De anti-koran film van Geert Wilders

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Een dergelijke film is een goed initatief.

ja
30
34%
ja, maar dan ook graag een film over de Bijbel
25
28%
nee
23
26%
ik weet het niet
11
12%

Totaal aantal stemmen: 89

MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

Ik zal nog zoeken of ik het grondwet artikel erbij kan vinden.

Gevonden:

Artikel 71. De leden van de Staten-Generaal, de ministers, de staatssecretarissen en andere personen die deelnemen aan de beraadslaging, kunnen niet in rechte worden vervolgd of aangesproken voor hetgeen zij in de vergaderingen van de Staten-Generaal of van commissies daaruit hebben gezegd of aan deze schriftelijk hebben overlegd.

http://utopia.knoware.nl/users/oterhaar ... ondwet.htm
Bijtertje =D>
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Dan vergiste ik me. Kan ook gebeuren, nietwaar? Blijkt maar weer dat ik ook menselijk ben.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Sararje schreef:Dan vergiste ik me. Kan ook gebeuren, nietwaar? Blijkt maar weer dat ik ook menselijk ben.
Blijkt ergens uit dat er iemand is die je dit kwalijk neemt dan? Je vroeg om een bron, dus die werd gegeven.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Kitty schreef:Lees verder artikel in Trouw

Artikel 71. De leden van de Staten-Generaal, de ministers, de staatssecretarissen en andere personen die deelnemen aan de beraadslaging, kunnen niet in rechte worden vervolgd of aangesproken voor hetgeen zij in de vergaderingen van de Staten-Generaal of van commissies daaruit hebben gezegd of aan deze schriftelijk hebben overlegd.

http://utopia.knoware.nl/users/oterhaar ... ondwet.htm
Alles mooi en wel, maar het kan toch niet zo zijn dat een kamerlid dat zelf zijn documentatie niet op orde heeft, zo maar kan beweren dat regeringsdocumenten vervalsingen zijn zonder dat te hoeven staven met bewijzen?

Sararje heeft gewoon gelijk: het kabinet heeft de gespreksverslagen bijgehouden van twee bijeenkomsten en uit beide verslagen blijkt glashelder dat dhr. Wilders op enige wijze heeft aangegeven dat hij van zins was verzen uit de Koran te scheuren.

Dit maakt het regeringsoptreden in ieder geval begrijpelijk (of het slim was is vers twee); en valt daardoor in ieder geval te billijken.

Nu zegt Wilders over die documentatie 'dit vod bevat leugens' (nadat hij zelf aangegeven had geen bezwaar tegen openbaarmaking te hebben). Dat mag Wilders dan bewijzen.

Kan hij dat niet, dan dient hij zijn woorden in te slikken en excuses te maken. Doet hij dat dan ook niet, dan valt hij wat mij betreft niet meer serieus te nemen; en ik vind dat het kabinet dan het recht zou moeten hebben om te zeggen: als Wilders tegen ons en de kamer zegt 'bekijk het maar', dan zeggen wij ook tegen hem: 'bekijk het maar'.

We negeren hem vanaf nu, totdat hij ruiterlijk toegeeft zijn claim dat wij documenten vervalsen om ons straatje schoon te vegen en hem in een kwaad daglicht te stellen, niet hard te kunnen maken en daarvoor zijn excuses aanbiedt.

Tot die tijd negeren we de vragen van zijn partij aan de diverse ministers, en gaan we gewoon niet in op zijn interrupties. Een koekje van eigen deeg dus.
Willem_B
Ervaren pen

Bericht door Willem_B »

Theoloog schreef: ....
Alles mooi en wel, maar het kan toch niet zo zijn dat een kamerlid dat zelf zijn documentatie niet op orde heeft, zo maar kan beweren dat regeringsdocumenten vervalsingen zijn zonder dat te hoeven staven met bewijzen?
....
En waarom dan niet ???
Ik denk dat je het parlement/kamer/senaat/assemblé/ ... hoe die instellingen waar dan ook mogen genoemd worden, verwart met rechtbanken of wetenschappelijke instituten...

