Nazisme en heidendom

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Don Diego
Forum fan

Bericht door Don Diego »

Hitler was wel degelijk met occultisme bezig.
Bij de inlijving van Oostenrijk was het eerste wat hij deed de lans te confisceren waarmee naar zeggen Jezus de laatste doodsteek had gekregen van een Romeinse soldaat om hem uit zijn lijden te helpen.
Het hakenkruis is een runeteken net als de symbolen van de SS.
Hij had een astroloog in dienst die zijn krijgshandelingen moest voorspellen, maar was gelukkig ook zo eigenwijs om toch zijn zin door te drukken.
Ook de Engelsen bedienden zich van astrologen. de beslissing om ondanks het slechte weer de landing in Normandië toch door te drukken was er één.
Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en je zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven in het geloof dat hij predikte, en omdat met het zwaard te verspreiden".
BR

Bericht door BR »

Correctie, het hakenkruis is een swastika en wordt tot in India gebruikt. SS is een runenpaar en is twee keer mannelijk Soleil Soleil, had Hitler zich echt beziggehouden dan zou hij moeten weten dat het runenpaar mannelijk- vrouwelijk hoorde te zijn RS -> Radu Soleil, betekenend Zonnewagen (die de) Zon (draagt). Runentekens zijn duizenden jaren oude en komen in heel veel culturen voor, oorspronkelijk bestond het uit een set van 16 of 18 tekens. Op oude boederijen vind men vaak twee paardekoppen die elkaar kruizen hetgeen Urdiz betekend, de baarmoeder. Feit is dat Hitler voor de "germaanse culrtuur" in het wildeweg symbolen heeft gezocht en oook naar de romeinden heeft gekeken, zo heeft het idee achter de SS veel weg van Sol Victus. Maar hoe dan ook, Hitler zag zich als een verdediger van het christelijk geloof, het christelijk geloof is dan ook de hoofdschuldige van het anti semitisme!
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

De hoofdschuldige voor anti-semitisme zit hem in kortzichtigheid, goedgeloof, de wens erbij te willen horen en goed gevonden te worden bij de meelopers en toch ook de neiging bijzonder veel nadruk te leggen op de eigen gebruiken van de Joden zelf. De wijze waarop vanuit die groep de 'Heidenen' in het heidense land tegemoet getreden werd verschilt weinig van de wijze waarop sommige moslims zichzelf wensen te verheffen boven de 'ongelovigen' en soortgelijke antipathie over zich afroepen.

De reactie die erop volgde deze vaak wat meer genaste vreemden dan maar als ratten en geboefte te beschouwen dat natuurlijk geen enkel recht aan hetgeen de al te goed gelovigen uit hun eigen overleveringen hadden kunnen halen. Een ontwortelde boom leeft immers niet lang. Echter niet in iedereen schuilde een Dietrich Bonhoeffer.
BR

Bericht door BR »

sjun schreef:De hoofdschuldige voor anti-semitisme zit hem in kortzichtigheid, goedgeloof......
dat de Joden de messias had vermoord. Vanuit elk punt in de geschiedenis van het christendom komt de onvervalste jodenhaat naar voren en zit tot diep in de wortels van de Europese cultuur verankert. Met de nodige cultuur relativisme proberen we dit weg te wassen en men durft het zelfs aan van een judeo christelijke cultuur te spreken....
Don Diego
Forum fan

Bericht door Don Diego »

Heeft ook niet het feit meegespeeld dat er bij de joden veel geld te halen was om zijn oorlogen mee te gaan betalen. Anti-semietisme was er al veel langer, ook in Polen en Rusland.
Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en je zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven in het geloof dat hij predikte, en omdat met het zwaard te verspreiden".
BR

Bericht door BR »

Don Diego schreef:. Anti-semietisme was er al veel langer, ook in Polen en Rusland.
Polen en Rusland liggen in de christelijke invloed sfeer, maar ga jij nu beweren dat het anti semitisme er al voor de christelijke (en meestal geweldadige conversie) van europa was?
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Don Diego schreef:Heeft ook niet het feit meegespeeld dat er bij de joden veel geld te halen was om zijn oorlogen mee te gaan betalen. Anti-semietisme was er al veel langer, ook in Polen en Rusland.
Afgezien van de paar bankiers zoals de Rothshields was er weinig te halen. Waar je het vooroordeel vandaan haalt dat er "bij joden veel geld te halen viel" mag je bij dezen uitleggen.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

