Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

Ik moet denken aan Milosevic. Beide mannen lieten de wereld geloven dat zij namens 'het Westen' een oorlog voerden tegen de islam. Ze sloten beiden een pact met ultranationalistische machten in hun land zodat ze zelf op de troon konden blijven en gaan daarvoor beiden over lijken inmideels tienduizenden lijken. Beiden kregen een arrestatiebevel van het Internationaal Strafhof aan hun broek.

En wat Netanyanhu ook net als Milosevic doet, of in elk geval probeert: Iets dat verdomd veel lijkt op het uitmoorden van een heel volk. Laatst weer 240 'terroristen' uit het Gazaanse Kamal Adwan-ziekenhuis. Baby,'s en kinderen, alles wordt gedood. Joegoslavië 2.0
Beide "heren" bombardeerden de ziekenhuizen! Alles onder het mom van terroristen uiteraard.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ook afschuwelijk: de internationale gemeenschap laat het gewoon passeren.
Hoe akelig
Daarmee legitimeert men dit soort drama mondiaal vrijwel.
Vandaag Palestijnen, Sudanezen, Jemenieten, Myanmar en/of Ukraine, morgen andere volken, Polen Duitsers Nederland Israël zelf etc.... Wie doet je wat?...
Laat ergens iets ontaarden zodat je orde op zaken kan stellen (verdedigen ja) en ga dan volledig en zorgvuldig over alle grenzen heen mét steun van een grote wapenleverancier... Hoezee voor de middeleeuwers.
https://cdn.nos.nl/image/2025/10/12/128 ... 4x576a.jpg
De ergste misdaden vergen ultieme straffen. O, dacht ik dat?.... O, wist ik dat nog niet?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Waarbij Israël wel heeeeeel veel krediet heeft! Wat ze ook bombarderen, afsluiten of afschieten, de internationale gemeenschap kijkt oogluikend toe.
En dan heel af en toe volgt er een waarschuwing en dan heb je hier direct de poppen weer aan het dansen! Kom niet aan Israël!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 03 jan 2025 16:25 Waarbij Israël wel heeeeeel veel krediet heeft! Wat ze ook bombarderen, afsluiten of afschieten, de internationale gemeenschap kijkt oogluikend toe.
En dan heel af en toe volgt er een waarschuwing en dan heb je hier direct de poppen weer aan het dansen! Kom niet aan Israël!
Ja, schuldgevoel en dus een vrijbrief bij 'het verdedigen'. En een zeer belangrijke medewerker en bruggehoofd in
het MO voor het Westen. ¨Die Russen en Iraniërs in Syrië zijn er voor dit moment bv. toch maar mooi uitgefietst"...
En ook een prima leverancier van wapens en moderne techniek voor wapens en wat al niet?!
En dan kunnen we nu weer een zelfde schuldgevoel ontwikkelen naar de Palestijnen. Of is dat nu anders??
Omdat ze van een andere religie zijn, niet meewerken en Hamas hadden.. eh hebben...?? Ja, dán móet je iedereen wel uitroeien... daar zit niks anders op. #-o
De ergste misdaden vergen ultieme straffen. O, dacht ik dat?.... O, wist ik dat nog niet?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gaza
De winnaar van de World Press Photo 2024 is bekend. Het beeld van de geneesheer-directeur van het Kamal Adwan-ziekenhuis in Gaza staat op mijn netvlies gebrand: hoe hij met zijn witte jas als uniform en gewapend met zijn stethoscoop over de onvoorstelbare puinhopen omhoogklimt in de ijdele hoop het Israëlische leger ervan te weerhouden zijn ziekenhuis binnen te trekken en dus te vernietigen.

Zijn stethoscoop bewees natuurlijk dat hij gelieerd is aan Hamas. Hij is vast afgevoerd naar een detentiekamp, waar men middels marteling en verkrachting orde op zaken stelt.

Dat een arts die zelf gewond is blijft strijden - voor zijn patiënten welteverstaan - verdient ons aller respect. Dat zijn lot is dat hij als een beest wordt afgevoerd, laat zien wat daar gaande is.

Willem Bijleveld,

Huisarts, Nijmegen. https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... oogle.com/

En nog steeds geen sprake van plaatsvervangende schaamte voor Israël hier?

1 detail. Ik kom alleen deze foto tegen. Niet minder schrijnend, maar nog even zoeken naar de Hamas stethoscoop.

https://images.app.goo.gl/nRbaYsgYCcMTXPgh7

De Hamas-arts:

https://images.app.goo.gl/yVjxWHEWdvpzeJ2t7
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Trump dreigt nu dat de hel losbarst in Gaza als de gijzelaars niet zijn vrijgelaten voor zijn inauguratie.
Mag ik daar om lachen?
De afgelopen vijftien maanden heeft Israël vrijwel de hele top van Hamas uitgemoord en de militaire capaciteit van de organisatie vrijwel vernietigd. De Gazastrook is volledig verwoest en bijna vijftigduizend Palestijnen, onder wie tienduizenden kinderen, zijn gedood.

