Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 04 feb 2025 12:53 Zie dit antwoord van Peter: viewtopic.php?p=652280#p652280
Het waren de Pallies die "nee" zeiden. Dat rechts in Israel eveneens tegen was, is volledig irrelevant, aangezien de Israelische regering onder leiding van de linkse Arbeiderspartij met premier Jitschak Rabin en later Sjimon Peres voldoende politieke steun om had de Oslo-akkoorden door te voeren, maar de Pallies weigerden. Rechtse Israeli's, met name uit de Likoed-partij en religieus-nationalistische groeperingen, waren fel tegen en voerden protesten, maar hadden simpelweg geen parlementaire meerderheid om de akkoorden te blokkeren.
Probleem blijft dat jij (en vele Israëliërs) Palestijnen niet als mensen kunt zien. Zelfs de woestijn is te goed voor ze. Maar: correct me if i'm wrong.
Toen ik al die "onschuldige burgers", waaronder zoveel kinderen, vrouwen en mannen, zo uitbundig zag juichen en feestvieren toen de verminkte Joodse lichamen en half-ontkleede verkrachtte vrouwen door de straten van Gaza werden tentoongespreid, wist ik dat dit het eind van alle Palestijnse hoop zou inluiden. Dat het mensen zijn, maakt me weinig uit.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Sneu.
Oog om oog. Bijbels....dat wel!

Maar ik ben blij dat eindelijk de aap uit de mouw komt.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Weer geen argumenten dus.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 04 feb 2025 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 04 feb 2025 20:49 Weer geen argumenten dus.
Geen argumenten? Wat doen argumenten met iemand die schijt heeft aan mensen? Niets!

Maar ik kan je nu wel uitleggen waarom Palestijnen zo'n bloedhekel aan Israël hebben. Ook zij voelen allemaal aan dat ze nog minder dan derderangs burgers zijn. Ze zijn nl altijd al met een air van Nimsky aangekeken. Het boeit de Israëliërs niet hoe het de Palestijnen vergaat.

Oorzaak en gevolg ontgaat ook jou!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 04 feb 2025 20:52
Geen argumenten?
Inderdaad: weer geen argumenten. Het issue betrof dat het de Pallies waren die "nee" zeiden. Dat rechts in Israel eveneens tegen was, is volledig irrelevant, aangezien de Israelische regering onder leiding van de linkse Arbeiderspartij met premier Jitschak Rabin en later Sjimon Peres voldoende politieke steun om had de Oslo-akkoorden door te voeren, maar de Pallies weigerden. Rechtse Israeli's, met name uit de Likoed-partij en religieus-nationalistische groeperingen, waren fel tegen en voerden protesten, maar hadden simpelweg geen parlementaire meerderheid om de akkoorden te blokkeren.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Maar ik kan je nu wel uitleggen waarom Palestijnen zo'n bloedhekel aan Israël hebben. Ook zij voelen allemaal aan dat ze nog minder dan derderangs burgers zijn. Ze zijn nl altijd al met een air van Nimsky aangekeken. Het boeit de Israëliërs niet hoe het de Palestijnen vergaat.

Dat is HET argument waar je het maar mee doet. Je geeft het immers zelf toe. Het zijn mensen maar ze interesseren je geen bal!
Gelukkig hebben jullie makkelijk praten met al je wapens en westerse (Trump)steun!

The desert is waiting
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Weer geen argumenten dus. Telkens dat argumentoze beroep op emoties. Het issue betrof dat het de Palestijnen waren die "nee" zeiden tegen een Palestijnse staat naast Israel.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 04 feb 2025 22:06 Weer geen argumenten dus. Telkens dat argumentoze beroep op emoties. Het issue betrof dat het de Palestijnen waren die "nee" zeiden tegen een Palestijnse staat naast Israel.
Ja, die kut-emoties ook.
Maar wie weet reageerden die derderangs Palestijnen destijds ook wel emotioneel op een dode mus.

Ondankbare honden! Zul je zien dat ze straks ook de woestijn emotioneel afwijzen.
Ondankbare derderangs honden!

Gelukkig zit jij droog met je wijntje bij de kachel met een muziekje op achter je pc, je te verbijten over die ondankbare honden die ALLES (inclusief familie) kwijt zijn.
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 04 feb 2025 22:13 Ja, die kut-emoties ook.
Maar wie weet reageerden die derderangs Palestijnen destijds ook wel emotioneel op een dode mus.

Ondankbare honden! Zul je zien dat ze straks ook de woestijn emotioneel afwijzen.

Gelukkig zit jij droog met je wijntje bij de kachel met een muziekje op achter je pc, je te verbijten over die ondankbare honden die ALLES (inclusief familie) kwijt zijn.
En weer geen argumenten dus. Piep maar lekker verder joh. Het issue betrof dat het de Palestijnen waren die "nee" zeiden tegen een Palestijnse staat naast Israel.
Zionist
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

ChaimNimsky schreef: 04 feb 2025 22:32
dikkemick schreef: 04 feb 2025 22:13 Ja, die kut-emoties ook.

