Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Bevlogen

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 30 jan 2025 11:23 We weten inmiddels dondersgoed wie voor en tegen deze destructie van Gaza (en annexatie van Westbank) zijn.
Mijn grootste bezwaar is en blijft genocide en grote bommen goedpraten en dat dit op mijn emoties afgekeurd wordt vind ik dan ook van diepe triestheid getuigen.
En dit is geen reactie op rode lettertjes maar een opmerking tussendoor.
Kun je mij aub nog één keer de uitleg van jouw genocide vertellen? Als die strookt met deze:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Genocide

Kun jij het gewoon geen genocide noemen! Hamas wilde genocide plegen op het Israëlische volk op 07-10-2023. Of besef je dat nog steeds niet? Dus hou alstublieft op om Israël nog steeds te beschuldigen van genocide! Geef eens een keer toe dat je er naast zit! En kijk eens naar Hamas in Gaza, hoe ze zich momenteel profileren! Van een openluchtgevangenis naar genocide naar victorie! Genocidaal hè, van Israël!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

appelfflap schreef: 30 jan 2025 20:36
ChaimNimsky schreef: 30 jan 2025 18:39 vermoed ik dat deze overduidelijke vriend van Israel en Joden dat deed omdat hij het niet eens is met het beleid van landen als Duitsland
ik ben het oneens met duitsland dus kom ik met een hitlergroet?
Onder Angela Merkel's leiding als Bondskanselier werd Duitsland geconfronteerd met een enorme immigrantenstroom aan islamitische vluchtelingen uit Syrië, Afghanistan en Irak - "Wir schaffen das!" - wat leidde tot dodelijke aanslagen en veel kritiek vanuit de rechtse AfD. De AfD heeft historisch gezien een pro-Israel standpunt ingenomen, onder andere door - net als Trump - de erkenning van Jeruzalem als de hoofdstad van Israel te ondersteunen en heeft zeer recentelijk ook voorstellen ingediend om de financiële steun aan de UNRWA te beëindigen; iets dat veruit de grootste financierder - de VS - ook al heeft gedaan. Bovendien is vanaf vandaag deze organisatie sowieso door Israel verboden er te opereren. Elon Musk heeft zich publiekelijk uitgesproken voor de AfD en verscheen zeer onlangs ook op een campagne-evenement van de AfD in Halle.
Zionist
lost and not found yet!
Bevlogen

ChaimNimsky schreef: 26 jan 2025 13:08
Trump stelt voor dat Palestijnen Gaza verlaten en dat Arabische landen opvang regelen

De Amerikaanse president Trump heeft Jordanië, Egypte en andere Arabische landen opgeroepen om meer Palestijnse vluchtelingen uit de Gazastrook op te vangen. Volgens persbureau AP stelde Trump voor om een aanzienlijk deel van de Palestijnse bevolking uit Gaza te verplaatsen, met als doel het gebied "op te ruimen" en een nieuwe start mogelijk te maken. Trump sprak daarover gisteren met koning Abdullah van Jordanië en er staat een gesprek gepland met de Egyptische president Sisi.
...
Tijdens het persmoment kondigde Trump ook aan dat de VS weer zware bommen gaat leveren aan Israël. Het gaat om de levering van bommen van 2000 pond die oud-president Biden tegenhield vanwege zorgen over de Israëlische aanvallen op Gaza.
nos =D>
Wat denk je nou? Dat dit gaat gebeuren? Gazanen worden wereldwijd, zelfs door hun moslimbroeders, uitgekotst! En begrijpelijk, wat ik al eerder schreef, Hamas is Gaza en Gaza is Hamas!

