VN erkennen Palestina als niet-lidstaat

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Cactus
Bevlogen

Re: VN erkennen Palestina als niet-lidstaat

Bericht door Cactus »

Rereformed schreef: Bravo! Exact dezelfde houding als die vrome gelovigen hebben.
Mag van mij, maar ik vroeg om oplossingen voor het probleem.
Moet ik dit nog 100x herhalen? Om de tafel gaan zitten met je vijand incl. Hamas en dan elkaars problemen bespreken. Alle bezette gebieden teruggeven aan de Palestijnen zoals vermeld staat in VN Resolutie 242. Gevluchte Palestijnen laten terugkeren naar hun woonplaatsen van 1948. Desnoods opname van deze Palestijnen in Palestijnse gebieden. Omdat Israel nooit schadevergoeding heeft betaald aan de Palestijnen voor hun verwoeste woningen ( staat ook in VN resoluties) kunnen die nederzettingen op de westbank mooi dienst doen als schadevergoeding.

Rereformed schreef:Dus je hebt geen oplossing voor het probleem.
Wis en waarachtig wel! Maar jij wil die niet lezen! Alleen indien Israel blijft weigeren om de bezette gebieden te ontruimen dan een algehele boycot. Lijkt mij toch ook wel een oplossing.

Rereformed schreef:Zeker niet. Je bent iemand met een extreem eenzijdige voorkeur voor de Palestijnen, en iemand die geen andere oplossing voor ze biedt dan de voortzetting van terreur en geweld en een eeuwige propagandaoorlog tegen zionisten.
Haha! helemaal mis!
Ik ga uitsluitend af op feiten en die stellen Israel in het ongelijk. Die ga ik niet meer herhalen omdat die nu wel bekend mogen zijn. Hoe zou jij gereageerd hebben als de zaken andersom hadden gelegen? In dat geval had ik achter de joodse bevolking gestaan die daar dan al 12 of 13 eeuwen in overgrote meerderheid had gewoond en zou ik tegen de Arabische binnendringende groeperingen zijn geweest.
In dat geval had ik achter de aanvallen van de joden op de Arabieren gestaan omdat dan de joden alle recht hadden om HUN land te verdedigen. Nu jij! Ik ben benieuwd.

Rereformed schreef: Zeker niet! Het is veel indrukwekkender wanneer een Israeliër kritiek levert op zijn eigen land dan wanneer jij met je propagandaoorlog bezig bent. Iemand die zo eenzijdig partij kiest zoals jij kan niemand serieus nemen.
Kwam jij ook maar eens in het stadium dat je de Palestijnen aan zo'n kritische beschouwing ging onderwerpen als waar je de zionisten aan onderwierp, dan zou je misschien nog eens wijs worden.
Ik herhaal het nog maar eens: Ik heb 95% van mijn informatie uit joodse en Israelische bronnen en meestal opgetekend door joodse en Israelische auteurs.

http://www.ifamericansknew.com en http://www.eajg.nl

Moet je ook eens gaan kijken op die sites!
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Cactus schreef:Onlangs heb je nog kunnen lezen dat boeren die na vele jaren weer naar hun landerijen gingen werden beschoten door jouw vrienden van het IDF!
Ik haal dit zinnetje er even uit omdat het goed je manier van denken illustreert. Ik heb geen vrienden bij de IDF en in dit topic lees je van mij of van anderen geen pro-Israel standpunten, alleen nuances. Jij slaat zover door in je haat tegen Israel dat elke nuance op je betogen als "pro-Israel" klinkt.
Geen wonder dat alles van de Palestijnen verpaupert.
Ik denk dat die opgesloten Palestijnen in Gaza geen ander keuze hebben omdat die hele verdomde judeo/christelijke wereld hen in de shit laat zitten.
Ook hier past een nuance. Weinig volken ter wereld ontvangen méér hulp dan de Palestijnen. Het overgrote deel van die hulp, vrijwel 100% komt uit wat jij "de judeo/christelijke wereld" noemt (de broeders uit Egypte en Iran helpen slechts met wapens).
Nou, ik ben ervan overtuigd dat ook veel olie en gas uit landen zoals Rusland en Noorwegen komt.
Ik vind het wel mooi als mensen strijden tegen onrecht en zeker niet naief. Maar ik vind het wel wat makkelijk om ervan uit te gaan dat jouw olie vast niet uit Saoedi Arabie of Iran komt, zodat je lekker kunt blijven autorijden. Als jij een mand sinaasappels ziet met 80% kans dat ze uit Israel komen, koop je ze dan gewoon omdat ze misschien toch niet uit Israel komen?
Overigens heeft Rusland ook wel wat mensenrechten issues die een boycot waard zijn.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
elsje

