God bestaat!

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Mujaheed1
Forum fan

Re: God bestaat!

Bericht door Mujaheed1 »

appelfflap schreef:
Mujaheed1 schreef: dus vanaf nu ben ik alleen nog actief in dit topic,
ge hebt niet veel keuze hé
na uw gespam was devious z'n boodschap duidelijk.
klopt, maar zo is het voor iedereen overzichtelijk. we zijn toch maar met 1 onderwerp bezig, dus kunnen we beter 1 topic gebruiken dan al die verschillende. de rest kan wat mij betreft gesloten worden, en vragen kunnen hierin herhaald worden eventueel.

groet,

Mujaheed.
Denken zij dan niet na over de Koran? En wanneer (die) anders dan van Allah geweest was, dan zouden zij daarin veel tegenstrijdigs vinden.
"De Edele Koran 4:82 (pagina 113)"
Samante

Bericht door Samante »

Okay Mujaheed1, vanaf nu dus in dit topic. Aangezien je hebt medegedeeld onze vragen te willen beantwoorden, zet ik mijn vragen nog even op een rijtje:

Als Allah werkelijk almachtig is, is het toch niet mogelijk om Allah's wil te dwarsbomen?

Hoe kan een homo nu zondigen tegen Allah, als zondigen niet mogelijk is vanwege het feit dat Allah almachtig is? Als Allah geen homo's wil komen homo's niet voor. Is Allah soms niét almachtig?

Als Allah werkelijk groot en almachtig is, is er toch niets dat Allah van mensen nodig heeft? Dan heeft Allah ook geen aanbidding nodig, want als Allah ook maar iets nodig zou hebben zou hij behoeftig zijn en daarmee niet almachtig.

Als Allah almachtig is, is Allah ook onkwetsbaar. Een almachtige kun je niet kwetsen of beschadigen. Waarom dan toch zoveel moslims op de barricaden als er een tekeningetje wordt gemaakt?
Mujaheed1
Forum fan

Bericht door Mujaheed1 »

Maar voor ik verder ga met gedachtenwisseling met jou, zou ik graag je achtergrond en basis van onderwijs willen weten.
Hoe verstrekt jouw scholing in het algemeen onderwijs?
Je klinkt niet dom, je schrijft goed, maar voor mijn gevoel mankeert er heel veel aan jou logisch denken.
Je schrijft ergens, dat je iets "nog" niet zo goed weet.
Ik weet niet meer waar, maar ik kreeg de indruk, dat je zelf ook nog op deze materie aan het studeren bent.
Hallo Mariakat,

klopt, ik ben zelf nog aan het studeren..de islam is heel erg breed. er is zoveel info en zoveel kennis beschikbaar. en het is zeer belangrijk om de info goed te verifiëren. niet alles is betrouwbaar. dat kost me ook nog veel tijd. maar het belangrijkste is; de hoofdlijnen zijn duidelijk!

ik heb het idd. niet zo slim aangepakt door hier binnen te komen en te gaan strooien met filmpjes etc. die bevestigen wat ik al wist. daarom ook het verzoek om alleen nog in dit topic actief te blijven en eventueel hier vragen opnieuw stellen. voor mij zijn de hoofdlijnen duidelijk, zoals je zegt; het huis dat staat al. alleen ik zelf ben ook nog aan het onderzoeken etc. om alleen in mij op te nemen wat betrouwbaar en correct is.

dus het kan zijn dat ik hier dingen heb geplaatst die helemaal niet van toepassing zijn. ik merk namelijk dat vaak door jullie; "freethinkers" over bepaalde onderwerpen word gesproken zonder zelfs de basiskennis daarover te hebben. het punt is nu, daar zou ik eerst mee moeten beginnen. met de basis van de islam goed uit te leggen.

bijv. in een ander topic stelde iemand de vraag; waarom staat er in de koran; Heer van de dageraad. waarom staat er niet gewoon Allah. dat is toch verwarrend? toen dacht ik gelijk; zo verwarrend is het niet; Allah is toch de Schepper en Beheerder van alles. dus Hij is niet alleen Heer van de dageraad. maar ook Heer van de 2 opgangen en de 2 ondergangen (zon en de maan). tevens weet deze man blijkbaar niet dat Allah 99 schone namen heeft. en dat wij (dienaren) hem daarmee kunnen aanroepen. begrijp je?

kortom; laat de vragen komen..als het goede en terechte vragen zijn zal ik ze proberen te beantwoorden. als het overbodige vragen en/of afkraakreacties zijn; dan doe ik er niks mee.

hoop dat in ieder geval je eerste vraag beantwoord is. zal straks even kijken naar je andere openstaande vragen; probeer aub simpel te formuleren in een zin of twee.

bij voorbaat dank,

vriendelijke groet,

Mujaheed.

