De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

lanier
Superposter

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door lanier »

Rereformed schreef: 14 mar 2018 17:38 Voor geïnteresseerden:
https://www.youtube.com/watch?v=FSBCEm2wMBU

Met uitzondering van twee verkiezingen heeft de midterm verkiezing vanaf 1938 altijd verlies betekend voor de partij van de zittende president. Het gemiddelde verlies voor die partij in het Huis van afgevaardigden is 33 zetels (op een totaal van 435 zetels). Het is te verwachten dat het verlies ditmaal groter zal zijn aangezien president Trump minder populair is dan alle voorgaande presidenten. Maar het blijft spannend, want Republikeinen hebben de grenzen van verkiezingsdistricten zo bepaald dat ze op veel plaatsen niet kunnen verliezen. Een jaar geleden (zie bovenstaande link) werd geschat dat er maar 28 Republikeinse kiesdistricten zijn waar Democraten de mogelijkheid hebben om ze te wippen. Democraten hebben 24 zetels meer nodig om de meerderheid te vormen. Oftewel ze moeten bijna al die kiesdistricten winnen.
Normaal gesproken zijn de midterm verkiezingen minder populair dan de presidentsverkiezingen en hebben de Democraten daar altijd meer onder te lijden dan de Republikeinen. Het is daarom zeer belangrijk dat Democraten mensen oproepen om ditmaal te stemmen.

Maar de verkiezing in Pennsylvania van gisteren laat zien dat de situatie er nu heel anders uitziet dan een jaar geleden. Pennsylvania zou bij voorbaat tot Republikeins uitgeroepen kunnen worden, maar ze verloren. Hetzelfde gebeurde een tijdje geleden in Alabama.

In de Senaat zijn 100 zetels, waarvan dus een derde wordt vernieuwd. De Republikeinen hebben nu maar vier senators meer dan de Democraten.

https://nos.nl/artikel/2222466-republik ... vania.html
'Conor klinkt als een Republikein'
Trump heeft afgelopen weekend nog campagne gevoerd om de Republikeinse kandidaat Rick Saccone aan de winst te helpen. In een eerste reactie heeft Trump gezegd dat de Democraat Lamb een slimme campagne heeft gevoerd. "Hij heeft heel aardige dingen over mij gezegd. Ik zei: Is hij een Republikein? Hij klinkt als een Republikein."

Ook voorzitter van het Huis van Afgevaardigden Paul Ryan probeert vreugde onder de Democraten te temperen. Hij spreekt van een strijd tussen twee conservatieven in Pennsylvania. Lamb is tegen abortus, tegen strengere regels voor de verkoop van wapens en heeft openlijk afstand genomen van de leider van de Democraten in het Huis van Afgevaardigden, Nancy Pelosi.

Ik weet niet of we nu zo blij moeten zijn met deze winnaar.
Er zal nog een hertelling plaatsvinden.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

lanier schreef: 15 mar 2018 10:15 https://nos.nl/artikel/2222466-republik ... vania.html
'Conor klinkt als een Republikein'
Trump heeft afgelopen weekend nog campagne gevoerd om de Republikeinse kandidaat Rick Saccone aan de winst te helpen.

Ook voorzitter van het Huis van Afgevaardigden Paul Ryan probeert vreugde onder de Democraten te temperen. Hij spreekt van een strijd tussen twee conservatieven in Pennsylvania. Lamb is tegen abortus, tegen strengere regels voor de verkoop van wapens en heeft openlijk afstand genomen van de leider van de Democraten in het Huis van Afgevaardigden, Nancy Pelosi.

Feiteijk is 1 zetel vrij irrelevant voor Washington & vanwege een wet die recentelijk werd aangenomen door het hoogste Hof in Pennsylvania zal het district binnenkort zelfs ophouden te bestaan. Niettemin is deze enorm vernederende nederlaag bijzonder veelzeggend. Terwijl de Democraten zich bewust stilhielden over de race in het hartje van Trump's Republikijns geachte Pennsylvania, heeft de president de staat zelf bezocht om de Republikijnse kandidaat te steunen met z'n gebruikelijke bombarie. Niemand achtte de de verkiezing een daadwerkelijke race -- 'natuurlijk winnen de republikijnen in Republikijns Pennsylvania'. Maar goed, als je Trump als president & voorspreker hebt, dan kun je blijkbaar zelfs in Pennsylvania verliezen.
In een eerste reactie heeft Trump gezegd dat de Democraat Lamb een slimme campagne heeft gevoerd. "Hij heeft heel aardige dingen over mij gezegd. Ik zei: Is hij een Republikein? Hij klinkt als een Republikein."
Een knap staaltje narcisme dat ongetwijfeld in het voordeel heeft gewerkt van de Democraat die door de tegenstander geachte president zowel tot 'slim' als tot 'vrijwel Republikijns' werd verklaard omwille van de aardige dingen die hij over hem had gezegd.
Uiteraard probeert het Republikijnse gedeelte de vreugde omtrent de verrassende uitslag te temperen -- er blijft hen simpelweg geen andere keus. Ze hebben - in tegenstelling tot de Democraten - veel publiciteit gegeven aan deze verliezing & dat ziet het er niet zo goed uit. Het republikijnse Pennsylvania is nu om & dat is groot nieuws =D>

