Anti vaccinatie

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

doctorwho
Ontoombaar

Re: Anti vaccinatie

Bericht door doctorwho »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 23 jan 2018 19:23 Ik denk dat je in de war bent met waterpokken.
Volgens mij was de vaccinatie met het kopokvirus om resistent te zijn tegen echte pokken in de jaren 70 is dit gestopt omdat de ziekte "verdwenen" was dankzij enting. Maar correct my if I am wrong. :idea:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Ingi schreef: 23 jan 2018 16:19 Ik zou daar in de huidige tijd ook niet meer gerust op zijn.
Denk jij het beter te weten dan kinderartsen Ingi? Denk je dat die willens en wetens gifstoffen bij kinderen inspuiten?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Petra
Banned

Bericht door Petra »

appelfflap schreef: 23 jan 2018 09:18
Petra schreef: 23 jan 2018 08:00 -Een bepaald (klein!) percentage krijgt inderdaad problemen door vaccinatie. Dat is bekend en een vast gegeven. Het is echter niet voorspelbaar wie last krijgt en wie niet.
dat noemen we bijwerkingen. een klassieker is bv een rode plek op de plaats vd inspuiting. 99.999...% vd bijwerkingen zijn absoluut ongevaarlijk en kunnen probleemloos opgelost/behandeld worden. ergens bij 0,000..1% gaat het inderdaad mis (ik denk spontaan aan allergische reacties). Alleen kun ej dat op voorhand nooit weten.
bijwerkingen nu classificeren als doelbewust offersysteem is toch wel populistisch.

Dat vaccinatie en Antibiotica neurologische aandoeningen als autisme zou veroorzaken slaat natuurlijk nergens op
Toch wel hoor. Ook autisme is een mogelijk gevolg. Zeldzaam dat wel, maar helaas mogelijk.
Ik heb een goeie vriendin die direct na een vaccinatie Guillain-Barre syndroom kreeg. Compleet verlamd. Ook een zeldzame maar bekende mogelijke bijwerking.

Offeren klinkt idd populistisch :). Ik weet er alleen geen beter woord voor te bedenken. Jij wel?
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
Petra
Banned

Bericht door Petra »

De Encyclopedist schreef: 23 jan 2018 18:31
Het is niet alleen asociaal voor hun kinderen, het is ook asociaal voor de gemeenschap. De kans dat hun kind wat overkomt is gering, dankzij kudde-immuniteit. Door te weigeren hun kinderen in te laten enten ondermijnen ze niet alleen de effectiviteit van vaccinatieprogramma's, ze liften ook nog eens parasitair mee op de goede wil van ouders die wel hun plicht doen. Bah.
Die kudde immuniteit; dat bedoelde ik met minimaal percentage ter bescherming van de totale gemeenschap.
Het percentage wat door inenting met vervelende gevolgen kampt is ook bekend. Die noem ik dan maar de offers ten bate van het grote geheel bij gebrek aan een betere duiding.

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ingi schreef: 23 jan 2018 16:19

Er worden ook hygiëne omstandigheden aangevoerd door de tegenstanders van vaccinatie dat deze een belangrijke rol speelden in de afname van sterfgevallen. Wat ik zelf overdreven vind is dat men tegen steeds meer wil inenten of al doet. O.a. ook in de zwangerschap tegen kinkhoest, zodat het ongeboren kind wordt beschermd. Nog niet zo lang geleden was dat uit ten boze en je moest in het algemeen erop letten dat zwangeren geen stoffen binnen kregen die schadelijk konden zijn. Die paar entingen die wij vroeger kregen zijn te verwaarlozen tegen wat er nu allemaal nodig zou moeten zijn. En als het klopt dat er wel gifstoffen mee gespoten worden dan zul je toch mee rekening mee moeten houden dat op een gegeven moment het ook teveel kan woorden. Ik zou daar in de huidige tijd ook niet meer gerust op zijn. Zowel in mijn tijd als in de tijd van mijn kinderen vielen er geen doden in onze omgeving. En dat reikt verder dan een klas.
Wanneer was "jouw tijd" en wanneer was "de tijd van jou kinderen"? en hoe groot was "jouw omgeving"?
Ongeacht jouw antwoord, kan ik je wel vertellen dat jouw persoonlijke ervaring geen betrouwbare Informatie biedt.
Ik wens u alle goeds
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Petra schreef: 24 jan 2018 03:31 Toch wel hoor. Ook autisme is een mogelijk gevolg. Zeldzaam dat wel, maar helaas mogelijk.
moest je weten hoe vaccinaties juist werken zou je zo'n onzin nooit uitkramen, autisme is aangeboren hé.
da's dus gewoon een, reeds lang weerlegde, mythe. maar hardnekkig
Ik heb een goeie vriendin die direct na een vaccinatie Guillain-Barre syndroom kreeg. Compleet verlamd. Ook een zeldzame maar bekende mogelijke bijwerking.
guillaun-barré, is net als Ms, een immuunziekte. Jouw vriendin had, net als ik, een verhoogde aanleg voor haar ziekte. Het is dus geen kwestie of de ziekte zou uitbreken maar eerder wanneer. of het vaccin de uitbraak vd ziekte kan triggeren? misschien wel maar een griep kan dat net zo goed. de oorzaak en van immuunziektes is trouwens nog steeds onbekend
Offeren klinkt idd populistisch :). Ik weet er alleen geen beter woord voor te bedenken. Jij wel?
bijwerkingen? elk medicament, tem de onnozele paracetamol, heeft bijwerkingen.
als je consequent bent moet je dus elk medicament onmiddellijk vd markt halen.

