eef schreef:Wat Jona zegt is volgens mij een volkomen normale reactie en dan wordt er zo op ingegaan.
Ik vind de reacties zeer mild en zeer helder, zeker gezien de constante prediking en dreiging met de afrekening aan het eind.
Atheïsten hebben hier totaal geen boodschap aan, zij delen niet de angst en de twijfel of ze wel genoeg geloven om het hellevuur te vermijden.
De hersenspoeling van het constant herhalen heeft geen effect en wekt alleen maar een nog grotere aversie tegen het geloof op.
eef schreef:What's the big deal?
The big deal is dat ik er slecht tegen kan als mensen niet in staat zijn de problemen in hun eigen tuintje te herkennen (ook niet na vele malen van aanstippen, of wel herkennen maar ontkennen), en vervolgens om die problemen te maskeren met het wijzen op de in zijn ogen foute denkwijze van een ander.
eef schreef:Erik, jij hebt het nu over gelijk hebben... is dat waar het om gaat? om je gelijk te krijgen?
Aangezien een atheïst niet gelooft was het woord "gelijk" hier beter op zijn plaats.
Waar het om gaat beste meid, is de rationaliteit, de logica, en niet die trip die de verslaving geloof 24 uur per dag in stand houdt.
eef schreef:Maar asl je het zo wilt zien, wij geloven dat we uiteindelijk wel zullen weten wie er gelijk had, maar dan maakt het al niet meer uit, het oordeel is dan al gevallen.
Erik schreef:We zullen het nooit weten na ons sterven, als de chemische processen in de hersenen tot stilstand zijn gekomen zijn de hersenen niet meer functioneel en kunnen derhalve niet meer beoordelen wie er gelijk had.
Daar is ie weer "het oordeel", het is iets waar je het nog zwaar mee gaat krijgen in je leven, de rest van je leven bezig zijn om maar niet aan de verkeerde zijde van "het oordeel" te vallen als de tijd daar is.
We hadden al vastgesteld dat het aanvaarden van Jezus niet voldoende is, je moet een ware christen worden, dat ben jij niet weet je nog?
(Luk 14:26) Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn.
Hiervan heeft Devious aangetoond dat de vertaling van het woord "haten" wel degelijk correct is.
Jij hebt dus meer te vrezen voor dat oordeel dan ik.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)