Dat is Fins.
Het is wat men realpolitik noemt, waar iedereen met een greintje redelijkheid in zich uiteindelijk voor kiest. Oftewel je gezond verstand gebruiken.
Zoals ik eerder opmerkte zijn er eerder in de geschiedenis diverse malen momenten geweest dat de Palestijnen een gedeelte van het land hadden kunnen krijgen. Veel Palestijnen hebben echter ieder compromis afgewezen en kiezen al 75 jaar lang voor "liever dood dan welk compromis dan ook". Ik herhaal weer opnieuw wat ik op 7 oktober vorig jaar na de terroristenaanval in dit topic schreef: "Te verwachten is dat Israel op heel drastische manier vergeldt. Ik denk dat Palestijnse gewapende opstand geen enkele kans maakt en leidt tot een catastrofe voor hen." De Palestijnen wisten (nog beter dan ik als buitenstaander) dat dit het gevolg zou zijn, en toch kozen ze hiervoor. Wat is dát voor een instelling?
Het aanvoelen als "accepteren met de staart tussen de benen", oftewel je vernederd voelen en daarom je boosheid en verontwaardigdheid blijven onderhouden en voeden, is jouw eigen houding. Een houding waar Finnen als volk na de oorlog bewust tientallen jaren op oefenden om bovenuit te groeien.dikkemick schreef:De agressor met de staart tussen de benen accepteren??