Bericht door elsje »

dus zijn zionisten nu een soort roofdieren ? of een gevaarlijk soort landbouwers? ik dacht een groep mensen die eeuwenlang door godsgelovigen vervolgd werden, verbannen opgesloten in ghettos of verbrand werden in ovens? ook toen al , eeuwen lang, was er rechtspraak, in handen van godsgelovigen.
Dus wie heeft er nu schuld, de joden?, omdat ze volgens katholieken en overige christelijke randdebielen al eeuwenlang persona non grata zijn?

en kom niet aan met de gaskamers zijn een excuus voor bla bla bla, de russen hebben 20 miljoen levens gegeven. Terwijl de meeste van jullie vader moeders en grootouders keurig in de(verschillende) kerk(en) hun zogenaamde zonden lieten goedpraten door een idiote kerel in een raar pakje.(tijdspad de laatste 100 jaar)

de lijst met namen van doden (palestijnse kinderen) die je hier zo op dit forum kwakt, vind ik persoonlijk niet echt getuigen van goede smaak. als je hiermee denkt een open discussie kracht bij te zetten dan kan ik er ook nog wel een paar bedenken. (de geschiedenis kent heel veel dodenlijsten, de meest recente in syrie)
nog een keer :het was een zandbak onder brits bestuur, daar werd niet echt tegen geprotesteerd of wel? volgens mij werkte de britten samen met de een of andere arabische sultan die heer en meester was in dit gebied, een sultan die tijdens de oorlog het hitler regime steunde.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Cactus schreef:Onlangs heb je nog kunnen lezen dat boeren die na vele jaren weer naar hun landerijen gingen werden beschoten door jouw vrienden van het IDF!
gerard_m schreef: Ik haal dit zinnetje er even uit omdat het goed je manier van denken illustreert. Ik heb geen vrienden bij de IDF en in dit topic lees je van mij of van anderen geen pro-Israel standpunten, alleen nuances. Jij slaat zover door in je haat tegen Israel dat elke nuance op je betogen als "pro-Israel" klinkt.
Je moet niet alles letterlijk nemen.
Ik bedoelde natuurlijk dat jij die zionisten hier altijd beschermt, wat zij ook doen of niet doen.
Ik haat alleen hun politiek die roofzuchtig is en inhumaan.

Geen wonder dat alles van de Palestijnen verpaupert.
Ik denk dat die opgesloten Palestijnen in Gaza geen ander keuze hebben omdat die hele verdomde judeo/christelijke wereld hen in de shit laat zitten.
gerard_m schreef:
Ook hier past een nuance. Weinig volken ter wereld ontvangen méér hulp dan de Palestijnen. Het overgrote deel van die hulp, vrijwel 100% komt uit wat jij "de judeo/christelijke wereld" noemt (de broeders uit Egypte en Iran helpen slechts met wapens).
Israel ontvangt van de VS jaarlijks > 3 miljard $$aan hulp + steun in de VN .
Omdat Gaza zou verhongeren door die blokkade helpen Int organisaties zoals UNHCR de Gazanen met voedsel en leerboeken. Als je een land economisch wurgt zoals Israel doet met Gaza , een bijna waterdichte blokkade in stand houdt, dan heb je de plicht om die mensen ook voedsel te verstrekken. Ook wij mogen opdraaien voor alle in elkaar gesodemieterde huizen en geneeskundige hulp zoals medicijnen. Het is godsgeklaagd dat dit zomaar kan gebeuren. Nu pikt Israel weer Palestijnse belastingopbrengsten in. Dan vraag jij waarom ik zo de pest heb aan die Isr. politiek van roven en bedriegen. Broeder VS helpt Israel al decennia met wapens en geld voor wapens. Dat land heeft inmiddels al meer dan 100 miljard dollar aan financiële steun gekregen van Uncle Sam. Wat een arm land is Israel toch he? :shock:
Nou, ik ben ervan overtuigd dat ook veel olie en gas uit landen zoals Rusland en Noorwegen komt.
gerard_m schreef: Ik vind het wel mooi als mensen strijden tegen onrecht en zeker niet naief. Maar ik vind het wel wat makkelijk om ervan uit te gaan dat jouw olie vast niet uit Saoedi Arabie of Iran komt, zodat je lekker kunt blijven autorijden. Als jij een mand sinaasappels ziet met 80% kans dat ze uit Israel komen, koop je ze dan gewoon omdat ze misschien toch niet uit Israel komen?
Overigens heeft Rusland ook wel wat mensenrechten issues die een boycot waard zijn.
Ik ga er niet van uit dat de olie cq benzine niet uit Saudi Arabie komen maar dat is gewoon niet na te trekken. Iran wordt geboycot , dus olie van dat land zal hier niet komen. Dat kwam eerder ook maar spaarzaam in Nederland. Enkele procenten maar.
Ik kijk waar die sinaasappelen vandaan komen want dat staat meestal vermeld op dat stickertje.
Verder is dat autorijden van mij beperkt tot 5 duizend km per jaar! Ik zit liever op mijn fiets in de zomertijd. En die fiets is made in Italy evenals de meeste onderdelen. :D
Ja, Rusland is ook een land dat niet deugt. Maar zoals met alle olie en aardgas weet de consument nooit waar alles vandaan komt. Maar een duidelijk Made in Israel produkt komt bij mij niet in huis. [-X
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

