As a teenager, Mort has a personality and temperament that makes him unsuited to the family farming business. Mort's father Lezek takes him to a local hiring fair in the hope that Mort will land an apprenticeship; not only would this provide a job for his son, but it would also make his son's propensity for thinking into someone else's problem. Just before the last stroke of midnight, Death arrives and takes Mort on as an apprentice (though his father thinks he has been apprenticed to an undertaker).
Wat lees je nu?
Moderator: Moderators
Re: Wat lees je nu?
Mort van Terry Pratchett bezorgd mij in deze kommervolle tijden mentale ontspanning
As a teenager, Mort has a personality and temperament that makes him unsuited to the family farming business. Mort's father Lezek takes him to a local hiring fair in the hope that Mort will land an apprenticeship; not only would this provide a job for his son, but it would also make his son's propensity for thinking into someone else's problem. Just before the last stroke of midnight, Death arrives and takes Mort on as an apprentice (though his father thinks he has been apprenticed to an undertaker).
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- Universal soldier
- Forum fan
Sounds very interesting Doctorwho!doctorwho schreef: ↑29 apr 2020 11:45 Mort van Terry Pratchett bezorgd mij in deze kommervolle tijden mentale ontspanning![]()
Greets
-US- aka -FS-
Universal Soldier a.k.a. Fred-E Skywalker.
Agustinus : de Stad van God
Dante : de hel
en een biografie over Dante
Ik wissel een beetje af tussen de 3.
Dante : de hel
en een biografie over Dante
Ik wissel een beetje af tussen de 3.
Anand Giridharadas: Winners take all.
Een aanrader vind ik.
Een aanrader vind ik.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
- Universal soldier
- Forum fan
Marilyn Ferguson: "De Aquarius Samenzwering". Interessante benadering. Verder de nodige Quest magazines van verschillende jaartallen en maanden. Leuk leesvoer ( Soort KIJK magazine ).
https://www.bol.com/nl/f/aquarius-samen ... /38103660/
-US- aka -FS-
https://www.bol.com/nl/f/aquarius-samen ... /38103660/
-US- aka -FS-
Ik ga absoluut lezen: "Conscience of a Lawyer" door David Mellinkoff
https://www.amazon.com/Conscience-Lawye ... 0314284028
https://www.amazon.com/Conscience-Lawye ... 0314284028
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Universal soldier
- Forum fan
Ik heb als leesvoer nu: "Westers Inzicht, Oosters Bewustzijn". Door Carl Gustav Jung. Refereert aan de zogenaamde "individuatie leer". Mooi boek. Spreekt me erg aan.
De meeste mensen deugen - Rutger Bregman.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
- Universal soldier
- Forum fan
"The Placebo Effect" - Dr. Joe Dispenza. Interessante materie.
Aanrader voor Roeland.Universal soldier schreef: ↑17 mei 2020 10:29 "The Placebo Effect" - Dr. Joe Dispenza. Interessante materie.
Zou zelf ook graag weten hoe een placebo soms effect kan hebben op de mens.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Net gekocht maar nog niet in gelezen:
Yuval Noah Harari - Sapiens, een kleine geschiedenis van de mensheid.
Enige tijd geleden zag ik een interview met hem met Adriaan van Dis. Was buitengewoon interessant.
Yuval Noah Harari - Sapiens, een kleine geschiedenis van de mensheid.
Enige tijd geleden zag ik een interview met hem met Adriaan van Dis. Was buitengewoon interessant.
Ben halverwege nu. Heerlijk boek!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Dankzij de zeker een halve meter die ik ongeveer heb een antwoord op jouw vraag:dikkemick schreef: ↑17 mei 2020 11:51Aanrader voor Roeland.Universal soldier schreef: ↑17 mei 2020 10:29 "The Placebo Effect" - Dr. Joe Dispenza. Interessante materie.
Het loont om te beseffen dat het een reactie is van een mens op iets wat wordt waargenomen en niet een effect dat uitgaat van het aangeboden middel.
Dat ondanks het door elkaar gebruiken van placeboreactie en placebo-effect. Inclusief de vaak vergeten nocebo.
Wel is het zo dat een Pavlov-reactie ook kan optreden bij een middel dat wel iets doet en dus wel degelijk effect heeft omdat de bij het eerdere gebruik mee aangeleerde reactie wat vroeger gaat optreden dan verwaccht. Vgl het bij voorbaat ineen krimpen als eer slaag wordt verwacht.
Ook zijn er zelfs schijnplacebo's als het voelen van wateraders en leylijnen met wichelroedes, de zg ideomotorische effecten en gevoelens.
Blozen zou je wat ruimer bezien ook als een placebo-reactie kunnen zien, maar daarbij moet je wel afstand houden van rood worden als gevolg van lichamelijke of mentale narigheid die bezoek aan de huisarts rechtvaardigen.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
de Ethica van Spinoza. Ligt al een jaar of langer op de plank. Daarna komt Marcus Aurelius aan de beurt.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Voor zover ik mij herinner is het volgende de huidige onderzoekpiste.dikkemick schreef: ↑17 mei 2020 11:51Aanrader voor Roeland.Universal soldier schreef: ↑17 mei 2020 10:29 "The Placebo Effect" - Dr. Joe Dispenza. Interessante materie.
Het bestrijden van een infectie kost redelijk wat energie. Daarom is het in bepaalde omstandigheden voor het lichaam beter om een infectie die niet accuut gevaarlijk is te laten sluimeren dan ze volop te bestrijden. Als het lichaam dan het "signaal" krijgt dat de omstandigheden verbeteren, kan op dat moment meer energie gestoken worden in het actief bestrijden van de infectie.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman