maartje schreef:Bregje schreef:
Wat erg! Maar je moet ook niet tegen je eigen gevoel ingaan lieverd, want wat sommige moslims zeggen en doen en wat de ware Islam is ... daar zit vaak een heel groot verschil tussen.
Mijn gevoel zou altijd weerstand hebben tegen een echtgenoot die ik van godswege nog moet delen met 3 anderen. Ook zou het tegen mijn gevoel in blijven druisen dat ik geslagen mag worden op islamitich geregeld niveau. Maar zelf geen been heb om op te staan als manlief zich misdraagt. Het druist tegen mijn menselijke gevoel in om mijn kind (te laten) vermoorden omdat hij er voor kiest de islam te rug toe te keren. Het druist tegen mijn gevoel in dat ik mijn echtgenoot buiten 3 andere vrouwen nog zou moeten delen met een stal voor met slavinnen en misschien wel slaven, want ook mannelijke slaven gehoren tot wat mijn echtgenoot aan bezit heeft. Dat is allemaal islam, Bregje en zo zuiver als maar enigszins mogelijk is. Jij bent een suikermoslima. Als jouw man, broer of mahram jou te na komt, of je man nog een stelletje anderen trouwt, kan je naar de politie stappen. Word je beschermd en opgevangen. Je kan zelfs je man aangeven als hij op zijn islamitische poot speelt en je dwingt seks met hem te hebben als jij daar geen zin in hebt want dat is immers verkrachting. Hoe zit dat eigelijk met je zusters die in islamitische landen leven?
Als ik in Indonesië geboren zou zijn had ik voor goed geen gevoel meer in mijn vrouwelijke delen. Dat is het land met het hoogste aantal moslims. Dus volgens jou kan die bewering niet meer gesteld worden?
Ik vraag me nu dan wel af waar de echte moslims dan te vinden zijn.
Beste Maartje,
Ik had je beloofd antwoord te geven als ik weer ff tijd had, dus bij deze:
Mijn gevoel zou altijd weerstand hebben tegen een echtgenoot die ik van godswege nog moet delen met 3 anderen.
Aanvankelijk was polygamie bedoeld ter bescherming van vrouwen. 1400 jaar geleden was het leven niet zo als nu. Niet in de arabische wereld, maar ook niet hier. Of dacht je dat polygamie hier niet voorkwam toen? Nu trouwens nog, alleen niet wettelijk. Binnen de Islamitische wet hebben alle vrouwen rechten en wordt een vrouw niet stiekum gebruikt om vervolgens zomaar weer even aan de kant te worden gezet. Polygamie was niet voor de man bedoeld, maar ter bescherming van weduwen en hun vaderloze kinderen, zodat ze konden overleven. Dat gebeurt nu nog, want niet overal kan een vrouw een uitkering krijgen als haar man overlijdt. Aan polygamie werden en worden bijzonder strenge eisen gesteld, juist om te voorkomen dat mannen misbruik gaan maken van deze mogelijkheid. Maar de norm is dat je je man helemaal niet hoeft te delen met 3 andere vrouwen. Binnen de moslimgemeenschap is polygamie een uitzondering en geen regel.
Dat er mannen zijn die zich niet aan de regels houden, wil niet zeggen dat het op een andere wijze is toegestaan binnen de Islam.
Ook zou het tegen mijn gevoel in blijven druisen dat ik geslagen mag worden op islamitisch geregeld niveau.
Als je ‘op islamitisch niveau geslagen mag worden’ is dat met iets dat te vergelijken is met een wattenstaafje. Eigenlijk betekent dit vers juist dat je je vrouw dus helemaal niet moet slaan (want dat gebeurde in die tijd wel) … maar … als je het dan toch niet kon laten, moest je dat maar zo en zo doen (of weggaan, die vertaling is er ook zelfs aan te geven: ben je boos op je vrouw, loop weg, koel af). Dus ook hier weer juist een vers ter verbetering van de positie van vrouwen. Maar slaan klinkt natuurlijk veel leuker, sensationeler en geweldadiger en dat past veeeeeeeeeel beter in het simplistische islamplaatje dat we zo graag in stand wil houden.
Maar zelf geen been hebt om op te staan als manlief zich misdraagt.