BR schreef:
sjun schreef:De hoofdschuldige voor anti-semitisme zit hem in kortzichtigheid, goedgeloof......
dat de Joden de messias had vermoord. Vanuit elk punt in de geschiedenis van het christendom komt de onvervalste jodenhaat naar voren en zit tot diep in de wortels van de Europese cultuur verankert. Met de nodige cultuur relativisme proberen we dit weg te wassen en men durft het zelfs aan van een judeo christelijke cultuur te spreken....
Ik denk dat het bijzonder meevalt als ik de gereformeerde en evangelisch christelijke nagenoeg kritiekloze steun aan Israel verneem. Ga je wat verder terug dan bespeur je dat meer goedgelovige rmensen zich nogal eenvoudig lieten opjutten door citaten van de bijbeltekst: zijn bloed kome over ons en onze kinderen terwijl ze vlot voorbij leken te gaan aan de lessen van de roerganger zelf. De eigen overgeleverde geschriften waarin meermaals beschreven staat dat JHWH niet verandert en zijn plannen blijven staan hadden deze mensen kunnen verhelderen dat zij wat hun overlevering betrof, behoorlijk op de verkeerde weg waren. De adviezen om het eigen licht niet onder de korenmaat te laten of de eigen talenten, waaronder het gezonde verstand, te ontwikkelen, zijn meer dan eens niet opgevolgd.

Mattheus 25:14-30
Want het is als een mens, die bij zijn vertrek naar het buitenland zijn slaven riep en hun zijn bezit toevertrouwde. En de een gaf hij vijf talenten, een ander twee, een derde een, een ieder naar zijn bekwaamheid, en hij reisde buitenslands. Terstond ging hij, die de vijf talenten ontvangen had, op weg, en hij deed er zaken mede en verdiende er vijf bij. Evenzo verdiende hij, die de twee talenten had, er twee bij. Maar hij, die het ene talent ontvangen had, ging heen en groef een gat in de grond en verborg het geld van zijn heer. En na lange tijd kwam de heer van die slaven en hield afrekening met hen. En die de vijf talenten ontvangen had, trad toe en bracht nog vijf talenten bovendien, zeggende: Heer, vijf talenten hebt gij mij toevertrouwd: zie, ik heb er vijf talenten bij verdiend. Zijn heer zeide tot hem. Wel gedaan, gij goede en getrouwe slaaf, over weinig zijt gij getrouw geweest, over veel zal ik u stellen; ga in tot het feest van uw heer. Die met de twee talenten trad ook toe en zeide: Heer, twee talenten hebt gij mij toevertrouwd; zie, ik heb er twee talenten bij verdiend. Zijn heer zeide tot hem: Wel gedaan, gij goede en getrouwe slaaf, over weinig zijt gij getrouw geweest, over veel zal ik u stellen; ga in tot het feest van uw heer.

Nu kwam ook hij, die het ene talent ontvangen had, en zeide: Heer, ik wist van u, dat gij een hard mens zijt, die maait, waar gij niet gezaaid hebt, en die bijeenbrengt van plaatsen, waar gij niet hebt uitgestrooid. En ik was bevreesd en ben heengegaan en heb uw talent in de grond verborgen hier hebt gij het uwe. En zijn heer antwoordde en zeide tot hem: Gij slechte en luie slaaf, wist gij, dat ik maai, waar ik niet gezaaid heb en bijeenbreng van plaatsen, waar ik niet heb uitgestrooid? Dan hadt gij mijn geld aan de bankiers moeten geven en ik zou bij mijn komst mijn eigendom met rente opgevraagd hebben. Neemt hem dan het talent af en geeft het aan hem, die de tien talenten heeft. Want aan een ieder, die heeft, zal gegeven worden en hij zal overvloedig hebben. Maar wie niet heeft, ook wat hij heeft, zal hem ontnomen worden. En werpt de onnutte slaaf uit in de buitenste duisternis. Daar zal het geween zijn en het tandengeknars.

Hieruit zouden mensen die zich door de overleveringen aangesproken voelen kunnen opmaken dat een niet of nauwelijks gebruikt talent van het gezonde verstand leidt tot afname ervan.

Verder hadden Christenen in Zacharia 2:9 kunnen lezen over het Joodse volk: want wie u aanraakt, raakt zijn oogappel aan

Niet meer dan terecht dat bij dergelijk aan de overleveringen vreemd gedrag eveneens de aandacht bepaald wordt.
LudwigEduardBoltzmann
Forum fan

Bericht door LudwigEduardBoltzmann »

Don Diego schreef:Heeft ook niet het feit meegespeeld dat er bij de joden veel geld te halen was om zijn oorlogen mee te gaan betalen.
Hmmm, ja, dat heb ik me dus ook weleens afgevraagd.

