Opstanding van Jezus realistsch?
Moderator: Moderators
Re: Opstanding van Jezus realistsch?
Begrepen. Blijkbaar hebben de tunneldenkers hier de overhand. Rereformed heeft me valse hoop gegeven met zijn uitstekende bijdragen. Nog een prettig gewawel onder elkaar in het ballenbad. Ik verdoe hier mijn tijd niet langer.
-
Jinny
Groetjes en veel plezier met je imaginaire vriendje.
Kritische denkers bedoel je zeker.gotan schreef:Begrepen. Blijkbaar hebben de tunneldenkers hier de overhand.
- De doos is inderdaad authentiek, het gaat om het opschrift.
Waar dus twijfel is over de echtheid. Sporen van kraanwater uit Tel Aviv in de platina emulsie. Na politie onderzoek in het huis van Golan werd een laboratorium ontdekt waar vervalsingen gemaakt kunnen worden.
De belangen zijn immens en de bedragen die dit soort inscripties kunnen opleveren lopen in de vele miljoenen. Het is de gewoonste zaak van de wereld om dit soort zaken goed te onderzoeken. Het schijnt veel voor te komen en de technieken van de vervalsers worden steeds beter.
Zo goed dat het steeds vaker voorkomt dat deskundigen er met eigen ogen intrappen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Ach, ga toch fietsen en neem Jimmetje op het zitje mee. Je zitten hier te lullen over een gekleurd rapport uit 2003 !! De bewuste cluster is pas boven water gekomen in 2005. Lees eens een goed boek. Ik heb ze alle drie gelezen ( 2005 - 2007 ) wie , wat en hoe en met wie. Bekijk het maar. Met zulk een bende luchtverkopers ga ik niet verder. En Jimmeke niet vergeten op het achterzitje. Kleuters!PietV. schreef:Kritische denkers bedoel je zeker.gotan schreef:Begrepen. Blijkbaar hebben de tunneldenkers hier de overhand.
- De doos is inderdaad authentiek, het gaat om het opschrift.
Waar dus twijfel is over de echtheid. Sporen van kraanwater uit Tel Aviv in de platina emulsie. Na politie onderzoek in het huis van Golan werd een laboratorium ontdekt waar vervalsingen gemaakt kunnen worden.
De belangen zijn immens en de bedragen die dit soort inscripties kunnen opleveren lopen in de vele miljoenen. Het is de gewoonste zaak van de wereld om dit soort zaken goed te onderzoeken. Het schijnt veel voor te komen en de technieken van de vervalsers worden steeds beter.
Zo goed dat het steeds vaker voorkomt dat deskundigen er met eigen ogen intrappen.
-
Jinny
Hee, ik dacht dat je al weg was?
Maar ik begrijp hieruit dat jij iemand bent die wetenschap alleen accepteert indien het in jouw straatje te pas komt?
Zoals de meeste gelovigen overigens?
Gidswoordje, 'goede wetenschap'.
Maar ik begrijp hieruit dat jij iemand bent die wetenschap alleen accepteert indien het in jouw straatje te pas komt?
Ik ? Gelovigen ? Leer eerst eens lezen jochie.Jim schreef:Hee, ik dacht dat je al weg was?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
-
Jinny
Laat ik het anders brengen dan, jij kwam met de beschuldiging dat de sceptici een dubbele agenda zouden hebben.
Mocht het inderdaad de bottenkist van Jezus zijn, en dan nog....
Men is sceptisch of hij bestaan zou hebben, nu dan heeft er een half waanzinnige profeet rond gehobbeld, zoals er meer rond liepen.
Nu niet direct een probleem voor atheïsten.
Du druk voor gelovigen ligt hoger, die hangen er een heilig boek aan op.
Men is sceptisch of hij bestaan zou hebben, nu dan heeft er een half waanzinnige profeet rond gehobbeld, zoals er meer rond liepen.
Naïveling met vooroordelen. laat zulke discussies over aan personen die daar iets over weten. En ik die dacht ze hier te vinden. Pffff..Jim schreef:Laat ik het anders brengen dan, jij kwam met de beschuldiging dat de sceptici een dubbele agenda zouden hebben.
