God is strafbaar
Moderator: Moderators
God is niet strafbaar. En alleeen om het simpele feit dat hij niet leeft via de wet van mensen. Hij heeft de mensen gemaakt, die maken regels en dan zou hij strafbaar zijn... Sure.. als je toch vind dat hij strafbaar is, probeer hem maar te pakken 
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
Hij is inderdaad niet strafbaar evenmin als Odin, Zeus, Ra, en last but not least de tandenfee.eef schreef:God is niet strafbaar. En alleeen om het simpele feit dat hij niet leeft via de wet van mensen. Hij heeft de mensen gemaakt, die maken regels en dan zou hij strafbaar zijn... Sure.. als je toch vind dat hij strafbaar is, probeer hem maar te pakken
eef schreef:God is niet strafbaar. En alleeen om het simpele feit dat hij niet leeft via de wet van mensen. Hij heeft de mensen gemaakt, die maken regels en dan zou hij strafbaar zijn... Sure.. als je toch vind dat hij strafbaar is, probeer hem maar te pakken
Het enige excuus voor God is dat hij niet bestaat. Net zo min als al die duizenden andere goden die de mens heeft gecreeerd.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Ik ervaar zijn liefde elke dag! Dus die krijg ik al
Ik hoef niet eens proberen om te krijgen, hoef er niet eens wat voor te doen, geweldig toch?
Het verschil met die andere goden is dat de mens die gecreerd heeft. En natuurlijk dat je bij alle andere goden iets terug moet doen, en dat hoeft bij God lekker niet.
Het verschil met die andere goden is dat de mens die gecreerd heeft. En natuurlijk dat je bij alle andere goden iets terug moet doen, en dat hoeft bij God lekker niet.
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
Wat jij de liefde van god noemt is niets anders dan je leven positief waarderen, het genieten van je leven dat is een waarde die jij zelf aan het leven geeft. Datzelfde doe ik ook, maar daarvoor heb ik niet een illusoire god nodig.eef schreef:Ik ervaar zijn liefde elke dag! Dus die krijg ik alIk hoef niet eens proberen om te krijgen, hoef er niet eens wat voor te doen, geweldig toch?
Hoe weet jij zo zeker dat jij jouw god niet zelf gecreëerd hebt ?eef schreef:Het verschil met die andere goden is dat de mens die gecreerd heeft. En natuurlijk dat je bij alle andere goden iets terug moet doen, en dat hoeft bij God lekker niet.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
Dus volgens jou is die liefde alleen mn leven positief waarderen. En Jezus dan?
Omdat ik dat cker weet. Omdat ik bewijzen zie om me heen. Jij ziet bewijzen voor de evolutie theorie o.i.d. ik zie bewijzen voor God. Jij ziet bewijzen tegen God, ik zie bewijzen tegen de evolutie theorie. Zo hebben we allebei wat
Omdat ik dat cker weet. Omdat ik bewijzen zie om me heen. Jij ziet bewijzen voor de evolutie theorie o.i.d. ik zie bewijzen voor God. Jij ziet bewijzen tegen God, ik zie bewijzen tegen de evolutie theorie. Zo hebben we allebei wat
-
bad_religion
Alhoewel de bewijsvoering van een Godheid niet echt gebaseerd zijn op een rationele basis, en zeker niet gehinderd (wil) worden door feiten en argumenten....eef schreef:Dus volgens jou is die liefde alleen mn leven positief waarderen. En Jezus dan?
-
bad_religion
Oh, dus je hoeft andere mensen niet te vertellen dat zijn koninkrijk zal komen, je hoeft je eten niet te delen met de armen ? Dit en meerdere zaken staan vermeld in de Bijbel, ik geloof zelfs dat Jezus dit zij !eef schreef:Het verschil met die andere goden is dat de mens die gecreerd heeft. En natuurlijk dat je bij alle andere goden iets terug moet doen, en dat hoeft bij God lekker niet.
