Deseo! schreef:@ Mariakat
Ik heb niet alles doorgelezen, dus excuses als ik een fout maak. Ik wilde echter wel alvast een reactie plaatsen.
Hiermee zal ik rekening houden.
(Maar mijn suggestie: Misschien moet je dat toch nog maar even doen)
De reacties die jij krijgt, zijn ook gebaseerd op het niet concreet weergeven van wat jij uiteindelijk wil aangeven. Je bent niet altijd duidelijk genoeg, vandaar de wat heftige (Kan ik het zo noemen? Wordt het zo ook ervaren? [Retorisch]) reacties van bijvoorbeeld Digit en siger.
Ik heb geen enkel probleem met mensen die mij om verduidelijking vragen, daar waar ze geïnteresseerd zijn en iets niet begrijpen. Ik steek heel vaak mijn hand in eigen boezem, als mij gezegd wordt, dat ik iets anders of beter op had moeten schrijven, maar dat vooral ook op duidelijkheid.
Maar ik heb altijd problemen met mensen, die mij woorden in de mond willen leggen, die ik niet schrijf en dat vol blijven houden ondanks mijn nadere uitleg.
Met Digit heb ik geen enkel probleem.
Met Siger is er al een heel lang verhaal met een hele lange staart.
Oha. heeft hij goede verhalen, veel achtergrondkennis en ook vind ik zijn bijdragen meestal heel boeiend om te lezen.
Echter communicatie tussen ons tweeëen schijnt altijd moeilijk te moeten verlopen.
En dat is niet van van vandaag of gister.
Bij je uiting "voor de niet skeptische en ondeskundige kwakbestrijder" stuit je al op een probleem:
Waarom?
Er zitten hier heel wat ondeskundige kwakbestrijders en dat zijn echt niet per definitie allemaal wetenschappers.
Wie heeft het hier het eerst over de deskundige kwakbestrijdende wetenschapper?
Niet ik.
Dat is nu het hele punt.
Het is Siger, die daarover gaat suggereren dat ik dat zou hebben geschreven.
Is het dan niet duidelijk wat ik schrijf?
wetenschappers kunnen namelijk ook prima onder deze groep vallen. Wetenschappers zijn namelijk niet allemaal bedreven in skepticisme noch in het kunnen kwalificeren van kwakzalverij. Een simpel voorbeeld is het verhaal over Uri Geller.
Kan zijn, maar daar ging ik niet vanuit en daar had ik het ook niet over.
Wil dit zeggen dat wetenschappers niet in staat zijn om een skeptische houding aan te nemen of kwakzalverij kunnen herkennen? Uiteraard niet! Het geeft wel aan dat we voorzichtig moeten zijn met wat we beweren.
Helemaal mee eens.
Maar wat wil je daar mee zeggen?
Dat ik iets verkeerds beweerde?
Sorry als ik het nu niet begrijp.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.