Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door ChaimNimsky »

Ook hier in Spanje wordt er enorm gehamsterd. Net als in NL zijn vooral rollen toiletpapier niet meer aan te slepen. Ik vermoed dat vrijwel iedereen er mee besmet zal raken en dat men daar alvast rekening mee houdt. Hier is het aantal besmette personen in 1 dag vertweevoudigd (alleen in de stad Madrid zijn er momenteel al meer dan 2.000 die besmet zijn) -- de scholen, universiteiten, academies, kantoren, fabrieken, werkplaatsen, etc, zijn gesloten (moet zelf eveneens vanuit huis lesgeven voor de academie), is de noodtoestand afgekondigd en wordt er aangenomen dat we volgende week al over de 10.000 besmettingen heen gaan. Als ze niet snel met een vaccin komen, dan zullen er wereldwijd een heleboel 50 plussers en kwetsbaren sterven.
Zionist
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

ChaimNimsky schreef: 13 mar 2020 19:07 (alleen in de stad Madrid zijn er momenteel al meer dan 2.000 die besmet zijn) -
en afgelopen woensdag mochten ettelijke duizend madrilenen naar Liverpool voor de voetbal.
de typische menselijke kuddegedrag zal wel psychologisch perfect verklaarbaar zijn
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Afgrijselijk hoe slecht de USA zijn voorbereid.
En hoeveel leugens er zijn verspreid.

https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/tr ... -1.1640552
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik heb ook al gelezen dat het virus kleine mutaties heeft en dat je het Europese virus van het Aziatische kan onderscheiden. De VS heeft het Aziatische. Waarom ie de vliegverbindingen gesloten heeft, geen idee, maar niet voor dat virus.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

"We're doing GREAT!!"

Het is lang goed gegaan, mensen zijn er lang ingetuind, maar uiteindelijk krijgt ook het kleinste virus de grote Trump(smoel) klein.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Voor het ultieme crisisgevoel: Ga naar de tuinmarkt, haal tulpenbollen en eet die vanavond. :D
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Bonjour schreef: 14 mar 2020 14:27 Voor het ultieme crisisgevoel: Ga naar de tuinmarkt, haal tulpenbollen en eet die vanavond. :D
:lol: :lol:
Wrang.

Ik vind dit veel leuker. :)
Niet om aan te horen, maar hartverwarmend.
Het schijnt heel Italië door te gaan en wereldwijd bekeken en gesteund.
Gepubliceerd op 13 mrt. 2020
"Quarantined in their homes due to the coronavirus outbeak, people in Naples, Italy, sang together and chanted "don't give up" from their balconies, filling the empty streets with joyful noise. Similar scenes were captured across Italy, as the entire country of 60 million people remains on lockdown."
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Maria schreef: 14 mar 2020 14:32 Ik vind dit veel leuker. :)
Niet om aan te horen, maar hartverwarmend.
Het schijnt heel Italië door te gaan en wereldwijd bekeken en gesteund.
Een goed initiatief. Zo houden ze de moed er in Italië in. Van opera en klassiek totaan pop, rock en pannengekletter:

Zal binnenkort wellicht hier in Spanje ook te horen zijn, aangezien we ook hier allemaal van die balkonnetjes of dakterrassen hebben, nu over de 6000 besmettingen zitten en alles vanaf Maandag gesloten wordt, behalve de supermarkten en enkele andere zaken die onmogelijk dicht kunnen vanwege het maatschappelijke belang.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 14 mar 2020 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Maria schreef: 14 mar 2020 13:53 Afgrijselijk hoe slecht de USA zijn voorbereid.
de EU is even slecht voorbereid en mensen denken ngo steeds dat het maar een griepje is.
Wat er opt e griekse eilanden/gevangenissen zal gebeuren als het virus daar uitbreekt? De arme vluchtelingen zal men niet in quarantaine zetten
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ga me steeds meer ergeren aan die hamsters in dit land. Wat is dit voor onnodige waanzinnige paniek? En dan WC papier! Kom op zeg.
Zitten ze straks met voorraden eten die ze weg kunnen flikkeren omdat de datum verlopen is.
Geen enkel begrip voor. Onvoorstelbaar wat er in mensen kan varen en hoe snel ze kunnen omschakelen in oorlogs-setting. Elkaar ophitsen!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Ronaldus67
Ervaren pen

