Ik heb me pas kortgeleden bij Freethinker.nl aangemeld, en snap dus niet waarom er zo'n vete is, maar ik reageer toch maar even op het bericht van silkyboxershortxll (leuke naam trouwens).
(...) De agressie en verontwaardiging op FT, komt helemaal overeen met wat ik tegenkwam toen ik islam kritisch werd. Ik ben totaal geband en geïsoleerd, honderden jaren aan vriendschap zijn op slag afgekapt; Beticht van racisme, fascisme en xenofobie alsmede domheid.
Hmmm, als je dat zo vervelend vindt, zeg je toch gewoon even aan welke universiteit je gestudeerd hebt? Dan maak je direct een wat betere indruk.
(...) Een weigering vrijelijk na te denken als gevolg van onderliggende angst. Een sociaal/intellectueel isolement om niet meer bij de 'rechtgeaarde' mensen te horen ligt daaraan denk ik ten grondslag. Sociaal willen zijn is immers de mens ten diepste wezenseigens Op het FT forum blijkt het intellect primair ten dienste gesteld aan het dichten van de gaten die geslagen zijn in de verdediging van niet weerlegde en knetterharde FFI argumentatie dat islam niet vredelievend en zelfs gevaarlijk en vrijheid bedreigend is. In beginsel wordt het sociaal willen zijn uitgedrukt in manieren van moslimknuffelen.
We zijn allemaal bang om verstoten te worden van de marxistische multiculschool, maar gelukkig zeg jij wel even wat we denken? Houd toch op zeg. Je zult er maar mee moeten leren leven dat sommige mensen écht anders denken dan jij.
Overigens ben ik al eens een variant van dit flauwekulargument tegengekomen op een islamitisch forum. Daar zei men dat iedereen in god gelooft, en dat iedereen diep van binnen weet dat de islam de waarheid is, maar dat veel mensen dat ontkennen, uit angst voor de hel.
Maar de islam, rechtens de monsterlijke revelaties van Mohammed, is gericht op dominant en dwingend autoritair aanwezig te zijn op het wereldtoneel. Dat is het ultieme koranische doel.( Soera 9 ) Oorlogszuchtig en levensgevaarlijk. Als altijd.
(...)
Afwezig op het FT-forum is de onbevangenheid, het welwillend invoelen wat islam critici betogen. Weg daarmee is ook het freethinking. De basis sociaal willen zijn gaat dus voor de objectief vast te stellen notie en dat daarvoor de individuele vrijheid opgeofferd moet worden is iets dat onze kinderen dan kennelijk mogen oplossen.
De moed zinkt je zowat in de schoenen. Nooit sta ik mezelf toe moslimslaaf te worden. En voor mijn vrijheid en van mijn kinderen zal ik vechten.
Het hangt ervan af, hoe je 'de islam' definieert. Als je de Koran en de ahadith neemt, komt de islam er inderdaad niet al te best van af. Ik denk echter dat een godsdienst gedefinieerd moet worden aan de hand van wat de aanhangers in kwestie vinden. Je zult dan al snel tot de conclusie komen, dat er veel variatie is in islamitische stromingen. Als de meeste moslims (moslim = iemand die zichzelf islamiet noemt) vinden, dat die verwerpelijke verzen niet nageleefd hoeven te worden, ofwel omdat ze hun geloof niet zo belangrijk vinden, ofwel omdat het elders in de religieuze geschriften wordt tegengehouden, dan hoort dat klaarblijkelijk niet bij de islam. Dat houdt dus ook in, dat de islam aan verandering onderhevig is.
(...) Zoals Thilo Sarrazin meldt; De moslim bungelt op afstand onder aan de IQ ranglijst. Een andere mens is daardoor ontstaan kan men denken. Niet meer dan een nuchtere vaststelling. Maar de haren gaan overeind staan met zo'n uitspraak want het cultuur relativistisch multi cultureel denken staat alleen maar gelijkheid toe. Maar het grote verschil wordt gemaakt niet door het IQ maar door de ontbrekende liefde en medemenselijkheid en denkkracht. Dat kenmerkt de moslim. Allemaal? Ja, allemaal, bijna allemaal. Net zoals de Multiculti mensen allemaal ten diepste en op straffe van verstoting onbewust weten dat ongelijkheid erkennen een zonde zou zijn en men zou multicul mens af zijn.
Het is eenieder bekend, dat niet iedereen even slim is. Dat doet echter niets af aan de gelijkwaardigheid.
Maar wat betreft de IQ-scores: daar kan veel over gezegd worden. Sowieso is er al een negatief verband tussen IQ-score en religiositeit. Het lijkt me daarom niet onwaarschijnlijk, dat er inderdaad een verband bestaat tussen IQ en het al dan niet aanhangen van de islam (in de zin dat het voor mensen met een hoog IQ onwaarschijnlijker is dat ze voor de islam kiezen).
Verder kan het verschil nog andere oorzaken hebben, zoals voeding of taalbeheersing (islamieten in het westen zijn vaak tweetalig opgevoed).
(...) Een goede moslim is per definitie en naar westerse inzichten niet gematigd, of seculier of democratisch.
Dat vind ik wel een vreemde manier om het begrip 'goede moslim' te definiëren.
En ik geef toe toe dat Mercator een gevorderde vrijdenker is en geen match is voor de standaard geconditioneerde linkse goedmens. Hij heeft zich coulant gedragen op het door sommige van jullie hem toegedichte racisme. Een forum dat zich FREEthinker noemt is ten principale beschadigd geraakt door een hem permanente ban te geven. Maar gezelligheid mag wat kosten toch?
Ik geloof dat je het een beetje gemist hebt. Het ging er namelijk om, dat Mercator liet weten dat hij in het ziekenhuis niet door zwarte verpleegsters verpleegd wilde worden, omdat hij zwarte verpleegsters vies vindt.
[tweede bericht] (...) (De multi-cultuur zal verdrongen worden door de dominante islam-monocultuur.) (...)
Trouw:
'Moslim ontkerkelijkt' SCP: Invloed islam op allochtoon daalt. (23 juli 2004)
CBS:
minder moskeebezoeken. (29 juli 2009)
CBS:
poldermoslim ontkerkelijkt ook + aantal moslims groeit niet (29 juli 2009)
Bovenstaande artikelen spreken jouw bewering tegen. Lees ze eens door, of kom met onderbouwing voor je eigen standpunt.
Groet,
HS