Maar nog wat, die God van jouw eist dat je Jezus volgt (ik denk dat maar weinig christenen dit op recht doen) en in zijn bloedoffer gelooft, en die Godheid voert dwang uit zijnde het eeuwige helle vuur.....
Je moet veel meer terugdoen dan je denkt eef, je moet je leven wijden aan God, dat moet je allemaal wel lekker doen van God!
Eef, even een tip. Omdat er tussen de post waar jij op reageert en jou post vaak meerdere post zitten en tijd is het, vind ik het, vaak prettiger om even kort de regel te quoten waarop jouw reactie betrekking heeft. en van wie die kwam.
Liefde is iets dat andere mensen je geven. Geluk is ook je instelling in je leven. Ik schrijf 'ook' want het is van meer factoren afhankelijk. En Jezus dan? ...Ja ik zie niet in wat hij met jouw geluk te maken heeft. OK ik kan me er iets bij voorstellen omdat ik in mijn jeugd mij ook bijzonder aangetrokken voelde tot zijn handelen en denken en dat voelt als geluk. Maar ik heb ervaren dat dat geluk niet daarvan afhankelijk is. Dat ik het zelfs nog véél sterker heb ervaring door een ander inzicht. Ik heb het eens verwoord en Erik gebruikt het nu als zijn onderschrift. Echt Eef, dat is geen loze kreet maar een werkelijke en krachtige ervaring.eef schreef:Dus volgens jou is die liefde alleen mn leven positief waarderen. En Jezus dan?
Die bewijzen zijn dezelfde die een moslim ervaart die niet in Jezus gelooft, ... die een patient ervaart die een placebo toegedient krijgt en als gevolg daarvan daarna geneest. Het is een psychologisch effect (de energie van een positieve instelling) gevolgd door een biologische effect.eef schreef:Omdat ik dat cker weet. Omdat ik bewijzen zie om me heen.
Hoe kan ik een bewijs zien voor voor het niet bestaan van iets dat niet bestaat?eef schreef:Jij ziet bewijzen tegen God
Noem ze eens dan!eef schreef:ik zie bewijzen tegen de evolutie theorie.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
Hoi,
groetjes.
Volgens mij is het bijbels gezien toch zo dat God de wetten voor mensen maakte?eef schreef:God is niet strafbaar. En alleeen om het simpele feit dat hij niet leeft via de wet van mensen. Hij heeft de mensen gemaakt, die maken regels en dan zou hij strafbaar zijn... Sure.. als je toch vind dat hij strafbaar is, probeer hem maar te pakken
groetjes.
Ja, dus de wet is er voor de mens en niet andersom. God maakte de wet voor de mens! Niet de mens maakte de wet voor God... Mensen die denken dat ze het beter af kunnen dan God denken dat God stafbaar is. Ik raad al die mensen aan eens Bruce Almighty te kijken, daar wordt het duidelijk wat een chaos het wordt als mensen de taak van God over nemen. En maar beweren dat ze het beter kunne.. Beste stuurlui staan aan wal?
En Bruce Almighty was ook alweer wat voor film??eef schreef:Ik raad al die mensen aan eens Bruce Almighty te kijken, daar wordt het duidelijk wat een chaos het wordt als mensen de taak van God over nemen.
O ja een komedie!!
Nu ja de hele bijbel is een tragikomedie, of is het een horrorverhaal, of is het nou een goedkoop romannetje, ik kan er geen hoogte van krijgen in ieder geval.
Klopt eigenlijk niet dan he die film, want de bijbelgod is helemaal niet grappig!
Nee God die regelt het allemaal een stuk beter dan Jim Carey he?!
En wat die wet betreft die niet voor hem geldt, dat is eigenlijk ook wel logisch, want als hij zich zelf ook had moeten houden aan de regels die hij voor de mens bepaald had dan had hij nooit ongestraft al die moorden, verkrachtingen, offeringen, natuurrampen etc. mogen uitvoeren.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Ik geef bruce almighty als een voorbeeld. En waarom zou God niet kunnen lachen?