het lijstje bijwerking is bv ook een mooi argument voor tegenstanders omdat die lijstjes nu eenmaal heel defensief opgesteld zijn. elk pijntje dat je binnen de 24/48/72u krijgt is direct een bijwerking, los vh feit of er een verband is.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Petra schreef: 24 jan 2018 03:31 Ik heb een goeie vriendin die direct na een vaccinatie Guillain-Barre syndroom kreeg. Compleet verlamd. Ook een zeldzame maar bekende mogelijke bijwerking.
Is ze geheel hersteld?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Petra
Banned

Bericht door Petra »

doctorwho schreef: 24 jan 2018 08:27
Petra schreef: 24 jan 2018 03:31 Ik heb een goeie vriendin die direct na een vaccinatie Guillain-Barre syndroom kreeg. Compleet verlamd. Ook een zeldzame maar bekende mogelijke bijwerking.
Is ze geheel hersteld?
Nope :(
Kan wel weer enigszins lopen, dat is al heel wat.
Zeer ernstig neuropathie, dat heeft mijn moeder ook, en dát gaat nooit meer weg.

Petra
Banned

Bericht door Petra »

appelfflap schreef: 24 jan 2018 07:55 Jouw vriendin had, net als ik, een verhoogde aanleg voor haar ziekte. Het is dus geen kwestie of de ziekte zou uitbreken maar eerder wanneer. of het vaccin de uitbraak vd ziekte kan triggeren? misschien wel maar een griep kan dat net zo goed. de oorzaak en van immuunziektes is trouwens nog steeds onbekend[
Je hebt helemaal gelijk. Er moet al een aanleg zijn die getriggerd wordt. Maar het is wel die vaccinatie die de knop omzet.
Zoals ik al schreef; mijn opsomming was beknopt en simplistisch. :)

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

doctorwho schreef: 23 jan 2018 19:46
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 23 jan 2018 19:23 Ik denk dat je in de war bent met waterpokken.
Volgens mij was de vaccinatie met het kopokvirus om resistent te zijn tegen echte pokken in de jaren 70 is dit gestopt omdat de ziekte "verdwenen" was dankzij enting. Maar correct my if I am wrong. :idea:
Dat zou kunnen.
Maar dat verdwijnen zal wel niet wereldwijd zijn.

Zo dacht men ook dat de Pest verdwenen was tot dat de ziekte in eens weer in Viet Nam (tijdens de bevrijdingsoorlog) weer op dook.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Fish schreef: 23 jan 2018 20:54
Ingi schreef: 23 jan 2018 16:19 Ik zou daar in de huidige tijd ook niet meer gerust op zijn.
Denk jij het beter te weten dan kinderartsen Ingi? Denk je dat die willens en wetens gifstoffen bij kinderen inspuiten?
Sommige van die injecties zijn inderdaad giftig.

Daar bouwt men dan de afweer stoffen mee op.

Zo werkte dat ook met pokken, men besmette mensen met koepokken en kregen dat (een beetje).
Maar wie die ziekte had gehad kreeg nooit meer de echte pokken.

