Meldpunt Intelligent Design-Creationisme
Tsja ; dit weggevertje verscheen pas vandaag hé ...
Korthof zal het al lang hebben vermoed ( zoals zo velen ) ....Hij past echter , tot nu toe ....
Doodeenvoudig :
"die Peter Borger is een ruziemaker en de inspanning of zijn tijd niet waard " .... zoiets ....
Korthof zal het al lang hebben vermoed ( zoals zo velen ) ....Hij past echter , tot nu toe ....
Doodeenvoudig :
"die Peter Borger is een ruziemaker en de inspanning of zijn tijd niet waard " .... zoiets ....
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
-
Theoloog
Niet om mee te discussiëren nee (dat is ook zinloos, met mensen die zichzelf willens en wetens bedriegen en daar nog hooghartig over doen ook, is het slecht discussiëren); maar dat wil niet zeggen dat hij Borger niet zal willen ontmaskeren als een Jong Aarde Creationist in slecht zittende schapenkleren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Overleg_ge ... ter_borgerTsjok45 schreef:Tsja ; dit weggevertje verscheen pas vandaag hé ...
Doodeenvoudig :
Zijn aanvulling op het creationistenartikel van Wikipedia is verwijderd.
Overigens na het lezen van het hele artikel Creationisme lijkt het erop dat de ortodox religieuzen de strijd voor hun idiote en reeds generaties geleden met wetenschappelijke argumenten definitief verworpen waandenksels ook al lang verloren heeft.
Iemand die creationist is, is niet helemaal lekker in het religieuze koppetje.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Die Peter Borger ( waar ik dus weer reklame voor zit te maken
) begint nu wel aan een (vooralsnog) bedekte aanval op de "vrijdenkers "....
Ach , hij lag de laatste tijd ook nogal onder hevig vuur op zijn eigenste blog ...
Zie hier maar zijn laatste commentaren en zijn pôgingen om drijvend te blijven tijdens de reacties en discussies die erop volgden ....
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/18196
Maar goed ik veronderstel dat die verzopen kerel eigenlijk geen weerwoord meer waard is ...?
up- date ; 07/02
Neen hij is geen weerwoord meer waard
Deze " Grootste anti-darwinist van het westelijke halfrond en verdediger van de integrity of science ern het YEC geloof " heeft kompleet zijn laatste restjes geloofwaardigheid verspeeld ...
Hij is rijp voor het gekkenhuis /
absurde Grootheidswaanzinnige degeneratie is het ....
Als je nog iets wil wilt bewaren van dat blog zal je vlug moeten zijn , ik verwacht dat ie zal gaan snoeien in zijn blog , indien hij het al niet kompleet zal deleten ....indien niet dat is hij kompleet waanzinnig geworden ....
Game over
Ach , hij lag de laatste tijd ook nogal onder hevig vuur op zijn eigenste blog ...
Zie hier maar zijn laatste commentaren en zijn pôgingen om drijvend te blijven tijdens de reacties en discussies die erop volgden ....
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/18196
Maar goed ik veronderstel dat die verzopen kerel eigenlijk geen weerwoord meer waard is ...?
up- date ; 07/02
Neen hij is geen weerwoord meer waard
Deze " Grootste anti-darwinist van het westelijke halfrond en verdediger van de integrity of science ern het YEC geloof " heeft kompleet zijn laatste restjes geloofwaardigheid verspeeld ...
Hij is rijp voor het gekkenhuis /
absurde Grootheidswaanzinnige degeneratie is het ....
Als je nog iets wil wilt bewaren van dat blog zal je vlug moeten zijn , ik verwacht dat ie zal gaan snoeien in zijn blog , indien hij het al niet kompleet zal deleten ....indien niet dat is hij kompleet waanzinnig geworden ....
Game over
Ni dieu , Ni maitre
Re: Meldpunt Intelligent Design-Creationisme
Sterrenstof
Nu het volkskrantblog op sterven na dood is , ben ik mijn favoriete clown Peter Borger kwijt ...
Daarom heb ik tijdens het onvermijdelijke afkicken gezocht naar een nieuwe reageer-stek : ik vond die vrij vlug bij de theistische evolutionist Rene Fransen ( alhier ook al van vroeger bekend ) ...en tot mijn vreugde zag ik daar ook al een paar oude bekenden onder de aanwezigen . Zoals Eelco , Ludo , Bart Klink,en niet te vergeten Roeland ...(en kanonnen als Gerdien De Jong en Gert Korthof)
De laatste url op dat blog van RF (waar ik aktief ben geworden) is =
http://www.sterrenstof.info/?p=1516&cpa ... mment-6936" onclick="window.open(this.href);return false;
Iemand zin om ook daar ook eens een reactie neer te zetten ?