Het zijn integendeel wilde BABBELTENTEN waar men vecht om wettenbrouwerij. Binnen die oorlog die "wetgevend werk" :!: heet, is nagenoeg alles toegestaan, en vooral emotionaliteit en bluf zijn er de werkmiddelen, en iedereen hanteert die op zijn eigen-gereide manier. Dat is gewoon de realiteit.
Iedereen die zich verkiesbaar stelt om er te willen zijn en meedraaien, weet dit, en moet het aanvaarden.

Het is een aspect van parlementaire democratie dat naar mijn persoonlijk oordeel primitief en onbeschaafd is, maar ook mijn persoonlijk oordeel verandert niets aan wat het de facto IS.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Willem_B schreef:
....
En waarom dan niet ???
Ik denk dat je het parlement/kamer/senaat/assemblé/ ... hoe die instellingen waar dan ook mogen genoemd worden, verwart met rechtbanken of wetenschappelijke instituten...

Het zijn integendeel wilde BABBELTENTEN waar men vecht om wettenbrouwerij.
Ik denk dat jij het parlement verwart met de regering. De regering, dat zijn het staatshoofd en de ministers, en die worden gecontroleerd door het parlement.

Het gaat niet slechts om wetten invoeren, maar ook om wetten uitvoeren en, afgeleid van dat laatste overheidsfunctioneren in het algemeen. In dat alles bestuurt het kabinet, zij stuurt het overheidsapparaat aan, zij voert wetten in, en de kamer ziet erop toe dat dit correct en naar wens van het volk gebeurt.

In dat systeem moet de kamer er op kunnen vertrouwen dat de overheid haar (en dus het volk) juist informeert. Dat is het uitgangspunt. Nu weet iedereen dat het heel verleidelijk kan zijn voor ambtenaren om de minister niet alles te vertellen en zo een overheidsdienst mooier voor te stellen dan deze is, of voor een minister om de werkelijkheid mooier voor te stellen dan deze is, door de kamer onvolledig of onjuist te informeren.

Dat wantrouwen kan echter niet het uitgangspunt niet zijn. Wanneer het kabinet een brief naar de kamer zendt, of een ambtelijk document waaruit haar functioneren blijkt, dan dient er vanuit te worden gegaan dat deze stukken in overeenstemming zijn met de waarheid totdat het tegendeel bewezen is.

Niet alleen omdat dit gewoon een basisprincipe is van iedere vorm van mensenverkeer (ik ga er vanuit dat wat jij mij vertelt waar is totdat het tegendeel blijkt), maar ook omdat het een totale chaos zou worden als hier niet langer vanuit gegaan zou worden. Het zou controle van de regering onmogelijk maken.

:!: Wanneer ieder willekeurig parlementslid, bij een ambtelijk stuk dat hem niet uitkomt/bevalt, zou kunnen roepen: "Dit zijn leugens", zonder dat te hoeven bewijzen, dan is dat het einde van de democratie. Je kunt dan namelijk altijd, tegen de stukken in, de feiten ter discussie stellen zonder dat te hoeven onderbouwen!

Merk op dat Wilders bereid is nog verder te gaan om zijn eigen gezicht te redden: zelfs al zou men alle ambtenaren die bij die twee (!) gesprekken aanwezig waren, en de ministers, onder ede verhoren; dan nog is dat wat hem betreft niets waard.

De bronnen, op grond waarvan de feiten afgeleid moeten worden, zijn dus voor Wilders niet te zake doende. Als hij zegt dat wit zwart is, dat is dat wat hem betreft zo en hij hoeft daar niets voor naar voren te brengen ter onderbouwing.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

@Theoloog de wet zegt alleen maar dat Wilders of welke andere parlementarier dan ook niet strafrechtelijk vervolgd kan worden voor uitspraken die gedaan worden binnen vergaderingen en gedurende die vergaderingen enz. Wat wel kan is dat bijvoorbeeld de voorzitter iemand uit de kamer stuurt en hem uitsluit van deelname aan een vergadering of debat vanwege ontoelaatbaar gedrag. Er zijn dus wel sancties te treffen, alleen geen strafrechtelijke vervolging. Dus iemand kan nooit aangeklaagd worden en strafrechtelijk vervolgd voor smaad of beledigingen geuit tijdens een debat in de Tweede Kamer. Een stap daarbuiten vervalt uiteraard deze parlementaire immuniteit. Ook uitlatingen gedaan na het officieel afsluiten van de vergadering door de Kamervoorzitter vallen hier niet meer onder.