PS.
Bijna alles wat we eten is wel giftig, eet een kilo zout en hoogst waarschijnlijk overleef je de osmose stoot niet.
Maar zonder zout ben je er ook slecht aan toe.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Petra schreef: 24 jan 2018 08:57 Je hebt helemaal gelijk. Er moet al een aanleg zijn die getriggerd wordt. Maar het is wel die vaccinatie die de knop omzet.
en dat is een loze bewering, een gok, puur, zuiver en onvervalst giswerk nergens op gebaseerd.men kent de oorzaken en mechanismen achter immuunziekten niet. gaan zeggen dat dit of dat de oorzaak van dat individuele geval moet zijn is dus een loze bewering.

mijn ms is er echt doorgekomen na een vakantie ergens in het zuiden.
ligt het aan het water, ligt het aan de temperaturen in de zomer, bepaalde voeding, de drukverschillen tijdens het vliegen, een bacterie dat ik ginder opgepikt heb,...

niemand die het weet dus om dan maar te gokken? zeker het gegok met een politiek motief in het achterhoofd, vaccinaties afschaffen, lijkt me idioot en dom. maar goed, schaf vaccinaties voor een jaar of 10 af en jij zult heel snel terug voor zijn. Blijkbaar meot je dus eerst met eigen ogen zien wat de gevolgen zijn.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Petra schreef: 24 jan 2018 08:57

Je hebt helemaal gelijk. Er moet al een aanleg zijn die getriggerd wordt. Maar het is wel die vaccinatie die de knop omzet.
Zoals ik al schreef; mijn opsomming was beknopt en simplistisch. :)

https://academic.oup.com/cid/article/58/8/1149/355966

Studies kunnen niet uitsluiten dat je guillain-barre kan krijgen na een specifiek soort griep (H1N1) vaccin maar kunnen geen duidelijke significante correlatie vinden. Diezelfde studies tonen echter aan dat die specifieke soort griep de kans op guillain-barre wel significant verhoogt. Blijkt dus nog steeds veiliger te zijn je vaccineren om geen guillain-barre te krijgen.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

pallieter schreef: 24 jan 2018 11:22

Studies kunnen niet uitsluiten dat je guillain-barre kan krijgen na een specifiek soort griep (H1N1) vaccin maar kunnen geen duidelijke significante correlatie vinden. Diezelfde studies tonen echter aan dat die specifieke soort griep de kans op guillain-barre wel significant verhoogt. Blijkt dus nog steeds veiliger te zijn je vaccineren om geen guillain-barre te krijgen.
De schattingen lopen uiteen Het aantal gevallen van Guillain-Barre bedraagt tussen 1 en 9 op de miljoen. (dwz 17 tot 153 gevallen als heel Nederland gevaccineerd wordt). Het aantal doden als gevolg van griep bedraagt 250 to 2000. De kans dat je griep krijgt is ongeveer 5 procent per jaar. Als men ondekt welke mensen aanleg hebben voor het syndroom. Aangezien de meesten van het syndroom herstellen, is het zelfs als je weet dat je aanleg voor het syndroom hebt, nog maar de vraag of je de vaccinatie moet nalaten. Waarschijnlijk is jouw kans om aan griep te overlijden dan ook veel hoger dan gemiddeld.
Ik wens u alle goeds
Petra
Banned

Bericht door Petra »

appelfflap schreef: 24 jan 2018 09:26
Petra schreef: 24 jan 2018 08:57 Je hebt helemaal gelijk. Er moet al een aanleg zijn die getriggerd wordt. Maar het is wel die vaccinatie die de knop omzet.
en dat is een loze bewering, een gok, puur, zuiver en onvervalst giswerk nergens op gebaseerd.men kent de oorzaken en mechanismen achter immuunziekten niet. gaan zeggen dat dit of dat de oorzaak van dat individuele geval moet zijn is dus een loze bewering.

mijn ms is er echt doorgekomen na een vakantie ergens in het zuiden.
ligt het aan het water, ligt het aan de temperaturen in de zomer, bepaalde voeding, de drukverschillen tijdens het vliegen, een bacterie dat ik ginder opgepikt heb,...

niemand die het weet dus om dan maar te gokken? zeker het gegok met een politiek motief in het achterhoofd, vaccinaties afschaffen, lijkt me idioot en dom. maar goed, schaf vaccinaties voor een jaar of 10 af en jij zult heel snel terug voor zijn. Blijkbaar meot je dus eerst met eigen ogen zien wat de gevolgen zijn.
Ms; vreselijk naar. :(

Het is geen loze bewering, ik praat ook maar iemand na, die er naar mijn mening verstand van had.
Maar toch, ik weet er niet genoeg van om je tegen spreken.
Ben in ieder geval tegen afschaffen. Maar er wordt 'blind geënt. Het zou m.i. goed zijn als men in staat was de trigger gevoeligen o.e.a. manier te kunnen herkennen en daar rekening mee houden. Vraag me af of dat een geldkwestie is of onvermogen.

Plaats reactie