elsje schreef:dus zijn zionisten nu een soort roofdieren ? of een gevaarlijk soort landbouwers? ik dacht een groep mensen die eeuwenlang door godsgelovigen vervolgd werden, verbannen opgesloten in ghettos of verbrand werden in ovens? ook toen al , eeuwen lang, was er rechtspraak, in handen van godsgelovigen.
Dus wie heeft er nu schuld, de joden?, omdat ze volgens katholieken en overige christelijke randdebielen al eeuwenlang persona non grata zijn?
Het feit dat ze vervolgd werden geeft geen recht op een stuk land waar ze 2000 jaar niets te vertellen hadden. Na de oorlog zijn hele stukken Duitsland aan anderen gegeven. (zelfs aan Nederland). Het was logischer geweest daar een deel voor Joden te reserveren. De oprichting van Israël is een gedrocht.
en kom niet aan met de gaskamers zijn een excuus voor bla bla bla, de russen hebben 20 miljoen levens gegeven. Terwijl de meeste van jullie vader moeders en grootouders keurig in de(verschillende) kerk(en) hun zogenaamde zonden lieten goedpraten door een idiote kerel in een raar pakje.(tijdspad de laatste 100 jaar)
Deze opmerking snap ik niet van je
de lijst met namen van doden (palestijnse kinderen) die je hier zo op dit forum kwakt, vind ik persoonlijk niet echt getuigen van goede smaak. als je hiermee denkt een open discussie kracht bij te zetten dan kan ik er ook nog wel een paar bedenken. (de geschiedenis kent heel veel dodenlijsten, de meest recente in syrie)
nog een keer :het was een zandbak onder brits bestuur, daar werd niet echt tegen geprotesteerd of wel? volgens mij werkte de britten samen met de een of andere arabische sultan die heer en meester was in dit gebied, een sultan die tijdens de oorlog het hitler regime steunde.
De lijst met doden getuigd zeker niet van goede smaak. Het is afschuwelijk dat die lijst gemaakt kan worden. Let wel, zolang er geen Palestijnse staat is, is Gaza Israëlisch grondgebied en Palestijnen eigenlijk Israëlisch staatsburger. Ik ken geen andere 'bevriende' natie die zo met een deel van zijn burgers omgaat. Het lijkt zoveel op de apartheid van Zuid-Afrika dat Butu het ook zo benoemd heeft.
Zet 1,5 miljoen mensen op Texel, vaar er met boten omheen om op vissers te schieten, wek ze 's ochtends met een F16, voorkom dat ze fatsoenlijk drinkwater hebben, en bombardeer steeds elke economische ontwikkeling, dan maak je een situatie vergelijkbaar met Gaza. Het IDF toont totaal geen respect voor Palestijnse levens. Meestal is de verhouding doden 100:1. En dat is ongehoord. De situatie in Syrië doet daar niets aan af. Dat is ook afschuwelijk. Niets kan de acties van Israël goedpraten, zeker niet een vergelijking dat het elders ook erg is. Juist de Joden zouden empathie moeten hebben oor onderdrukten.

