Met het sparen van de kool en de geit, wordt ook zelden vooruitgang geboekt. Als de Koran fascistische, vrouwonvriendelijke, polariserende en oorlogzuchtige elementen bevat, dan moet dat gezegd kunnen worden.Lux schreef:Neen, zolang moslims en seculiere liefhebbers van Islam, blijven roepen: 'Islam is vrede', dan is het volkomen gerechtvaardigd om het tegendeel te laten zien.Devious schreef: Bij mij heeft echter het voor de zoveelste keer aanhalen van wat al genoegzaam gekend is een effect van: is dit nu het enige waarover kan gepraat worden als het over islam gaat? Die nagel is al ferm plat geklopt.Voor mij is iedereen met een nederlands paspoort een Nederlander.Even bekijken hoe het komt dat zelfs de derde generatie migranten nog steeds als migranten worden beschouwd in plaats van gewoon Belgen of Nederlanders wat ze ook zijn.Waarom wordt er altijd zoveel heisa gemaakt over de kledinggewoontes van sommige moslims én niet van de kleding van bijvoorbeeld de streng gereformeerden.
Ik voel met hiertoe niet aangesproken, want van mij mag iedereen dragen wat hij of zij wil. Ik heb mijn mening over de ideologische achtergrond van de hoofddoek, en dat is mijn goede recht, maar van mij mag iedereen dragen wat hij of zij wil.Wat wil je hiermee zeggen? Ik sta óók niet te juigen bij dat soort dingen.Waarom een Belgische moslima zonder hoofddoek die wordt lastig gevallen door een groepje moslimextremisten géén gehoor vindt bij het Belgische Centrum voor Gelijke Kansen en tegen Racisme?Er is in de media veel kritiek op het Vlaams Blok. Ik weet niet hoe het zit in België, maar hier in Nederland is volgens mij op beide partijen behoorlijk veel kritiek.Bijvoorbeeld: de heisa rond de A.E.L. van Abou Jahjah terwijl de media niet op dezelfde wijze te keer gaan over het V.B. van Philip De Winter. De beide partijen zijn een gevaar voor de democratie maar blijkbaar mogen "autochone" vlamingen wel een extremistische partij stichten in tegenstelling tot de "allochtone" vlamingen.Naar mijn aanvoelen is heel de discussie over de islam verworden tot een soort stellingenoorlog tussen pro's en contra's. De ervaring heeft mij geleerd dat een dergelijke stellingenoorlog nooit vooruitgang inhoudt. Wel integendeel.
Zolang er Islamitische website's zijn die zich op een superieure manier opstellen, beuzelpraatjes verkopen van harun Yahya over wonderen van de Koran, atheïsten en Darwinisten alle ellende van de wereld in de schoenen schuiven, leugens verkopen over de vreedzame wijze waarop de Islam is verspreid, leugens verkopen over de vreedzame profeet,,, etc,, zolang zal ik doorgaan met het bekritiseren van de Islam. Als mijn kritiek aantoonbare fouten bevat, dan hoor ik het graag.
Vriendelijke groet...