Edit Kitty: quote hersteld.
Denken zij dan niet na over de Koran? En wanneer (die) anders dan van Allah geweest was, dan zouden zij daarin veel tegenstrijdigs vinden.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Wat is je achtergrond? turks(anatolisch, koerdisch), marokkaans(berbers,arabisch), indonesisch, anders; bekeerd tot of opgegroeid in de islam?
Welke stroming van de islam, soenitisch, sjiitisch, soefi, wahabitisch, salafistisch, "rekkelijk" of "precies"?
Laatst gewijzigd door collegavanerik op 11 jan 2010 14:42, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Mujaheed1.

In een van de topics gaf je aan dat de sharia door jou erkend wordt. Er is je een vraag gesteld m.b.t. de doodstraf voor homosexuelen.
Je hebt nog steeds niet aangegeven wat je van dat onderdeel van de sharia-wetgeving vindt. Zou je dat willen doen? Ter illustratie voeg ik een link bij die laat zien hoe dat in praktijk werkt. (Niet geschikt voor minderjarigen en mensen met en zwakke maag).
http://www.amsterdampost.nl/de-barbaars ... xualiteit/

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Mujaheed schreef:{Roeland} wat is jouw vraag nu precies? als ik het goed begrijp; je wilt dat ik godsbewijs lever? daar kan ik pagina's mee vullen! wees eens wat specifieker...
Dat godsbwijs is het enige dat ik vraag en je komt tot heden met geen enkele verifieerbaar godsbewijs.
Je komt wel met je verbazing die ik al terzijde hebt gelegd omdat verbazing heel gezond tot onderzoek kan leiden, maar geen enkele god bewijst. Niet die van jou, noch die van een andere fantast.
Dus onveranderbaar specifiek:
Lever een verifieerbaar godsbewijs.

En voor de zekerheid: dat haal je niet uit de Quran, en ook niet uit een ander heilig geschrift zoals de Bijbel.
En voor de extra zekerheid: dat haal je ook niet door een vraag over de zin van het leven stellen.
Ik wil van jou geen extra vragen maar een klaar en helder antwoord dat je niet uit een "heilig" verklaard geschrift haalt.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Mujaheed1
Forum fan

Bericht door Mujaheed1 »

@ Samante

Jij lacht mij uit als moslim terwijl jij in iets gelooft waarvan jij waarschijnlijk de enige bent op de hele aarde. en waarschijnlijk ben je er ook nog eens van overtuigd dat jij de waarheid volgt? hahaha.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Mujaheed1 schreef:@ Samante

Jij lacht mij uit als moslim terwijl jij in iets gelooft waarvan jij waarschijnlijk de enige bent op de hele aarde. en waarschijnlijk ben je er ook nog eens van overtuigd dat jij de waarheid volgt? hahaha.
Volgens mij is samante zeer serieus. Probeer zijn vragen maar eens te beantwoorden in plaats van op de man te spelen.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

De enige op aarde? Er zijn heel wat meer pantheïsten dan Samante hoor. Maar jij hebt natuurlijk nog nooit van pantheïsme of panentheïsme gehoord. Dat is een gebrek aan jouw kennis en geen gebrek bij Samante.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Mujaheed1 schreef:dus het kan zijn dat ik hier dingen heb geplaatst die helemaal niet van toepassing zijn. ik merk namelijk dat vaak door jullie; "freethinkers" over bepaalde onderwerpen word gesproken zonder zelfs de basiskennis daarover te hebben. het punt is nu, daar zou ik eerst mee moeten beginnen. met de basis van de islam goed uit te leggen.
Men hoeft geen kennis te hebben van fictie om er een oordeel over te hebben.
En zodra er een god als absolute waarheid wordt geponeerd, hebben we het per definitie over fictie.
Period.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
a.r.

Bericht door a.r. »

kiks schreef:Mujaheed1.

In een van de topics gaf je aan dat de sharia door jou erkend wordt. Er is je een vraag gesteld m.b.t. de doodstraf voor homosexuelen.
Je hebt nog steeds niet aangegeven wat je van dat onderdeel van de sharia-wetgeving vindt. Zou je dat willen doen? Ter illustratie voeg ik een link bij die laat zien hoe dat in praktijk werkt. (Niet geschikt voor minderjarigen en mensen met en zwakke maag).
http://www.amsterdampost.nl/de-barbaars ... xualiteit/

Groet

kiks
IK heb een hele zwakke maag, heb mijzelf gedwongen toch te kijken, deze middeleeuwse martelpraktijken die anno 2009 daar plaats vinden.....SCHANDE!!!!!!! Dit soort beelden kunnen niet vaak genoeg getoond worden in de " vrije" wereld! ZIE!! Muja!!...en HUIVER!!, laat deze beelden tot diep in je hart doordringen en vergeet ze NOOIT! Het kan je broer, je kind, je vriend, je oom of zelfs je vader zijn....denk daar maar eens heel diep over na!
Samante

Bericht door Samante »

Je ontwijkt mijn vragen met deze reactie.
Je kunt niet op mijn vragen ingaan kennelijk.

