Bomexplosie bij overheidsgebouw Oslo

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: Bomexplosie bij overheidsgebouw Oslo

Bericht door gerard_m »

Chronos schreef:Het blijkt maar weer eens dat religie het slechts van een mens naar boven brengt.

Om te stellen dat een computerspelletje iemand kan laten doordraaien is nergens op gebaseerd.
Dit is wel een heel grappige combinatie van zinnen. 1 op de zoveel 1.000.000 (?) gamers draait door, maar met games is niets aan de hand. Nu draait 1 op de 4.500.000 overwegend christelijke Noren door, en blijkt maar weer hoe erg religie is. :?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

:lol: Scherp!
Maar goed, religie kent uiteraard wel meer negatieve eigenschappen: Foute politieke ideën, en een gebrek aan intellectuele eerlijkheid.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

gerard_m schreef: Dit is wel een heel grappige combinatie van zinnen. 1 op de zoveel 1.000.000 (?) gamers draait door, maar met games is niets aan de hand. Nu draait 1 op de 4.500.000 overwegend christelijke Noren door, en blijkt maar weer hoe erg religie is. :?
Ja dat doen we wel vaker. 1 op de 920.000 vegetariers (schoot pim dood), of 1000 op de 1.500.000.000 moslims (bom hier en daar). De conclusie is kortom: je kan maar beter nergens bijhoren.. :lol:
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Samsa schreef:of 1000 op de 1.500.000.000 moslims (bom hier en daar). De conclusie is kortom: je kan maar beter nergens bijhoren.. :lol:
Wou jij de ruim 400.000 vermoorde christenen in Soedan op het conto schrijven van minder dan 1000 moslims?

En vergeet ook niet de miljoenen Irakezen en Iraniërs die elkaar in de oorlog tussen Irak en Iran hebben afgemaakt. En zo verder ..........
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Samsa schreef: Ja dat doen we wel vaker. 1 op de 920.000 vegetariers (schoot pim dood), of 1000 op de 1.500.000.000 moslims (bom hier en daar). De conclusie is kortom: je kan maar beter nergens bijhoren.. :lol:
Je maakt de fout door enkel terrorisme in ogenschouw te nemen. Daar houdt islamitisch geweld niet bepaald op. Islam is een van de gewelddadigste religies van dit moment, ik denk dat dat wel duidelijk moet zijn. Het is fout om alle moslims daar op af te rekenen, maar redenaties als: vegetariërs schieten ook wel eens iemand dood lopen echt scheef.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

vegan-revolution schreef:
Samsa schreef:of 1000 op de 1.500.000.000 moslims (bom hier en daar). De conclusie is kortom: je kan maar beter nergens bijhoren.. :lol:
Wou jij de ruim 400.000 vermoorde christenen in Soedan op het conto schrijven van minder dan 1000 moslims?

En vergeet ook niet de miljoenen Irakezen en Iraniërs die elkaar in de oorlog tussen Irak en Iran hebben afgemaakt. En zo verder ..........
Jaa en alle duizenden christelijke Amerikaanse soldaten die al bijna een miljoen irakezen hebben gedood. Vergeet de oeigoeren ook niet.. Oh ja en Srebrenica.. tellen we die ook even mee?
vegan-revolution
Superposter

Samsa schreef:Oh ja en Srebrenica.. tellen we die ook even mee?
Nou je het zegt .......... in die omgeving hebben moslims duizenden Serviërs vermoord. Er kwamen zelfs moslims uit het buitenland om daar "solidair" aan mee te helpen.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

vegan-revolution schreef:
Samsa schreef:Oh ja en Srebrenica.. tellen we die ook even mee?
Nou je het zegt .......... in die omgeving hebben moslims duizenden Serviërs vermoord. Er kwamen zelfs moslims uit het buitenland om daar "solidair" aan mee te helpen.
Kortom misschien moeten we er maar niet zo'n kinderachtig rekenspelletje van maken wie het aller aller aller slechtst is? ? Want dan zitten we over een paar jaar nog zielig te schreeuwen naar elkaar wie nou precies het aller aller zieligst is.. (wij natuurlijk.. we zijn alleen maar slachtoffer tenslotte :( :( )
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

gerard_m schreef:

Dit is wel een heel grappige combinatie van zinnen. 1 op de zoveel 1.000.000 (?) gamers draait door, maar met games is niets aan de hand.
Zolang er ook niet-gamers doordraaien (en dat zijn er dus meer dan gamers) is er inderdaad niets aan de hand.
Nu draait 1 op de 4.500.000 overwegend christelijke Noren door, en blijkt maar weer hoe erg religie is. :?
Toevallig is die wel religieus en christelijk.
Maar hij leeft nog steeds, is dit het verschil tussen moslimterrorist en en christenterrorist?
Ben wel benieuwd naar zijn verklaring.
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

