\__/) (\__ /) (\__/)
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )
Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde »

Late 1 April grap op de website van SIOE? Of harde werkelijkheid.
Bekendmaking SIOE schreef:Onderstaande heeft niets te maken met de lage opkomst van onze demonstratie op 4 april jl.

SIOE Nederland heeft besloten haar activiteiten onder de vlag van SIOE te staken. En wel om de volgende redenen:

Wij, M & M, maakten deel uit van the board van SIOE. Dat betekent dat wij samen met Anders Gravers en Stephen Gash verantwoordelijk waren voor het beleid van SIOE. Dat betekent ook dat er samen overleg gepleegd moet worden. Dat betekent ook dat er kritiek geleverd moet kunnen worden. Nu, dat was niet mogelijk. Kritiek werd gezien als waren wij politieagenten, wij zijn dan ook als dusdanig beschuldigd. Overleg/skype-vergaderingen waren al helemaal niet meer aan de orde.

Wij hadden kritiek op het feit dat er een aantal SIOE sites zijn, die totaal onbemand zijn, dus fake. SIOE pretendeert een actiegroep te zijn die in beweging is. Wij zagen echter, op een paar demonstraties in Denemarken na, geen enkele beweging meer. De sites worden niet bijgewerkt en er is op sommige sites geen mogelijkheid tot reageren. Dit ervaren wij als censuur.

Binnen SIOE waren er een paar getalenteerde en sympathieke mensen actief. Helaas zijn deze mensen op non-actief gesteld, nadat zij kritiek uitten op Anders Gravers. Voor ons geldt hetzelfde.
Afgelopen donderdag, 3 april jl., werd ons meegedeeld door Anders Gravers dat we nu maar eens op moeten houden met het leveren van kritiek. Wij hebben duidelijk gemaakt dat we onder deze omstandigheden geen deel meer uit wensen te maken van the board van SIOE en slechts verder wilden gaan als SIOE Nederland.

Ons werd te kennen gegeven dat wij dienen te luisteren naar Anders Gravers en dat als we niet meer deel wensen uit te maken van the board, we per direct geen deel meer uit mogen maken van de organisatie SIOE. Het was dus of in the board blijven, of stoppen met SIOE Nederland.

Wij bestrijden totalitairisme en we zijn niet van plan om deze strijd binnen SIOE ook te voeren.

Elke discussie die werd gevoerd, werd na kritiek afgekapt en uiteindelijk moest de wens van Anders Gravers worden uitgevoerd. Elk nieuw idee van onze kant werd in de kiem gesmoord. Kritiek op de slogan mochten we niet uiten. We kunnen zo nog wel even doorgaan. Jullie hebben vast wel gemerkt dat we onze eigen koers bepaalden en dat wij door zijn gegaan op de manier waarvan wij dachten dat goed was.

Nu hebben beide heren duidelijk gemaakt, zowel persoonlijk aan ons, als op de SIOE site, dat iedereen die zich bij SIOE aan wil sluiten onafhankelijk mag functioneren als een SIOE organisatie, maar wel volgens de regels van SIOE en dat, weten wij uit eigen ervaring, zijn de regels van Anders Gravers.

Het laatse artikel op de SIOE site, sluit veel actiegroepen uit, daar een actiegroep persé de slogan: “stop islamisering van …het land….” in de naam dient te vermelden. Ook daar willen wij geen medewerking aan verlenen.

De mentaliteit van beide heren en de daarbij behorende blufpoker heeft ons doen besluiten om met SIOE Nederland te stoppen. We zeggen blufpoker, omdat er gigantisch mooie dingen voorgespiegeld worden en op het moment dat wij er naar vragen, moeten we onze mond dichthouden. Enkele SIOE sites bestaan helemaal niet. Wij krijgen geen inzage in belangrijke gegevens zoals de gegevens van mensen uit Nederland die mogelijk gedoneerd hebben of zelfs lid zijn geworden. Wij willen dit met klem benadrukken, wij weten helemaal niets over het wel en wee van de financiële kant van SIOE International. Indien er mensen zijn die vanuit Nederland geld gedoneerd hebben naar het rekeningnummer van SIOE in Denemarken, moeten wij helaas zeggen dat wij daar geen inzage in hebben gehad en nu ook niet hebben.

Op donderdag 3 april jl. heeft Anders Gravers letterlijk tegen ons gezegd: “Jullie doen niet wat ik zeg? Ik verklaar jullie nu tot mijn vijand en ik zal er alles aan doen om jullie kapot te maken. Ik heb al andere mensen voor SIOE Nederland”.

Genoeg reden voor ons om te stoppen met SIOE. Hoe succesvol we in 7 maanden tijd ook zijn geworden, we kunnen het niet met ons geweten in overeenstemming brengen. We betreuren ons besluit ten zeerste. Met groot verdriet nemen we afscheid van SIOE Nederland.

Maar……wij hebben continue gezegd: We gaan door!

En dat doen we ook. Er is niets wat ons kan stoppen. Wij hebben in de afgelopen 7 maanden van een aantal mensen binnen SIOE afscheid moeten nemen, maar we hielden persoonlijk contact. We hebben allemaal hetzelfde doel voor ogen en dat is opkomen voor onze vrijheid en de islamisering van Europa te stoppen.

Wij, Martin, Monique, Will, Marij en Peter, gaan door, onafhankelijk, met een nieuwe organisatie. We zijn op dit moment volop bezig met de voorbereidingen en we zetten deze maand twee nieuwe sites online. Een nationale en een internationale. Zoals gezegd hebben wij goede contacten en wij gaan netwerken (door sommige mensen al geopperd in de reacties) en gezamenlijke acties voeren. En dit op gelijkwaardige basis en op een menselijke manier met respect voor elkaar en elkaars organisatie. Wij worden niet gedreven door haat, maar door liefde voor de vrijheid.

Deze site blijft uiteraard nog een tijdje staan en we zullen z.s.m. onze nieuwe site lanceren en de nieuwe naam van onze verzetsgroep bekend maken. Onze nieuwe organisatie zal uiteraard dezelfde speerpunten hebben.

Troost jullie met de gedachte: het zal niet zo lang duren als de lancering van de film Fitna. LOL

Wij hopen dat jullie allen begrip hebben voor onze keuze en dat jullie met ons samen blijven strijden voor een vrij Nederland.

We willen jullie allemaal hartelijk danken voor de steun, de sympathie, de kritiek, de tips, kortom alles, die jullie de afgelopen maanden aan ons gegeven hebben.

(Onze stichting zal de nieuwe naam van onze organisatie krijgen, we zijn druk bezig met de oprichting hiervan)
Maar inmiddels zijn ook de links naar SIOE Nederland verwijderd vanaf de internationale SIOE website. Gezien mijn eigen ervaringen met SIOE kan ik het niet erg vinden dat men nu de deuren sluit, dit laat toch zien dat er (ook intern) een boel mis is. Ik vermoed zelf wel dat de lage opkomst bij demonstraties hier iets mee te maken heeft. Ook in Denemarken kwam niemand opdagen, en dat lijkt me niet goed voor de sfeer.
(\__/) (\__ /) (\__/)
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )
Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde »

(\__/) (\__ /) (\__/)
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )
Plaats reactie