Een gemeend hallo van een FFI buur.

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
vegan-revolution
Superposter

Re: Een gemeend hallo van een FFI buur.

Bericht door vegan-revolution »

Rereformed schreef:Maar heb je je wel eens helemaal verdiept in het fanatieke europese religieuze christelijke denken van de 16e eeuw bijvoorbeeld, toen wij de godsdienstoorlogen hadden in Europa?
Jazeker wel. Dat was in een tijd dat er nog een grote mate van analfabetisme heerste en mensen niet met eigen ogen konden lezen over de tamelijk vredelievende houding van Jezus.
Rereformed schreef:Wat? Je hoeft maar een honderd jaar terug...lees eens wat teksten van Abraham Kuyper om te zien hoe onbuigzaam en onmogelijk aan te passen het christendom was...
Het is alleen niet zo dat ze elkaar daar 100 jaar geleden met de dood bedreigden, zoals moslims dat tegenwoordig nog wel plegen te doen.
Rereformed schreef:Nee er is nog zoveel meer, ikzelf ben maar weinig meer dan een halve eeuw oud. En als ik nu mijn herinneringen ophaal aan die starre stijve, strenge christelijke wereld waar ik in opgroeide is het onvoorstelbaar dat het in zo'n korte tijd allemaal is weggespoeld de zee in.
Gelukkig maar. Van een andere zijde, de islam-zijde, dreigt dat echter weer langszij te komen. Dat moeten we met alle kracht zien te voorkomen. En als ik mij niet vergis dan moet de gemiddelde moslim van verder weg komen dan de gemiddelde christen alhier van pakweg honderden jaren geleden.
Rereformed schreef:De God waar de tegenwoordige christenen mee spelen is ofwel een leuk warm gevoel en voor de rest een non-entity, hooguit een snoepjesuitdeler, en jezus is je vriendje, 't is allemaal vrij onschuldig geworden.
Gelukkig maar.
Rereformed schreef:En in het Iran en egypte van een halve eeuw geleden hadden er maar bar weinig ooit van hoofdoekjes gehoord.
Ja, maar we hebben het hier niet alleen over hoofddoekjes.
Rereformed schreef:De situatie is uiteraard sowieso al anders omdat het moderne denken via de moderne media als een vloedgolf over die hele moslimwereld spoelt en alles dus veel sneller gaat dan het langzame proces van eeuwen in onze cultuur.
Het proces van emancipatie zal voor hen sneller moeten gaan. Daarvoor is de wereld te snel geworden. De vraag is echter of het die kant opgaat. Wat ik tot nu toe zie is een afname van het analfabetisme onder moslims en tegelijkertijd een toename van de radicalisering onder moslims. In het christelijke Europa van vroeger was het precies andersom. Een afname van het analfabetisme onder christenen en een afname van de radicalisering onder christenen.
Rereformed schreef:Men heeft altijd Chamberlain verweten naief te zijn geweest, maar ik heb het altijd gezien als een noodzakelijkheid: voordat je bereid bent om het op de meest radikale manier te gaan uitvechten, moet je tot het uiterste gaan om je vrijheid en die van je kinderen en de waarden van je cultuur te verdedigen op een vreedzame manier, zelfs bereid moeten zijn om pijnlijke compromissen te sluiten, zoals Chamberlain deed. Wanneer je daarna overduidelijk ziet dat het niet mogelijk is, en het je daarom volkomen duidelijk is dat er geen andere uitweg meer is, pas dán kun je jezelf ook aan die strijd overgeven met de overgave die zoiets vereist.
Het gevolg van de strategie a la Chamberlain is echter wel vele jaren oorlog méér en vele miljoenen doden en gewonden méér. Winston Churchill stond op het standpunt dat je beter kunt ingrijpen voordat "de krokodil" tot volle wasdom is gekomen. Dat kan miljoenen mensenlevens en vele jaren oorlog besparen. Het is maar waar je voor wilt kiezen.
Rereformed schreef:Maar dit weet ik ook: iedere Fin zal bereid zijn zijn leven te geven indien het alternatief is een moslimslaaf te worden. Die grimmige houding is ook de reden geweest dat de Sowjet Unie destijds die Finnen toch maar zoveel mogelijk met rust liet.
That's the spirit.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Welkom
Wat zich op jullie forum afspeelt houdt mij in het geheel niet bezig. Maar het visite kaartje wat 1 lid in het bijzonder heeft achtergelaten, is nu niet echt goede reclame geweest. Maar volgens mij heeft hij dat niet namens FFI gedaan.