Op naar November.
Zionist
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

ok voorzitter van het Huis van Afgevaardigden Paul Ryan probeert vreugde onder de Democraten te temperen. Hij spreekt van een strijd tussen twee conservatieven in Pennsylvania. Lamb is tegen abortus, tegen strengere regels voor de verkoop van wapens en heeft openlijk afstand genomen van de leider van de Democraten in het Huis van Afgevaardigden, Nancy Pelosi.
Ik heb e.e.a. even nagezocht.
Conor Lamb is tegen abortus vanuit persoonlijk standpunt. Hij is een Katholiek en daarom tegen abortus. Maar hij ziet dat als een persoonlijke religeuze opvatting en niet als politieke opvatting.
Hij heeft niet zozeer afstand genomen van Nancy Pelosi, maar gezegd dat zij niet de kandidaat is waarop hij zou stemmen.
Hij heeft zich ook uitgesproken voor heffingen op de import van metaal en aluminium, net als Trump. Dat snap ik aan de ene kant wel, want Pennsylvania is een redneck-state, aan de andere kant is het desastreus voor de eigen economie.
Het optreden van de Republikeinen (ook van Trump zelf) heeft ze de das om gedaan. Met name de oudere kiezers waren zat van die spelletjes en zwartmakerij en zoeken een serieuze kandidaat. Trump zal hier wel van leren en het volgende keer anders proberen. Dus ik ga er niet klakkeloos vanuit dat deze trend zich zo door zal zetten. Maar met Trump weet je het nooit.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

lanier schreef: 15 mar 2018 10:15

Pas op voor leugens van Trump en Republikeinen. Conor Lamb heeft zich uitgesproken voor Obama health care, tegen de nieuwe republikeinse belastingwet. Wat abortus betreft wil hij zijn persoonlijke opvatting niet als wet aan iedereen opleggen, maar steunt de pro choice wetgeving.
https://www.youtube.com/watch?v=wufJ1Zot2GY&t=255s

Vóór de verliezingen werd hij door Republikeinen gekenschetst als "a Pelosi liberal" en "one of Pelosi's sheep":
https://www.youtube.com/watch?v=JrWQQKW27l0
Born OK the first time
ChaimNimsky
Superposter

(P.s., het valt me nu op dat ik continu 'Republikijnen' in plaats van 'Republikeinen' heb geschreven. Zal wel een gevolg zijn van het feit dat ik in Spanje woon & soms inderdaad rare taalfoutjes begin te maken. Kan het niet meer corrigeren, dus dan maar via deze post scriptum. 'Verliezingen' was overigens bewust).
Zionist
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate »

ChaimNimsky schreef: 15 mar 2018 17:26 (P.s., het valt me nu op dat ik continu 'Republikijnen' in plaats van 'Republikeinen' heb geschreven. Zal wel een gevolg zijn van het feit dat ik in Spanje woon & soms inderdaad rare taalfoutjes begin te maken. Kan het niet meer corrigeren, dus dan maar via deze post scriptum. 'Verliezingen' was overigens bewust).
Dat van die 'verliezingen' hoopte ik al... Erg goed bedacht!
ChaimNimsky
Superposter

En weer een stap in de juiste richting: https://edition.cnn.com/2018/03/15/poli ... index.html
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Een Amerikaans bedrijf, dat nauw samenwerkte met het campagneteam van Donald Trump, heeft gegevens verzameld over zo'n vijftig miljoen Facebook-gebruikers in de VS. Cambridge Analytica heeft geprobeerd hun stemgedrag te beïnvloeden. De onderneming zou ook bemoeienis hebben gehad met de Brexit-campagne.
https://www.ad.nl/buitenland/ny-times-b ... ~ae0ab157/

Ach ja, daar hoef je niet veel aan toe te voegen... :angel12:
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Gerard R. schreef: 18 mar 2018 15:00
Een Amerikaans bedrijf, dat nauw samenwerkte met het campagneteam van Donald Trump, heeft gegevens verzameld over zo'n vijftig miljoen Facebook-gebruikers in de VS. Cambridge Analytica heeft geprobeerd hun stemgedrag te beïnvloeden. De onderneming zou ook bemoeienis hebben gehad met de Brexit-campagne.
https://www.ad.nl/buitenland/ny-times-b ... ~ae0ab157/

Ach ja, daar hoef je niet veel aan toe te voegen... :angel12:
Het wordt tijd dat al die Facebook junkies wereldwijd eens gaan inzien waar ze eigenlijk aan mee doen...
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Kan je zo zien. Maar zo kan je net zo stellen, dat we op zo'n forum als dit ook niet exact weten waar we 'aan meedoen'.