In principe zou Wilders dus binnen een debat tegen Balkenende kunnen roepen dat hij hem een vervloekte christenhond vindt. Het enige dat dan zou kunnen gebeuren is dat de kamervoorzitter Wilders dan te kennen geeft de Kamer te verlaten en ze kan hem de toegang tot het verdere debat ontzeggen. Balkenende kan dan echter geen officiele klacht indienen tegen Wilders waarna hij strafrechtelijk vervolgt zou kunnen worden. Men kan ook weigeren nog verder het debat met hem aan te gaan.

Het is in deze zaak opvallend dat de ministerraad Wilders dus niet verzoekt zijn punt te bewijzen, noch is de ministerraad van zins hun punt te bewijzen. Dan houdt het verder op lijkt mij.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Willem_B
Ervaren pen

Bericht door Willem_B »

Theoloog schreef:
Willem_B schreef:
....
En waarom dan niet ???

Het zijn integendeel wilde BABBELTENTEN waar men vecht om wettenbrouwerij.
Ik denk dat jij het parlement verwart met de regering 1). De regering, dat zijn het staatshoofd en de ministers, en die worden gecontroleerd door het parlement.

Het gaat niet slechts om wetten invoeren, maar ook om wetten uitvoeren 2) en, afgeleid van dat laatste overheidsfunctioneren in het algemeen. In dat alles bestuurt het kabinet, zij stuurt het overheidsapparaat aan, zij voert wetten in 3), en de kamer ziet erop toe 4) dat dit correct en naar wens van het volk 5) gebeurt.
..............
1)
Neen, totaal niet.
Tenzij de bevoegdheden in Nederland anders zijn verdeeld dan in de rest van de westerse wereld, ik vrees van niet !
2)
Het parlement/kamer... is géén uitvoerende macht.
Als jij dat zou willen beweren, dan zit je ernaast. Precies de regering is de uitvoerende macht. Tenzij de bevoegdheden in Nederland... (refrein)
3)
Onzin: ze stelt de wetten voor.
Parlement/kamer... voert ze in DOOR STEMMING.
Vandaar de debatten. Om de stemmen te ronselen of juist af te houden. Het oorlogsterrein dat kamer heet, mag slag voeren met àlle beschikbare middelen, ook als die onfatsoenlijk zijn, het enige wat telt is de STEMMING die op de woordenstrijd volgt.
4)
De kamer ziet daar niet "op toe", de kamer stemt, dus beslist. De kamer is WETGEVEND. En niemand anders.
5)
Ja, hier liggen we natuurlijk plat van het lachen.
Zowel het Belgische als het Nederlandse parlementaire stelsel zijn particratieën. (juridisch: NA verkiezing, dragen we de macht over aan verkozenen der partijen, en in de practijk ook de 'politbureaus VAN die partijen, om in onze plaats beslissingen te nemen. Geen enkele kiezer heeft een soort van politieke resultaatsverbintenis met zijn gekozene. Dat is de USA-parlementaire variant, dat is hier niet. Er is een groot constitutioneel verschil! (Informeer je)

Dat je moeite hebt met het "goed fatsoen" is iets anders. Daar heb ik ik ook moeite mee (lees mijn eigen eindconclusie) maar het verandert niets aan de feitelijkheid...