Het vooroordeel luidt dat de joden hun financiële zaakjes in het algemeen goed voor elkaar hebben (zogezegd veelal ten koste van anderen, maar daar gaat het hier sowieso even niet om). Maar wat is er nu werkelijk waar van die vermeende (relatieve) rijkdom? En als daar weldegelijk enige waarheid in schuilt, zou dat voor Hitler van strategisch belang geweest kunnen zijn?
"Brother, you can believe in stones, as long as you don't throw them at me." ― Wafa Sultan
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

LEB: Dan mag je mij vertellen waar die rijkdom vandaan komt want men moest, bij pauselijke verordening, veelal buiten de steden of in de gettho´s verblijven. Elke vorm van samenleven of handelen tussen Joden en Christenen onderling werd mede dankzij de invloed van het Vaticaan ten strengste verboden. Voor meer informatie verwijs ik je naar "In Gods naam" van David I Kertzer.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Don Diego
Forum fan

Bericht door Don Diego »

Dus zaten de joden al veel langer in de verdomhoek en was het gewoon een middel om de haat te voeden en een schuldige te vinden voor datgene wat er was gebeurd, waarop die haat kon worden uitgeoefend.
Een dictator heeft altijd een tegenstander nodig om zijn eigen falen te verbergen.
BR

Bericht door BR »

sjun schreef:Ik denk dat het bijzonder meevalt als ik de gereformeerde en evangelisch christelijke nagenoeg kritiekloze steun aan Israel verneem.
Ik geloof dat ik hier wat meer ervaring mee hebt. Vanuit christelijke hoek is er zeker na de oorlog veel steun gekomen voor de staat Israël. Ik denk uit schaamte. Ook zijn er groeperingen, en deze zijn zer actief in de USA, die voor de Joden opkwamen vanuit de ideologie dat wanneer de Joden zich zouden bekeren tot het christendom het einde der tijden op hand was.

Even terug op dat valt wel mee bij die "evangelische en gereformeerden" de kernleer is onveranderd, de Joden hebben Jezus verraden en daarom (is volgens de voorspelling van Jezus) het volk gestraft. Zie ook de bijbel waar de discussie los barst over het niet hoeven te besnijden, immers, zo is de filosofie, god is er nu voor alle mensen.

Matteus is een evangelie uit veel later tijd dat zelfs put uit een Latijns vertaalde Torah en vol manipulaties zit, welnu, de boodschap van het christendom t.o.v. het Joodse volk:
Nu had de prefect de gewoonte om op elk pesachfeest één gevangene vrij te laten, en die door het volk te laten kiezen. Er zat toen een beruchte gevangene vast, die Jezus Barabbas genoemd werd. En dus vroeg Pilatus hun, toen ze daar waren samengestroomd: ‘Wie wilt u dat ik vrijlaat, Jezus Barabbas of Jezus die de messias wordt genoemd?’ Hij wist namelijk dat ze hem uit afgunst hadden uitgeleverd. Terwijl hij op de rechterstoel zat, werd hem een boodschap van zijn vrouw gebracht: ‘Laat je niet in met die rechtvaardige! Om hem heb ik namelijk vannacht in een droom veel moeten doorstaan.’ Ondertussen haalden de hogepriesters en de oudsten het volk over: ze moesten om Barabbas vragen, en Jezus laten doden. Weer nam de prefect het woord en hij vroeg opnieuw: ‘Wie van de twee wilt u dat ik vrijlaat?’ ‘Barabbas!’ riepen ze. Pilatus vroeg hun: ‘Wat moet ik dan doen met Jezus die de messias wordt genoemd?’ Allen antwoordden: ‘Aan het kruis met hem!’ Hij vroeg: ‘Wat heeft hij dan misdaan?’ Maar ze schreeuwden alleen maar harder: ‘Aan het kruis met hem!’ Toen Pilatus inzag dat zijn tussenkomst nergens toe leidde, dat het er integendeel naar uitzag dat men in opstand zou komen, liet hij water brengen, waste ten overstaan van de menigte zijn handen en zei: ‘Ik ben onschuldig aan de dood van deze man. Zie het zelf maar op te lossen.’En heel het volk antwoordde: ‘Laat zijn bloed óns dan maar worden aangerekend, en onze kinderen!’

