Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

Mullog schreef: 29 jan 2025 21:44 Het wrange is dat Israël zijn doel, vernietiging van Hamas, bij lange na niet gehaald heeft. Zelfs niet in de buurt lijkt te zijn gekomen zoals bij de vrijlating van de eerste gijzelaars leek en dat Israël by far de meest succesvolle wervingscampagne voor Hamas ooit heeft gerealiseerd.
Ja, dat is wrang.
Want geloof mij: Hamas had totaal verwoest mogen worden, maar nu is alles BEHALVE Hamas verwoest. Heel Gaza in puin!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Mullog schreef: 29 jan 2025 21:44 Het wrange is dat Israël zijn doel, vernietiging van Hamas, bij lange na niet gehaald heeft. Zelfs niet in de buurt lijkt te zijn gekomen zoals bij de vrijlating van de eerste gijzelaars leek en dat Israël by far de meest succesvolle wervingscampagne voor Hamas ooit heeft gerealiseerd.
Daarom komt er ook nooit een oplossing! Met terroristen valt niet te onderhandelen en dat geeft Hamas zelf toe! Alleen in zeer extreme omstandigheden zoals nu!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dit is NIET eenzijdig belicht Lanfy.

https://images.app.goo.gl/WZV8P5QuSmEk2PbZ8
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
lost and not found yet!
Bevlogen

dikkemick schreef: 29 jan 2025 21:47
Ja, dat is wrang.
Want geloof mij: Hamas had totaal verwoest mogen worden, maar nu is alles BEHALVE Hamas verwoest. Heel Gaza in puin!
Door Hamas! Snap je? In 2007 zelf als regering gekozen door de Gazanen!

Ps, jaartal aangepast.
Laatst gewijzigd door lost and not found yet! op 29 jan 2025 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

dikkemick schreef: 29 jan 2025 21:48 Dit is NIET eenzijdig belicht Lanfy.

Wat wil je hiermee zeggen? Het ziet er zo uit, oorzaak & gevolg! En ook iets van democratische verkiezingen in 2007!
We will dance again!
lost and not found yet!
Bevlogen

Ps, weerleg mijn standpunt eens! Wat ik in deze post poneerde!
We will dance again!
lost and not found yet!
Bevlogen

Ps, ook wel interessant: wie kan deze vraag beantwoorden: het leven van één Israëlische gijzelaar is hetzelfde waard als het leven van 50 Gazaanse “terroristen”! Rare verhouding toch! Is een Gazaan echt 50 keer minder waard als een gegijzelde Israeli? Zegt genoeg over Hamas toch, met hun destructieve werkwijze!
We will dance again!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Rereformed schreef: 29 jan 2025 08:24 Mijn punt was dat terroristische aanslagen het tegendeel opleveren van wat de terroristen beogen. Dat je dus een oproep daartoe begrijpelijk vindt is wat mij betreft onbegrijpelijk.
Wat precies is hetgene dat je niet begrijpt?
Begrijp je niet hoe iemand er toe komt terreur te pregen?
Begrijp je niet hoe iemand er toe komt om tot terreur op te roepen?
Of begrijp je niet hoe iemand van mening kan zijn dat hij het wel begrijpt?

Mensen doen soms dingen die het omgekeerde effect hebben van wat ze beogen.
Mensen denken soms dat het beoogde doel uiteindelijk toch wordt bereikt als je maar volhoudt.
Mensen denken veel dingen die domweg dom zijn.
Het is voor een inteligent mens moeilijk om de domme te begrijpen.
Maar het is niet onmogelijk.

Wetenschappelijk onderzoek naar geweldadig en niet-geweldadig verzet, wees uit dat niet-geweldadig verzet meer succes had.
Desalniettemin, roept men vaak op tot het gebruik van geweld.
En ook de machthebbers doen dat. Geweld wordt altijd met geweld bestreden, ook als dat geweldig nare gevolgen heeft.

Als er iets is dat in dit topic duidelijk wordt, is het dit:
De mens is nu eenmaal niet zo erg slim.
Als je dat voor ogen houdt, begrijp je wellicht wat meer van al deze ellende.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 29 jan 2025 21:49
dikkemick schreef: 29 jan 2025 21:47
Ja, dat is wrang.
Door Hamas! Snap je? In 2007 zelf als regering gekozen door de Gazanen!

