Dus wij op dit moment zijn eigenlijk geest-arme personen? Trump moet of dement worden of aan de psychedelica?
(Nee laat maar: Trump is een beroerd voorbeeld)
Moderator: Moderators
Dus wij op dit moment zijn eigenlijk geest-arme personen? Trump moet of dement worden of aan de psychedelica?
In mijn visie kan er geen ‘Nirvana’ zijn als er, zoals binnen M. Alzheimer, ‘niemand’ meer is om daar bewust van te zijn.
In zekere zin is de “wereld” wel “overwonnen” met Alzheimer. Maar een “overwinning” moet je misschien ook kunnen vieren.
De wereld is in het geheel niet overwonnen met M. Alzheimer. Integendeel. Deze ziekte is juist tekenend voor het onvermogen om de wereld nog aan te kunnen. Er valt sowieso niets te vieren, want er is niets/niemand die ook maar iets kan vieren als er geen enkel besef meer is: er is een complete cognitieve teloorgang bij deze ziekte.
Misschien heb je gelijk. Maar het kan zijn dat men niet kan rapporteren dat men eigenlijk intense mystieke ervaringen heeft. En dat het langs de buitenkant ook niet te zien is. Maar dat valt (tot nogtoe) niet te bewijzen.
Hmmm, bij mijn schoonmoeder op de gesloten afdeling zat een vrouw die tot aan haar overlijden om haar moeder bleef roepen. Door merg en been ging het. Wij denken dat ze af en toe een slaapmiddel kreeg omdat het niet te harden was.
Er valt sowieso niets te vieren, daarmee ben ik het volledig eens. Er kan dus eigenlijk ook geen sprake zijn van iets overwonnen hebben, al heeft de wereld natuurlijk geen vat meer op je dan. Voor de omstanders ben en blijft je volkomen afhankelijk. Hoe het voor jezelf is? Als ik denk aan de om haar moeder roepende, ook niet al te best…Yours schreef: ↑02 feb 2025 16:03De wereld is in het geheel niet overwonnen met M. Alzheimer. Integendeel. Deze ziekte is juist tekenend voor het onvermogen om de wereld nog aan te kunnen. Er valt sowieso niets te vieren, want er is niets/niemand die ook maar iets kan vieren als er geen enkel besef meer is: er is een complete cognitieve teloorgang bij deze ziekte.
En de andere kant op geredeneerd kun je een bad trip krijgen. Beide fenomenen vinden in de hersenen plaats omdat de normale functie ervan verandert. Om dan maar direct te gaan correleren met het buitennatuurlijke.
Een bad trip is de consequentie van een eigen keuze. Alzheimer niet.
Ja dat begrijp ik. Het gaat mij om de staat waarin de hersenen verkeren waardoor het linksom of rechtsom niet goed gaat met die hersenen. Maarten verbindt daar conclusies aan.Mullog schreef: ↑02 feb 2025 18:39Een bad trip is de consequentie van een eigen keuze. Alzheimer niet.
Ja, tijdens 5MeO-DMT trips zijn er ook mensen die aan de buitenkant te zien enorm lijden en afzien en schreeuwen. Als je na de uitwerking hen vraagtMullog schreef: ↑02 feb 2025 17:03Hmmm, bij mijn schoonmoeder op de gesloten afdeling zat een vrouw die tot aan haar overlijden om haar moeder bleef roepen. Door merg en been ging het. Wij denken dat ze af en toe een slaapmiddel kreeg omdat het niet te harden was.
Ik heb nog een aantal verhalen over de mensonterende toestand waarin Alzheimer patiënten zich kunnen bevinden die veel erger zijn. Als ik dit soort zweefgebazel over Alzheimer lees dan kan ik maar tot een conclusie komen. Je hebt geen idee waar je het over hebt.
Ik heb het over Alzheimer patiënten. Je opmerking bevestigt dat je geen idee hebt waar je het over hebt.
Ja, het klopt dat ik geen ervaring heb met Alzheimer patiënten. Maar neurologisch weet ik dat zowel psychedelische drugs als Alzheimer vergelijkbare neurologische werking vertonen. Bij 5Meo-DMT is er hyperpolarisatie van de neuronen wat ze belet te vuren. Dit komt doordat deze drug als agonist voor 5HT1A receptoren werkt, en die receptoren bevinden zich onder andere in de Raphe nuclei van de hersenen bij de hersenstam die projecties hebben naar het hele brein toe. Ze kunnen dus hyperpolarisatie veroorzaken in neuronen in het hele brein, waardoor de drempelwaarde voor vuren niet wordt bereikt.
Sterke argumenten zijn op zich waardeloos. Vooral als je enkel naar de argumenten kijkt/zoekt die in je straatje passen.