En weer geen argumenten dus. Piep maar lekker verder joh. Het issue betrof dat het de Palestijnen waren die "nee" zeiden tegen een Palestijnse staat naast Israel.
Waarom ga je er nog op in? Iemand die al 590 pagina’s zeurt over de zogenaamde zielige Palestijnen, iemand die echt nooit, maar dan ook nooit met een eventuele mogelijke oplossing komt, iemand die alleen maar post om te posten! Iemand die tegenwoordig graag in HOOFDLETTERS schrijft om zijn zogenaamde en nooit onderbouwde standpunten waar te laten lijken zijn! Roept dat geen jeuk op bij jou? En, Dikkemick, het zijn inderdaad honden die door hun actie op 07-10-2023 hun huis en haard kwijt zijn! Mijn god, wat zouden ze het graag terugdraaien!

Ps, aantal pagina’s aangepast!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

dikkemick schreef: 04 feb 2025 20:52
Geen argumenten? Wat doen argumenten met iemand die schijt heeft aan mensen? Niets!

Oorzaak en gevolg ontgaat ook jou!
Maar ik ben benieuwd Dikkemick, waarom de 21 Arabische landen in de wereld ook zo’n bloedhekel aan Palestijnen hebben! Kun je mij misschien uitleggen waarom Palestijnen als moslimbroeders nergens welkom zijn? Zegt dat iets over een Israëlische gedachtengang of een algemene gedachtengang in het midden-oosten en de rest van de wereld? Ik geef je nog even een kleine hint. Hamas is ontstaan uit de moslim broederschap, een organisatie die in Egypte, het land waar deze organisatie is opgericht, verboden is en zich daarna naar Gaza heeft verplaatst! Gewoon een vraag, wie hou jij eigenlijk de hand boven het hoofd? Al eerder gevraagd maar geen antwoord: wie heeft de zogenaamde democratische verkiezingen gewonnen in Gaza in 2007?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Peter van Velzen schreef: 04 feb 2025 07:03
lost and not found yet! schreef: 03 feb 2025 22:44 Maar wat ik nog steeds niet begrijp dat mensen zoals Dikkemick hierop reageren maar dit niet zien! Dat Hezbollah en Hamas voor 90% uitgeschakeld zijn er dat er nu in Syrië binnenkort weer een stammenoorlog begint! Leven die mensen onder een steen zodat ze het grotere plaatje niet zien?

Beseffen ze niet dat de tegenwoordige Palestijnse vlag een kopie is van de vlag van Jordanië? Alleen hebben ze een ster toegevoegd! En daarbij, 60% van de inwoners van Jordanië noemt zich Palestijn of is Palestijn! In mijn ogen is de hele zogenaamde Palestijnse of Arabische wereld nog steeds bezig met het plegen van genocide op de democratische rechtsstaat van Israël! Kijk gewoon naar hun statements! Of wil je die ontkennen Dikkemick? Heb je ze ooit gelezen? De voorwaarden van de PLO, met Yassar Arafat als leider! Het antwoord van de door jou gesteunde Palestijnen is altijd NEE geweest! Oslo akkoorden: NEE!
Camp David: NEE!

De
zogenaamde Palestijnen in Gaza hebben altijd voor NEE gekozen!
  • De vlag is niet zozeer een kopie van de Jordaanse vlag, dan wel - net als die -afgeleid van de vlag_van de Arabische opstand tegen het Ottomaanse rijk
  • Oorspronkelijk werden alle inwoners van het mandaatgebied Palestina Palestijnen genoemd. (Trans-)Jordanië werd echter onafhankelijk in 1946. Na de oprichting van de staat Israël werden alleen de niet-joodse bewoners van het resterende gebied nog Palestijnen genoemd.
  • Je kunt geen Genocide plegen op een staat, wel op een bevolkingsgroep.
  • De Oslo-akkoorden werden zowel door veel Palestijnen als door Rechtse Israelis afgewezen. Er kwam een eind aan het afgesproken proces na het bloedbad in Hebron op 25 februari 1994, Dat leidde tot de eerste zelfmoordaanslagen van Hamas en de tweede Intifada.
  • De Camp David akkoorden waren een akoord tussen Egypte en Israel en ze werden zowel door de algemene vergadering van de VN in haar resolutie 34/65 als door de PLO afgewezen, omdat noch de VN noch de PLO er in betrokken waren, Dit mankement beoogden de Oslo-akkoorden te repareren.
  • De inwoners van Gaza hebben zich nooit over een van beide kunnen uitspreken. Ze hebben slechts éénmaal hun stem kunnen laten gelden. Bij de verkiezingen van 2006. Bij die verkiezingen kregen zowel de lijst van Fatah als die van Hamas iets minder dan de helft van de stemmen. Doordat de meeste districten op de Westbank door de aan Hamas gelieerde lijst werden gewonnen (in Gaza hadden beide lijsten evenveel districten gewonnen) kreeg deze de meerderheid in de wetgevende vergadering en omdat Fatah weigerde een regering van nationale eenheid te vormen besloot Hamas alleen te gaan regeren. Dat kwam er nooit van en met geweld werd bereikt dat Fatah de westbank enigzins bestuurde en Hamas de Gaza-strook. Ik heb dit reeds eerder in dit topic uitgelegd, maar toch beweren sommige vrienden van Israel dat er geen verschil is tussen de huidige inwoners van Gaza en Hamas.
Alles wat je hier deponeert is een vaststelling dat er nooit een twee staten oplossing gaat komen. Ik heb me daar al jaren geleden bij neergelegd! Het probleem wat ik er mee heb is dat de hele islamitische wereld geen oplossing kan vinden om de Joden in hun eigen land te kunnen laten leven! Welke tegenstander van Israël je ook bekijkt, het is een en al genocide wat ze met Israël voor hebben! Of wil iemand dat hier ontkennen? En waarom altijd de oplossing bij de westerse wereld neerleggen? Laat de islamitische wereld eens voor hun zogenaamde broeders opkomen!
We will dance again!
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Peter van Velzen: Ik zou niet zeggen dat de aanslag van Baruch Goldstein in Hebron een eind maakte aan het Oslo-proces. Hamas was al ruim voor die aanslag al aan het strijden. Tot in het eerste decennium van deze eeuw is nog geprobeerd iets van een 'vredesproces' te laten plaatsvinden.

