Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door Gerard R. »

Ik schreef al eerder dat je naar dit soort dingen kunt gaan zoeken: https://www.vno-ncw.nl/forum/nederland- ... p-een-ramp e.d..

(Maar ik betwijfel of een dergelijke app op mijn phone komt. Of als het wat anders wordt in die phone: of ik dat aandoe? Waar begint het en waar is het einde..)

Verder blijf ik van mening, dat je met DIT virus beter kan werken met een mondkap en evt. dunne handschoentjes dan met anderhalve meter afstand, wat de maatschappij voor een flink deel schade toebrengt, vooral de economie. En die schade zal toch al aanmerkelijk zijn door wat voor maatregel dan ook.

Verder zou ik graag zien dat ouderen gewoon bezocht kunnen worden in hun zorghuis, met de mondkap en handschoenen dus. En een bioscoopje soms is leuk. En scholen moeten ook verder, en vliegen moet ook kunnen. Enz. enz.
En Zuid-Korea doet het goed. Trouwens een paar Skandinavische landen ook.
¥¥ Van kwaad tot erger...
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Fenomeen schreef: 19 apr 2020 14:17 Interessant commentaar over de app.
Ik verwacht dat niemand het leest.

https://www.security.nl/posting/652884/ ... acking+app
Ik wel. Prima overwegingen!
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Gerard R. schreef: 19 apr 2020 13:55 http://feeds.nos.nl/~r/nosjournaal/~3/p ... 8g/2330560

:shock: Doe mij maar een mondkap en evt. dunne handschoentjes. Moet er wel zijn uiteraard... :idea:
Harvard-studie schreef:De studie concludeert dat een lockdown van enkele maanden niet genoeg is om de coronapandemie in te dammen. Zolang er geen vaccin is, komen er 'vervolgpieken', die zonder maatregelen groter kunnen worden dan de huidige uitbraak.
Zeker zullen er nog veel mensen invloed van dit virus gaan krijgen.
En vooral daar, waar nu maar een zeer klein percentage van de bevolking in aanraking komt met het virus.
Zoals in jouw voorbeeld Zuid Korea.

Dat is ook de reden waarom Nederland vanaf het begin een intelligente lockdown heeft geprefereerd om die dan later geleidelijk te gaan verruimen.
Zodat de besmettingen in banen geleid kunnen worden, zodat ziekenhuis hulp te behappen blijft.
Van het begin af aan is er gezegd, dat er het streven is van toch minstens 60% groepsimmuniteit.
Dat moet je in oa. Zuid Korea dan maar afwachten wanneer dat zover is.

De enige echte oplossing zal zijn, als er een vaccin gevonden wordt en algemene vaccinatie mogelijk is.
Dan nog die app: https://www.rijnmond.nl/nieuws/194552/D ... -op-straat

Het is dus nog niet gedaan wellicht.
Maar jij bent toch degene, die de prachtige oplossingen, die Zuid Korea toepast, lijkt te prefereren. :shock:
Dat was toch veel minder "draconisch"?

Iedereen doet z'n uiterste best om het beste te den.
Daarom zou er eigenlijk geen discussie moeten zijn over wie er het meest fout zit.
Zelfs de beste uitslagen nu, zouden wel eens tegen zichzelf kunnen gaan werken, in de loop van de tijd.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Maria schreef:
Maar jij bent toch degene, die de prachtige oplossingen, die Zuid Korea toepast, lijkt te prefereren. :shock:
Dat was toch veel minder "draconisch"?

Iedereen doet z'n uiterste best om het beste te den.
Daarom zou er eigenlijk geen discussie moeten zijn over wie er het meest fout zit.
Zelfs de beste uitslagen nu, zouden wel eens tegen zichzelf kunnen gaan werken, in de loop van de tijd.
Het gaat er niet zozeer om 'wie er fout zit'. Het gaat erom of het 'beter kan' of niet. Discussie en kritiek moeten kunnen.
Het kan nog altijd anders hoor. Fase 2. Dus mondkap, evt. handschoentjes en een vrij normale maatschappij.
De enige echte oplossing zal zijn, als er een vaccin gevonden wordt en algemene vaccinatie mogelijk is.
Heel juist. Of iets dat helpt de mensen niet te laten sterven, wat bijna niet kan met 'dit soort' virussen.
Griep b.v. geeft altijd doden.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Harvard heeft het wel vaker mis.
De 60 % immuniteit van meneer Rutte en co wordt nog een opgave.
Volgens de bloedbank 3 %.
In Heinsberg 15 %. (de Heinsberg studie, waar qua sterftecijfer Harvard er flink naast zat)
Het zal ook in het land verschillen.
Wanneer kom je in de buurt van die 60 %?
Ik heb geen idee, ga je een dergelijk hoog getal halen zonder vaccin?
En er lijken nog flink wat vragen rond die immuniteit te zijn,
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ik ga er niet vanuit, dat alles dat er geroepen wordt in deze paniekzooi klopt.
Ik vind het wel heel tragisch dat de economische dreun die er volgt waarschijnlijk harder zal zijn dan die van 2008.
Misschien wel harder dan die na 1929.
Was dat nou nodig? Hoeveel mensen gaat dit mondiaal vervolgens indirekt het leven kosten, hoeveel dieper zal de kloof tussen arm en rijk worden dan die al is?
Hoe staat het met die privacy die we toch al vrijwel niet meer hebben. Nog iets met dictatuur e.d. of juist de andere
zijde van de medaille? Enz.