Ik zal het je sterker vertellen:

Landen die openbaar support voor Hamas verbieden:

1. Saoedie Arabië
2. UAE
3. Jordanië
4. Oman
5. Koeweit
6. Bahrain

En plaatsen waar dagelijks pro Hamas protesten plaatsvinden:

1. USA
2. UK
3. Everywhere in Europe
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

lost and not found yet! schreef: 30 jan 2025 22:38 Gazanen worden wereldwijd, zelfs door hun moslimbroeders, uitgekotst! En begrijpelijk,...
Klopt. Het is echter beter dat de Palestijnen naar elders gaan om meerdere redenen -- niet in de laatste plaats voor henzelf. In eerste instantie wil niemand de Palestijnen, en andere landen hebben dan ook negatief gereageerd, maar Trump blijft erbij: hij houdt vol dat de Palestijnen naar andere landen moeten worden verplaatst, en hij voert de druk telkens meer op. Laten we hopen dat hij slaagt.
Zionist
lost and not found yet!
Bevlogen

dikkemick schreef: 30 jan 2025 15:20 https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... hamas.html

Israël heeft besloten de aangekondigde vrijlating van 110 Palestijnse gevangenen uit te stellen.

Hoeveel criminelen en moordenaars zitten hier gevangen?
En waarom werd deze uitgesteld? Kijk je geen nieuws? Heb je gezien hoe de vrijlating van deze Israëlische vrouwelijke gijzelaar in z’n werk ging? En er wordt een Israëlische opa van 80 jaar oud vrijgelaten in ruil voor 110 veroordeelde terroristen! Wat is je punt? Of ben je echt zo dom? Jezus zeg!
We will dance again!
lost and not found yet!
Bevlogen

ChaimNimsky schreef: 30 jan 2025 22:57
lost and not found yet! schreef: 30 jan 2025 22:38 Gazanen worden wereldwijd, zelfs door hun moslimbroeders, uitgekotst! En begrijpelijk,...
Klopt. Het is echter beter dat de Palestijnen naar elders gaan om meerdere redenen -- niet in de laatste plaats voor henzelf. In eerste instantie wil niemand de Palestijnen, en andere landen hebben dan ook negatief gereageerd, maar Trump blijft erbij: hij houdt vol dat de Palestijnen naar andere landen moeten worden verplaatst, en hij voert de druk telkens meer op. Laten we hopen dat hij slaagt.
Trump heeft wel een punt! Enig idee hoeveel miljarden er elk jaar vanuit de USA naar Egypte en Jordanië gaan? Dat dus! Maar ik denk dat Gazanen daar geen gehoor aan gaan geven, misschien alleen als ze gedwongen worden!

Ps, en wat dat betreft zijn de Gazanen dat wel gewend! Ze zijn al jaren en worden nog steeds gedwongen door Hamas! Misschien nieuwe meesters, nieuwe regels?!
We will dance again!
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mullog schreef: 30 jan 2025 17:30 Als ik een Hitler groet zie, zie ik een Hitler groet.
Al die uitlegt achteraf is alleen maar gedraai
Waarom vraag je dan waarom hij dat deed?
Je hebt inderdaad geen idee wat ik bedoelde met zelf onderzoek doen ...
... maar daar hebben wij twee het al eens eerder over gehad, so be it!

BTW:
Ik heb life gezien dat Musk die Hitlergroet bracht en jij hebt het over gedraai achteraf,
en ook dat heb ik gezien, want nadat Musk die eerste keer die Hitlergroet bracht, draaide
hij zich om en bracht voor het publiek achter hem nogmaals de Hitlergroet.
Althans, voor mij zag dat ook uit als de Hitlergroet.

