Aan de HAMAS-fellowtravellers alhier

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

siger

Re: Aan de HAMAS-fellowtravellers alhier

Bericht door siger »

Uncle Rat schreef:
siger schreef:Maar als je een oorlog tegen een ideologie predikt, dan moet je er rekening mee houden dat de slachtoffers onder de aanhangers vallen.
Hoezo? Bij een ideologische strijd vallen er dus in principe fysieke slachtoffers?
Voert Israel een ideologische strijd? Crap.
MOODY BLUE schreef:Ondanks alle fouten van Israel, is mijn vaste overtuiging, dat als de Arabische hordes niet in de tang gehouden worden zij zoals in het verleden, zullen proberen Israel van de kaart te vegen en te vernietigen.
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

Niet met citaten knoeien, want daar reageerde MNb niet op. MNb reageerde hierop:
MOODY BLUE schreef:Nu echter speelt nog meer mee dat ik de islam als religie haat. De seculiere joodse staat is voor mij in overdrachtelijke zin een bruggehoofd in de strijd tegen die vreselijke ideologie.
Bovendien hebben we het hier over de ideologische strijd van MOODY BLUE. Niet van Israël.
siger

Bericht door siger »

Uncle Rat,

Wie wat of hoe ook, je kan er niet omheen dat de strijd tussen Israel en de islam slachtoffers maakt, dus wie partijen gaat aanvuren moet dat ook durven zeggen. Ik vind dat je onlangs heel sterke posts over het moslimprobleem hebt geschreven. Daarentegen vind ik dat je hier overzicht verliest. De Israelische propaganda is inderdaad makkelijk te onderschatten.
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

Uncle Rat schreef:Niet met citaten knoeien, want daar reageerde MNb niet op. MNb reageerde hierop:
MOODY BLUE schreef:Nu echter speelt nog meer mee dat ik de islam als religie haat. De seculiere joodse staat is voor mij in overdrachtelijke zin een bruggehoofd in de strijd tegen die vreselijke ideologie.
Bovendien hebben we het hier over de ideologische strijd van MOODY BLUE. Niet van Israël.
Merkwaardig onderscheid. MOODY BLUE koppelt toch echt de seculiere joodse staat (dat is Israël trouwens niet; er is geen scheiding tussen staat en geloof) aan zijn strijd tegen die vreselijke ideologie. Zoals we allemaal weten voert Israël een dergelijke strijd met gewapende middelen. Ik kan niet anders begrijpen dan dat MOODY BLUE die strijd wil uitbreiden tot de islam als religie. Dan zijn mijn naasten potentiële doelwitten, simpel.
Hoe Ongeloveloos denkt een oorlog tegen een religie te kunnen voeren, overdrachtelijk of niet, zonder dat er slachtoffers onder de aanhangers ervan vallen is me een compleet raadsel. Maar ja, voor hem is empathie voor mensen met een andere overtuiging blijkbaar kattengejank. Ik blijf bereid mijn nagels te gebruiken; dat mijn lijk geen verschil uitmaakt voor dergelijk types houdt me net zo min tegen als Voltaire.

En ja, als diezelfde islamitische naasten racistische onzin verkopen over christenen of over andere etnische groepen - komt ook voor - ga ik daar even hard tegen in.
Laatst gewijzigd door MNb op 07 jun 2010 02:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

siger schreef:Uncle Rat,

Wie wat of hoe ook, je kan er niet omheen dat de strijd tussen Israel en de islam slachtoffers maakt, dus wie partijen gaat aanvuren moet dat ook durven zeggen. Ik vind dat je onlangs heel sterke posts over het moslimprobleem hebt geschreven. Daarentegen vind ik dat je hier overzicht verliest. De Israelische propaganda is inderdaad makkelijk te onderschatten.
Jij sleurt Israël erbij. Niet ik.
Israël wordt inderdaad genoemd in het citaat van MOODY BLUE waar MNb op reageert.
Maar MNb reageert niet op het Israël-standpunt van MOODY BLUE, maar op het anti-islam-standpunt van MB.
En daar reageerde Ali dan weer op.
En daar reageerde ik dan weer op.

OK, dit is een Israël-topic en wij gingen off-topic, maar dat is nog geen reden om je Israël standpunt overal misplaatst in te stoppen.

Overigens ben ik pro-Israël. Maar dat wist je al, neem ik aan.
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

Uncle Rat schreef:En daar reageerde ik dan weer op.
Zie boven. MOODY BLUE maakte de koppeling tussen zijn islamhaat en Israël. Hij impliceert daarmee het gebruik van geweld.
Overigens ben ik ook pro-Israël, vooral omdat ik Hamas zo'n enge club vindt. Raad eens: vinden mijn islamitische naasten ook. Het is de gelijkstelling Hamas = hele Islam waar ik tegen protesteer en helemaal als dat een gewelddadige strijd tegen het hele geloof inhoudt.
Omgekeerd protesteer ik net zo hard - vraag Paul Delfgaauw maar eens - tegen de gelijkstelling joodse religie = joodse etniciteit = Staat Israël. Het verontrust me zeer dat eeuwen geloofsvervolgingen van allerlei soort zoveel mensen nog steeds niet beseffen waar dat toe leidt.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Overigens ben ik ook pro-Israël, vooral omdat ik Hamas zo'n enge club vindt. Raad eens: vinden mijn islamitische naasten ook.
Ik vind dit zo'n non-argument; als ik niet voor iemand ben, dan ben ik er tegen... Zijn je islamitische naasten ook pro-Israël?
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

siger schreef:het moslimprobleem
Stel je eens voor dat hier "het jodenprobleem" stond.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
siger

Bericht door siger »

lanier schreef: Zijn je islamitische naasten ook pro-Israël?
Waarom die vraag? Moet dat dan?