Lucas 10
Te dier ure verheugde Zich Jezus in den geest, en zeide: Ik dank U, Vader! Heere des hemels en der aarde; dat Gij deze dingen voor de wijzen en verstandigen verborgen hebt, en hebt dezelve den kinderkens geopenbaard; ja, Vader, want alzo is geweest het welbehagen voor U.
Het griekse woord 'agalli'aoo' wordt daar gebruikt, dat betekent ongeveer zoiets betekent als roepen en springen van blijdschap.
Johannes 15:11
Deze dingen heb Ik tot u gesproken, opdat Mijn blijdschap in u blijve, en uw blijdschap vervuld worde.
Jezus had echt wel gevoel voor humor hoor, en aangezien Jezus, God en de Heilige Geest drie in één zijn, lacht God warscheinlijk mee
Ik zit zo eens te denken, stel Hij zou strafbaar zijn, dan heeft Hij zijn straf al dubbel en breed al betaald. Hij is zelf gestorven voor iedereen... En stel Hij zou zondig zijn dan kan hij zichzelf vergeven.. maar Hij is niet zondig anders kon Hij niet aan het kruis sterven, want alleen diegene die zonder zonde was kon die straf opzich nemen. Dat bewijst dus dat Hij niet zondig is.
Nu wordt er waarschijnlijk gezegt dat Hij niet an het kruis gestorven is omdat Hij niet bestaat o.i.d. maar waarom kom je dan aanzetten met zo'n topic vraag ik me dan af
Lucas 10
Te dier ure verheugde Zich Jezus in den geest, en zeide: Ik dank U, Vader! Heere des hemels en der aarde; dat Gij deze dingen voor de wijzen en verstandigen verborgen hebt, en hebt dezelve den kinderkens geopenbaard; ja, Vader, want alzo is geweest het welbehagen voor U.
Het griekse woord 'agalli'aoo' wordt daar gebruikt, dat betekent ongeveer zoiets betekent als roepen en springen van blijdschap.
Johannes 15:11
Deze dingen heb Ik tot u gesproken, opdat Mijn blijdschap in u blijve, en uw blijdschap vervuld worde.
Jezus had echt wel gevoel voor humor hoor, en aangezien Jezus, God en de Heilige Geest drie in één zijn, lacht God warscheinlijk mee
Ik zit zo eens te denken, stel Hij zou strafbaar zijn, dan heeft Hij zijn straf al dubbel en breed al betaald. Hij is zelf gestorven voor iedereen... En stel Hij zou zondig zijn dan kan hij zichzelf vergeven.. maar Hij is niet zondig anders kon Hij niet aan het kruis sterven, want alleen diegene die zonder zonde was kon die straf opzich nemen. Dat bewijst dus dat Hij niet zondig is.
Nu wordt er waarschijnlijk gezegt dat Hij niet an het kruis gestorven is omdat Hij niet bestaat o.i.d. maar waarom kom je dan aanzetten met zo'n topic vraag ik me dan af
Nu nog aantonen dat het christendom het bij het rechte eind heeft voor wat betreft die drie eenheid.
wikipedia schreef:De drie-eenheid (of triniteit) van God is daarom een belangrijk thema in het (orthodoxe) Christendom.
Tot in de elfde eeuw was dit onderwerp een bron van verhitte theologische debatten tussen verschillende christelijke stromingen waarbij de opvattingen van diegenen die het onderspit moesten delven als "ketters" werden aangemerkt en die van de overwinnaars als dogma werden vastgelegd.
Opmerkelijk hierbij is, dat de terminologie 'drie-eenheid' niet letterlijk in de Bijbel wordt gebruikt, noch in het Oude, noch in het Nieuwe Testament. Vanwege dit letterlijke ontbreken zijn er diverse groeperingen (zoals bijvoorbeeld de Jehovah's Getuigen) die de gedachte van een goddelijke drie-eenheid verwierpen of verwerpen.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)