GRoet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Blues-Bob schreef:Welkom
Wat zich op jullie forum afspeelt houdt mij in het geheel niet bezig. Maar het visite kaartje wat 1 lid in het bijzonder heeft achtergelaten, is nu niet echt goede reclame geweest. Maar volgens mij heeft hij dat niet namens FFI gedaan.

GRoet,

Bob
En eenieder die behoefte heeft hem de waarheid te zeggen zal dat daar moeten doen.
Dat kan daar ook in alle vrijheid.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
silkyboxershortxll
Banned

Bericht door silkyboxershortxll »

Jagang schreef:Zelfs racisme blijkt opeens nog wel eens gerechtvaardigd, nadat men Islamkritisch is geworden.

"Stormfront 2.0".
silkyboxershortxll schreef:Beticht van racisme, fascisme en xenofobie alsmede domheid.
Rereformed schreef:Het is ook grappig dat de koele benadering door onze gasten wordt uitgelegd als het gevolg van angst voor de tegenstander
silkyboxershortxll schreef:Beticht van racisme, fascisme en xenofobie alsmede domheid.
Rereformed schreef:maar voor mij staat die uitslag al vast: het seculiere verlichtingsdenken zal overwinnen.
silkyboxershortxll schreef:De moed zinkt je zowat in de schoenen.
siger schreef:silkyboxershortxll schreef:
Nu de basis van mijn (ernstige) kritiek op FT. Men WIL niet horen en weten. Waarschijnlijk wegens de bedreiging die uitgaat van het uitgestoten worden uit de 'marxistische multicul school' en zodoende verliest FT en algemener 'men' de realiteit uit het oog.

Daar vergis je je in. Hier is heel wat kritiek geleverd op de islam, ook door mij.
silkyboxershortxll schreef: In beginsel wordt het sociaal willen zijn uitgedrukt [b]in manieren van moslimknuffelen.[/b] Maar de islam, rechtens de monsterlijke revelaties van Mohammed, is gericht op dominant en dwingend autoritair aanwezig te zijn op het wereldtoneel.
Rereformed schreef:Het grappigste vond ik dat je moslims beschuldigt van zaken waarvan je zelf een illustratie bent. Hier heb je je eigen woorden weer terug:

"Silkyboxershorts kan zelfs aan de meest elementaire eisen van goed Nederlanderschap niet voldoen: hij is niet multicultureel. Hij is per definitie en naar westerse inzichten niet gematigd, of democratisch en kan derhalve nooit aan de Universele rechten van de Mens voldoen."
1. Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen.
Artikel 2

1. Een ieder heeft aanspraak op alle rechten en vrijheden, in deze Verklaring opgesomd, zonder enig onderscheid van welke aard ook, zoals ras, kleur, geslacht, taal, godsdienst, politieke of andere overtuiging, nationale of maatschappelijke afkomst, eigendom, geboorte of andere status.

2. Verder zal geen onderscheid worden gemaakt naar de politieke, juridische of internationale status van het land of gebied, waartoe iemand behoort, onverschillig of het een onafhankelijk, trust-, of niet-zelfbesturend gebied betreft, dan wel of er een andere beperking van de soevereiniteit bestaat.
silkyboxershortxll schreef: Als correctieve maatregelen uitblijven leidt dat naar oorlog.
(De multi-cultuur zal verdrongen worden door de dominante islam-monocultuur.)
Cluny schreef:
Blues-Bob schreef:Welkom

GRoet,

Bob
En eenieder die behoefte heeft hem de waarheid te zeggen zal dat daar moeten doen.

Zo is het, we zullen Freethinkers met genoegen verwelkomen.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

silkyboxershortxll schreef:
Cluny schreef:En eenieder die behoefte heeft hem de waarheid te zeggen zal dat daar moeten doen.

Zo is het, we zullen Freethinkers met genoegen verwelkomen.

Nou da's nog eens aardig.

Indien silkyboxershort hiermee zijn laatste woord gesproken heeft hier dan is het misschien nog interessant om als vrijdenkers nog over het volgende te discussiëren. Denken jullie dat hij gelijk heeft met deze opmerking? :

silkyboxershortxll schreef: Als correctieve maatregelen uitblijven leidt dat naar oorlog.
(De multi-cultuur zal verdrongen worden door de dominante islam-monocultuur.)
Born OK the first time
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Maar wel in een nieuw topic.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Ik ben het met Cluny eens, dat gebeurt welleens. Het kan niet de bedoeling zijn dat we hier een discussie beginnen over een apart topic. Noch vind ik het handig over FFI te spreken. Als daar behoefte aan is, kan dat het beste aldaar. Ik val in herhaling, maar mensen die hier functioneren, ongeacht andere lidmaatschappen, worden beoordeeld op het functioneren hier.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Blues-Bob schreef: Ik val in herhaling, maar mensen die hier functioneren, ongeacht andere lidmaatschappen, worden beoordeeld op het functioneren hier.
Helemaal eens.