Nu het volkskrantblog op sterven na dood is , ben ik mijn favoriete clown Peter Borger kwijt ...
Daarom heb ik tijdens het onvermijdelijke afkicken gezocht naar een nieuwe reageer-stek : ik vond die vrij vlug bij de theistische evolutionist Rene Fransen ( alhier ook al van vroeger bekend ) ...en tot mijn vreugde zag ik daar ook al een paar oude bekenden onder de aanwezigen . Zoals Eelco , Ludo , Bart Klink,en niet te vergeten Roeland ...(en kanonnen als Gerdien De Jong en Gert Korthof)
De laatste url op dat blog van RF (waar ik aktief ben geworden) is =
http://www.sterrenstof.info/?p=1516&cpa ... mment-6936" onclick="window.open(this.href);return false;
Ni dieu , Ni maitre
Ik wacht even wat er uit "Adam" komt.Tsjok45 schreef:
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
"Adam" laat wel op zich wachten
... Uiteraard lijkt Fransen erg voorzichtig geworden en aarzelt met het publiceren van(waarschijnlijk ) enige doorslagjes van de reeds voor velen bekende en uitvoerig gepromote , "biologos "en "Templeton" prietpraat ( inclusief hun respectievelijke prijsbeesten )
Spannend is het wel
Afwachten maar
... Uiteraard lijkt Fransen erg voorzichtig geworden en aarzelt met het publiceren van(waarschijnlijk ) enige doorslagjes van de reeds voor velen bekende en uitvoerig gepromote , "biologos "en "Templeton" prietpraat ( inclusief hun respectievelijke prijsbeesten )
Spannend is het wel
Afwachten maar
Ni dieu , Ni maitre
De prietpraat is mij ondertussen gaan vervelen. Die lui doen niets anders dan bladvulling. Het schermen met zogenaamde instituten die hun teleologie moet onderbouwen interesseert me eigenlijk geen fluit. Uiteindelijk is het gewoon een Nederlands taalspelletje. Sinds pinkstergemeentelid Fransen zich heeft gestort op de hominiden en hier ergens een Adam in herkende. Wacht ik nog steeds op de juiste plaatsbepaling tussen de hominiden en graag een nauwkeurige datering. Is het gewoon slap gelul, laat hem dan alstublieft zijn mond blijven houden. Rationalisatie van de restanten van een geloof kent ook grenzen. Hij maakt wetenschap belachelijk om maar vooral privé mee te kunnen blijven zingen.Tsjok45 schreef:prietpraat ( inclusief hun respectievelijke prijsbeesten )
OK
Maar ik blijf het wel interessant genoeg vinden ... vooral ook door de spannende discussie die is onstaan
Bij het lezen van het blogje van Fransen ontmoete ik het volgende typische staaltje van naaikunst bij het ontwerpen van de onzichtbare kleren van de dito kosmische keizer van het al
Het gaat over de theologische oefeningen en bladvulling rond het unieke en speciale van de mens = oftewel speculaties over het inhoudelijk (immaterieel?) "keerpunt" waar het "dier" plots "mens" wordt ?
Rene fransen :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Procestheologie" onclick="window.open(this.href);return false;
Het godsbeeld in de procestheologie :
http://www.langedijkkerkplein.nl/sow/id ... roces.html" onclick="window.open(this.href);return false;
waaruit vooral ook dit ;
Dat is , volgens mij , niets anders dan , in een notedop , een intentieverklaring/ typering waarrond alle (confessioneel gestuurde )theistische theologie draait : het zoveel mogelijk behouden van de kudde gelovigen en het herkerstenen van de afgedwaalden ...De "verloren zoon"taktiek en de vreugde wanneer dat lukt
Het is niet anders dan onverholen apologetiek /propaganda en een strategie om te kunnen behouden wat men bezit aan bruikbaar vee
PS
Hier is trouwens een recent en interessant stuk ( en commentaren )te vinden dat ook heeft te maken met (op mijn bedenkingen aansluitende ) achtergrondsinformatie over theologie
http://www.godvoordommen.nl/2011/06/22/ ... ten-nodig/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ik blijf het wel interessant genoeg vinden ... vooral ook door de spannende discussie die is onstaan
Bij het lezen van het blogje van Fransen ontmoete ik het volgende typische staaltje van naaikunst bij het ontwerpen van de onzichtbare kleren van de dito kosmische keizer van het al
Het gaat over de theologische oefeningen en bladvulling rond het unieke en speciale van de mens = oftewel speculaties over het inhoudelijk (immaterieel?) "keerpunt" waar het "dier" plots "mens" wordt ?