Bron: http://nieuws.nl.msn.com/buitenlands-ni ... e-christen" onclick="window.open(this.href);return false;

Verdachte Noorwegen is conservatieve christen

OSLO (ANP) - De politie in Noorwegen verstrekt weinig informatie over de verdachte van de aanslagen van vrijdag. Maar journalisten zijn erin geslaagd zijn Facebook-pagina te kopiëren voordat de sociale netwerksite die blokkeerde. Ook op andere websites heeft Anders Behring Breivik (32) sporen achtergelaten.

Hij afficheert zich als conservatieve nationalistische christen die ijvert tegen de islam en tegen de multiculturele samenleving, die de Europese cultuur, het christendom en de nationale staat zouden vernietigen. Progressieve Noren zouden conservatieven zoals hem bewust terroriseren. De jeugdbeweging van de sociaaldemocratische premier noemt hij 'Stoltenberg-Jeugd', zinspelend op de 'Hitler-Jeugd' van de Duitse oud-dictator.

Breivik jaagt graag en zou zeker twee geregistreerde wapens bezitten. Hij doet aan bodybuilding. Op internet doet hij mee aan oorlogsvideospelletjes. Hij heeft voor zover bekend geen strafblad.

De man is afkomstig uit de hoofdstad Oslo, waar hij tot voor kort in een flatje in een oostelijke buitenwijk geregistreerd stond. Een maand geleden liet hij een verhuizing registreren naar een boerderij vlakbij Oslo waar hij groente teelde. De blonde man is niet getrouwd en heeft voor zover bekend geen kinderen

mijn zoontje speelt ps2 en heeft ook best wel geweldadige spelletjes ,hij is 12
en m,n schoonzoon speelt WoW ....moet ik me nou ook zorgen gaan maken om m,n jongens....denk het niet

mn schoonzoon is de rustheid zelf en Yordi kan goed z,n agressie kwijt op z,n karate -training 2 a3 x per week...en verders is het een gewone alledaagse puber
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
karin
Forum fan

Bericht door karin »

Peter van Velzen schreef:Dat Christenen niet zouden moorden, is natuurlijk een dwaze veronderstelling. Degenen die de bergrede hebben begrepen, zullen beseffen dat hun Messias iets tegen geweld (zelfs en met name verbaal geweld) had....
Als ex gereformeerd vrijgemaakte en dus iemand die wat meer van Jezus weet dan een vrijdenker voel ik me toch gedwongen een citaatje te plaatsen over die te bewonderen liefdadige Jezus:

Vijandigheid tegen het leven, als christen wordt je geleerd dit leven te verzaken voor een hoger leven na de dood:
Toen zei Jezus tegen zijn leerlingen: ‘Wie achter mij aan wil komen, moet zichzelf verloochenen, zijn kruis op zich nemen en mij volgen. Want ieder die zijn leven wil behouden, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, zal het behouden..
Het vervelende van Jezus woorden is dat het doorspekt is met minachting voor het aardse en zondige leven en dat alleen de heiland en zijn heilsboodschap verlossing brengt.

Maar hoe nu de ongelovigen?

Zie, Ik zend u als schapen te midden van de wolven; wees dus bedachtzaam als de slangen en oprecht als de duiven. Maar wees op uw hoede voor de mensen, want zij zullen u overleveren aan raadsvergaderingen, en in hun synagogen zullen zij u geselen. En u zult ook voor stadhouders en koningen geleid worden omwille van Mij, tot een getuigenis voor hen en de heidenen. Maar wanneer zij u overleveren, moet u niet bezorgd zijn hoe of wat u spreken moet, want het zal u op dat moment gegeven worden wat u spreken moet.
Want u bent het niet die spreekt, maar de Geest van uw Vader, Die in u spreekt.
De ene broer zal de andere broer overleveren om gedood te worden, en de vader het kind, en de kinderen zullen tegen de ouders opstaan en hen doden. En u zult door allen gehaat worden omwille van Mijn Naam; maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.
Ook hier wordt een prachtig vijandbeeld gecreëerd, immers de ongelovigen zullen er alles aan doen om die arme zuivere christenen te vervolgen en te haten. Perfect voor mensen zoals deze bijbelfundamentalist en groeperingen als the Westboro Baptist Church. Christenen krijgen nooit gewoon kritiek op hun geloof, het is de zondige wereld die hun vervolgd en tot het slechte wil brengen.