Maar waarom hij dat deed? Daar kwam ik pas achter door zelf onderzoek te doen ...
... hoewel ik ook daar niet 100% zeker van kan zijn, want ik kan niet in Musks hoofd
kijken en zien wat op dat moment zijn motivatie was.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

"Begrijpelijk"

Dat men geweld met geweld bestrijd is niet alleen een regligieuze uitwas. Ook als men niet gelooft in een beloning in het hiernamaals, zijn er nog altijd lieden die het bepleiten. Maar niet zo veel die dat doen ondanks dat men vrijwel zeker gaat verliezen.
Dát is inderdaad voorbehouden aan mensen met waanideeën.
Helaas zijn dat er nog altijd te veel. (ook met "niet-religieuze waandenkbeelden)

Ondertussen is het geweld van de "winnende" zijde, ook niet geheel verstandig.
Als men denkt meer sympathie te winnen door 20 maal meer te doden dan de vijand, zit er m.i. ook eens steekje los in het connectoom.
En als men denkt door iets dat veel wegheeft van de Hitlergroet Israël te helpen dan begint mij een dystopisch gevoel aan te grijpen.
Gaan we op weg naar een wereld waarin Israelische radicalen de fascisten omarmen?
Waarin Neonazi's samen met Israel optrekken tegen de moslims?
Als inderdaad, zoals zowel Lanfy als Dikkemick lijken te denken, de Israelische aanvallen ertoe leiden, dat De Jihad-groepen alsmaar populairder worden onder de Palestijnen, is men daar dan wel zo verstandig bezig? Is dát wat men wil: Meer mensen die Israël haten?

De vrienden van Israël lijken steeds verder naar rechts te draaien, nu al openlijk pleitend voor deportatie van de vluchtelingen(de meeste Gazanen zijn mensen die in 1948 zijn gevlucht en hun nazaten) naar elders. En niet de vluchtelingen die Palestina al ontvlucht zijn. Nee! De vluchtelingen die er nog altijd in vast zitten. Uit eigen beweging mogen ze de strook niet in of uit, maar als ze gedwongen worden wel? Ik kan niet zo goed overweg met dubbeldunk, dus vergeef me als ik het niet helemáál begrijp. Terwijl het voor Donald T. toch zo makkelijk lijkt.
Ik wens u alle goeds
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Gezien hoe Hamas de gegijzelden te kijk zit en tot op laatst intimideert? In de uniformen die al die maanden zo nadrukkelijk uit werden gelaten? Gehoord van die moord in Zweden op een Koran-verbrander, waarvoor hij al terecht stond in de Zweedse justitie? Nog steeds de illusie dat de recente campagne 'de haat alleen maar erger gemaakt heeft'? Hoe Israël getergd door Hamas toch blijft doorgaan met de deal, en een veelvoud aan (levens-)gevaarlijken blijft vrijlaten? Hoe men maar naief, Peter van Velzen, zoals in wel meer zaken, niet verder komt dan 'geweld lost nooit iets op'? Vasthouden aan de waan dat Hamas en c.o. ook maar iets met 'verzet' te maken hebben?
De hypocrisie van de Dikkemicks en de Appeflap's etc. die nu al tegen de anderhalf jaar dagelijks meerdere keren dezelfde riedel neerplempen zonder ook maar iets te doen aan andere conflicten in de wereld en als ze dat al één enkele keer doen meteen over Israël beginnen - en bij andere items - en zichzelf maar blijven wijsmaken dat ze geen bepaalde inslag hebben?
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