Of de PLO de Jordaanse vlag 'plagieerde' of niet - beetje irrelevant, de Hasjemitische familie, toen gevestigd in Mekka gaf leiding aan de zgn. Arabische Opstand in het Ottomaanse Rijk tijdens de Eerste Wereldoorlog, dus de vlag daarvan heeft nauwe connecties met de Hasjemieten, die het huidige Jordaanse koningshuis vormen. De banen staan voor de historische Arabische islamitische dynastieën. (Abbassieden - zwart, Omayaden - wit, Rechtgeleide Kaliefen & Fatimiden - groen.) de rode driehoek staat voor de Hasjemieten zelf.
ChaimNimsky
Superposter

Trump: Palestijnen permanent buiten Gaza, VS wil gebied overnemen
De Amerikaanse president Trump vindt dat er een nieuwe plek buiten Gaza gebouwd moet worden voor Palestijnen. Trump zei dat het gebied totaal is verwoest en herhaalde zijn oproep aan Jordanië, Egypte en andere landen om Gazanen op te nemen. Dat deed hij niet voor het eerst, maar dit keer zei hij dat er wat hem betreft geen tijdelijke opvangplek wordt gebouwd in die landen, maar een permanente plek.

Daarnaast sprak de Amerikaanse president op een persconferentie ook de wens uit dat de VS eigenaar wordt van de Gazastrook en dit gebied wil herontwikkelen, nadat de Palestijnen zich elders hebben gevestigd.
=D>

Ook zal er over het overnemen door Israel van de rest van de Westbank worden gesproken volgens Trump. =D>
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 04 feb 2025 09:57
Peter van Velzen schreef: 04 feb 2025 07:03:scissors:
  • Oorspronkelijk werden alle inwoners van het mandaatgebied Palestina Palestijnen genoemd. (Trans-)Jordanië werd echter onafhankelijk in 1946. Na de oprichting van de staat Israël werden alleen de niet-joodse bewoners van het resterende gebied nog Palestijnen genoemd.
:scissors:
In jouw link wordt niet éénmaal gerept over Palestijnen!
Enkel over Joden, Arabieren en inwoners van Palestina.
Bedankt dat je me er aan herinnert, dat ik mijn bewering had moeten onderbouwen.
In dit artikel vindt je de bron waarop ik mijn baseer.
De mandaatperiode gold vanaf 1920 tot 1946.
Dat het artikel over het mandaatgebied - Waarschijnlijk om verwarring met de huidige Palestijnen (waar Jordaniërs en Joden niet meer onder vallen, maar voornamelijk de bewoners van de West-bank en de Gaza strip. en Palestijnse vluchtelingen die elders verblijven) spreekt van inwoners van Palestina klopt.
de alinea waar dit stond schreef: During the Mandatory Palestine period, the term "Palestinian" was used to refer to all people residing there, regardless of religion or ethnicity, and those granted citizenship by the British Mandatory authorities were granted "Palestinian citizenship".[77] Other examples include the use of the term Palestine Regiment to refer to the Jewish Infantry Brigade Group of the British Army during World War II, and the term "Palestinian Talmud", which is an alternative name of the Jerusalem Talmud, used mainly in academic sources.
Let op: In het Engels betekent Palestinian zowel Palestijns(bijvoegelijk naamwoord om aan te geven dat iets in of uit Palestina was) als Palestijn(Palestijnse inwoner). Overigens waren in 1920 zowel sommige Arabieren als ook de Joden in het mandaatgebied tegen het gebruik van de naam Palestina. De Arabische bewoners van Palestina ten westen van de Jordaan (en hun nageslacht), hebben de naam uiteindelijk geheel geaccepteerd. Zuid-syrïë zou heden ten dage geen alternatief meer zijn.
Ik wens u alle goeds
Gesloten