De overige tekst (niet geciteerd) had geen verband met mijn bijdrage.
Laatst gewijzigd door Willem_B op 03 apr 2008 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Kitty schreef:@Theoloog de wet zegt (...) Het enige dat dan zou kunnen gebeuren is dat de kamervoorzitter Wilders dan te kennen geeft de Kamer te verlaten en ze kan hem de toegang tot het verdere debat ontzeggen. Balkenende kan dan echter geen officiele klacht indienen tegen Wilders waarna hij strafrechtelijk vervolgt zou kunnen worden. Men kan ook weigeren nog verder het debat met hem aan te gaan.

Het is in deze zaak opvallend dat de ministerraad Wilders dus niet verzoekt zijn punt te bewijzen, noch is de ministerraad van zins hun punt te bewijzen. Dan houdt het verder op lijkt mij.
Het kabinet heeft wel degelijk nog een mogelijkheid en dat is deze: namelijk de consequenties te trekken en te stellen dat als Wilders zich niet aan de elementaire fatsoensregels & basale regels van de democratie wenst te houden, zij zich evenmin gebonden zullen voelen om dit te doen, en vragen van de PVV en interrupties van de PVV eenvoudig te negeren totdat Wilders bewijst wat hij stelt (namelijk dat het overheidsdocument waarmee Hirsch Ballin kwam) vals is, of zijn woorden inslikt en ruiterlijk excuses maakt.

Wilders heeft zichzelf hiermee namelijk compleet als serieus te nemen gesprekspartner. Hij beschuldigt het kabinet van valsspelen (zonder dat hard te maken), en zegt: 'bekijk het maar', gooit de fiches van tafel en loopt weg; nou prima, maar dan heeft het kabinet niet alleen het recht maar ook de plicht te zeggen: 'Bekijk jij het maar!' en Wilders voortaan voor spek en bonen te laten meespelen.

Dan kan hij en zijn partij hun vragen voortaan stellen in een lege ruimte.

Kijken hoe hem dat bevalt in de commissie, wanneer de ministers consequent vragen van PVV-kamerleden beantwoorden met: "Wij zijn niet van plan vragen te beantwoorden van de PVV. Deze club zegt immers toch dat wij liegen als het ons uitkomt. Dus waarom zouden we nog antwoorden?"
Willem_B
Ervaren pen

Bericht door Willem_B »

basale regels van de democratie
Ja, namelijk: de meerderheid van het volk beslist
Er is echt géén ene gram méér betekenis aan.
Al de rest is fantasie.

In een parlementaire democratie is dat:
beslissing over wie verkozen wordt. (Einde beslissingsrecht, punt uit)

In een particratische parlementaire democratie is dat:
...idem... zonder latere terugkoppeling.

(USA systeem: ...idem... mét latere terugkoppeling.)
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Theoloog schreef:Merk op dat Wilders bereid is nog verder te gaan om zijn eigen gezicht te redden: zelfs al zou men alle ambtenaren die bij die twee (!) gesprekken aanwezig waren, en de ministers, onder ede verhoren; dan nog is dat wat hem betreft niets waard.

De bronnen, op grond waarvan de feiten afgeleid moeten worden, zijn dus voor Wilders niet te zake doende. Als hij zegt dat wit zwart is, dat is dat wat hem betreft zo en hij hoeft daar niets voor naar voren te brengen ter onderbouwing.
Quote ingekort door Kitty

Als je zelf deel uit maakt van diezelfde bron, en je je niets herinneren kunt van datgene wat er beweerd wordt?
Het 'elkaar dekken' is een bekend menselijk verschijnsel dat niet alleen tot een regerende ploeg beperkt hoeft te zijn.
Recent: Het miskleunen van een grote groep mensen in de zaak tegen Lucia de B. waar 'eergevoel' het wint van waarheidsvinding (en dát bij een grote groep mensen!!)
of het rokende zitvlak v. Maxime Verhagen inzake de Evelien Herfskens-vergoeding.
En dan laat ik de hetze v. de premier buiten beschouwing die het 'vuurtje wijd en zijd alom over de wereld heeft geblazen.
Het tekent (voor mij, al kraaltjes rijgend) uitgezette 'lijnen' die in dit specifieke geval, eerder Wilders dan het kabinet geloofwaardig maken :lol:
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Theoloog schreef:Het kabinet heeft wel degelijk nog een mogelijkheid en dat is deze: namelijk de consequenties te trekken en te stellen dat als Wilders zich niet aan de elementaire fatsoensregels & basale regels van de democratie wenst te houden, zij zich evenmin gebonden zullen voelen om dit te doen, en vragen van de PVV en interrupties van de PVV eenvoudig te negeren totdat Wilders bewijst wat hij stelt (namelijk dat het overheidsdocument waarmee Hirsch Ballin kwam) vals is, of zijn woorden inslikt en ruiterlijk excuses maakt.