B.S. schreef: 31 jan 2025 02:13 Gezien hoe Hamas de gegijzelden te kijk zit en tot op laatst intimideert? In de uniformen die al die maanden zo nadrukkelijk uit werden gelaten? Gehoord van die moord in Zweden op een Koran-verbrander, waarvoor hij al terecht stond in de Zweedse justitie? Nog steeds de illusie dat de recente campagne 'de haat alleen maar erger gemaakt heeft'? Hoe Israël getergd door Hamas toch blijft doorgaan met de deal, en een veelvoud aan (levens-)gevaarlijken blijft vrijlaten? Hoe men maar naief, Peter van Velzen, zoals in wel meer zaken, niet verder komt dan 'geweld lost nooit iets op'? Vasthouden aan de waan dat Hamas en c.o. ook maar iets met 'verzet' te maken hebben?
De hypocrisie van de Dikkemicks en de Appeflap's etc. die nu al tegen de anderhalf jaar dagelijks meerdere keren dezelfde riedel neerplempen zonder ook maar iets te doen aan andere conflicten in de wereld en als ze dat al één enkele keer doen meteen over Israël beginnen - en bij andere items - en zichzelf maar blijven wijsmaken dat ze geen bepaalde inslag hebben?
Ik heb wat beelden gezien. Jouw interpretatie zou correct kunnen zijn, maar ik wacht met enig commentaar, totdat ik weet hoe de betreffende vrouwen dat ervoeren. Wat heeft de dood van Salwan Momika met dit onderwerp te maken? Heeft iemand de illusie dat de bombardementen van de laatste 13 maanden hebben voorkomen dat de haat slechts erger is geworden?
Ik zeg niet dat geweld nooit iets oplost. Ik zeg slechts dat het niet altijd verstandig is in geweld met (twintig maal zoveel) geweld te bestrijden.
Als Hamas niets met verzet te maken had, dan zou het zich overal bij neerleggen.

Als Israel "levensgevaarlijken" vrijlaat, die wegens dodelijk geweld zijn beschuldigd, dan is ze inderdaad verkeerd bezig. Er zijn vast 3.000 (Het aantal personen in "administratieve detentie" was de afgelopen twee jaar groter dan 3.000) gevangenen die eerder in aanmerking komen om te worden vrijgelaten. Ik vind niet dat je moordenaars moet vrijlaten, ik vind wel dat je geen mensen moet opsluiten, zonder ze ook maar ergens van te beschuidigen.

Er is maar een Dikkemick en maar één Appelfflap op dit forum. Net als ik doen ze waarschijnlijk praktisch niets aan dit of welk ander conflict dan ook. Dat is ook niet de insteek van het forum. Het is slechts een plek om over - in dit geval de actualiteit - te praten. Alle forumleden hebben een bepaalde inslag, maar ik verbeeld me niet dat ik die precies ken.

Wie is hier naief?
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 30 jan 2025 21:58
dikkemick schreef: 30 jan 2025 06:25
lost and not found yet! schreef: 29 jan 2025 21:49

Door Hamas! Snap je? In 2007 zelf als regering gekozen door de Gazanen!

Ps, jaartal aangepast.
O? Dus Hamas heeft Gaza plat gegooid?
En ik maar denken dat dit het flyerende leger van Israël was...
Sorry, begrijpend lezen is nog steeds niet je beste kant! Maar ik leg het graag nog een keer uit aan je! De aanval van Hamas op 07-10-2023 is de oorzaak dat Gaza is platgegooid! Wat begrijp je daar NIET aan?
Sorry, je hebt gelijk. Ik begrijp het niet.
HAMAS valt vanuit de gevangenis Israël binnen en houdt daar huis op een manier die ik ook veroordeel.
Israël reageert hierop door heel Gaza in puin te gooien en een heel groot deel van de inwoners (BURGERS) te doden.
HAMAS komt na de verwoestingen levend de tunnels weer uit!

Mijn vraag aan jou is: Wat gaat hier fout?

Maar wacht! Ik lees je antwoord al. Ik citeer:
Oke, nog een keer, misschien dringt het nu hopelijk wel tot je door! Gaza IS Hamas en Hamas IS Gaza! Die kun je niet los van elkaar zien! Nogmaals, verkiezingen uit 2007 vergeten?

Dus al die burgers met al die vrouwen en kinderen en baby's die zijn gedood: allemaal Hamas strijders? Ik begin het te begrijpen. Schapen in wolfskleren !
Had HierEnNu toch gelijk dat vrouwen kanonnenvoer baarden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 30 jan 2025 22:14 Kun je mij aub nog één keer de uitleg van jouw genocide vertellen? Als die strookt met deze:
Lees ik toch iets 'grappigs' in je link naar genocide (wiki)

Formeel juridisch gezien is genocide geen oorlogsmisdrijf, omdat het geen schending van het oorlogsrecht is, bovendien kan genocide ook in vredestijd worden gepleegd.