Als je nu serieuze vragen wilt stellen, lees je dan eerst een beetje in a.u.b. Vrouwen hebben het recht van scheiden als manlief zich misdraagt. Maar net zoals bij niet-moslims blijven vrouwen om redenen van angst, onzekerheid en liefde (???) of financiele afhankelijkheid bij hun man. Net zoals bij niet-moslims.
Het druist tegen mijn menselijke gevoel in om mijn kind (te laten) vermoorden omdat hij er voor kiest de islam te rug toe te keren.
Je meent het! Zal ik je een geheimpje vertellen? Tegen mijn menselijk gevoel ook. En van de meesten hoor. Ook van moslims. Gek he? ’t Is namelijk niet zo leuk om je bloedeigen kinderen de nek om te draaien weet je. Is niemands hobby hoor. Al die zogenaamde ex-moslims hier in Nederland leven toch ook? Ook degene hier op het forum die er nu zo lekker op af lopen te geven.
Ik vraag me trouwens af of je ook zo menselijk bent als je zoon of dochter je komt vertellen dat hij of zij moslim is geworden … daar twijfel ik eerlijk gezegd wel een beetje aan bij je, want je moslimhaat lijkt nogal geobsedeerd aanwezig.
Het druist tegen mijn gevoel in dat ik mijn echtgenoot buiten 3 andere vrouwen nog zou moeten delen met een stal voor met slavinnen en misschien wel slaven, want ook mannelijke slaven gehoren tot wat mijn echtgenoot aan bezit heeft.
Toe maar … ’t wordt NOG erger. Je moest eens weten wat ik in mijn schuur heb. Hele kolonies. Wil je komen kijken? Of ben je bang dat ik mezelf dan opblaas (met jou erbij natuurlijk, anders klopt het niet).
Dat is allemaal islam, Bregje en zo zuiver als maar enigszins mogelijk is.
Nee, dat is wat mensen er van maken.
Jij bent een suikermoslima.
Ja, mijn man vindt me ook een snoeppie.
Als jouw man, broer of mahram jou te na komt, of je man nog een stelletje anderen trouwt, kan je naar de politie stappen. Word je beschermd en opgevangen.
Je kan zelfs je man aangeven als hij op zijn islamitische poot speelt en je dwingt seks met hem te hebben als jij daar geen zin in hebt want dat is immers verkrachting. Hoe zit dat eigelijk met je zusters die in islamitische landen leven?
Hoe zit dat eigenlijk met onze mede-nederlandse vrouwen Maartje? Hoe denk jij dat het met vrouwenverkrachting onder niet-moslims zit? Stel ik jou daarvoor aansprakelijk? Roep ik jou daarvoor ter verantwoording?
Beetje vreemde redenering heb je, vind je zelf ook niet? Ik weet niet wat jouw religie is, maar ik durf je te verzekeren dat wat het ook wel of niet is, er op de hele wereld vrouwen, op dit moment, in elkaar geramd worden of sexueel misbruikt worden, door mannen. Ook binnen jouw kliekje. Dat ligt aan die mannen. Niet aan jou. En niet aan jouw wel dan niet godsdienst. En daar moet tegen gestreden worden, wereldwijd. Door jou en mij samen, want wij doen dat niet. Die mannen doen dat. En niet alleen in moslimlanden.
Als ik in Indonesië geboren zou zijn had ik voor goed geen gevoel meer in mijn vrouwelijke delen. Dat is het land met het hoogste aantal moslims. Dus volgens jou kan die bewering niet meer gesteld worden?
Ik kan het je nog sterker vertellen. Niet in Indonesië alleen hoor, ook in andere islamitische en ook in niet islamitische landen. Dit is namelijk een cultuurgebruik, nog uit de heidense tijd, dat tegenwoordig hoofdzakelijk door vrouwen in stand wordt gehouden. Ook hier moet tegen gestreden worden (wat dus ook gebeurt, met inmiddels al heel veel resultaat). In een paar islamitische landen is het gelukkig al verboden, omdat het in strijd is met wetten van de Islam. Verminking is verboden. Nu nog de aanpak van de illegale praktijken.
Wat je met je laatste vraag wil suggereren is me volkomen onduidelijk. Welke bewering kan niet meer gesteld worden?
I
k vraag me nu dan wel af waar de echte moslims dan te vinden zijn.
Inhoudsloze zin, net zo weinig zeggend als je bovenstaande vraag.
Ik heb wel een vraag voor jou.
Waarom
wil je zo graag dat moslims slecht zijn?