Verder heb ik een idee dat je de wereldoorlogen door elkaar haalt. De Ottomaanse Sultan steunde Duitsland in WO I. De Britten zaten in Palestina van 1918 tot 1948.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Cactus schreef:Ik bedoelde natuurlijk dat jij die zionisten hier altijd beschermt, wat zij ook doen of niet doen.
Ik bescherm niemand. Ik veroordeel net als jij de Israelische politiek t.o.v. de palestijnen en ben net als jij voor een twee statenoplossing. Ons enige meningsverschil is dat ik de palestijnen zie als mede verantwoordelijk voor hun eigen lot. De slechtheid van Israel maakt de Palestijnen geen willoze lammetjes.
Dan vraag jij waarom ik zo de pest heb aan die Isr. politiek van roven en bedriegen.
Die vraag heb ik je nooit gesteld.

Hooguit fascineert het me dat je in een wereld vol onderdrukking en misstanden zo eenzijdig gefocus bent op Israel.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

*
De erkenning als niet-lidstaat is prematuur en contraproductief.
Welke grenzen heeft deze Palestijnse staat, wat wordt exact erkend?
*
Dat is ook het signaal wat Israël afgeeft met die plannen voor 3000 woningen in Oost-Jeruzalem, die grenzen kunnen alleen bepaald worden door de twee partijen samen, of in goed overleg of door middel van oorlog. Palestina heeft net als Israel recht op verdedigbare en door haar zelf controleerbare grenzen.
*
Indien de VN, zoals nu stapje voor stapje toch gebeurt, aanstuurt op erkenning van Palestina als autonome staat zonder dat beide partijen overeenstemming hebben bereikt over hun wederzijdse grenzen, dan moet de VN ook de consequentie aanvaarden dat daar specifieke grenzen bij horen en die ook keihard aan durven geven en vervolgens ook de consequentie van een (waarschijnlijke) oorlog op de koop toe nemen.
*
Laat de internationale gemeenschap zich nu eens echt druk maken om de Palestijnen, en dan bedoel ik het volk zelf, niet hun corrupte terroristische leiders die herstel van de Islam in heel Palestina en vernietiging van Israël nastreven, laat de internationale gemeenschap nu eens de regio daaro rondom Israel zuiveren van terroristen, zodat er echt een kans op vrede komt daaro. Bezorg en help Palestina met het verkrijgen van verdedigbare en door haar zelf controleerbare grenzen, ze zijn in het verleden herhaaldelijk bezet door omliggende landen zoals onder andere Egypte en Jordanië.
*
Maar ook Israel heeft recht op verdedigbare grenzen, toch?
Het zou voor Israel (op dit moment en onder de huidige omstandigheden!) een suïcidale actie zijn om zich netjes terug te trekken achter de 'grenzen' van 1967, grenzen die er overigens nooit zijn geweest,
de groene lijn van 1967 was namelijk geen grens,
het betrof de demarcatie-lijn van de toenmalige wapenstilstand.
*
Het Palestijnse volk zelf denkt er heden ten dage (08 juli 2011) als volgt over:
Bovenstaande enquete ff kort en krachtig samengevat op punten die voor Israel van levensbelang zijn,
met name in verband met de erkenning van Palestina als niet-lidstaat.

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

GayaH schreef:*
De erkenning als niet-lidstaat is prematuur en contraproductief.
Welke grenzen heeft deze Palestijnse staat, wat wordt exact erkend?*
me dunkt de in 48 door diezelfde organisatie en oa Israel gestemde grenzen.
ik zou niet weten welke andere grenzen
Dat is ook het signaal wat Israël afgeeft met die plannen voor 3000 woningen in Oost-Jeruzalem, die grenzen kunnen alleen bepaald worden door de twee partijen samen,
de nederzettingen dienen om een eventuele palestijnse staat per defintie onmogelijk te maken ( de enige noordzuidverbinding op de westbank wordt nu doorgesneden).
beweren dat ISrael over grenzen wil onderhandelen is op zijn minst de waarheid een zetje geven.
Indien de VN, zoals nu stapje voor stapje toch gebeurt, aanstuurt op erkenning van Palestina als autonome staat zonder dat beide partijen overeenstemming hebben bereikt over hun wederzijdse grenzen, dan moet de VN ook de consequentie aanvaarden dat daar specifieke grenzen bij horen en die ook keihard aan durven geven en vervolgens ook de consequentie van een (waarschijnlijke) oorlog op de koop toe nemen.
de Vs blokkeren de boel. er waren maar 3 of 4 landen die tegengestemd hebben hé (de andere 5 hangen aan het VS infuus en hebben weinig andere keuze)
indien zij de geldkraan dichtdraaien om Israel aan de vn resoluties te onderwerpen dan trekt ISrael zich binnen de 5j terug.
Maar ook Israel heeft recht op verdedigbare grenzen, toch?
tuurlijk, zoals elk ander land maar de Belgische grens loopt ook niet door Eindhoven met een bufferzone tot in den Haag hé. (kwestie dat de Rotterdamse haven en scheldemonding plots op Belgische grondgebied liggen:))

