Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

Rereformed schreef: 30 jan 2025 12:26 Oh, ik zie nu dat Maria al ingegrepen heeft en gewezen heeft op begrijpend lezen...
En ik maar denken dat een emoticon erachter voor iedereen wel duidelijk genoeg zou zijn...
Nou, helaas niet voor mij.
Waarom?
Omdat er hier nogal heel pro-israel geredeneerd wordt terwijl de situatie in Gaza menselijkerwijs gezien abominabel beroerd is
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Trump heeft een ander uitvoerend bevel ondertekend om antisemitisme te bestrijden en alle niet-burger studenten en anderen die deelnamen aan pro-Palestijnse protesten uit te zetten (Bron: Reuters) :)

Een veelzeggend interview met een Columbia Universiteit Professor -- één van de voormalige slachtoffers van de pro-Pallies: https://www.youtube.com/watch?v=xygJ4GXulnY&t.

Nog meer goed nieuws - het houdt maar niet op! - is, dat Israel UNRWA, een VN organisatie die betrokken was en is bij terrorisme, vanaf vandaag daadwerkelijk heeft gebanned. Israel heeft deze ban vorig jaar via het parlement goedgekeurd, heeft eveneens lang van tevoren gewaarschuwd dat dit eraan zat te komen, maar vanzelfsprekend heeft de VN geen alternatieven gezocht en gaan ze nu piepen (Bron: Aljazeera). De VS verandert nu van beleid door Israel's verbod op UNRWA te steunen en de VN organisatie tevens de financiering te onthouden (Bron: The Guardian).
Zionist
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

ChaimNimsky schreef: 30 jan 2025 12:35 Trump heeft een ander uitvoerend bevel ondertekend om antisemitisme te bestrijden en alle niet-burger studenten en anderen die deelnamen aan pro-Palestijnse protesten uit te zetten (Bron: Reuters) :)
...
Tot zover de vrijheid van meningsuiting. 8*)

Hoewel, de nazi groet mag gelukkig nog wel :mrgreen:
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
ChaimNimsky
Superposter

Mullog schreef: 30 jan 2025 12:38
ChaimNimsky schreef: 30 jan 2025 12:35 Trump heeft een ander uitvoerend bevel ondertekend om antisemitisme te bestrijden en alle niet-burger studenten en anderen die deelnamen aan pro-Palestijnse protesten uit te zetten (Bron: Reuters) :)
...
Antisemitisme is geen vrijheid van meningsuiting. Eruit met die zooi =D>
Zionist
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

ChaimNimsky schreef: 30 jan 2025 12:42
...
Het lijkt mij dat de nazi groet van Musk eerder intrinsiek antisemitisch is dan pro-Palestijnse protesten. Maar dat zal een kwestie van perspectief zijn :shock:
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

dikkemick schreef: 30 jan 2025 12:29
Rereformed schreef: 30 jan 2025 12:26 Oh, ik zie nu dat Maria al ingegrepen heeft en gewezen heeft op begrijpend lezen...
En ik maar denken dat een emoticon erachter voor iedereen wel duidelijk genoeg zou zijn...
Nou, helaas niet voor mij.
Waarom?
Omdat er hier nogal heel pro-israel geredeneerd wordt terwijl de situatie in Gaza menselijkerwijs gezien abominabel beroerd is
Je gedachtengang was dom, aangezien het één onmogelijk automatisch volgt uit het ander.
Het excuus waarmee je nu aankomt is al even dom, want ook uit pro-Israel zijn volgt nog steeds niet automatisch dat iemand blij is met en euforisch wordt van bommen gooien.
Man, overdenk dingen toch eens voordat je bijdragen verstuurt!
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Mullog schreef: 30 jan 2025 12:46
ChaimNimsky schreef: 30 jan 2025 12:42
Het lijkt mij dat de nazi groet van Musk eerder intrinsiek antisemitisch is dan pro-Palestijnse protesten. Maar dat zal een kwestie van perspectief zijn :shock:
Elon Musk is fel tegen antisemitisme (https://www.youtube.com/watch?v=g448R3jpElg), heeft een Joodse naam, noemt zich "Aspirationally Jewish" en "Jewish by association", twee derde van z'n vrienden zijn Joden en in zijn vriendenkring is daarom nauwelijks tot geen antisemitisme te vinden (https://www.youtube.com/watch?v=3uyw9ewhGaI), hij is een vriend van Israel, heeft Netanjahoe ontmoet en walgt van antisemitisme (https://www.youtube.com/watch?v=5pnUT3rwCOs&t=27s).

Ben superblij dat die pro-Pallie antisemieten er nu massaal uit worden gezet.
Zionist
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

ChaimNimsky schreef: 30 jan 2025 13:08
Mullog schreef: 30 jan 2025 12:46
ChaimNimsky schreef: 30 jan 2025 12:42 Antisemitisme is geen vrijheid van meningsuiting. Eruit met die zooi =D>
Elon Musk is fel tegen antisemitisme (https://www.youtube.com/watch?v=g448R3jpElg), heeft een Joodse naam, noemt zich "Aspirationally Jewish" en "Jewish by association", twee derde van z'n vrienden zijn Joden en in zijn vriendenkring is daarom nauwelijks tot geen antisemitisme te vinden (https://www.youtube.com/watch?v=3uyw9ewhGaI), hij is een vriend van Israel, heeft Netanjahoe ontmoet en walgt van antisemitisme (https://www.youtube.com/watch?v=5pnUT3rwCOs&t=27s).