Oh ja, je zei dus dat Jezus een afkeer had voor geweld beste Peter?

Denk niet dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen tussen een man en zijn vader, en tussen een dochter en haar moeder, en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; en iemands huisgenoten zullen zijn vijanden zijn. Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mij niet waard; en wie zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mij niet waard. En wie zijn kruis niet op zich neemt en Mij navolgt, is Mij niet waard. Wie zijn leven vindt, zal het verliezen; en wie zijn leven verliest omwille van Mij, zal het vinden
Beste Peter met alle respect, maar schoenmaker blijf bij je leest. Je weet overduidelijk niets van het christendom en ik vind dat gedweep en geprevel over die imaginaire Jezus van je gewoon belachelijk.

(Ik zeg dus niet dat ik jouw belachelijk vind, dat is heel wat anders).

Ik ben vanwege mijn geaardheid gepest en afgezonderd geweest omdat ik niet het reine geloof zou hebben, ik moest mezelf verloochenen.....maar dat deed ik niet.

Als jij als vrijdenker die de ballen verstand niet heeft van de christelijke leer, laat staan wat er echt in de bijbel staat, dit soort uitspraken doet weet ik niet of ik moet lachen of huilen.

De woorden van Jezus zijn buitengewoon geschikt voor een gestoorde om een bloedbad aan te richten en zich vervolgens nog de dappere martelaar te voelen. Jezus kwam om het zwaard te brengen. Als je behoefte heb wil ik nog wel wat citaatjes van die vredelievende Jezus deponeren.

Met vriendelijke groet,
I dare you God to challenge me. On these wild and stormy seas. A spirit spoke, a spirit cursed this ship. To dwell eternaly. Across the seven seas, she dwells eternally. Help me, join me. On my endless voyage.
vegan-revolution
Superposter

karin schreef:
Toen zei Jezus tegen zijn leerlingen: ‘Wie achter mij aan wil komen, moet zichzelf verloochenen, zijn kruis op zich nemen en mij volgen. Want ieder die zijn leven wil behouden, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, zal het behouden..
Ik heb dit altijd uitgelegd gekregen als je oude leven opgeven in ruil voor een vredelievend leven.
karin schreef:
Zie, Ik zend u als schapen te midden van de wolven; wees dus bedachtzaam als de slangen en oprecht als de duiven. Maar wees op uw hoede voor de mensen, want zij zullen u overleveren aan raadsvergaderingen, en in hun synagogen zullen zij u geselen. En u zult ook voor stadhouders en koningen geleid worden omwille van Mij, tot een getuigenis voor hen en de heidenen.
Ik neem aan dat Jezus zich bewust was van de weerstand die er tegen zijn beweging bestond en daarom voor die mogelijkheden waarschuwde.
karin schreef:
Maar wanneer zij u overleveren, moet u niet bezorgd zijn hoe of wat u spreken moet, want het zal u op dat moment gegeven worden wat u spreken moet.
Want u bent het niet die spreekt, maar de Geest van uw Vader, Die in u spreekt.
Ik heb hier altijd geleerd dat Jezus het hier heeft over de boodschap van de vrede en verdraagzaamheid.
karin schreef:
De ene broer zal de andere broer overleveren om gedood te worden, en de vader het kind, en de kinderen zullen tegen de ouders opstaan en hen doden. En u zult door allen gehaat worden omwille van Mijn Naam; maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.
Hier schetst Jezus een mogelijke uiterste consequentie.
karin schreef:
Denk niet dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen tussen een man en zijn vader, en tussen een dochter en haar moeder, en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; en iemands huisgenoten zullen zijn vijanden zijn. Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mij niet waard; en wie zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mij niet waard. En wie zijn kruis niet op zich neemt en Mij navolgt, is Mij niet waard. Wie zijn leven vindt, zal het verliezen; en wie zijn leven verliest omwille van Mij, zal het vinden
Ik heb altijd geleerd dat Jezus hier bedoelt dat de boodschap van vrede en verdraagzaamheid tot conflicten kan leiden met mensen die de weg van vrede en verdraagzaamheid niet willen gaan. Het zwaard zou dan de boodschap van verdraagzaamheid moeten zijn die onder elke druk en weerstand en conflict daarover overeind gehouden zou moeten worden.

