Maar voor ik verder ga met gedachtenwisseling met jou, zou ik graag je achtergrond en basis van onderwijs willen weten.
Hoe verstrekt jouw scholing in het algemeen onderwijs?
Je klinkt niet dom, je schrijft goed, maar voor mijn gevoel mankeert er heel veel aan jou logisch denken.
Je schrijft ergens, dat je iets "nog" niet zo goed weet.
Ik weet niet meer waar, maar ik kreeg de indruk, dat je zelf ook nog op deze materie aan het studeren bent.
Hallo Mariakat,
klopt, ik ben zelf nog aan het studeren..de islam is heel erg breed. er is zoveel info en zoveel kennis beschikbaar. en het is zeer belangrijk om de info goed te verifiëren. niet alles is betrouwbaar. dat kost me ook nog veel tijd. maar het belangrijkste is;
de hoofdlijnen zijn duidelijk!
ik heb het idd. niet zo slim aangepakt door hier binnen te komen en te gaan strooien met filmpjes etc. die bevestigen wat ik al wist. daarom ook het verzoek om alleen nog in dit topic actief te blijven en eventueel hier vragen opnieuw stellen. voor mij zijn de
hoofdlijnen duidelijk, zoals je zegt; het huis dat staat al. alleen ik zelf ben ook nog aan het onderzoeken etc. om alleen in mij op te nemen wat betrouwbaar en correct is.
dus het kan zijn dat ik hier dingen heb geplaatst die helemaal niet van toepassing zijn. ik merk namelijk dat vaak door jullie; "freethinkers" over bepaalde onderwerpen word gesproken zonder zelfs de basiskennis daarover te hebben. het punt is nu, daar zou ik eerst mee moeten beginnen. met de basis van de islam goed uit te leggen.
bijv. in een ander topic stelde iemand de vraag;
waarom staat er in de koran; Heer van de dageraad. waarom staat er niet gewoon Allah. dat is toch verwarrend? toen dacht ik gelijk; zo verwarrend is het niet; Allah is toch de Schepper en Beheerder van alles. dus Hij is niet alleen Heer van de dageraad. maar ook Heer van de 2 opgangen en de 2 ondergangen (zon en de maan). tevens weet deze man blijkbaar niet dat Allah 99 schone namen heeft. en dat wij (dienaren) hem daarmee kunnen aanroepen. begrijp je?
kortom; laat de vragen komen..als het goede en terechte vragen zijn zal ik ze proberen te beantwoorden. als het overbodige vragen en/of afkraakreacties zijn; dan doe ik er niks mee.
hoop dat in ieder geval je eerste vraag beantwoord is. zal straks even kijken naar je andere openstaande vragen; probeer aub simpel te formuleren in een zin of twee.
bij voorbaat dank,
vriendelijke groet,
Mujaheed.
Edit Kitty: quote hersteld.
Denken zij dan niet na over de Koran? En wanneer (die) anders dan van Allah geweest was, dan zouden zij daarin veel tegenstrijdigs vinden.
"De Edele Koran 4:82 (pagina 113)"