Rene fransen :
Nieuwsgierig geworden , zocht ik naar wat meer info over ProcestheologieDe(tot dan toe geevolueerde primaat uit het genus homo ) mens was niet ‘af’ in mijn visie, maar ‘klaar om God te ontmoeten’.
.... er blijft ruimte voor groei.
Wat dat betreft zijn er binnen de procestheologie interessante gedachten ontwikkeld.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Procestheologie" onclick="window.open(this.href);return false;
Het godsbeeld in de procestheologie :
http://www.langedijkkerkplein.nl/sow/id ... roces.html" onclick="window.open(this.href);return false;
waaruit vooral ook dit ;
"....Mensen die het gevoel hebben dat ze met de oude godsbeelden niets meer kunnen beginnen, worden misschien door deze vorm van denken over God (op)nieuw aangesproken...."
Dat is , volgens mij , niets anders dan , in een notedop , een intentieverklaring/ typering waarrond alle (confessioneel gestuurde )theistische theologie draait : het zoveel mogelijk behouden van de kudde gelovigen en het herkerstenen van de afgedwaalden ...De "verloren zoon"taktiek en de vreugde wanneer dat lukt
Het is niet anders dan onverholen apologetiek /propaganda en een strategie om te kunnen behouden wat men bezit aan bruikbaar vee
PS
Hier is trouwens een recent en interessant stuk ( en commentaren )te vinden dat ook heeft te maken met (op mijn bedenkingen aansluitende ) achtergrondsinformatie over theologie
http://www.godvoordommen.nl/2011/06/22/ ... ten-nodig/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ni dieu , Ni maitre
Vooral het laatste. Een oud euvel wat ik vaker heb gehoord over theologie. Men zoekt constant naar definities die als overlevingsmechanisme functioneren. Ze vinden zichzelf steeds opnieuw uit. Wie had kunnen voorstellen dat er theologische paleontologie op de menukaart zou komen te staan. Na een "god beschikte een worm" komt er nu een "god beschikte een hominide". Het oogt buitengewoon interessant dat je een andere wetenschappelijke discipline binnenhaalt. En ook de woordkeuze in je eigen theologische BV integreert. Maar gemakshalve kun je ook zeggen dat je bezig bent met het lijfsbehoud van je eigen religieuze opvattingen. Primair heb je niets te zoeken in het fossielenbestand. Het vertelt niets over de stamgod Jahwe. Integendeel; het geeft juist het autonome karakter weer van natuurlijke selectie.Tsjok45 schreef:"....Mensen die het gevoel hebben dat ze met de oude godsbeelden niets meer kunnen beginnen, worden misschien door deze vorm van denken over God (op)nieuw aangesproken...."
Ik heb het inmiddels doorgelezen. Een samenvatting laat ik achterwege. Wel opvallend is dat de "lachende theoloog" Jan Riemersma hier niet lacht. Ook in andere stukken is hij chagrijnig en a-selectief. Hij waant zich trouwens superieur boven de atheïsten. Met wat eigenlijk?Tsjok45 schreef: Hier is trouwens een recent en interessant stuk ( en commentaren )te vinden dat ook heeft te maken met (op mijn bedenkingen aansluitende ) achtergrondsinformatie over theologie
Fransen daarentegen zit , denk ik , nu te wachten tot de "onwelkome " storm ,van die bende kerels die "spijkers op laag water komen zoeken " , is overgewaaid ...Ik wacht even wat er uit "Adam" komt.
Ondertussen hopt Fransen nogal vlug naar een nieuw artikeltje (als afleidingsmanoeuvertje ?... maar goed het is wél een artikeltje met een zekere nieuwswaarde ) ...
Volgens mij is zijn
"Adam " momenteel wat tussen "wal en schip" gevallen , en het aangekondigde adam-projekt eventjes in de ijskast gestopt ...wachten of later adam nog heelhuids kan worden ontdooid , is nu mijn intentie
Over en out
PS
voor de geinteresseerden :
Over theistische evolutionisten ( een kleine verzameling ) : http://anticreato.multiply.com/journal/ ... utionisten_" onclick="window.open(this.href);return false;
Ni dieu , Ni maitre
- collegavanerik
- Superposter
Ik zie dat de "post-theistische" theoloog Smedes nogal bewonderd wordt.
ik heb trouwens nog steeds geen bevredigende definitie van Taede gezien.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
collegavanerik schreef:
Hoelang wacht je al CVE? Kun je niet een ultimatum stellen. Gewoon op de man af; atheïsme of een goede definitie van datgene waar jij in gelooft. Ik heb trouwens het idee dat Taede S. gewoon zijn zakken zit te vullen. En als hij met pensioen gaat, dan is hij "plotseling" atheïst.