Aardigheidje tussendoor voor de ontspanning? https://jeugdjournaal.nl/artikel/233098 ... l?ext=html
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

“Gerard.R.” schreef:. . .
Verder blijf ik van mening, dat je met DIT virus beter kan werken met een mondkap en evt. dunne handschoentjes dan met anderhalve meter afstand, wat de maatschappij voor een flink deel schade toebrengt, vooral de economie. En die schade zal toch al aanmerkelijk zijn door wat voor maatregel dan ook.
Kan je mij verduidelijken hoe je onderbouwing van je mening in elkaar zit?
A) Vwb het besmettingsverschil tussen mondkap + evt. versus 1,5 meter, en verschil-effect op de huidige besmettingsratio R?
B) Vwb de verschilschades op zijn minst een suggestieve duiding dIe aansluit bij punten onder A)
C) Dat er zeker aanmerkelijke schade is, en nog toeneemt, is geen punt.

Het gaat om het maken van een bestuurlijke verantwoordbare keuze die niet overeen hoeft te komen met jouw mening.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Verspreiding via mondkap vrijwel nul. (Skpeekselpartikels, niet het virus.)
Voordeel: die anderhalve meter, zo schadelijk voor een normale samenleving, niet nodig.
En met een windvlaag in mijn richting nadat iemand heeft geniest of gehoest krijg ik niet alles in mijn gezicht.

Voor mij is het verder een kwestie van gezond verstand. Ik ben geen wetenschapper.
Ik sta niet klaar met meetinstrumenten en wiskundige modellen alsmede computers en speciale software etc.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Gerard R. schreef: 19 apr 2020 17:17 Verspreiding via mondkap vrijwel nul. (Skpeekselpartikels, niet het virus.)
Voordeel: die anderhalve meter, zo schadelijk voor een normale samenleving, niet nodig.
En met een windvlaag in mijn richting nadat iemand heeft geniest of gehoest krijg ik niet alles in mijn gezicht.

Voor mij is het verder een kwestie van gezond verstand. Ik ben geen wetenschapper.
Ik sta niet klaar met meetinstrumenten en wiskundige modellen alsmede computers en speciale software etc.
Dat is dus precies de reden waarom in Nederland de mondkapjes niet verplicht zijn, met mondkapjes komen de mensen dichter op elkaar omdat ze zich beschermd wanen, echter het vergt nogal wat training om een mondkapje goed te dragen.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Gerard R. schreef: 19 apr 2020 17:17 Voor mij is het verder een kwestie van gezond verstand. Ik ben geen wetenschapper.
Het gezonde verstand kan je ongelofelijk belazeren. Ik vertrouw eerder op wetenschappelijk onderzoek. De kans op voorkomen van verspreiding door een mondmasker te dragen is zeker geen nul. Met name de bescherming is matig. Het verspreiden wordt meer geremd. Het grote probleem zijn de virussen in aerosolen, zoals die al vrij komen met praten, maar vooral bij niezen en hoesten. De chirurgische maskers beschermen tegen overbrengen ongeveer evenveel als 1,5 m. afstand en hoesten in je elleboog. Wil je enigszins beschermd zijn, dan zul je minstens de FFP2 maskers moeten dragen, liefst met een scherm voor je gezicht. In A'dam zijn maskers te krijgen, € 25,- voor 3 maskers. Dus voor een maand ben je met € 250,= per persoon al klaar. Het zou me niet verbazen als de mensen die het er voor over hebben die binnenkort gaan dragen. Of het verplicht gaat worden, ik weet het niet. In landen waar bijna iedereen met een masker liep heerst ook de infectie.
Ik geloof niet dat de wereld veranderd zal zijn na de corona crisis. Dat was die niet na de oliecrisis (voor de oudjes onder ons, den Uyl voorspelde dat het leven nooit meer zou zijn als voor de oliecrisis), niet na de bankencrisis. Een natuurlijke groepsimmuniteit zie ik ook niet. Veel te weinig zieken. De hoop zal toch op een vaccin gevestigd moeten zijn en dan hopen dat het tenminste een jaar bescherming geeft. Ik denk echter ook, dat we geleidelijk weer terug moeten naar normalisering en een wat hoger risico op de koop toe moeten nemen.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

collegavanerik schreef: 19 apr 2020 19:04
Gerard R. schreef: 19 apr 2020 17:17 Verspreiding via mondkap vrijwel nul. (Skpeekselpartikels, niet het virus.)