Voor mij, als voorstander van een moderne, seculiere en open samenleving, is het even vanzelfsprekend tegen de islam-ideologie als tegen Israel te zijn.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Victor Onrust schreef:
Jagang schreef: Dat dacht ik al.
"Eigenlijk 60 jaar".
Het is je dus te doen om een ad-hoc grens om een staat waar je groot fan van bent legitimiteit te verschaffen.
Afijn, een onwillige/slechte lezer meer of minder maakt me ook niet meer uit. Slaap zacht met je HAMAS= vrienden, die altijd zoete broodjes bakken met hun ergste vijanden.
Wie zegt dat ik een "HAMAS-vriend" ben, Onrust?
Of is dat je benaming voor iedereen die niet meteen instemmend knikt bij alles wat je roept?

Misschien zou het je niet misstaan om eens wat verder uit te leggen wat je bedoelt, als ik het kennelijk verkeerd heb begrepen.
Doe je dat niet, dan ga ik er vanuit dat het ook niet de bedoeling is dat het begrepen wordt.

Dus nogmaals, Victor, hoe kom je bij die grens van 50, eh.... oh nee, 60 jaar, waarna een staat opeens legitiemer zou zijn?

Graag een inhoudelijke reactie, en geen ad-hominem.
En reageer ook eens op anderen, zou ik zo zeggen.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Dus iedereen die kritisch is op Israel, is een Hamas fellow traveller?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden#Vals_dilemma
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Waarom die vraag? Moet dat dan?
Dat vraag ik me gewoon af. De vraag was overigens niet aan jou gericht.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Chris H
Forum fan

Bericht door Chris H »

Victor Onrust schreef:@Lanier: Jammer dat ik je nu in de categorie "slechte lezers" moet indelen. Volgens mij staat er in mijn stuk niets waardoor jouw reactie gerechtvaardigd is. Zeg ik "dat het er na vijftig jaar niet meer zo toe hoe een staat tot stand gekomen is en dat dat zelden volgens nette regels gaat" kom jij prompt aanzetten met wat er vijftig jaar geleden gebeurd is. Dit is nu precies de "discussietechniek" waarvan Hamas c.s. zich bedienen. In de historie is altijd wel een rechtvaardiging te vinden voor wraak en weerwraak. Als de Arabische wereld en de Palestijnen de staat Israël fundamenteel zouden erkennen zouden er geen zielige Palestijnen als schild en gijzelaar gebruikt hoeven te worden. Ze waren er in ieder geval beter aan toe toen Israël de zaak nog "gewoon" bezet hield. Zieligheid, honger en onrecht en wreedheid is op zeer veel plekken op de wereld te vinden. Het blijkt dat wij daar in het algemeen weinig aan kunnen doen. Speciale verontwaardiging over de "palestijnse toestand" is selectief en propagandistisch gestuurd.
Victor, verwissel voor de grap de partijen eens, en wellicht zie je dan eindelijk hoe onuitstaanbaar partijdig je bent.
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

Uncle Rat schreef:

En ja, als diezelfde islamitische naasten racistische onzin verkopen over christenen of over andere etnische groepen - komt ook voor - ga ik daar even hard tegen in.
Ik heb je hier nog niet zien klagen over de islamitische landen ndie atheïsten en christenen/joden/hindoes/ achmadya gelovigen ovr de kling jagen, hen onderdrukken en als je een weeshuis runt je eruitgegooid wordt omdat men bang is dat je de kindereen infecteert met jouw gedachten.

Wie voert oorlog tegen wie?

Wat denk je dat de Arabieren met de joden gedaan hadden als ze de kans hadden gehad in de oorlogen voor de Gaza en Libanon oorlog?

Die Arabieren/Palestijnen maken alle joden/Israëli's af als ze de kans krijgen.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

MOODY BLUE schreef:Ik heb je hier nog niet zien klagen over de islamitische landen ndie atheïsten en christenen/joden/hindoes/ achmadya gelovigen ovr de kling jagen,
Daar zijn al genoeg topics aan gewijd, en dit topic ging over het bestaansrecht van Israël, dus is het logisch dat het zwaartepunt van de aandacht ook rond Israël ligt.
hen onderdrukken en als je een weeshuis runt je eruitgegooid wordt omdat men bang is dat je de kindereen infecteert met jouw gedachten.

Wie voert oorlog tegen wie?
Dus het voornaamste bestaansrecht van Israël zijn eigenlijk de nabije Islamitische landen, begrijp ik dat goed?

Je hebt vast wel betere argumenten om het bestaansrecht van Israël kenbaar te maken, dan alleen haat jegens de ander.
Die Arabieren/Palestijnen maken alle joden/Israëli's af als ze de kans krijgen.
Ik heb zo'n vermoeden dat dat twee kanten op werkt, bij sommigen.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Plaats reactie