Peter van Velzen schreef:Dat Christenen niet zouden moorden, is natuurlijk een dwaze veronderstelling. Degenen die de bergrede hebben begrepen, zullen beseffen dat hun Messias iets tegen geweld (zelfs en met name verbaal geweld) had....
Als ex gereformeerd vrijgemaakte en dus iemand die wat meer van Jezus weet dan een vrijdenker voel ik me toch gedwongen een citaatje te plaatsen over die te bewonderen liefdadige Jezus:
Vijandigheid tegen het leven, als christen wordt je geleerd dit leven te verzaken voor een hoger leven na de dood:
Toen zei Jezus tegen zijn leerlingen: ‘Wie achter mij aan wil komen, moet zichzelf verloochenen, zijn kruis op zich nemen en mij volgen. Want ieder die zijn leven wil behouden, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, zal het behouden..
Het vervelende van Jezus woorden is dat het doorspekt is met minachting voor het aardse en zondige leven en dat alleen de heiland en zijn heilsboodschap verlossing brengt.
Maar hoe nu de ongelovigen?
Zie, Ik zend u als schapen te midden van de wolven; wees dus bedachtzaam als de slangen en oprecht als de duiven. Maar wees op uw hoede voor de mensen, want zij zullen u overleveren aan raadsvergaderingen, en in hun synagogen zullen zij u geselen. En u zult ook voor stadhouders en koningen geleid worden omwille van Mij, tot een getuigenis voor hen en de heidenen. Maar wanneer zij u overleveren, moet u niet bezorgd zijn hoe of wat u spreken moet, want het zal u op dat moment gegeven worden wat u spreken moet.
Want u bent het niet die spreekt, maar de Geest van uw Vader, Die in u spreekt.
De ene broer zal de andere broer overleveren om gedood te worden, en de vader het kind, en de kinderen zullen tegen de ouders opstaan en hen doden. En u zult door allen gehaat worden omwille van Mijn Naam; maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.
Ook hier wordt een prachtig vijandbeeld gecreëerd, immers de ongelovigen zullen er alles aan doen om die arme zuivere christenen te vervolgen en te haten. Perfect voor mensen zoals deze bijbelfundamentalist en groeperingen als the Westboro Baptist Church. Christenen krijgen nooit gewoon kritiek op hun geloof, het is de zondige wereld die hun vervolgd en tot het slechte wil brengen.
Oh ja, je zei dus dat Jezus een afkeer had voor geweld beste Peter?
Denk niet dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen tussen een man en zijn vader, en tussen een dochter en haar moeder, en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; en iemands huisgenoten zullen zijn vijanden zijn. Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mij niet waard; en wie zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mij niet waard. En wie zijn kruis niet op zich neemt en Mij navolgt, is Mij niet waard. Wie zijn leven vindt, zal het verliezen; en wie zijn leven verliest omwille van Mij, zal het vinden
Beste Peter met alle respect, maar schoenmaker blijf bij je leest. Je weet overduidelijk niets van het christendom en ik vind dat gedweep en geprevel over die imaginaire Jezus van je gewoon belachelijk.
(Ik zeg dus niet dat ik jouw belachelijk vind, dat is heel wat anders).
Ik ben vanwege mijn geaardheid gepest en afgezonderd geweest omdat ik niet het reine geloof zou hebben, ik moest mezelf verloochenen.....maar dat deed ik niet.
Als jij als vrijdenker die de ballen verstand niet heeft van de christelijke leer, laat staan wat er echt in de bijbel staat, dit soort uitspraken doet weet ik niet of ik moet lachen of huilen.
De woorden van Jezus zijn buitengewoon geschikt voor een gestoorde om een bloedbad aan te richten en zich vervolgens nog de dappere martelaar te voelen. Jezus kwam om het zwaard te brengen. Als je behoefte heb wil ik nog wel wat citaatjes van die vredelievende Jezus deponeren.
Met vriendelijke groet,
I dare you God to challenge me. On these wild and stormy seas. A spirit spoke, a spirit cursed this ship. To dwell eternaly. Across the seven seas, she dwells eternally. Help me, join me. On my endless voyage.