Het zou voor Israel (op dit moment en onder de huidige omstandigheden!) een suïcidale actie zijn om zich netjes terug te trekken achter de 'grenzen' van 1967,]
*
waarom? hebben ze dan plots geen leger meer? het is zo ongeveer de 3e grootste/Sterkste legermacht ter wereld. dat gegeven verandert niet hé.
en als de palestijnen hen binnen die grenzen aanvallen mogen ze zich uiteraard verdedigen.
maar wie verdedigen semantisch omdefinieert tot brutaal een annexatie/bezettingspolitiek aan de gang en in stand houden is mi verkeerd bezig
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Cactus schreef:Ik bedoelde natuurlijk dat jij die zionisten hier altijd beschermt, wat zij ook doen of niet doen.
gerard_m schreef:Ik bescherm niemand. Ik veroordeel net als jij de Israelische politiek t.o.v. de palestijnen en ben net als jij voor een twee statenoplossing. Ons enige meningsverschil is dat ik de palestijnen zie als mede verantwoordelijk voor hun eigen lot. De slechtheid van Israel maakt de Palestijnen geen willoze lammetjes.
Nou, ik heb weinig gemerkt van je veroordeling van de Isr. politiek.
Ik zie de Palestijnen alleen als de slachtoffers van de zionistische plannen die heel duidelijk geen Palestijnen wilden hebben in hun joodse staat, Palestina dus.
Ik kan de Palestijnen alleen verwijten dat ze niet nog harder en feller zijn opgetreden tegen het brute geweld en onderdrukking van Israel.
Er wordt vaak misbruik gemaakt van de holocaust als zou dat de reden zijn van het inhumane geweld van de zionisten. Het zionisme en hun doelstellingen waren er al rond 1900 en toen was er helemaal nog geen sprake van de holocaust.
Verder waren het niet de Islamieten die de holocaust hebben bedreven maar een volk dat zich onder de christelijke naties stelt.
Ik gun de joden een eigen land maar niet waar andere mensen al vele eeuwen woonden.
Dan vraag jij waarom ik zo de pest heb aan die Isr. politiek van roven en bedriegen.
gerard_m schreef: Die vraag heb ik je nooit gesteld.