De Joden en de wet
En u die uzelf een Jood noemt, op de wet vertrouwt en u op God laat voorstaan; u die zijn wil kent en zo uitstekend weet waar het op aankomt, omdat u wordt onderwezen door de wet; u die ervan overtuigd bent dat u zelf een leidsman van blinden bent, een licht voor hen die in het duister zijn, een opvoeder van onverstandigen, een leraar van onwetenden, omdat u in de wet de belichaming van de kennis en de waarheid hebt – u die anderen onderwijst, onderwijst u uzelf eigenlijk wel? U zegt dat men niet stelen mag, maar steelt u niet zelf? U zegt dat men geen overspel mag plegen, maar pleegt u zelf geen overspel? U verafschuwt afgodsbeelden, maar pleegt u zelf geen heiligschennis? U laat u voorstaan op de wet, maar onteert God door de wet te overtreden, want er staat geschreven: ‘Door uw toedoen wordt de naam van God onder de volken gelasterd.’ Dat u besneden bent strekt u weliswaar tot voordeel wanneer u de wet naleeft, maar wanneer u de wet overtreedt bent u toch in wezen onbesneden. En wanneer iemand die niet besneden is de voorschriften van de wet in acht neemt, zal hij dan door God niet als besneden worden beschouwd? Wie onbesneden is gebleven maar zich aan de wet houdt, zal zijn oordeel vellen over u die, ook al hebt u de wet op schrift en bent u besneden, de wet overtreedt. Jood is men niet door zijn uiterlijk, en de besnijdenis is geen lichamelijke besnijdenis. Jood is men door zijn innerlijk, en de besnijdenis is een innerlijke besnijdenis. Het is het werk van de Geest, niet een voorschrift uit de wet, dus wie innerlijk een Jood is, ontvangt geen lof van mensen maar van God.
Lees: Het christelijke geloof hoeft niet meer aan besnijdenissen te doen en is superieur aan het Joodse geloof en al zijn tradities....
Lees: Het christelijk geloof is een Latijns geloof geworden die zich nu verheft boven "de slechts uiterlijke oppervlakkigheden van het Joodse geloof en cultuur

Beste Sjung, de grond van het probleem is dat de christelijke leer nog steeds de Joden aanwijst als de verrader van hun messias, ik heb niet anders geleerd!
Laatst gewijzigd door BR op 08 dec 2006 07:36, 2 keer totaal gewijzigd.
BR

Bericht door BR »

Don Diego schreef:Dus zaten de joden al veel langer in de verdomhoek en was het gewoon een middel om de haat te voeden en een schuldige te vinden voor datgene wat er was gebeurd, waarop die haat kon worden uitgeoefend.Een dictator heeft altijd een tegenstander nodig om zijn eigen falen te verbergen.
Hitler had genoeg tegenstanders hiervoor, maar Hitler voelde zich de verdediger van het christelijk geloof en was geobsedeerd door de Jodenhaat dat diep diep diep in de wortels van christelijk Europa verankerd ligt!
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

sjun schreef: Ik denk dat het bijzonder meevalt als ik de gereformeerde en evangelisch christelijke nagenoeg kritiekloze steun aan Israel verneem.

Ik denk niet dat het zuiver is om de huidige steun van westerse kerken aan Israël, als representatief te zien voor het gehele christendom. Er is in de westerse wereld immers nogal wat veranderd na WO II. De bijna tweeduizend jaar daarvoor is één grote aaneenschakeling van pogroms en haatgeschriften van pausen, kardinalen en mensen als Maarten Luther.
Ga je wat verder terug dan bespeur je dat meer goedgelovige rmensen zich nogal eenvoudig lieten opjutten door citaten van de bijbeltekst: zijn bloed kome over ons en onze kinderen terwijl ze vlot voorbij leken te gaan aan de lessen van de roerganger zelf.
Een roerganger die de ene keer zei: 'als je geslagen wordt, bied dan je andere wang aan', en een andere keer met een zweep mensen en dieren mishandelde, en als een gestoorde wildeman hun eigendommen vernielde, en herhaaldelijk de joden 'adderengebroed' noemde en kinderen van de Duivel.
Toegegeven, Jezus was niets vergeleken bij die Arabische massamoordenaar, kindermisbruiker, slavenhandelaar, struikrover en zelfverklaarde profeet van pakweg 1400 jaar geleden. Maar het idee dat al die lelijke dingen die tegen joden worden gezegd in het NT (en niet te vergeten de rol in het verhaal van Judas als archetype van de verraderlijke, bedriegende en geldzuchtige jood) er helemaal niets mee te maken hebben.
Verder hadden Christenen in Zacharia 2:9 kunnen lezen over het Joodse volk: want wie u aanraakt, raakt zijn oogappel aan
Ja de bijbel staat vol tegenstrijdigheden. Dat wist ik al lang.

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Let op de archetypische jood met de haakneus en de gebalde vuist op de kruisweg in Lourdes (rechts in het plaatje).
Afbeelding

nog steeds...
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Plaats reactie