-
Jinny
Waar zijn mijn vooroordelen in bovengeplaatste proza en waar ben ik naïef?
Interessante manier van discussieren heb jij. In plaats van mensen te overtuigen met argumenten ga je met modder gooien en imponeer je met een paar titels van boeken. Je bent één van de zwakste personen die hier heeft rondgelopen.gotan schreef:Ach, ga toch fietsen en neem Jimmetje op het zitje mee. Je zitten hier te lullen over een gekleurd rapport uit 2003 !! De bewuste cluster is pas boven water gekomen in 2005. Lees eens een goed boek. Ik heb ze alle drie gelezen ( 2005 - 2007 ) wie , wat en hoe en met wie. Bekijk het maar. Met zulk een bende luchtverkopers ga ik niet verder. En Jimmeke niet vergeten op het achterzitje. Kleuters!
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
gotan schreef:Met zulk een bende luchtverkopers ga ik niet verder.... Kleuters!
Ik vind deze uitspraken wel interessant. Dat was namelijk nu precies mijn oordeel over de christelijke religie toen ik het jarenlang helemaal onder de loupe had genomen.
Born OK the first time
@Gotan,
Wie weet lees je dit nog.
Ik vind dit een interessante kwestie.
Mijn vragen aan jou zijn: Heb jij het boek van Slavenburg gelezen?
En zo ja, wat is zijn conclusie? En wat is jouw mening in deze kwestie?
Is bjvoorbeeld uit DNA-onderzoek van de herbegraven beenderen vast komen te staan dat deze Jezus inderdaad de zoon is van de betreffende Maria en Jozef? Als dat zo is, dan zou bijvoorbeeld de mythe van de onbevlekte ontvangenis van Maria ontzenuwd kunnen worden.
Want al met al blijft het een unieke combinatie van in elk geval 5 kistjes met de eerder genoemde namen:
Yehsua bar Jehosef + Mariamne e mara + Juda bar Yehsua + Maria + Jehosef.
Is bjvoorbeeld uit DNA-onderzoek van de herbegraven beenderen vast komen te staan dat deze Jezus inderdaad de zoon is van de betreffende Maria en Jozef? Als dat zo is, dan zou bijvoorbeeld de mythe van de onbevlekte ontvangenis van Maria ontzenuwd kunnen worden.
Want al met al blijft het een unieke combinatie van in elk geval 5 kistjes met de eerder genoemde namen:
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
Dat dit een zeer interessante kwestie is, kan men niet ontkennen. Maar blijkbaar giet men hier het badwater reeds weg voor het kind gewassen is. En ja, ik heb de door mezelf aangehaalde boeken gelezen, waaronder dat van Slavenburg. Ik had dit aangebracht in context van Rereformed 's ' wederopstandingsverhaal '. Deze ossuarium-cluster zou in de eerste plaats de mythe van deze ' verrijzenis ' onderuit halen. Ik dacht niet zozeer aan de onbevlektheid van Maria, wat uit Helleense religies gehaald is. Alle zonen van goden moesten uit een maagd geboren worden. Het Hebreeuwse woord ( almach ) dat Matteüs als ' maagd ' in zijn Griese vertaling overneemt, betekent eigenlijk ' jonge vrouw '.Yours schreef:@Gotan,
Laat ook duidelijk zijn dat Jezus voor mij geen een of andere profeet was. Zo naïef ben ik niet. Hij was een van de mislukte pogingen om een joodse messias op de troon te krijgen en de Romeinen er uit te schoppen. Ik hoop dat je de orriginele betekenis van ' messias ' kent.
Als dit allemaal zo overduidelijk was, dan was het toch het grootste nieuws ooit geweest? Waarom heeft het dan nooit groot in de kranten gestaan?Dat dit een zeer interessante kwestie is, kan men niet ontkennen. Maar blijkbaar giet men hier het badwater reeds weg voor het kind gewassen is
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington