Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Bevlogen

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 02 feb 2025 20:59 En er wordt meer en meer veiligheid gewaarborgd. Een schending van de soevereiniteit maar who cares?

https://nos.nl/artikel/2554213-met-mili ... verder-uit

En terugtrekken uit het zuiden van Libanon (zoals beloofd)?
:lol: Echt niet!
Beloofd onder voorwaarden! En aan die voorwaarden wordt nog steeds niet voldaan door Libanon! Het leger van Libanon wordt nog steeds geregeerd door Hezbollah! Wat is je niet duidelijk? En Hezbollah trekt zich, zoals beloofd, niet terug achter de Litanie rivier! Wat moet Israel in jouw ogen dan doen? De vijand die jouw genocide wil bewerkstelligen zijn gang laten gaan?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

lost and not found yet! schreef: 03 feb 2025 22:16
dikkemick schreef: 02 feb 2025 20:59 En er wordt meer en meer veiligheid gewaarborgd. Een schending van de soevereiniteit maar who cares?

Beloofd onder voorwaarden! En aan die voorwaarden wordt nog steeds niet voldaan door Libanon!
Precies!
Zionist
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

ChaimNimsky schreef: 03 feb 2025 22:27
lost and not found yet! schreef: 03 feb 2025 22:16

Beloofd onder voorwaarden! En aan die voorwaarden wordt nog steeds niet voldaan door Libanon!
Precies!
Maar wat ik nog steeds niet begrijp dat mensen zoals Dikkemick hierop reageren maar dit niet zien! Dat Hezbollah en Hamas voor 90% uitgeschakeld zijn er dat er nu in Syrië binnenkort weer een stammenoorlog begint! Leven die mensen onder een steen zodat ze het grotere plaatje niet zien?

Beseffen ze niet dat de tegenwoordige Palestijnse vlag een kopie is van de vlag van Jordanië? Alleen hebben ze een ster toegevoegd! En daarbij, 60% van de inwoners van Jordanië noemt zich Palestijn of is Palestijn! In mijn ogen is de hele zogenaamde Palestijnse of Arabische wereld nog steeds bezig met het plegen van genocide op de democratische rechtsstaat van Israël! Kijk gewoon naar hun statements! Of wil je die ontkennen Dikkemick? Heb je ze ooit gelezen? De voorwaarden van de PLO, met Yassar Arafat als leider! Het antwoord van de door jou gesteunde Palestijnen is altijd NEE geweest! Oslo akkoorden: NEE!
Camp David: NEE!

De
zogenaamde Palestijnen in Gaza hebben altijd voor NEE gekozen!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dat zogenaamde heilige land zal doorgaan met treiteren, vernielen, veroveren, arresteren, doden en (land) innemen. En Hamas voor 90 procent uitgeroeid? Ben je niet in de war met burgers?
Zet de roze bril eens af en kijk naar beide kanten/partijen. Hamas zijn we het al over eens (behalve de wijze waarop Israël dit nu (NIET) doet. Nu Israël nog! Als dit heilige land zich nu eens heilig gaat gedragen zijn we een heel eind de goede weg op. En met heilig bedoel ik echt altijd de andere wang toekeren.
Maar blijf wel met je tengels van andermans gebied en spullen af!

Gelukkig hebben we nu Trump! De kans bestaat dat premier Netanyahu vandaag in Washington aan president Trump vraagt de Gazadeal te vernietigen. Dat willen zijn aanhangers graag. Jij ook? Kan buiten het annexeren van de westelijke Jordaan oever ook Gaza ingepikt worden. Is dat wat je als oplossing ziet (voor Hamas)?
Laatst gewijzigd door dikkemick op 04 feb 2025 07:15, 4 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 03 feb 2025 22:44 Maar wat ik nog steeds niet begrijp dat mensen zoals Dikkemick hierop reageren maar dit niet zien! Dat Hezbollah en Hamas voor 90% uitgeschakeld zijn er dat er nu in Syrië binnenkort weer een stammenoorlog begint! Leven die mensen onder een steen zodat ze het grotere plaatje niet zien?

Beseffen ze niet dat de tegenwoordige Palestijnse vlag een kopie is van de vlag van Jordanië? Alleen hebben ze een ster toegevoegd! En daarbij, 60% van de inwoners van Jordanië noemt zich Palestijn of is Palestijn! In mijn ogen is de hele zogenaamde Palestijnse of Arabische wereld nog steeds bezig met het plegen van genocide op de democratische rechtsstaat van Israël! Kijk gewoon naar hun statements! Of wil je die ontkennen Dikkemick? Heb je ze ooit gelezen? De voorwaarden van de PLO, met Yassar Arafat als leider! Het antwoord van de door jou gesteunde Palestijnen is altijd NEE geweest! Oslo akkoorden: NEE!
Camp David: NEE!

De
zogenaamde Palestijnen in Gaza hebben altijd voor NEE gekozen!
  • De vlag is niet zozeer een kopie van de Jordaanse vlag, dan wel - net als die -afgeleid van de vlag_van de Arabische opstand tegen het Ottomaanse rijk
  • Oorspronkelijk werden alle inwoners van het mandaatgebied Palestina Palestijnen genoemd. (Trans-)Jordanië werd echter onafhankelijk in 1946. Na de oprichting van de staat Israël werden alleen de niet-joodse bewoners van het resterende gebied nog Palestijnen genoemd.
  • Je kunt geen Genocide plegen op een staat, wel op een bevolkingsgroep.
  • De Oslo-akkoorden werden zowel door veel Palestijnen als door Rechtse Israelis afgewezen. Er kwam een eind aan het afgesproken proces na het bloedbad in Hebron op 25 februari 1994, Dat leidde tot de eerste zelfmoordaanslagen van Hamas en de tweede Intifada.
  • De Camp David akkoorden waren een akoord tussen Egypte en Israel en ze werden zowel door de algemene vergadering van de VN in haar resolutie 34/65 als door de PLO afgewezen, omdat noch de VN noch de PLO er in betrokken waren, Dit mankement beoogden de Oslo-akkoorden te repareren.
  • De inwoners van Gaza hebben zich nooit over een van beide kunnen uitspreken. Ze hebben slechts éénmaal hun stem kunnen laten gelden. Bij de verkiezingen van 2006. Bij die verkiezingen kregen zowel de lijst van Fatah als die van Hamas iets minder dan de helft van de stemmen. Doordat de meeste districten op de Westbank door de aan Hamas gelieerde lijst werden gewonnen (in Gaza hadden beide lijsten evenveel districten gewonnen) kreeg deze de meerderheid in de wetgevende vergadering en omdat Fatah weigerde een regering van nationale eenheid te vormen besloot Hamas alleen te gaan regeren. Dat kwam er nooit van en met geweld werd bereikt dat Fatah de westbank enigzins bestuurde en Hamas de Gaza-strook. Ik heb dit reeds eerder in dit topic uitgelegd, maar toch beweren sommige vrienden van Israel dat er geen verschil is tussen de huidige inwoners van Gaza en Hamas.
Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 04 feb 2025 07:03:scissors:
  • Oorspronkelijk werden alle inwoners van het mandaatgebied Palestina Palestijnen genoemd. (Trans-)Jordanië werd echter onafhankelijk in 1946. Na de oprichting van de staat Israël werden alleen de niet-joodse bewoners van het resterende gebied nog Palestijnen genoemd.
:scissors:
In jouw link wordt niet éénmaal gerept over Palestijnen!
Enkel over Joden, Arabieren en inwoners van Palestina.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 04 feb 2025 09:57
:scissors:
In jouw link wordt niet éénmaal gerept over Palestijnen!
Enkel over Joden, Arabieren en inwoners van Palestina.
Hoe noem je inwoners van Nederland?
Nederlanders
Hoe noem je inwoners van België?
België
Hoe noem je inwoners van Palestina?
Palestijnen.

Zulks lijkt me duidelijk.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

HierEnNu schreef: 04 feb 2025 09:57
maar toch beweren sommige vrienden van Israel dat er geen verschil is
tussen de huidige inwoners van Gaza en Hamas
Dat verschil is dan ook moeilijk te maken, voor zover dat verschil er is. Dat verschil is nauwelijks te onderscheiden vanwege de angst van de Gazanen voor standrechtelijke executie door Hamas indien zij het lef hebben zich te onderscheiden. Bovendien is het een religieuze plicht van iedere Moslim om zo nodig deel te nemen aan de Jihad, de Heilige Oorlog. Zulks hoeft niet per se als strijder, die plicht kan ook vervuld worden door te allen tijde onderdak, verzorging en een veilig onderkomen te bieden aan Jihadstrijders. Daarmee maakt men zichzelf mijns inziens, in het geval van Hamas, op zijn minst medeplichtig aan terrorisme.

Pas nadat Hamas volledig is vernietigd en/of verwijderd uit Gaza en de overige Gazanen openlijk afstand nemen van die terroristische organisatie, kan zichtbaar worden hoeveel van de huidige inwoners van Gaza, niet tot Hamas behoren ...
... blijft de wens tot deradicalisatie overeind, zodat ook het Hamas-gedachtengoed, met name het streven om Israël te vernietigen, niet voort blijft leven in Gaza, maar men zich richt op groei en welvaart van het eigen land en volk in plaats van vernietiging van Israël en de Joden.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Deradicalisatie.