Dat is dus precies de reden waarom in Nederland de mondkapjes niet verplicht zijn, met mondkapjes komen de mensen dichter op elkaar omdat ze zich beschermd wanen, echter het vergt nogal wat training om een mondkapje goed te dragen.
Jawel, maar met dit virus valt het nogal mee voorzover mij bekend.
Het gaat niet om vrijvliegend virus, maar om virus in speeksel-partikels.
Elk eenvoudig kapje voldoet, zeg maar.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Gerard R. schreef: 19 apr 2020 20:05
collegavanerik schreef: 19 apr 2020 19:04

Jawel, maar met dit virus valt het nogal mee voorzover mij bekend.
Het gaat niet om vrijvliegend virus, maar om virus in speeksel-partikels.
Elk eenvoudig kapje voldoet, zeg maar.
Wat precies valt er mee aan dit virus volgens jou? We zitten nu aan 5000 sterfgevallen per week, zo'n 2000 boven het gemiddelde van april.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Vilaine schreef: 19 apr 2020 19:11
Gerard R. schreef: 19 apr 2020 17:17 Voor mij is het verder een kwestie van gezond verstand. Ik ben geen wetenschapper.
Het gezonde verstand kan je ongelofelijk belazeren. Ik vertrouw eerder op wetenschappelijk onderzoek. De kans op voorkomen van verspreiding door een mondmasker te dragen is zeker geen nul. Met name de bescherming is matig. Het verspreiden wordt meer geremd. Het grote probleem zijn de virussen in aerosolen, zoals die al vrij komen met praten, maar vooral bij niezen en hoesten. De chirurgische maskers beschermen tegen overbrengen ongeveer evenveel als 1,5 m. afstand en hoesten in je elleboog. Wil je enigszins beschermd zijn, dan zul je minstens de FFP2 maskers moeten dragen, liefst met een scherm voor je gezicht. In A'dam zijn maskers te krijgen, € 25,- voor 3 maskers. Dus voor een maand ben je met € 250,= per persoon al klaar. Het zou me niet verbazen als de mensen die het er voor over hebben die binnenkort gaan dragen. Of het verplicht gaat worden, ik weet het niet. In landen waar bijna iedereen met een masker liep heerst ook de infectie.
Ik geloof niet dat de wereld veranderd zal zijn na de corona crisis. Dat was die niet na de oliecrisis (voor de oudjes onder ons, den Uyl voorspelde dat het leven nooit meer zou zijn als voor de oliecrisis), niet na de bankencrisis. Een natuurlijke groepsimmuniteit zie ik ook niet. Veel te weinig zieken. De hoop zal toch op een vaccin gevestigd moeten zijn en dan hopen dat het tenminste een jaar bescherming geeft. Ik denk echter ook, dat we geleidelijk weer terug moeten naar normalisering en een wat hoger risico op de koop toe moeten nemen.
Ik ben het het met je eens (hoewel een slecht mondkapje, als je dat wilt dragen, beter is dan geen mondkapje. En
laten we dan niet té wetenschappelijk gaan doen, dat doen ze elders in de wereld ook niet.
En dan moeten we nu een beetje gaan zorgen voor een nieuwe zieke. Juist... de economie.
En nog één die nu 'verschijnselen' begint te vertonen. Ja... de samenleving; ouderen, scholen, evenementen enz..
Dus inderdaad wederom: gaarne vaccin(s) of iets in die richting. Voor mij is een ander middel, dat voorkomt dat men overlijdt ook prima. Gewone griep hebben we ook wel eens. Gaan we meestal ook niet aan dood. :wink:
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

(..)
collegavanerik schreef: 19 apr 2020 19:04 (..)
Wat precies valt er mee aan dit virus volgens jou? We zitten nu aan 5000 sterfgevallen per week, zo'n 2000 boven het gemiddelde van april.
Het vliegt niet vrij. Het zit in vocht, speeksel-spatjes, aerosols e.d.. (Voorzover ik weet.) Dat vang je snel af.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

https://m.hln.be/nieuws/buitenland/zij- ... ~afd449cd/

De Chinezen zullen nooit openheid geven wat er precies is gebeurd. Mijn buurvrouw is geboren in China en heeft een oom en tante die wonen in Wuhan. Er is een groot wantrouwen tegen de regering in het algemeen. Werk je ze tegen, dan heb je een serieus probleem.

https://m.hln.be/wetenschap-planeet/wet ... ~ad32eb26/

Daaruit:
Volgens de professor bevat SARS-CoV-2 fragmenten van het hiv-virus. “Maar die kunnen onmogelijk van een patiënt afkomstig zijn”, aldus Montagnier nog die vindt dat de theorie over de vismarkt als oorsprong van het virus een “mooi verhaaltje” is.

Anderen zijn erg kritisch op zijn mening. Geen idee of deze professor zelf serieus onderzoek heeft gedaan naar dit virus. Maar het is toch wel iemand die in hoog aanzien staat.
Amerikaanse wetenschappers die het lab bezochten hadden al geconcludeerd dat niet alle medewerkers hoog gekwalificeerd waren. Wat is waarheid?
Plaats reactie