Ik ben van het volgende zeker
- dat mijn antwoord hier geheel off-topic zou zijn!
Moderator: Moderators
Ik ben van het volgende zeker
Palestijnen verlangen juist naar zelfstandigheid dacht ik?dikkemick schreef: ↑31 jan 2025 06:51
Welke impact heeft dit op de Palestijnse bevolking? Zo runt UNRWA in totaal 102 scholen, 45 klinieken en 1 ziekenhuis in Oost-Jeruzalem en op de bezette Westelijke Jordaanoever. Unrwa haalt in de vluchtelingen kampen bovendien het vuilnis op, voorziet ze in voedselvoorziening en zorgt er voor banen.
Omdat het een bevolking in onderdrukking en gevangenschap betreft.gerard_m schreef: ↑31 jan 2025 13:02Palestijnen verlangen juist naar zelfstandigheid dacht ik?dikkemick schreef: ↑31 jan 2025 06:51
Welke impact heeft dit op de Palestijnse bevolking? Zo runt UNRWA in totaal 102 scholen, 45 klinieken en 1 ziekenhuis in Oost-Jeruzalem en op de bezette Westelijke Jordaanoever. Unrwa haalt in de vluchtelingen kampen bovendien het vuilnis op, voorziet ze in voedselvoorziening en zorgt er voor banen.
Zou het na 17 jaar zelfstandig bestuur dan niet al eerder een idee geweest zijn om Gaza iets meer op eigen benen te laten staan?
In welke andere gebieden is een VN organisatie nodig om het vuilnis op te halen en wordt de bevolking afhankelijk gemaakt van buitenlandse voedselhulp?
Is het normaal dat een gebied 17 jaar op vooral Westerse hulp draait en tegelijk wordt gerund door een regime dat westerse waarden haat, zoals vrijheid van godsdienst of democratie?
Specials App Nos schreef:
Hamas weet dat de wereld meekijkt
Donderdag heeft Hamas opnieuw Israëlische gijzelaars vrijgelaten
als onderdeel van de deal met Israël.
Hamas weet dat dan de ogen van de wereld op ze gericht zijn.
En daar maakt de terreurbeweging gebruik van.
Volgens deskundigen wil Hamas met dit alles laten zien
dat het niet te raken is en dat Israël ze verre van verslagen heeft.
Op het doek achter de gijzelaar staat dat Gaza het kerkhof is voor criminele zionisten
en dat onderdrukte Palestijnen hebben gewonnen van het nazi-zionisme.
Hamas weet dat de wereld op dit soort momenten meekijkt en laat zien:
- wij hebben nog altijd maar één doel en dat is de vernietiging van Israël.
הנשתדל להרגך השכם והרגו
Zelfbestuur? Dan heeft Ridouan Tachi ook zelfbestuur. Die bepaalt immers zelf wel of hij een rondje of een vierkant loopt in zijn cel.gerard_m schreef: ↑31 jan 2025 15:55 Ik zie het verband niet, sorry.
Gaza heeft sinds 2005 zelfbestuur.
Wat is er mis mee als ze hun eigen vuilnis ophaaldienst zouden organiseren of dat de Palestijnse overheid zelf voor scholen zorgt?
NB: kom a.u.b. niet aan met " het flyerende israel gooit toch weer alles plat". Uiteraard gaat dit over de 17 jaren tot 7 oktober 2022.
https://x.com/EYakoby/status/1881527980 ... x_KCQ&s=09ChaimNimsky schreef: ↑30 jan 2025 18:39Indien het een Hitlergroet was (wat ik niet denk), dan vermoed ik dat deze overduidelijke vriend van Israel en Joden dat deed omdat hij het niet eens is met het beleid van landen als Duitsland die een enorme hoeveelheid voornamelijk islamitische immigranten binnen hebben gelaten. Dat hij niet antisemitisch is, heeft hij meerdere malen vrij helder aangetoond. Hij zal het - neem ik aan - ook volledig eens zijn met het pas ondertekende uitvoerend bevel dat het uitzetten van al die pro-Palestijnse demonstranten gelast.Mullog schreef: ↑30 jan 2025 15:11Waarom zou iemand die aantoonbaar fel tegen antisemitisme is, met een Joodse naam, iemand die zichzelf "Aspirationally Jewish" en "Jewish by association" noemt, van wie twee derde van z'n vriendenkring Joods is en walgt van antisemitisme de Hitler groet brengen?ChaimNimsky schreef: ↑30 jan 2025 14:01 Waarom zou iemand die aantoonbaar fel tegen antisemitisme is, met een Joodse naam, iemand die zichzelf "Aspirationally Jewish" en "Jewish by association" noemt, van wie twee derde van z'n vriendenkring Joods is en walgt van antisemitisme, in marstempo door de straten van Tel Aviv marcheren? Je noemde hem een antisemiet en had ongelijk. Relevant vind ik het geweldige nieuws dat een uitvoerend bevel is ondertekend om antisemitisme te bestrijden en alle niet-burger studenten en anderen die deelnamen aan pro-Palestijnse protesten, worden uitgezet.
En denk vooral niet na ver de gevolgen op langere termijn.ChaimNimsky schreef: ↑31 jan 2025 17:34הנשתדל להרגך השכם והרגו
("Als iemand komt om je te doden, sta dan op en dood hem eerst" - Babylonische Talmoed, Sanhedrien 72a).