Hooguit fascineert het me dat je in een wereld vol onderdrukking en misstanden zo eenzijdig gefocus bent op Israel.
Nee, die vraag heb je mij nooit gesteld maar het blijkt wel uit je reacties dat je het zo bedoelde.
Ik focus op dat Palestijnse conflict om een aantal redenen. Ik heb gevoed door de media altijd achter Israel gestaan omdat ik meende dat de joden altijd daar ( in Palestina) in overgrote meerderheid hadden gewoond en door de Palestijnse terroristen werden bedreigd en aangevallen. Na mijn pensionering kreeg ik meer tijd om te lezen en las het boek: Exodus van Leon Uris. Hieruit bleek dat de uittocht van Russische joden naar Palestina op gang was gekomen door Herzl, die het zionisme propageerde. Het is een interessant boek omdat het duidelijk beschrijft hoe de joden door pogroms werden getreiterd en dat hun leven niet best was. Palestina was het Beloofde Land en dat was het doel van hun uittocht. Helaas voor deze joden had Engeland besloten een stop voor emigratie naar Palestina uit te vaardigen waardoor veel joden strandden op Cyprus waar opvangkampen waren voor hen. Met heimelijke illegale boottochten kwamen toch veel joden aan in Palestina . De Britten wisten dat een grote toevloed van Europese joden enorme problemen met de bewoners van Palestina zou teweegbrengen en daar hadden de Britse machthebbers geen trek in. De rest moge bekend zijn.
Wel, ik meende dat dit boek een fictie was en besloot meer te gaan lezen over dat onderwerp. Ik had nooit geweten dat al die joden uit Europa afkomstig waren en dat er slechts een heel kleine joodse gemeenschap van enkele duizenden joden in Palestina woonden.
Afijn, door veel lezen kwam ik er achter dat onze media de zaken daar altijd volkomen verkeerd en enorm pro Israel hadden voorgesteld en dat die terroristische Palestijnen de ware bewoners waren sinds het jaar 700. Israel kon hier geen kwaad doen en de enige slechterikken waren dus de Palestijnen.
Deze mythe probeer ik dus te weerleggen en de echte waarheid te omschrijven met citaten van betrouwbare bronnen w.o. veel van joodse en Israelische auteurs.
Ik ben dan ook behoorlijk teleurgesteld en voel mij besodemieterd door die jarenlange pro Israelische propaganda die de zaken verkeerd hadden weergegeven of belangrijke zaken hadden weggelaten.
In het kort:
Een fatsoenlijke regering jaagt geen mensen van hun land om ze nimmer te laten terugkeren.
Een fatsoenlijke regering onderdrukt geen mensen en sluit die niet op als dieren in een kooi.
Een fatsoenlijke regering pikt geen land in dat aan anderen is toebedeeld.
Een fatsoenlijke regering beschiet geen getto waar mensen praktisch niet kunnen schuilen voor beschietingen
Israel beschouwt zich als een westers en democratisch land en is n.b lid van de VN. Wel gedraag je dan als zodanig en volg de VN resoluties op. Dat mis ik en daarom richt ik mijn verbale pijlen op dat land.
Ik hoop hiermee duidelijk te zijn geweest waarom ik zo ageer tegen dat landroversland.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Het zou voor Israel (op dit moment en onder de huidige omstandigheden!) een suïcidale actie zijn om zich netjes terug te trekken achter de 'grenzen' van 1967,]
*
Appelfflap schreef:
waarom? hebben ze dan plots geen leger meer? het is zo ongeveer de 3e grootste/Sterkste legermacht ter wereld. dat gegeven verandert niet hé.
en als de palestijnen hen binnen die grenzen aanvallen mogen ze zich uiteraard verdedigen.
maar wie verdedigen semantisch omdefinieert tot brutaal een annexatie/bezettingspolitiek aan de gang en in stand houden is mi verkeerd bezig
Hier komt nog bij dat indien Israel ooit zou worden aangevallen Uncle Sam de nodige steun zal verlenen indien Israel hierom zou vragen. Wat zouden de Arabische landen nu kunnen uitrichten tegen een Israel dat ook nog door Amerika wordt gesteund ? Israel is ook nog eens een nucleaire macht! Spionnage satellieten kunnen iedere vijandelijk troepen beweging constateren en dan is het een kwestie van aanvallen met de modernste raketten en jets.
Die drogreden van Israel over veilge grenzen is de zoveelste leugen die gebruikt wordt om nog meer land in te pikken.
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

appelfflap schreef:
GayaH schreef:De erkenning als niet-lidstaat is prematuur en contraproductief.
Welke grenzen heeft deze Palestijnse staat, wat wordt exact erkend?
me dunkt de in 48 door diezelfde organisatie en oa Israel gestemde grenzen.
ik zou niet weten welke andere grenzen
<< >>
Die grenzen zijn destijds niet wederzijds erkend, Israël is destijds aangevallen en daardoor is een nieuwe situatie ontstaan. Als er bij de onderhandelingen niet uitgegaan wordt van hoe de huidige situatie daadwerkelijk is, dan heeft onderhandelingen geen zin. De Palestijnen en de VN kunnen altijd voorstellen om daar de grenzen te trekken, maar dat zal toch echt pas geactualiseerd kunnen worden na wederzijdse erkenning van die grenzen. Erkenning van Israël als Joodse staat zal toch echt vooraf moeten gaan alvorens Israël zulke grenzen zal erkennen, en terecht, want zulks staat ook letterlijke in die inmiddels gedateerde resoluties! Als Israël dat zou willen en persé het door haar heroverde gebied zou willen behouden, dan kan het zich eenvoudig beroepen op een rechtsbeginsel in het internationale recht,
te weten
appelfflap schreef:
GayaH schreef:Dat is ook het signaal wat Israël afgeeft met die plannen voor 3000 woningen in Oost-Jeruzalem, die grenzen kunnen alleen bepaald worden door de twee partijen samen,
de nederzettingen dienen om een eventuele palestijnse staat per defintie onmogelijk te maken ( de enige noordzuidverbinding op de westbank wordt nu doorgesneden).
beweren dat ISrael over grenzen wil onderhandelen is op zijn minst de waarheid een zetje geven.
<< >>
Pure speculaas en in strijd met het officiële beleid van Israël. In tegendeel met de Palestijnen die in hun officiële handvesten nog altijd openlijk vermelden dat Israël vernietigd moet worden!
appelfflap schreef:<< >>
maar de Belgische grens loopt ook niet door Eindhoven met een bufferzone tot in den Haag hé. (kwestie dat de Rotterdamse haven en scheldemonding plots op Belgische grondgebied liggen
<< >>
Dat is niet ter zake doende zanik, want zij hebben beide wederzijds erkende grenzen en geen van de partijen is openlijk uit op de vernietiging van de ander.

