Die eclips in 4 voor G.T. bedroeg echter slechts 36 procent en zal in het vroege ochtenduur waarin ze zich voordeed, zeer weinig mensen zijn opgevallen, maar ik wil de gebeurtenissen indelen in het tijdvak.
Dus uitgaande van het scenario van de eclips 4 voor GT. tot Pacha 4 voor GT.

Zoveel gebeurtenissen worden geregistreerd door Josephus zoals die zich na de verduistering en vóór het volgende Pascha voordoen , dat het onmogelijk (of uiterst onwaarschijnlijk) lijkt dat ze allemaal in
slechts 29 dagen gebeuren.
Herodes zijn ziekte:
Hij ging een kuur in de Asphaltophoros meren doen bij de Jordaan in warme baden ,afstand denk ik 10 mijl dat mislukte, hij moest 20 mijl afleggen met zijn zieke lichaam (heen en terug) = 32 km. dat is snel 1 dag
Voor de kuur lijkt het redelijk een week voor uit te trekken.
= 8 dagen
Hij gaf opdracht om belangrijke mensen uit elk dorp in de natie te laten komen;
Voor de boodschapper En de tocht naar Herodes wordt het ongeveer - 2 x 80 MIJL = 257 KM.
Men had nog geen goed openbaar vervoer ,ook geen auto zelfs geen fiets
Het lijkt redelijk om hier een week voor uit te trekken.
Maakt 15 dagen
Opsluiten in het Herodium :
Met alles wat daarbij komt kijken ook snel 2 dagen
maakt 17 dagen
Herodes zoon Antipater kreeg de dood straf 5 dagen later stierf herodes
maakt 22 dagen
Een prachtige begrafenis werd gepland:
Een prachtige begrafenis werd gepland en gehouden voor Herodes, wiens lichaam ongeveer 23 mijl (heen en terug) naar het Herodium werd vervoerd en daarna begraven.
Alles bij elkaar snel 5 dagen
maakt 27 dagen
Rouwen:
Van 7 dagen begon, gevolgd door een begrafenisfeest. (feest een dag) bij elkaar 8 dagen
maakt 35 dagen
Archeolous maakt zijn aantrede bij het volk 2 dagen
maakt 37 dagen
Archeolous moet een revolutie neerslaan:
3000 man worden gedood snel 2 dagen .
maakt 39 dagen
Rond die tijd stond het pacha voor de deur, schrijft flavius,
voor de deur het was nog niet zover laten we zeggen dat het 4 dagen voor het feest was
maakt 43 dagen
Veel relevante plaatsen van de dood van Herodes zoals Herodium
The Herodium is located 7.5 miles south of Jerusalem. It is about 3.5 miles southeast of Bethlehem.
http://www.holylandphotos.org/browse.asp?s=1,2,6,15,38
Jericho was de standplaats waar alles begon Herodes bevond zich in zijn winterpaleis
Natuurlijk is de inschatting globaal, maar ik heb het idee dat ik nog aan de lage kant zit.
het is in dit geval echter al 14 dagen langer dan toegestaan binnen dit scenario.