Toch even een woordje over de moderatie, die het overigens helemaal prima doet.
Normaal gesproken doe ik dat nooit op deze manier maar ik kan het nu even niet laten.
Ik vind niet, dat bij goed functionerende buren extra hard gevallen moet worden op een woordje. :?
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 67#p282267" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat wordt met andere leden ook niet gedaan.
Of zijn we nu roomser aan het worden dan de paus? 8*)
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
HomoSignificans
Forum fan

Bericht door HomoSignificans »

Ik heb me pas kortgeleden bij Freethinker.nl aangemeld, en snap dus niet waarom er zo'n vete is, maar ik reageer toch maar even op het bericht van silkyboxershortxll (leuke naam trouwens).
(...) De agressie en verontwaardiging op FT, komt helemaal overeen met wat ik tegenkwam toen ik islam kritisch werd. Ik ben totaal geband en geïsoleerd, honderden jaren aan vriendschap zijn op slag afgekapt; Beticht van racisme, fascisme en xenofobie alsmede domheid.

Hmmm, als je dat zo vervelend vindt, zeg je toch gewoon even aan welke universiteit je gestudeerd hebt? Dan maak je direct een wat betere indruk.
(...) Een weigering vrijelijk na te denken als gevolg van onderliggende angst. Een sociaal/intellectueel isolement om niet meer bij de 'rechtgeaarde' mensen te horen ligt daaraan denk ik ten grondslag. Sociaal willen zijn is immers de mens ten diepste wezenseigens Op het FT forum blijkt het intellect primair ten dienste gesteld aan het dichten van de gaten die geslagen zijn in de verdediging van niet weerlegde en knetterharde FFI argumentatie dat islam niet vredelievend en zelfs gevaarlijk en vrijheid bedreigend is. In beginsel wordt het sociaal willen zijn uitgedrukt in manieren van moslimknuffelen.
We zijn allemaal bang om verstoten te worden van de marxistische multiculschool, maar gelukkig zeg jij wel even wat we denken? Houd toch op zeg. Je zult er maar mee moeten leren leven dat sommige mensen écht anders denken dan jij.

Overigens ben ik al eens een variant van dit flauwekulargument tegengekomen op een islamitisch forum. Daar zei men dat iedereen in god gelooft, en dat iedereen diep van binnen weet dat de islam de waarheid is, maar dat veel mensen dat ontkennen, uit angst voor de hel.
Maar de islam, rechtens de monsterlijke revelaties van Mohammed, is gericht op dominant en dwingend autoritair aanwezig te zijn op het wereldtoneel. Dat is het ultieme koranische doel.( Soera 9 ) Oorlogszuchtig en levensgevaarlijk. Als altijd.

(...)

Afwezig op het FT-forum is de onbevangenheid, het welwillend invoelen wat islam critici betogen. Weg daarmee is ook het freethinking. De basis sociaal willen zijn gaat dus voor de objectief vast te stellen notie en dat daarvoor de individuele vrijheid opgeofferd moet worden is iets dat onze kinderen dan kennelijk mogen oplossen.
De moed zinkt je zowat in de schoenen. Nooit sta ik mezelf toe moslimslaaf te worden. En voor mijn vrijheid en van mijn kinderen zal ik vechten.
Het hangt ervan af, hoe je 'de islam' definieert. Als je de Koran en de ahadith neemt, komt de islam er inderdaad niet al te best van af. Ik denk echter dat een godsdienst gedefinieerd moet worden aan de hand van wat de aanhangers in kwestie vinden. Je zult dan al snel tot de conclusie komen, dat er veel variatie is in islamitische stromingen. Als de meeste moslims (moslim = iemand die zichzelf islamiet noemt) vinden, dat die verwerpelijke verzen niet nageleefd hoeven te worden, ofwel omdat ze hun geloof niet zo belangrijk vinden, ofwel omdat het elders in de religieuze geschriften wordt tegengehouden, dan hoort dat klaarblijkelijk niet bij de islam. Dat houdt dus ook in, dat de islam aan verandering onderhevig is.
(...) Zoals Thilo Sarrazin meldt; De moslim bungelt op afstand onder aan de IQ ranglijst. Een andere mens is daardoor ontstaan kan men denken. Niet meer dan een nuchtere vaststelling. Maar de haren gaan overeind staan met zo'n uitspraak want het cultuur relativistisch multi cultureel denken staat alleen maar gelijkheid toe. Maar het grote verschil wordt gemaakt niet door het IQ maar door de ontbrekende liefde en medemenselijkheid en denkkracht. Dat kenmerkt de moslim. Allemaal? Ja, allemaal, bijna allemaal. Net zoals de Multiculti mensen allemaal ten diepste en op straffe van verstoting onbewust weten dat ongelijkheid erkennen een zonde zou zijn en men zou multicul mens af zijn.
Het is eenieder bekend, dat niet iedereen even slim is. Dat doet echter niets af aan de gelijkwaardigheid.