Israël heeft ten alle tijden het recht zichzelf, haar grenzen en haar burgers te beschermen en te verdedigen tegen welke (terroristische) aanval dan ook, en dat zal Israël doen ook!

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Rereformed schreef:
Jim schreef:Maar dat wil niet zeggen dat dat een verontschuldiging is Rereformed.
Verdomme wél! De holocaust en de geschiedenis van het antisemitisme is iets waar Europa zich tot in het oneindige voor moet schamen. Nooit zal deze schuld worden uitgewist en nooit en tenimmer zal een Europeaan nog het recht hebben om een jood de wet te lezen. Geen besef hiervan te hebben maakt een Europeaan tot nar.
Onzin. Ik voel me niet gebonden aan zo'n religieuze stelregel die de zonden van de vader aan de zonen aanrekent. Als vrijdenken eis ik het recht op om onrechtvaardige toestanden aan te klagen, ook al zijn het Joden die dergelijke toestanden in standhouden.

Wat is het volgende? Dat de Joden volop het recht aan het verliezen zijn om moslims of arabieren de wet te lezen?
Rereformed schreef:Als ik een jood zou zijn en als enige van mijn familie de holocaust overleefd hebben dan zou ik ook als zionist naar Israel gegaan zijn en vanaf die tijd bereid zijn om mijn leven te geven voor een stukje grond wat nu voor eens en altijd aan mijn volk zou toebehoren, ongeacht of ik nog in God en het sprookje van een beloofd land zou geloven of niet.
Met andere woorden, als je zelf ooit vreseljke onrechtvaardig werd behandeld, dan moet je daarna zelf niet zo veel rekening meer houden met wat rechtvaardig is in je handelen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

axxyanus schreef:<< >>
Rereformed schreef:Als ik een jood zou zijn en als enige van mijn familie de holocaust overleefd hebben dan zou ik ook als zionist naar Israel gegaan zijn en vanaf die tijd bereid zijn om mijn leven te geven voor een stukje grond wat nu voor eens en altijd aan mijn volk zou toebehoren, ongeacht of ik nog in God en het sprookje van een beloofd land zou geloven of niet.
Met andere woorden, als je zelf ooit vreseljke onrechtvaardig werd behandeld, dan moet je daarna zelf niet zo veel rekening meer houden met wat rechtvaardig is in je handelen.
Wat je nu beschrijft is wat de Palestijnen daadwerkelijk uitvoeren en
door enkele mede scribenten wordt toegejuicht.

De Jood waar Rereformed het over heeft is bereid om liever strijdend ten onder te gaan dan opnieuw zichzelf passief als slachtvee af te laten voeren omdat hij door schade en schande wijs geworden is en derhalve uit ervaring weet dat hij van de (internationale) gemeenschap niet hoeft te verwachten dat ze zulks zullen trachten te voorkomen voor het te laat is! Zie ook wat nu in Syrië gebeurt, slechts een waarschuwing tegen eventueel gebruik van chemische wapens, wat al als een zeer verregaand diplomatiek middel wordt bezien, eigenlijk al als een halve oorlogsverklaring, maar preventief ingrijpen gebeurt niet, pas als het kalf verdronken is ...

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Ik heb weer ff rondgekeken bij en Ander Joods Geluid en daar zitten joodse auteurs die bewijzen dat er ook een behoorlijke kritische kijk op hetgeen Israel doet, ook onder joden felle kritiek krijgt.
Verder zijn er kritisch stukjes te lezen over anti semitisme waar bijna iedere kritikaster mee te maken krijgt als die het waagt om kritiek op Israel uit te oefenen. Maar hier nekele interessante beschouwingen van humane joden:

Over EAJG
Historie EAJG
29-10-2011 10:00
Een Ander Joods Geluid (EAJG) is ontstaan uit onvrede over de wijze waarop debat en meningsvorming over Israël in Joodse kring plaatsvinden. Kritiek op Israël wordt vertaald als: tegen Israël. Elke vorm van begrip voor de Palestijnen betekent per definitie: tegen Israël. Velen binnen de Joodse gemeenschap houden hun mond of staan onvoorwaardelijk en ongenuanceerd achter nagenoeg...
Lees verder ›