Deze week ook een gore:
De Amerikaanse minister van Justitie heeft voormalig FBI-onderdirecteur Andrew McCabe ontslagen, twee dagen voordat die met pensioen zou gaan. [En jarig was hij ook bijna red.] McCabe trad in januari al terug, maar bleef nog wel in dienst van de inlichtingendienst.
Hij verzamelde memo's van de Leider. Net als Comey.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Deze week gonst het van de speculaties of Trump vrijdagavond Mueller ontslaat. Trump windt zich steeds meer op over dat Rusland-onderzoek waar maar nooit een eind aan komt. Als ik Mueller was zou ik hem één dag voor zijn, oftewel op donderdagavond komen met weer een afgerond stukje van het onderzoek. Dan is iedereen het er weer over eens dat het onderzoek opschiet en zin heeft, en is de weg voor zijn ontslag voor een aantal weken weer versperd.
Born OK the first time
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Rereformed schreef: 21 mar 2018 20:39 Deze week gonst het van de speculaties of Trump vrijdagavond Mueller ontslaat. Trump windt zich steeds meer op over dat Rusland-onderzoek waar maar nooit een eind aan komt. Als ik Mueller was zou ik hem één dag voor zijn, oftewel op donderdagavond komen met weer een afgerond stukje van het onderzoek. Dan is iedereen het er weer over eens dat het onderzoek opschiet en zin heeft, en is de weg voor zijn ontslag voor een aantal weken weer versperd.
Het is tekenend voor de Amerikaanse schijndemocratie dat een 'verdachte' de hoofdonderzoeker kan ontslaan.
Kan zoiets in NL eigenlijk ook, staatsrechtelijk gezien?
ChaimNimsky
Superposter

Rereformed schreef: 21 mar 2018 20:39 Deze week gonst het van de speculaties of Trump vrijdagavond Mueller ontslaat. Trump windt zich steeds meer op over dat Rusland-onderzoek waar maar nooit een eind aan komt. Als ik Mueller was zou ik hem één dag voor zijn, oftewel op donderdagavond komen met weer een afgerond stukje van het onderzoek. Dan is iedereen het er weer over eens dat het onderzoek opschiet en zin heeft, en is de weg voor zijn ontslag voor een aantal weken weer versperd.
Het begint inderdaad erg spannend te worden. Na de verkiezingen in November wachten betekent waarschijnlijk impeachment. Nog een aantal maanden aansudderen betekent dat er voor de verkiezingen enorme opschudding ontstaat over het ontslag van Mueller. Deze opschudding kun je het best vroegtijdig uit de weg ruimen. Lijkt me een berekende actie, maar ik denk dat deze man dan impeachment aan z'n broek krijgt, aangezien de Republikeinen geen knip voor hun neus waard blijken te zijn indien ze deze man maar gewoon het onderzoek naar hemzelf laten sabboteren. Het is super riskant & belangrijker: indien hij onschuldig zou zijn, had hij dit risico niet hoeven nemen. Het simpele gegeven dat hij impeachment riskeert, impliceert dat er iets op het spel staat dat blijkbaar dit risico waard is.

Natuurlijk kan evenmin worden weggelaten dat er nu drie vrouwen zijn die hun zwijgplicht betreffende een seksuele relatie met Turmp willen verbreken. Heerlijk hoe dit drama zich ontvouwd.

[-o< Het kan niet lang meer duren [-o<
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 21 mar 2018 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

ChaimNimsky schreef: 21 mar 2018 21:49
[-o< Het kan niet lang meer duren [-o<
Fingers crossed...
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Giovedico delle Fate schreef: 21 mar 2018 21:44
Rereformed schreef: 21 mar 2018 20:39 Deze week gonst het van de speculaties of Trump vrijdagavond Mueller ontslaat.
Het is tekenend voor de Amerikaanse schijndemocratie dat een 'verdachte' de hoofdonderzoeker kan ontslaan.
Wel, ik schreef het wat kort door de bocht. Het ontslag van Mueller gaat via het ministerie van justitie, dat hem ook aangesteld heeft. Zie hier voor het scenario.
Er moet ook een deugdelijke reden worden aangegeven voor zijn ontslag, maar er valt uiteraard altijd wel wat te bedenken als reden.

Wanneer het ooit gebeurt hangt alles af van hoe de Republikeinse partij hierop reageert. Zullen ze, zoals nu op alles wat Trump bedenkt ja-zeggers zijn of is dan het punt bereikt waarop voor hen de maat vol is. In het laatste geval volgt impeachment, oftewel gaat het proces van start de president af te zetten, in het andere geval kan men inderdaad dan spreken van "schijndemocratie".
Born OK the first time
Gesloten