Ik snap dat de genoemde teksten heel anders uitgelegd kunnen worden en dat dat dan aanleiding kan geven tot het tegenovergestelde van vredelievendheid en verdraagzaamheid.
karin
Forum fan

Bericht door karin »

Nou vegan revolution dat zijn de verkoop praatjes om het een en ander recht te lullen wat krom is. Stap jij maar eens een gereformeerde kerk binnen en volg eens cathechismus dan piep je wel anders. Vraag maar eens aan al die jongens en meisjes die na het masturberen vergeving vragen aan god. Praat eens met die jongens en meisjes die niet met ongelovige vriendjes of vriendinnetjes spelen omdat ze wel eens van het goede pad af kunnen worden gebracht?

Hoe denk je dat het komt dat bijbelfundamentalisten met geen zinnig woord van hun idiote ideeën af te brengen zijn? Hoe denk je dat het komt dat leden van de Westboro Baptist Church het fijn vinden dat ze door hun volslagen idioot gedrag gehaat worden? Hoe denk je dat het komt dat een malloot in Noorwegen zonder enig concensus van de waarde van een mensenleven een bloedbad aanricht onder kinderen?

Nietzsche vatte het christendom zeer goed samen:
Christendom was van meet af aan in diepste essentie een uit verveling geboren weerzin van het leven tegen het leven, die zich slechts vermomde in, en verschuilde achter de schone schijn van het geloof in een ander of "beter" leven.De haat jegens de "wereld", de vervloeking van de affecten, de angst voor de schoonheid en zinnelijkheid, de uitvinding van een hienamaals om het aardse leven des te beter te kunnen bleasteren, hetgeen in de grond genomen een verlangen is naar het niets, naar het einde, naar rust als voorbereiding op de "sabbat der sbbatten" - dit alles leek mij, net als de onvoorwaardelijke wil van het christendom om louter en alleen morele waarden te laten gelden, de gevaarlijkste en onheilspellendste verschijningsvorm van de '" wil tot ondergang", en in het gunstigste geval een teken tot ernstige ziekte, vermoeidheid, lusteloosheid, uitputting, levensarmoede, -want tegen de moraal(vooral de christelijke, dat wil zeggen onvoorwaardelijk moraal) moet het leven moet het levenhet onveranderlijk en onontkoombaar afleggen, aangezien het leven per definitie iets amoreels is, -moet het leventen slotte wel onder het gewicht van de verachting en het eeuwige nee bezwijken en als begerensonwaardig, als op zichzelf waardeloos ervaren worden....
I dare you God to challenge me. On these wild and stormy seas. A spirit spoke, a spirit cursed this ship. To dwell eternaly. Across the seven seas, she dwells eternally. Help me, join me. On my endless voyage.
a.r.

Bericht door a.r. »

:shock: Lees jij wel eens mee in christendom/judaisme, Vegan? Of heb je het boek van Rereformed wel eens gelezen?

"De bijbel is net een spoorboekje, je kunt er alle kanten mee op"
vegan-revolution
Superposter

karin schreef:Nou vegan revolution dat zijn de verkoop praatjes om het een en ander recht te lullen wat krom is. Stap jij maar eens een gereformeerde kerk binnen en volg eens cathechismus dan piep je wel anders.
Misschien is dat het verschil. Dat ik nooit bij de gereformeerde kerk gezeten heb, maar bij de NH kerk, totdat ik op mijn vijftiende levensjaar van mijn geloof viel.
karin schreef:Nietzsche vatte het christendom zeer goed samen:
Christendom was van meet af aan in diepste essentie een uit verveling geboren weerzin van het leven tegen het leven, die zich slechts vermomde in, en verschuilde achter de schone schijn van het geloof in een ander of "beter" leven. De haat jegens de "wereld", de vervloeking van de affecten, de angst voor de schoonheid en zinnelijkheid, de uitvinding van een hienamaals om het aardse leven des te beter te kunnen belasteren, hetgeen in de grond genomen een verlangen is naar het niets, naar het einde, naar rust als voorbereiding op de "sabbat der sabbatten" - dit alles leek mij, net als de onvoorwaardelijke wil van het christendom om louter en alleen morele waarden te laten gelden, de gevaarlijkste en onheilspellendste verschijningsvorm van de "wil tot ondergang", en in het gunstigste geval een teken tot ernstige ziekte, vermoeidheid, lusteloosheid, uitputting, levensarmoede, -want tegen de moraal (vooral de christelijke, dat wil zeggen onvoorwaardelijk moraal) moet het leven het onveranderlijk en onontkoombaar afleggen, aangezien het leven per definitie iets amoreels is, -moet het leven ten slotte wel onder het gewicht van de verachting en het eeuwige nee bezwijken en als begerensonwaardig, als op zichzelf waardeloos ervaren worden....
Ik ben het hier roerend met Nietzsche eens. En ik ben niet voor niets atheïst.
Plaats reactie