Ps, jaartal aangepast.
O? Dus Hamas heeft Gaza plat gegooid?
En ik maar denken dat dit het flyerende leger van Israël was...
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 29 jan 2025 21:52

Wat wil je hiermee zeggen? Het ziet er zo uit, oorzaak & gevolg! En ook iets van democratische verkiezingen in 2007!
Wat ik hiermee wil zeggen?
Disproportioneel geweld. Hamas (de schuldige) leeft nog
De burgers (onschuldig) zijn dood of hebben niets meer.
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 29 jan 2025 21:54

Ps, weerleg mijn standpunt eens! Wat ik in deze post poneerde!
Ik zie geen standpunt in deze post. Ik zie disproportioneel geweld tegen de verkeerde bevolkingsgroep.
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 29 jan 2025 22:19 Ps, ook wel interessant: wie kan deze vraag beantwoorden: het leven van één Israëlische gijzelaar is hetzelfde waard als het leven van 50 Gazaanse “terroristen”! Rare verhouding toch! Is een Gazaan echt 50 keer minder waard als een gegijzelde Israeli? Zegt genoeg over Hamas toch, met hun destructieve werkwijze!
Enige dat ik hierover kan zeggen is dat Palestijnen in Israël om niets en zonder te zijn veroordeeld vast zitten!
Verder kun je levens niet vergelijken met elkaar. Maar hoeveel vrouwen en kinderen zaten gevangen? Veroordeling of rechtszaak (ben jij toch voorstander van?) is er niet nodig
Einstein/Mick
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Peter van Velzen schreef: 30 jan 2025 01:49
Rereformed schreef: 29 jan 2025 08:24 Mijn punt was dat terroristische aanslagen het tegendeel opleveren van wat de terroristen beogen. Dat je dus een oproep daartoe begrijpelijk vindt is wat mij betreft onbegrijpelijk.
Wat precies is hetgene dat je niet begrijpt?
Begrijp je niet hoe iemand er toe komt terreur te pregen?
Begrijp je niet hoe iemand er toe komt om tot terreur op te roepen?
Of begrijp je niet hoe iemand van mening kan zijn dat hij het wel begrijpt?

Mensen doen soms dingen die het omgekeerde effect hebben van wat ze beogen.
Mensen denken soms dat het beoogde doel uiteindelijk toch wordt bereikt als je maar volhoudt.
Mensen denken veel dingen die domweg dom zijn.
Het is voor een inteligent mens moeilijk om de domme te begrijpen.
Maar het is niet onmogelijk.

Wetenschappelijk onderzoek naar geweldadig en niet-geweldadig verzet, wees uit dat niet-geweldadig verzet meer succes had.
Desalniettemin, roept men vaak op tot het gebruik van geweld.
En ook de machthebbers doen dat. Geweld wordt altijd met geweld bestreden, ook als dat geweldig nare gevolgen heeft.

Als er iets is dat in dit topic duidelijk wordt, is het dit:
De mens is nu eenmaal niet zo erg slim.
Als je dat voor ogen houdt, begrijp je wellicht wat meer van al deze ellende.
In dat het geval kan dikkemick net zo goed tig maal herhalen dat Israels optreden heel begrijpelijk is. Alles is begrijpelijk.

Op 7 october 2023 gaf ik in dit topic deze reaktie:

"Wel zal er een hoop ellende weer kunnen komen. Te verwachten is dat Israel op heel drastische manier vergeldt. Ik denk dat Palestijnse gewapende opstand geen enkele kans maakt en leidt tot een catastrofe voor hen."

Oftewel wat de gevolgen zijn van terreur is volkomen voorspelbaar: het heeft exact het tegendeel tot gevolg van wat de terroristen als doel nastreven.

Ik merkte nu op dat indien de oorlog in Gaza tot gevolg heeft dat er jihadistische terreurakties in Europa zullen worden gepleegd (waar in een link aangegeven door dikkemick voor gewaarschuwd wordt: "Jihadistische groepen benutten het conflict in hun propaganda en roepen hun aanhangers op om aanslagen te plegen in het Westen tegen 'christelijke en Joodse' doelen.") dan heeft dat enkel tot gevolg dat steun voor de Palestijnse zaak (en überhaupt begrip voor moslims) in Europa afneemt.

Dat jihadisten hier toch mee door gaan is vanwege dat ze leven met een waandenkbeeld van beloning in een hiernamaals via martelaarschap. In díe zin is hun gedrag begrijpelijk. Om er mee te bereiken wat men als doel heeft niet.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

https://www.nu.nl/buitenland/6344106/ti ... oever.html

Bij een Israëlische droneaanval op de plaats Tamun op de bezette Westelijke Jordaanoever zijn zeker tien Palestijnen gedood. Dat melden de Palestijnse autoriteiten.

=D>

In Gaza is niets meer te verwoesten en er waren nog killer-drones over...
Wat ik.zei: Israël maakt zich uitermate populair en kweekt haar eigen terroristen.
Einstein/Mick
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

dikkemick schreef: 30 jan 2025 08:54 https://www.nu.nl/buitenland/6344106/ti ... oever.html

Bij een Israëlische droneaanval op de plaats Tamun op de bezette Westelijke Jordaanoever zijn zeker tien Palestijnen gedood. Dat melden de Palestijnse autoriteiten.

=D>

In Gaza is niets meer te verwoesten en er waren nog killer-drones over...
Wat ik.zei: Israël maakt zich uitermate populair en kweekt haar eigen terroristen.
Tsja, het artikel laat weten: "Het Israëlische leger heeft de aanval bevestigd en zegt dat die gericht was tegen een "gewapende terroristische cel"."

Een begrijpelijke aktie dus. :wink:
Born OK the first time
Gesloten