Maar wat betreft de IQ-scores: daar kan veel over gezegd worden. Sowieso is er al een negatief verband tussen IQ-score en religiositeit. Het lijkt me daarom niet onwaarschijnlijk, dat er inderdaad een verband bestaat tussen IQ en het al dan niet aanhangen van de islam (in de zin dat het voor mensen met een hoog IQ onwaarschijnlijker is dat ze voor de islam kiezen).

Verder kan het verschil nog andere oorzaken hebben, zoals voeding of taalbeheersing (islamieten in het westen zijn vaak tweetalig opgevoed).
(...) Een goede moslim is per definitie en naar westerse inzichten niet gematigd, of seculier of democratisch.
Dat vind ik wel een vreemde manier om het begrip 'goede moslim' te definiëren.
En ik geef toe toe dat Mercator een gevorderde vrijdenker is en geen match is voor de standaard geconditioneerde linkse goedmens. Hij heeft zich coulant gedragen op het door sommige van jullie hem toegedichte racisme. Een forum dat zich FREEthinker noemt is ten principale beschadigd geraakt door een hem permanente ban te geven. Maar gezelligheid mag wat kosten toch?
Ik geloof dat je het een beetje gemist hebt. Het ging er namelijk om, dat Mercator liet weten dat hij in het ziekenhuis niet door zwarte verpleegsters verpleegd wilde worden, omdat hij zwarte verpleegsters vies vindt.
[tweede bericht] (...) (De multi-cultuur zal verdrongen worden door de dominante islam-monocultuur.) (...)
Trouw: 'Moslim ontkerkelijkt' SCP: Invloed islam op allochtoon daalt. (23 juli 2004)
CBS: minder moskeebezoeken. (29 juli 2009)
CBS: poldermoslim ontkerkelijkt ook + aantal moslims groeit niet (29 juli 2009)

Bovenstaande artikelen spreken jouw bewering tegen. Lees ze eens door, of kom met onderbouwing voor je eigen standpunt.

Groet,
HS
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Rereformed schreef:
Jagang schreef:Ik zou hier graag tegenover willen stellen dat kritiek leveren (of er op los slaan/willen slaan) iets anders is dan kritisch denken, en dat men ervoor moet waken niet in de schuimbekkende zeloten te veranderen die men zegt te bestrijden. FFI verandert zo langzaam maar zeker in "Stormfront 2.0".
Kritiek leveren is iets anders dan erop los slaan. Het eerste wordt gedaan door iemand die zijn hoofd koel houdt en de opponent wil overtuigen, het laatste door iemand die de opponent in elkaar wil slaan of afmaken. Ieder betoog van een schuimbekkende zeloot kun je herkennen aan 1) het tot zo groot mogelijk uitvergroten van het probleem via het voortdurend gebruik van hyperbolen ('angstaanjagend', 'monsterlijk', 'misdadig', 'ridicuul'), 2) via niet in staat zijn naar de ander te luisteren, 3) via een karikatuur maken van de opponent.

Het grappigste vond ik dat je moslims beschuldigt van zaken waarvan je zelf een illustratie bent. Hier heb je je eigen woorden weer terug:

"Silkyboxershorts kan zelfs aan de meest elementaire eisen van goed Nederlanderschap niet voldoen: hij is niet multicultureel. Hij is per definitie en naar westerse inzichten niet gematigd, of democratisch en kan derhalve nooit aan de Universele rechten van de Mens voldoen."
Rereformed, nu haal je een hoop door elkaar.
Ik beschuldig moslims niet van zaken waar ik een illustratie van ben.

Nou ja, op één keer na, toen ik tegen Mercator uit mijn slof schoot, wat ook meteen mijn laatste reactie aan zijn adres was.

Ook is de onderste quote niet van mij afkomstig.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

silkyboxershortxll schreef:
Jagang schreef:Zelfs racisme blijkt opeens nog wel eens gerechtvaardigd, nadat men Islamkritisch is geworden.