Uitstekend initiatief!
De-radicaliseren we de annexerende zionisten dan ook?
Zulks zou wel zo fideel zijn.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Toen België nog niet bestond,

werden de inwoners van het gebied dat nu België wordt genoemd,
Nederlanders genoemd.
Sommigen eisten om Vlaming, Waal of Brabander te worden genoemd

Toen de staat Palestina nog niet bestond,
werden de inwoners van het gebied dat nu Palestina wordt genoemd,
Joden en Arabieren genoemd.
Tijdens de Ottomaanse periode (1516–1917) werden inwoners in dat gebied
eerder geïdentificeerd op basis van religie of etnische achtergrond:
Moslim, Christen en Jood

Inwoners van Nederland vraag ik eerst of zij Nederlander zijn,
alvorens ik hen Nederlander noem.
Ik heb zelfs familieleden die inwoner van Nederland zijn,
maar geen Nederlander zijn, omdat ze een andere nationaliteit hebben.

dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Met dat verschil dat wij België niet annexeren en we de in Nederland wonende Belgen er niet uit schoppen door hun bezit in te nemen.
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 04 feb 2025 10:45 Hoe noem je inwoners van Nederland?
Nederlanders
Hoe noem je inwoners van België?
België
Hoe noem je inwoners van Palestina?
Palestijnen.

Lulkoek. In 135 veranderde de Romeinse keizer Hadrianus de naam van de provincie Judea naar Syria Palaestina om de Joodse identiteit van het gebied te onderdrukken vanwege hun oorlogen tegen de Romeinen, zoals de Bar Kochba-opstand. Palestina bestreek het huidige Israel, de westelijke delen van Jordanië, Zuidelijk Libanon en het zuidwestelijke deel van het huidige Syrië, en de inwoners waren Joden, Samaritanen, Grieken, Romeinen en later Arabieren, Christenen, Druzen, en Bedoeïenen. De Druzen in Israel hebben een speciale relatie met de Israelische staat en hebben vanaf het begin in het IDF gediend en hebben stemrecht. Veel Bedoeïenen zijn eveneens Israelische staatsburgers, leven vaak in isolatie van de rest van de Arabische bevolking in Israel en velen dienen ook in het IDF.

De Arabische inwoners van Palestina identificeerden zich met Arabische landen zoals Jordanië, Egypte, Syrië en Libanon (niet met een Palestijnse staat) die een sterke identiteit had met hun achtergrond binnen het Ottomaanse Rijk en later onder Arabische monarchieën en republieken. De inwoners van de Westelijke Jordaanoever en Gaza waren tot 1967 Jordaniërs en Egyptenaren. Het was vooral Arafat die doorslaggevend was in het internationaliseren van de Palestijnse zaak. Een Palestijnse staat bestaat niet en "de Palestijnen" zijn gewoon staatloze Arabieren.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 04 feb 2025 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik voel mij Nederlander en mijn staatloze buurman ook (die is geïntegreerd en voelt zich dus verwant met ons)
In jouw optiek is deze buurman nog steeds staatloos en dan dus vogelvrij?
Ook als Palestijnen staatloos zijn? So what? Hebben zij geen recht op een staat waarin ze met rust worden gelaten?
Is de staatloze woestijn hun toekomstig onderkomen?
Moet mijn buurman naar een ommuurde getto of de Noordzee op? Mag ik zijn huis inpikken omdat hij eigenlijk staatloos is? Hij wacht immers nog op de benodigde papieren.

En we gaan niet weer opnieuw debatteren over Palestina....1948...... Kolonie Israël.
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 04 feb 2025 11:57 Ik voel mij Nederlander en mijn staatloze buurman ook (die is geïntegreerd en voelt zich dus verwant met ons)
In jouw optiek is deze buurman nog steeds staatloos en dan dus vogelvrij?
Nogmaals, de Arabische inwoners van Palestina identificeerden zich met Arabische landen zoals Jordanië, Egypte, Syrië en Libanon (niet met een Palestijnse staat). De inwoners van de Westelijke Jordaanoever en Gaza waren tot 1967 Jordaniërs en Egyptenaren. Ze zijn niet geïntegreerd en voelen zich evenmin verwant met de rest.
Ook als Palestijnen staatloos zijn? So what? Hebben zij geen recht op een staat waarin ze met rust worden gelaten?
Is de staatloze woestijn hun toekomstig onderkomen?
De Palestijnen onder Arafat zeiden "nee" tegen een Palestijnse staat. Hier is Clinton zelf, die toen de bemiddelaar was: https://www.youtube.com/watch?v=3MtOovP_oEM.

Een tweestaten-oplossing voor de staatloze Arabieren is verder weg dan ooit. 7 oktober was de laatste druppel. Laat die staatloze zooi elders maar hun heenkomen vinden.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Zie dit antwoord van Peter: viewtopic.php?p=652280#p652280

Probleem blijft dat jij (en vele Israëliërs) Palestijnen niet als mensen kunt zien. Zelfs de woestijn is te goed voor ze. Maar: correct me if i'm wrong
Einstein/Mick
Gesloten