Ben superblij dat die pro-Pallie antisemieten er nu massaal uit worden gezet.
Misschien moet hij dan als anti-antisemmiet al Hitler groetend eens in marstempo door de straten van Tel Aviv marcheren.

Overigens verbaasd mij je verdediging van Musk want ik herinner mij dat je regelmatig aangaf dat de superrijken allemaal z.s.m. geliquideerd diende te worden. En als Musk niet tot die categorie hoort, wie dan wel?

Maar ook dat zal een kwestie van perspectief zijn :shock:
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mullog schreef: 30 jan 2025 13:14 ......allemaal z.s.m. geliquideerd diende te worden. En als Musk niet tot die categorie hoort, wie dan wel?

En dit mag gezegd worden....
Iets met 2 maten. Applaudisseren voor deportatie en bommen en liquidaties promoten.... =P~
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mullog schreef: 30 jan 2025 12:38:scissors:
Hoewel, de nazi groet mag gelukkig nog wel :mrgreen:
[-X Nee!
In Nederland is het brengen van de nazi-groet strafbaar als het wordt gezien
als een openbare uiting van aanzetten tot haat, discriminatie of belediging.
Ook kan de nazi-groet brengen worden beschouwd als een verstoring van de openbare orde.
In Duitsland en Oostenrijk is de nazi-groet expliciet verboden en
kan deze tot zware straffen leiden ... nog wel.

---------------

dikkemick schreef: 30 jan 2025 13:25
Mullog schreef: 30 jan 2025 13:14 ......allemaal z.s.m. geliquideerd diende te worden. En als Musk niet tot die categorie hoort, wie dan wel?

En dit mag gezegd worden....
Iets met 2 maten. Applaudisseren voor deportatie en bommen en liquidaties promoten.... =P~
Wat je een ander verwijt doe jezelf:
dikkemick schreef: 30 jan 2025 12:05:scissors:
Mijn gedrag ter discussie stellen is hier NIET on topic.
Verplaatsen dus of een nieuw topic aanmaken
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 29 jan 2025 08:14 Auschwitz.... deporteren
Deporteren.... applaudisseren
Auschwitz, waar industriële systematische vernietiging door middel van vergassing het doel was, staat in scherp contrast met beschermende maatregelen om mensen te sparen, zoals de Kindertransporte tussen 1938-1939 die werden georganiseerd door Joodse hulporganisaties in samenwerking met landen zoals Engeland, waar Joodse kinderen voor hun eigen bestwil werden gedeporteerd naar veiligere gebieden.

Dat na de Golfoorlog honderdduizenden Palestijnen uit Koeweit werden gedeporteerd vanwege hun steun aan Saddam Hoessein tijdens de inval, of dat na de Tweede Wereldoorlog etnische Duitsers werden gedeporteerd uit gebieden als Silezië, Pommeren, Oost-Brandenburg, Sudetenland en Oostpreußen, die na de oorlog aan Polen, Tsjechoslowakije en de Sovjetunie werden toegewezen, hoor ik je niet over. Maar als Israel met beschermende maatregelen komt om mensen elders te huisvesten en te sparen, dan impliceer je dat dit als Auschwitz zou zijn.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

Mullog schreef: 30 jan 2025 13:14 Misschien moet hij dan als anti-antisemmiet al Hitler groetend eens in marstempo door de straten van Tel Aviv marcheren.
Waarom zou iemand die aantoonbaar fel tegen antisemitisme is, met een Joodse naam, iemand die zichzelf "Aspirationally Jewish" en "Jewish by association" noemt, van wie twee derde van z'n vriendenkring Joods is en walgt van antisemitisme, in marstempo door de straten van Tel Aviv marcheren? Je noemde hem een antisemiet en had ongelijk. Relevant vind ik het geweldige nieuws dat een uitvoerend bevel is ondertekend om antisemitisme te bestrijden en alle niet-burger studenten en anderen die deelnamen aan pro-Palestijnse protesten, worden uitgezet.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 30 jan 2025 13:54 Maar als Israel met beschermende maatregelen komt om mensen elders te huisvesten en te sparen, dan impliceer je dat dit als Auschwitz zou zijn.
Als de achterliggende gedachte is om Gaza daarna te annexeren voor kolonisten zie ik overeenkomsten.
Einstein/Mick
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

ChaimNimsky schreef: 30 jan 2025 14:01
Mullog schreef: 30 jan 2025 13:14 Misschien moet hij dan als anti-antisemmiet al Hitler groetend eens in marstempo door de straten van Tel Aviv marcheren.
Waarom zou iemand die aantoonbaar fel tegen antisemitisme is, met een Joodse naam, iemand die zichzelf "Aspirationally Jewish" en "Jewish by association" noemt, van wie twee derde van z'n vriendenkring Joods is en walgt van antisemitisme, in marstempo door de straten van Tel Aviv marcheren? Je noemde hem een antisemiet en had ongelijk. Relevant vind ik het geweldige nieuws dat een uitvoerend bevel is ondertekend om antisemitisme te bestrijden en alle niet-burger studenten en anderen die deelnamen aan pro-Palestijnse protesten, worden uitgezet.
Waarom zou iemand die aantoonbaar fel tegen antisemitisme is, met een Joodse naam, iemand die zichzelf "Aspirationally Jewish" en "Jewish by association" noemt, van wie twee derde van z'n vriendenkring Joods is en walgt van antisemitisme de Hitler groet brengen?
Gesloten