"Stormfront 2.0".
Wie zegt dat allochtonen (en "gekleurde" artsen) niet deugen op basis van hun huidskleur, is een racist.
Zoek de definitie's maar op in het woordenboek.

Wat je daar van vindt zal me verder een worst zijn.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

HomoSignificans schreef:Trouw: 'Moslim ontkerkelijkt' SCP: Invloed islam op allochtoon daalt. (23 juli 2004)
CBS: minder moskeebezoeken. (29 juli 2009)
CBS: poldermoslim ontkerkelijkt ook + aantal moslims groeit niet (29 juli 2009)

Bovenstaande artikelen spreken jouw bewering tegen. Lees ze eens door, of kom met onderbouwing voor je eigen standpunt.
Ik citeer uit het Trouw artikel:
De islam speelt in de privé-sfeer nog wel een doorslaggevende rol. De rol van het geloof is daar dus een andere dan bij autochtone christelijke Nederlanders.

Bijna ieder lid van de moslimgemeenschap beschouwt zichzelf als islamitisch. Het moslim-zijn is een belangrijk onderdeel van het zelfbeeld. Géén moslim zijn is geen optie.
De misvatting hier is dat religieus zijn zou kunnen worden gemeten met moskee- of kerkbezoek. Volgens deze redenering zijn mensen ook niet meer politiek bewust, want partij bijeenkomsten trekken minder mensen. Zo zit het niet. De vorm verandert door nieuwe media, niet de mate van religieus zijn. Een religieuze discussie voer je tegenwoordig online, niet meer in de moskee. De gebedstijden zitten in je organiser. De rol van de moskee verandert, maar daarmee niet automatisch de rol van de islam.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Jagang schreef:
Rereformed schreef:
Jagang schreef:Ik zou hier graag tegenover willen stellen dat kritiek leveren (of er op los slaan/willen slaan) iets anders is dan kritisch denken, en dat men ervoor moet waken niet in de schuimbekkende zeloten te veranderen die men zegt te bestrijden. FFI verandert zo langzaam maar zeker in "Stormfront 2.0".
Kritiek leveren is iets anders dan erop los slaan. Het eerste wordt gedaan door iemand die zijn hoofd koel houdt en de opponent wil overtuigen, het laatste door iemand die de opponent in elkaar wil slaan of afmaken. Ieder betoog van een schuimbekkende zeloot kun je herkennen aan 1) het tot zo groot mogelijk uitvergroten van het probleem via het voortdurend gebruik van hyperbolen ('angstaanjagend', 'monsterlijk', 'misdadig', 'ridicuul'), 2) via niet in staat zijn naar de ander te luisteren, 3) via een karikatuur maken van de opponent.

Het grappigste vond ik dat je moslims beschuldigt van zaken waarvan je zelf een illustratie bent. Hier heb je je eigen woorden weer terug:

Rereformed, nu haal je een hoop door elkaar.
Ik beschuldig moslims niet van zaken waar ik een illustratie van ben.

Nou ja, op één keer na, toen ik tegen Mercator uit mijn slof schoot, wat ook meteen mijn laatste reactie aan zijn adres was.

Ook is de onderste quote niet van mij afkomstig.

Sorry Jajang. Mijn tekst was gericht aan Silkyboxershorts maar ik vertrok door aan te haken bij jouw betoog. Sorry voor de omduidelijkheid. Mijn fout. Die onderste quote waren dan ook de woorden van Silky die ik teruggekaatste op hemzelf.
Op jouw betogen heb ik nooit kritiek, maar lees ze altijd met grote instemming. Daar moet je dus in de toekomst maar van uitgaan als het onduidelijk is
Born OK the first time
siger

Bericht door siger »

FFI wringt zich in bochten. Feitelijk had die Noor het toch wel goed voor, maar waarom was die slachtparij nou nodig?

Er verscheen een lijvig bericht van iemand die onder meer bekende ook al met de gedachte gespeeld te hebben, niet lang voor 9/11, om een vliegtuig in een regeringsgebouw te vliegen, maar enkele uren later was dat bericht ook weer verdwenen.

Haathufters? Hoe kom ik er bij.

Ze hebben het moeilijk. Hopelijk laat de drukte hen toe tussendoor ook even over zichzelf na te denken.
Jinny

Bericht door Jinny »

Ik ben na twee pagina's oid alweer gestopt met daar lezen.
OI is er niets bij qua goedpraten en bochten wringen.
Daar wil ik mijn kostbare tijd niet aan verknoeien.
Plaats reactie