siger schreef: Het zijn voor mij geen eerbiedwaardige symbolen van een roemrijk verleden. En zeker geen symbolen van een superras.
Had je me niet begrepen?
Verder is het wel wat simpel om te zeggen dat is historisch "bewezen", en "BEWEZEN" heeft zeker niet meer bewijskracht dan "bewezen", ook al lijkt het misschien zo.
De Kelten waren veeleer een linguistische groep dan een volk. Ze stamden niet uit Indie maar uit Centraal Europa. Ze hadden geen schrift en bouwden geen erg grote heiligdommen (Stonehenge en andere megalithische constructies zijn gebouwd in het Neolithicum.)
Voor mij hoeven er geen vergelijkingen gemaakt te worden, want elke bevolking maakt het beste van de omgeving, en er is geen wedstrijd.
Maar als het moet, dan kan ik alleen maar zeggen dat de Keltische kunst, architectuur, literatuur en geestesleven, hun sociale organisatie etc... de mindere was van gelijktijdige beschavingen in Afrika, het Miden-Oosten en Azie, aan wier grenzen Grieken en Romeinen eerder tot ontwikkeling kwamen dan de Kelten, die door hen als wilden beschouwd werden.
Zo, en als we ons nu eens terug met het topic zouden bezighouden?
tja... geloof je eigen verhaaltjes dan maar.
Stonehenge is een pàk ouder dan de Keltische constructies. Van Keltische constructies zijn verschillende sporen gevonden. Meestal gebouwd in hout en tja... als de christenen de heidense constructies dan in brand gestoken hebben zullen we maar zeggen dat de keltische constructies nooit bestaan hebben zeker?
Ze hadden weldegelijk runenschrift. De romeinen hebben talloze geschriften vernietigd.
Kelten werden helemaal niet als wilden beschouwd en waren het ook niet, getuige de archeologische vondsten van zeer verfijnde kunstvoorwerpen. Maar mij niet gelaten als je in je onwetendheid wil blijven rondhangen.
Wat de KKK en neo nazi's ervan maken zal me een worst wezen. Indien U HUN interpretatie dus hoger acht dan ervaren historici, dan is dat uw probleem.
Kelten waren INDO-GERMANEN. een heleboel rituelen en symbolen zijn nu nog terug te vinden in de Indische cultuur.
Het betrof veel meer dan een linguistische groepering (och gut, ge hebt iets opgevangen over de keltische talen zeker?)
Dit is mijn laatste post aan jou, want niks is zo ridicuul als je tijd stoppen in mensen die geen informatie willen en blijven mekkeren over een gestolen tekentje waar ze dan "white power" onder schrijven.
Waarom is iemand die gelooft in ontvoeringen door aliens een labiele idioot, en is iemand die gelooft dat er 72 maagden in het hiernamaals op hem liggen te wachten, een godvruchtig persoon wiens overtuiging moet 'gerespecteerd' worden? (pdw)