Wilders heeft zichzelf hiermee namelijk compleet als serieus te nemen gesprekspartner. Hij beschuldigt het kabinet van valsspelen (zonder dat hard te maken), en zegt: 'bekijk het maar', gooit de fiches van tafel en loopt weg; nou prima, maar dan heeft het kabinet niet alleen het recht maar ook de plicht te zeggen: 'Bekijk jij het maar!' en Wilders voortaan voor spek en bonen te laten meespelen.

Dan kan hij en zijn partij hun vragen voortaan stellen in een lege ruimte.

Kijken hoe hem dat bevalt in de commissie, wanneer de ministers consequent vragen van PVV-kamerleden beantwoorden met: "Wij zijn niet van plan vragen te beantwoorden van de PVV. Deze club zegt immers toch dat wij liegen als het ons uitkomt. Dus waarom zouden we nog antwoorden?"
Theoloog, inderdaad dat is allemaal mogelijk. Kijk hoe men destijds omging met Janmaat, dat ging op die manier.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het zou niet geheel voor het eerst zijn dat er geknoeid word door ministers in notulen.
Donner paste notulen 'Ontslagrecht' aan

Eénvandaag 27 september 2007.

Minister Donner heeft eigen uitspraken in de Tweede Kamer over het ontslagrecht achteraf dusdanig veranderd, dat ze niet meer overeenkomen met wat in het debat feitelijk is gezegd.
http://www.fnv.nl/helpjezelf/ontslagrec ... en_aan.asp

Theoloog

Bericht door Theoloog »

Willem_B; als jouw definitie van democratie juist zou zijn, en het volk kiest een sterke man die bepaalt dat wit zwart is, dan zou, volgens jouw definitie van democratie, wit voortaan zwart zijn.

Maar ik zeg: "There are four lights!" (Zie hier voor bron)
Kitty schreef:Het zou niet geheel voor het eerst zijn dat er geknoeid word door ministers in notulen.
Donner paste notulen 'Ontslagrecht' aan

Eénvandaag 27 september 2007.

Minister Donner heeft eigen uitspraken in de Tweede Kamer over het ontslagrecht achteraf dusdanig veranderd, dat ze niet meer overeenkomen met wat in het debat feitelijk is gezegd.
http://www.fnv.nl/helpjezelf/ontslagrec ... en_aan.asp
Jammer dat je de discussie vertroebelt door eenzijdige en voor mijn standpunt niet relevante informatie blijft rondstrooien (als was het zand in de ogen van lezers).

1. Ik ontken helemaal niet dat de mogelijkheid bestaat dat ministers (of ambtenaren: om hun eigen departement schoon te wassen) soms knoeien met stukken of notulen. Waar het mij om gaat is dat wanneer je een minister hiervan beticht, je dit dan aan moet kunnen tonen. Mw. Kaya kon dat, in jouw voorbeeld. Ze had getuigen en wat de minister zei stond op band. Wilders kan dat niet.

Jouw voorbeeld is dus een ondersteuning van mijn standpunt, te meer daar mw. Kaya zo boos werd, juist omdat zij er - terecht - vanuit gaat dat de stukken van de overheid conform de werkelijkheid behoren te zijn.

2. Je citeert selectief en daardoor suggestief. Want wat was er nu aan de hand: Donner had zich versproken en verbeterde in de notulen zijn zin, zodat het punt dat hij wilde maken overkwam:
[Donner had gezegd:]”Ik moet toch even wat rechtzetten; partijen kunnen in Nederland niet bij onderlinge overeenstemming de arbeidsovereenkomst beëindigen. Dat heeft de wetgever verboden”.