Zoals de Nederlandse VN-militairen die probeerden tot het laatst te onderhandelen met de Servische troepen om de aanval te stoppen, in plaats van interventie te verlenen en een luchtsteunoperatie aan te vragen om de aanval af te weren, waardoor er dankzij die beschaafd pratende oelewappers genocide werd gepleegd door het Bosnisch-Servische leger. Of zoals Het Verdrag van München, waar werd gekozen voor appeasement van Hitler, door Duitsland toestemming te geven Sudetenland in te nemen in ruil voor vrede. De overgave van Sudetenland gaf Hitler niet alleen de strategische macht, maar ook de industriële wapens en middelen om zijn Blitzkrieg en de Tweede Wereldoorlog te beginnen. Of de Rode Khmer in Cambodja, waar de internationale gemeenschap signalen had opgevangen dat Pol Pot’s regime massamoorden wilde plegen, maar er werd onderhandeld en afgewacht in plaats van in te grijpen. Resultaat? 2 miljoen doden. Of het Akkoord van Minsk waar Europa en de VS kozen voor diplomatie met Rusland na de annexatie van de Krim, in plaats van directe actie. Poetin zag dat als zwakte en viel in 2022 Oekraïne vol binnen.Bonjour schreef: ↑31 jan 2025 18:23En denk vooral niet na ver de gevolgen op langere termijn.ChaimNimsky schreef: ↑31 jan 2025 17:34הנשתדל להרגך השכם והרגו
("Als iemand komt om je te doden, sta dan op en dood hem eerst" - Babylonische Talmoed, Sanhedrien 72a).
Toch mooi dat de meeste andere volkeren iets van beschaving hebben en eerst proberen te praten,
Klopt. Natuurlijk is hij geen antisemiet. Hij heeft ook Auschwitz bezocht om te herdenken, is naar Israel geweest na 7 oktober, noemt zich Joods, veruit het grootste deel van z'n vriendenkring is Joods, en hier zegt Elon Musk hetzelfde als Elon Levy - de voormalige woordvoerder van de Israelische regering - ook al zei.holog schreef: ↑31 jan 2025 18:22https://x.com/EYakoby/status/1881527980 ... x_KCQ&s=09ChaimNimsky schreef: ↑30 jan 2025 18:39Indien het een Hitlergroet was (wat ik niet denk), dan vermoed ik dat deze overduidelijke vriend van Israel en Joden dat deed omdat hij het niet eens is met het beleid van landen als Duitsland die een enorme hoeveelheid voornamelijk islamitische immigranten binnen hebben gelaten. Dat hij niet antisemitisch is, heeft hij meerdere malen vrij helder aangetoond. Hij zal het - neem ik aan - ook volledig eens zijn met het pas ondertekende uitvoerend bevel dat het uitzetten van al die pro-Palestijnse demonstranten gelast.
de zogenaamde Hitler groet is absoluut belachelijk, zegt enkel veel over de media. is natuurlijk de verklaring waarom hij met een badge rond zijn nek rondloopt "Bring them home".
Er zijn natuurlijk heel veel voorbeelden te geven waar praten niet hielp. Lekker simpel. Maar er zijn ook heel veel voorbeelden dat praten wel helpt. Alleen dat resultaat is nooit zo spectaculair.ChaimNimsky schreef: ↑31 jan 2025 19:13 Zoals de Nederlandse VN-militairen die probeerden tot het laatst te onderhandelen met de Servische troepen om de aanval te stoppen
Nou.. dat nog wel, maar dan moet het meestal wél op de door de sterkste gedicteerde wijze.Bonjour schreef: ↑31 jan 2025 19:39Er zijn natuurlijk heel veel voorbeelden te geven waar praten niet hielp. Lekker simpel. Maar er zijn ook heel veel voorbeelden dat praten wel helpt. Alleen dat resultaat is nooit zo spectaculair.ChaimNimsky schreef: ↑31 jan 2025 19:13 Zoals de Nederlandse VN-militairen die probeerden tot het laatst te onderhandelen met de Servische troepen om de aanval te stoppen
Ik denk wel dat het vrij praten van gijzelaars hogere succeskansen heeft dan het toepassen van geweld. Maar dan is er nog altijd één voordeel. Je kan de gijzelnemers altijd de schuld geven van de slachtoffers, zelfs als er een gijzelaar door eigen vuur omkomt.
maar ja, er zijn volkeren waar praten niet zo voorkomt in de eindoplossing.
Ik vermoed dat Israel en Trump het in de volgende 4 jaar voor elkaar zullen krijgen de Palestijnen elders te huisvesten. Trump heeft al gezegd dat de initiële weigering van sommige landen weinig om het lijf heeft.dikkemick schreef: ↑31 jan 2025 20:34 Landen worden wakker!
https://www.nu.nl/buitenland/6344316/ne ... ouden.html
De landen gaan samen optrekken en diplomatieke, juridische en economische sancties tegen Israël onderling afstemmen om meer gewicht in de schaal te leggen. Ze verklaren onder meer de wapenexport naar Israël te zullen dwarsbomen en schepen te weigeren die brandstof of wapentuig naar Israël vervoeren.
The Hague Group haalt in de verklaring hard uit naar Israël en beschuldigt het land van "genocidale acties". Daarom stelt het collectief dat er een einde moet komen aan "de Israëlische bezetting van de staat Palestina". Daarnaast willen de landen "toewerken naar de verwezenlijking van de onafhankelijke staat Palestina".