Bericht door Ronaldus67 »

dikkemick schreef: 15 mar 2020 11:48 Ga me steeds meer ergeren aan die hamsters in dit land. Wat is dit voor onnodige waanzinnige paniek? En dan WC papier! Kom op zeg.
Zitten ze straks met voorraden eten die ze weg kunnen flikkeren omdat de datum verlopen is.
Geen enkel begrip voor. Onvoorstelbaar wat er in mensen kan varen en hoe snel ze kunnen omschakelen in oorlogs-setting. Elkaar ophitsen!
Inderdaad een merkwaardig fenomeen. Het laat zien dat in tijden van crisis bij sommigen het gezonde verstand het verliest van de emotie. Er is serieus gedoe. En waar maken we ons druk over? Ons achterwerk! Dat dit gedrag en ontkenning (lees schaamte) hand in hand gaan, blijkt wel uit de verschillende tv-rapportages bij de uitgang van de supermarkt met de camera gericht op overvolle winkelwagentjes: "Ik hamsteren? Hoe komt u erbij? Ik neem alleen extra voor de buren mee."
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ronaldus67 schreef: 15 mar 2020 12:17 Inderdaad een merkwaardig fenomeen. Het laat zien dat in tijden van crisis bij sommigen het gezonde verstand het verliest van de emotie. Er is serieus gedoe. En waar maken we ons druk over? Ons achterwerk! Dat dit gedrag en ontkenning (lees schaamte) hand in hand gaan, blijkt wel uit de verschillende tv-rapportages bij de uitgang van de supermarkt met de camera gericht op overvolle winkelwagentjes: "Ik hamsteren? Hoe komt u erbij? Ik neem alleen extra voor de buren mee."
Ja geweldig, die reportages. Met een strak gezicht beweren: "Ik heb 6 pakken toiletpapier, want ik heb nu eenmaal een groot gezin!"
1 Voorbijganger op fiets had of een enorm gevoel voor humor of leefde de afgelopen weken werkelijk onder een steen. Die wist NIETS van corona af! het verbaasde hem totaal dat het marktplein verlaten was.
Woon 30 meter van supermarkten af en ga eens poolshoogte nemen. Wat frisse lucht opdoen. Morgen bijna alle programma's geschrapt (reguliere patiëntenzorg ziekenhuis) dus wel benieuwd hoe ze hier invulling aan gaan geven. Alle programma's tot nader order afgezegd.
Einstein/Mick
Ronaldus67
Ervaren pen

Bericht door Ronaldus67 »

dikkemick schreef: 15 mar 2020 12:28
1 Voorbijganger op fiets had of een enorm gevoel voor humor of leefde de afgelopen weken werkelijk onder een steen. Die wist NIETS van corona af! het verbaasde hem totaal dat het marktplein verlaten was.
Haha ja, toevallig gezien. Was op de markt in Beverwijk. De beste man wist van toeten noch blazen over wat er momenteel in de wereld gaande is. Alsof hij zojuist was ontwaakt uit zijn winterslaap.
dikkemick schreef: Woon 30 meter van supermarkten af en ga eens poolshoogte nemen. Wat frisse lucht opdoen. Morgen bijna alle programma's geschrapt (reguliere patiëntenzorg ziekenhuis) dus wel benieuwd hoe ze hier invulling aan gaan geven. Alle programma's tot nader order afgezegd.
Ik ben werkzaam in het middenkader van een thuiszorgorganisatie en zit zo'n beetje de hele dag telefoontjes te beantwoorden van verontruste verzorgenden en verpleegkundigen. Ergens houd ik mijn hart vast voor wat nog komen gaat.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Het mooiste van alles. AL die mensen die komen hamsteren, staan dicht op elkaar gepakt en begeven zich in groepen van meer dan 100 personen.
Dat dit toch maar snel mag oplossen
Einstein/Mick
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Ronaldus67 schreef: 15 mar 2020 12:44
dikkemick schreef: 15 mar 2020 12:28
Haha ja, toevallig gezien. Was op de markt in Beverwijk. De beste man wist van toeten noch blazen over wat er momenteel in de wereld gaande is.
Gelukkig de onnozelen. :wink:
En ook de onwetenden natuurlijk in dit geval.
Als het in je eigen (kleine) woonplaats doende is, of in de eigen leefgemeenschap is het tijd genoeg voor de meeste mensen om zich zorgen te gaan maken. 8*)
dikkemick schreef: Woon 30 meter van supermarkten af en ga eens poolshoogte nemen. Wat frisse lucht opdoen. Morgen bijna alle programma's geschrapt (reguliere patiëntenzorg ziekenhuis) dus wel benieuwd hoe ze hier invulling aan gaan geven. Alle programma's tot nader order afgezegd.
Ik ben werkzaam in het middenkader van een thuiszorgorganisatie en zit zo'n beetje de hele dag telefoontjes te beantwoorden van verontruste verzorgenden en verpleegkundigen. Ergens houd ik mijn hart vast voor wat nog komen gaat.
In jouw geval dan terecht denk ik.
Plaats reactie