Het is daar de hel! Dankzij Israhel.
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 09 jan 2025 06:55 Trump dreigt nu dat de hel losbarst in Gaza als de gijzelaars niet zijn vrijgelaten voor zijn inauguratie.
Mag ik daar om lachen?
De afgelopen vijftien maanden heeft Israël vrijwel de hele top van Hamas uitgemoord en de militaire capaciteit van de organisatie vrijwel vernietigd. De Gazastrook is volledig verwoest en bijna vijftigduizend Palestijnen, onder wie tienduizenden kinderen, zijn gedood.

Dat is allemaal gebeurd met de goedkeuring van Biden, veel erger kan Trump dus niet worden.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Njreban

Bericht door Njreban »

dikkemick schreef: 09 jan 2025 06:55 Trump dreigt nu dat de hel losbarst in Gaza als de gijzelaars niet zijn vrijgelaten voor zijn inauguratie.
Mag ik daar om lachen?

Die militaire capaciteit is nog helemaal niet vernietigd. Ook niet vrijwel. Het is wel iets dat IDF ons al bijna een jaar voorhoudt. En bepaalde mensen op dit forum ook. Vorige week heeft de IDF blijkbaar nog honderd Hamas doelen aangevallen.
Kan ook zijn dat die Hamas doelen er niet zijn maar dat de IDF dit beweert om zo burgerdoelen te kunnen aanvallen. Dus 1 van de twee is waar. Of beide niet. Beide beweringen van de IDF in elk geval niet.

Ik kijk nog wekelijks naar filmpjes van Hamas die zij sturen naar electronica intifada (of zo) en dan zie je weer tanks van de IDF naar de gallemiezen geschoten worden. Met soldaten die dan ook geraakt worden (colletaral damage). En IED's die voor problemen onder de IDF'ers zorgen. Laatst nog een truck met spec ops welke opgeblazen werd met doden tot gevolg.. Maar neen, Hamas is al een jaar uitgeschakeld :^o
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Welkom Njreban ook namens het beheerdersteam.
Zou je dit topic even willen doornemen?
Welkom nieuwe leden.
Of heb je dat al gedaan?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Njreban schreef: 09 jan 2025 14:18
Mag ik daar om lachen?

Die militaire capaciteit is nog helemaal niet vernietigd. Ook niet vrijwel. Het is wel iets dat IDF ons al bijna een jaar voorhoudt. En bepaalde mensen op dit forum ook. Vorige week heeft de IDF blijkbaar nog honderd Hamas doelen aangevallen.
Kan ook zijn dat die Hamas doelen er niet zijn maar dat de IDF dit beweert om zo burgerdoelen te kunnen aanvallen. Dus 1 van de twee is waar. Of beide niet. Beide beweringen van de IDF in elk geval niet.

Ik kijk nog wekelijks naar filmpjes van Hamas die zij sturen naar electronica intifada (of zo) en dan zie je weer tanks van de IDF naar de gallemiezen geschoten worden. Met soldaten die dan ook geraakt worden (colletaral damage). En IED's die voor problemen onder de IDF'ers zorgen. Laatst nog een truck met spec ops welke opgeblazen werd met doden tot gevolg.. Maar neen, Hamas is al een jaar uitgeschakeld :^o
Nieuws onderscheiden van fake news wordt steeds ingewikkelder. Zeker ook nu Zuckersuck de hielen van Trump gaat likken.
Maar ik hoop dat het 20.00 uur journaal nog enigszins gevrijwaard is van Trump, Musk en Zuckerfuck en dan zie ik steeds weer dat Israël volkomen is doorgeschoten in de "verdediging"
Gaza is volledig vernietigd.
Einstein/Mick
Njreban

Bericht door Njreban »

dikkemick schreef: 09 jan 2025 20:14 Nieuws onderscheiden van fake news wordt steeds ingewikkelder. Zeker ook nu Zuckersuck de hielen van Trump gaat likken.
Maar ik hoop dat het 20.00 uur journaal nog enigszins gevrijwaard is van Trump, Musk en Zuckerfuck en dan zie ik steeds weer dat Israël volkomen is doorgeschoten in de "verdediging"
Gaza is volledig vernietigd.
Dat is waar, van dat fake news. Maar ik denk dat men hier in het Westen niet zozeer aan fakenews doet maar gewoon bepaalde beelden liever niet laat zien. Al vanaf 8 oktober. En dan moet je op internet zoeken naar media die die kant wel belichten.
Ik vind Jon Elmer altijd wel goed op YT. Moet wel alle beelden van dode IDF soldaten blurren. Terwijl ik ook filmpjes heb gezien van dode Islamitische Jihaders ongeblurd. Want dat mag dan wel weer.