Waar lullen we dus over? 45.000 burgers is dan geen genocide. We zijn eruit =D>
Lang leve definities!!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 30 jan 2025 23:02
dikkemick schreef: 30 jan 2025 15:20 https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... hamas.html

Israël heeft besloten de aangekondigde vrijlating van 110 Palestijnse gevangenen uit te stellen.

Hoeveel criminelen en moordenaars zitten hier gevangen?
En waarom werd deze uitgesteld? Kijk je geen nieuws? Heb je gezien hoe de vrijlating van deze Israëlische vrouwelijke gijzelaar in z’n werk ging? En er wordt een Israëlische opa van 80 jaar oud vrijgelaten in ruil voor 110 veroordeelde terroristen! Wat is je punt? Of ben je echt zo dom? Jezus zeg!
Dat is dus mijn probleem.
Het zijn geen veroordeelde terroristen. Het zijn doorgaans vrouwen en kinderen die om niets vastzitten. Zonder proces. Lees jij geen nieuws en links die ik stuur?

Type maar eens: "administratieve detentie"

Zij werden zonder aanklacht vastgezet. Volgens de Israëlische wet mogen mensen zonder aanklacht zes tot acht maanden worden vastgezet, als volgens Israëlische autoriteiten aannemelijk is dat ze een gevaar zijn voor de staatsveiligheid. Zo'n administratieve detentie kan steeds worden verlengd.20 jan 2025
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 30 jan 2025 22:57
We hebben de zondebok weer gevonden.
DE Palestijnen! Bekt hetzelfde als DE joden, maar dan ben je antisemiet.
Wel fijn dat ik nu weet dat ALLE Palestijnen Hamas strijders zijn. Nu snap ik ook het =D> voor de grotere bommen.

In Israël wordt al feest gevierd. Unrwa wordt verboden.

Welke impact heeft dit op de Palestijnse bevolking? Zo runt UNRWA in totaal 102 scholen, 45 klinieken en 1 ziekenhuis in Oost-Jeruzalem en op de bezette Westelijke Jordaanoever. Unrwa haalt in de vluchtelingen kampen bovendien het vuilnis op, voorziet ze in voedselvoorziening en zorgt er voor banen.

Mensen (Palestijnen :wink: ) in paniek dus. Ouders willen weten of hun kinderen straks nog naar school kunnen, patiënten vragen of ze de artsen nog kunnen bezoeken,
Valt het flyerende leger deze locaties binnen om de boel te sluiten? Eerst Oost Jeruzalem, dan de gehele Westbank?

Ik lees: A UN investigation found that nine employees from UNWRA’s 13,000 staff in Gaza “may have” been involved in the attack and no longer work at the agency.

Brin: https://edition.cnn.com/2025/01/30/midd ... index.html
Laatst gewijzigd door dikkemick op 31 jan 2025 07:14, 3 keer totaal gewijzigd.
Einstein/Mick
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

HierEnNu schreef: 31 jan 2025 00:25 ...
... hoewel ik ook daar niet 100% zeker van kan zijn, want ik kan niet in Musks hoofd
kijken en zien wat op dat moment zijn motivatie was.
Ik ben van het volgende zeker. Iemand die als volgt omschreven wordt
.
.. iemand die aantoonbaar fel tegen antisemitisme is, met een Joodse naam, iemand die zichzelf "Aspirationally Jewish" en "Jewish by association" noemt, van wie twee derde van z'n vriendenkring Joods is en walgt van antisemitisme ...
en iets doet wat op zijn minst geïnterpreteerd kan worden als een Hitler groet wordt of verkeerd omschreven of heeft geen enkel gevoel voor de betekenis van wat hij communiceert.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Gesloten