Het is Joods om EAJG te zijn!
29-10-2011 09:00
Missie & visie van EAJG
EAJG wil werken aan een ander Israël, dat:
• de internationale rechtsorde en de universele mensenrechten respecteert =D>
• zijn belang voor de Joodse gemeenschappen in de wereld definieert in termen van menswaardigheid en mensenrechten en aan deze rechten een absolute waarde toekent. [-o<
Dat betekent dat Israël:
...
http://eajg.nl/over-eajg

Verder ook: http://www.eajg.nl
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Voor zover ik weet was Dhr Hajo Meyer een mede oprichter van Een Ander Joods Geluid. Hij overleefde het vernietigingskamp waar hij tijdens de 2de WO in terecht kwam. Dhr Meyer weet dus heel goed wat het betekent om ontmenselijkt te worden en als een kakkerlak te worden beschouwd. Tóch is hij een fel tegenstander van de zionistische staat Israel om hetgeen die staat doet t.a.v. de Palestijnen. Hier enkele stukjes:

Hajo Meyer: Nooit vrede in Gazastrook06-02-2009 08:38 | Evert van Vlastuin

Na zijn vertrek uit de top van Philips legde Hajo Meyer zich toe op het bouwen van violen. Door zijn betrokkenheid bij Een Ander Joods Geluid ligt zijn oude hobby echter stil. „Als Duitse Joden waren wij veel meer geassimileerd dan de Nederlandse.” Foto RD, Henk Visscher
In de eerste jaren na 1948 gaf Hajo Meyer behoorlijk wat geld aan de nieuwe staat Israël. Inmiddels ziet hij het zionistisch experiment als mislukt. Het optreden van Israël tegenover de Palestijnen herinnert hem aan wat hij in de jaren dertig in Duitsland meemaakte. „Ik weet heel goed hoe het voelt als men je als kakkerlak behandelt.”
Hajo werd in 1924 geboren in een redelijk welgesteld advocatengezin in het Duitse Bielefeld. „Vader was doctor in de rechten. Mijn ouders kwamen uit zeer geassimileerde gezinnen. Ze waren meer Duits dan Joods
Kunt u deze vergelijking tussen Israël en nazi-Duitsland toelichten?
„Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: aan de massavernietiging van de Joden ging iets vooraf. Dat was de Duitse propaganda; het uitsluiten, het wegjagen, het onmogelijk maken van onderwijs voor Joden. Kortom, de diabolisering en ontmenselijking.
Dit zie ik allemaal terug in de Palestijnse gebieden. In Israël bestaat een sterke haat tegen alle Arabieren. Pure demonisering. Palestijnen worden gezien als kakkerlakken. En daar weet ik dus heel veel van.”Welke verwachting hebt u van de Palestijnen?
Meyer denkt eerst lang na en zegt dan: „Dat ze het nog een heel lange tijd volhouden. Toen in 1940 Rotterdam werd gebombardeerd, gaf men zich gelijk over. Maar de mensen in Gaza houden het al veertig jaar vol.
Eigenlijk verwacht ik niets. Ik ben ontzettend somber. De Joden kunnen zich niet anders zien dan als slachtoffer. Daarom zijn ze zo bezeten van de gedachte dat ze omsingeld worden. Die paranoia kan uitlopen op een wereldoorlog.”
Rabbijn Evers zei onlangs in NRC Handelsblad: De Joden in de jaren dertig hadden niets misdaan, maar de Palestijnen schieten al jarenlang raketten. Snijdt dat hout?
Fel: „Nee. Het kritieke punt is de collectieve straf op de Palestijnen vanwege incidentele gebeurtenissen. Evers zegt eigenlijk zoiets als dat de wegvoering van de mannen uit Putten wel goed was, omdat er een SS’er was doodgeschoten. Hij vergeet de primaire oorzaak, namelijk de bezetting.”Israël heeft zich toch teruggetrokken uit de Gazastrook?
Slaat hard met zijn hand op tafel: „Nee. Zonder controle van Israël gaat er geen kruimel brood naar binnen. Het is een gevangenis. Een concentratiekamp, met zijn gebrek aan water en voedsel, vrijheid en brandstof, gezondheidszorg en hygiëne.”

http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... k_1_309805
Gesloten