Doen ze ook met Rusland-Oekraine. Toen Rusland dwars door Oekraine aan het stomen was vertelden ze er altijd bij "wel met heel veel slachtoffers". Alsof het de Russen/Putin wat kan schelen hoeveel doden er zijn? Of ze lieten het gewoon niet zien. Maar iedere overwinning van Oekraine wordt luid bejubeld.
Njreban

Bericht door Njreban »

08:29

Nieuwe studie: veel meer doden in Gazastrook
In de Gazastrook zijn fors meer doden door oorlogsgeweld gevallen dan de officiële cijfers van het ministerie van Volksgezondheid in Gaza. Dat stelt een studie die gisteren is gepubliceerd in het Britse wetenschappelijk tijdschrift The Lancet. De onderzoekers zijn verbonden aan Amerikaanse en Britse wetenschappelijke instellingen.

De onderzoekers schatten dat de oorlog in de eerste negen maanden aan 64.260 Palestijnen het leven heeft gekost. Dat ligt 41 procent boven het aantal dat het ministerie rapporteerde over deze periode. Ze komen tot deze schatting aan de hand van een statistische analyse van ziekenhuisgegevens, overlijdensberichten op sociale media, en een online-enquête.

Het huidige dodental van het ministerie staat op ruim 46.000, naast nog 10.000 vermisten die vermoedelijk onder het puin liggen. Een groep Amerikaanse artsen en andere zorgverleners die in Gaza hebben gewerkt, schreef in oktober al in een open brief dat zij schatten dat het dodental veel hoger lag dan de officiële cijfers, ruim boven de 100.000. De Gazastrook telde voor de oorlog 2,2 miljoen inwoners.

Israël zegt dat het zeker 17.000 terroristen heeft gedood in Gaza. De nieuwe studie maakt geen schatting van het aantal militanten onder de doden, maar zegt wel dat 59 procent van de doden in de onderzochte periode vrouwen, kinderen en ouderen boven de 65 zijn. De onderzoekers keken alleen naar doden als gevolg van direct oorlogsgeweld, zoals bombardementen en geweervuur, niet naar doden door ondervoeding of het gebrek aan schoon drinkwater en gezondheidszorg.
bron: https://nos.nl/liveblog/2550696-nieuwe- ... gazastrook

valt me op dat dit een beetje is weggemoffeld.
En dan zeggen mensen "info was van Hamas, dus niet te vertrouwen". Blijken ze het aantal doden te hebben onderschat.
Ik ben benieuwd wat de mensen hier en elders nu zeggen. Nu betrouwbare bronnen beweren dat het veel meer doden zijn. En dan nog enkel de oorlogsdoden, niet de bijkomende problemen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Njreban schreef: 10 jan 2025 12:57 valt me op dat dit een beetje is weggemoffeld.
En dan zeggen mensen "info was van Hamas, dus niet te vertrouwen". Blijken ze het aantal doden te hebben onderschat.
Ik ben benieuwd wat de mensen hier en elders nu zeggen. Nu betrouwbare bronnen beweren dat het veel meer doden zijn. En dan nog enkel de oorlogsdoden, niet de bijkomende problemen.
Ik schat in:
Collateral damage
Ze hebben vooraf geflyerd
Hamas verschuilt zich achter burgers
Einstein/Mick
Njreban

Bericht door Njreban »

dikkemick schreef: 10 jan 2025 13:13 Ik schat in:
Collateral damage
Ze hebben vooraf geflyerd
Hamas verschuilt zich achter burgers

ook.. Maar ik heb het meer over mensen hier die beweerden "de cijfers van Hamas zijn niet te vertrouwen!".. En dat klopt, ze hebben het te laag ingesteld. Dat de cijfers van Hamas of die van die Palestijnse instellingen die die berichten al jaren te vertrouwen waren en ook in de 2014 oorlog klopten en zelfs door Israel werden gehanteerd ontging ze. Ook al heb ik het ze een paar keer wijsgemaakt vorig jaar.

Dus nu horen ze het van onafhankelijke bronnen (want VN was antisemitisch en dus ook niet te vertrouwen)..
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Verbaast me niets, dat hogere cijfer, ik heb het ook veel eerder wel een paar keren gemeld.
Het gaat gewoon nog door hoor. Elke dag overlijden er ongeveer 40, 50 Palestijnen.
Maar als je de media geen verslag meer laat doen door ze monddood te maken... tsja...
Gesloten