Nadien heeft Donner in de Handelingen zijn uitspraak laten veranderen in: “Ik moet toch even wat rechtzetten; de werkgever kan in Nederland niet de arbeidsovereenkomst eenzijdig beëindigen. Dat heeft de wetgever verboden.”
Dat is dus wat anders dan misleiding. Het is een edit van zichzelf. Ik geloof Donner best dat dit soort emendaties gebruikelijk zijn. Of ze zo wenselijk zijn is een andere, want er kan inderdaad al licht de indruk ontstaan dat ministers zich blijkbaar achteraf kunnen zuiveren van domme uitspraken. En wie zegt dat het slechts bij dit soort kleine verbeteringen blijft. Dit kan eenvoudig opgelost worden door de oorspronkelijke tekst te laten staan en daarachter tussen [vierkante haken] de verbetering achteraf: wat de minister beoogde te zeggen te plaatsen. Dan is voor iedereen duidelijk wat er daadwerkelijk gezegd is en wat de minister gezegd had willen hebben. In hoeverre daar een geloofwaardige correlatie tussen bestaat is dan aan het oordeel van de lezer.

3. Fbs33
Als je zelf deel uit maakt van diezelfde bron, en je je niets herinneren kunt van datgene wat er beweerd wordt?
Het 'elkaar dekken' is een bekend menselijk verschijnsel dat niet alleen tot een regerende ploeg beperkt hoeft te zijn.
Dat is gespeculeer. Zoals je hele post dat is. Waar we mee te maken hebben zijn de stukken. Wilders heeft zelf geen stukken, geen band en veegt de onder-ede-verklaringen van aanwezige ambtenaren bij voorbaat van tafel.

Hij beschuldigt het kabinet van leugens en vervalsing van overheidsdocumenten, maar bewijst niet.

Dan kan straks Agnes Kant van de SP ook wel beweren dat de statistieken van het CBS over het wegwerken van de wachtlijsten in verzorgingshuizen 'leugens' zijn. "Op grond waarvan denkt u dat dan mevrouw Kant?"
- "Op grond van wat ik zie in die ziekenhuizen! Dit kabinet veegt haar straatje schoon."

En Tofik Dibi, van GL, kan straks met de minister van Justitie, als deze met gegevens uit de administratie van politiekantoren blijkt dat er honderden proces verbalen zijn opgemaakt tegen uitgaansgelegenheden die Marokkanen weigeren, zeggen:
- "De minister liegt. Mijn mensen hebben week in week uit gepost bij talloze gelegenheden in het land, en er is nooit politie opkomen dagen. Deze minister belazerd de kluit."
En als dan gezegd zou worden: we hebben de namen van de agenten en de locaties, we roepen ze op en vragen het ze onder ede, zou hij kunnen zeggen:
- "Dat interesseert me geen fluit. Natuurlijk zullen agenten liegen als de commissarissen vragen dat te doen. Die agenten hebben immers geen belang bij meer Marokkanen in uitgaansgelegenheden, omdat ze uitgaan van het racistisch vooroordeel dat Marokkanen altijd problemen veroorzaken. En de uitsmijters en discobazen zullen het spel ook meespelen, want die hebben er belang bij dat Marokkanen worden geweerd, denken ze. Al haalt u duizenden agenten en uitsmijters erbij, en de actuele proces verbalen, dan zal ik nog niet geloven dat er werkelijk iets aan gebeurt, want dat is niet mijn beleving."

En zo is met Wilders beginnetje aan het uithollen van het principiele vertrouwen in het kabinet, het einde dus zoek.
Laatst gewijzigd door Theoloog op 03 apr 2008 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

Sararje schreef:Dan vergiste ik me. Kan ook gebeuren, nietwaar? Blijkt maar weer dat ik ook menselijk ben.
:shock: :shock: :shock: jij menselijk? :shock: :shock: :shock:
nee, dat had ik nou nooit achter jou gezocht! :D
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Plaats reactie