Als je op mijn vragen in gaat blijft namelijk niets over van de woestijngod Allah.
Ik zou zeggen, probeer mijn vragen toch eens te beantwoorden.

Er zijn overigens, zoals Kitty al zei, veel meer pantheïsten. We hebben echter geen enkele noodzaak om te evangeliseren. Als je, zoals ik, gelooft in een almachtige God zonder enige behoefte, ben je snel klaar.
Het wordt dan een soort van gegeven, er is niets dat ik voor die God zou moeten doen.
Als iemand probeert iets lelijks te zeggen over die God, hoef ik me er niets van aan te trekken. Immers, God is almachtig en dus per definitie onkwetsbaar. Hoef ik dus niet over in te zitten.
Laatst gewijzigd door Samante op 11 jan 2010 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Mujaheed1
Forum fan

Bericht door Mujaheed1 »

Als Allah werkelijk groot en almachtig is, is er toch niets dat Allah van mensen nodig heeft? Dan heeft Allah ook geen aanbidding nodig, want als Allah ook maar iets nodig zou hebben zou hij behoeftig zijn en daarmee niet almachtig.
begrijp je dan niet? homo's zijn verantwoordelijk voor hun daden. als iemand Allah goed aanbidt, en de grote zonden vermijd. en goede daden verricht..dan is dat voor zichzelf. en als iemand veel zondigt, Allah ongehoorzaam is en slechte daden verricht, dan zal hij er ook zelf verantwoordelijk voor worden gehouden. geen enkele ziel zal de zonden van een andere ziel kunnen dragen.

nogmaals; het is niet Allah die dingen van ons nodig heeft, (wij zijn immers zijn schepselen) maar het zijn WIJ (de mensen) die dingen nodig hebben van Allah. de koran is een leidraad voor de mensen, Allah heeft de mensen niet geschapen en zonder doel gelaten.
Als Allah almachtig is, is Allah ook onkwetsbaar. Een almachtige kun je niet kwetsen of beschadigen. Waarom dan toch zoveel moslims op de barricaden als er een tekeningetje wordt gemaakt?
lees volgende hadith: O Mijn dienaren, jullie kunnen Mij niet kwetsen, want Ik ben onkwetsbaar en jullie kunnen Mijn gunsten niet van Me afnemen, en jullie kunnen Mij niet begunstigen. O Mijn dienaren, als de eerste van jullie en de laatste van jullie, de mensen van jullie en de djinns van jullie, zo vroom waren als het vroomste hart van welke man van jullie dan ook, dan zou dit Mijn koninkrijk met niets vermeerderen. O Mijn dienaren, als de eerste van jullie en de laatste van jullie, de mensen van jullie en de djinns van jullie, zo verdorven waren als het meest verdorven hart van welke man van jullie dan ook, het zal Mijn koninkrijk met niets verminderen.

groet,

Mujaheed.

Edit Kitty: en alweer moest ik de quotes hersellen. De sluitcode is [/quote] en niet
[quote/]
, let hier eens op, je ziet toch zelf ook wel dat het niet goed stond?
Mujaheed1
Forum fan

Bericht door Mujaheed1 »

heeck schreef:
Mujaheed schreef:{Roeland} wat is jouw vraag nu precies? als ik het goed begrijp; je wilt dat ik godsbewijs lever? daar kan ik pagina's mee vullen! wees eens wat specifieker...
Dat godsbwijs is het enige dat ik vraag en je komt tot heden met geen enkele verifieerbaar godsbewijs.
Je komt wel met je verbazing die ik al terzijde hebt gelegd omdat verbazing heel gezond tot onderzoek kan leiden, maar geen enkele god bewijst. Niet die van jou, noch die van een andere fantast.
Dus onveranderbaar specifiek:
Lever een verifieerbaar godsbewijs.

En voor de zekerheid: dat haal je niet uit de Quran, en ook niet uit een ander heilig geschrift zoals de Bijbel.
En voor de extra zekerheid: dat haal je ook niet door een vraag over de zin van het leven stellen.
Ik wil van jou geen extra vragen maar een klaar en helder antwoord dat je niet uit een "heilig" verklaard geschrift haalt.

Roeland
antwoord is simpel; de Koran.je verwerpt het nu wel steeds maar ik vraag me af of je het dan wel gelezen hebt alvorens je iets verwerpt. graag eerlijk antwoorden. en dan bedoel ik niet vluchtig doorlezen, maar echt begrijpend lezen met eventueel exegese erbij.

groet,

Mujaheed.
Mujaheed1
Forum fan

Bericht door Mujaheed1 »

Samante schreef:

Je ontwijkt mijn vragen met deze reactie.
Je kunt niet op mijn vragen ingaan kennelijk.

Als je op mijn vragen in gaat blijft namelijk niets over van de woestijngod Allah.
Ik zou zeggen, probeer mijn vragen toch eens te beantwoorden.
heb reeds antwoord gegeven op je vragen!
nog meer vragen? laat maar komen!
Plaats reactie