collegavanerik schreef:
ik heb trouwens nog steeds geen bevredigende definitie van Taede gezien.
Hoelang wacht je al CVE? Kun je niet een ultimatum stellen. Gewoon op de man af; atheïsme of een goede definitie van datgene waar jij in gelooft. Ik heb trouwens het idee dat Taede S. gewoon zijn zakken zit te vullen. En als hij met pensioen gaat, dan is hij "plotseling" atheïst.
Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd. Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Tsjonge
wordt het "gelovige overtuigingen "gedeelte van het discour van die Rene Fransen daar eventjes gefileerd op zijn eigen blog ...
Dat adam-topic is wijselijk te vergeten
Taede Smedes blijft inderdaad nog steeds zijn vingers in zijn oren te stoppen ,zoals de "verfoeide " creationisten doen ...Die is allang bezig zijn volgende goochelarijtjes en woordspelletjes in te oefenen ... succes ermee
PS
Ok ...Laat ik me , met iets anders gaan bezig houden dan met lachende , serieuze en evolutionistische theo's ... althans wat betreft hun pogingen de overgebleven scherven van hun "geloof " aan elkaar te lijmen tot nieuwe embryo's en hopefull monsters : dat is immers het gepasseerd stationnetje van theo-filosofololala
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 27 jun 2011 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Tsjok45 schreef:Tsjonge
wordt het "gelovige overtuigingen "gedeelte van het discour van die Rene Fransen daar eventjes gefileerd op zijn eigen blog ...
Ik volg het geïnteresseerd vanaf de stukken na 02.00 uur. De reacties van Fransen zijn doorspekt met invulkunde. En met regelmaat komen er cirkelredeneringen tevoorschijn. Hij gaat er gemakshalve vanuit dat er op een zeker moment input gestopt is in een hominide. Dat dit al een groot probleem oplevert is de bijbehorende fine tuning. Zoveel geloofsstromingen en opvattingen. Het is dus een toevalstreffer dat Fransen dus uitkomt bij de god Jahwe. Tijd en cultureel bepaalt.
Opmerkingen dat de mens meer op Jezus gaat lijken. Laten we het niet hopen. De personificatie die zichzelf aan zichzelf opoffert en hier een menselijke gedaante voor nodig had. Die ontdaan van alle voor mensen aangename en onderhoudende trekken rondloopt in Palestina. Doet me eerder het omgekeerde voorstellen. Echter de persoon krijgt zijn karakteristieke persoonskenmerken door niet-ooggetuigen. Dus we moeten gemakshalve maar weinig aantrekken van deze evolutionaire trede naar een mythisch figuur in een schimmig decor.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Rene Fransen schreef:Er zijn oneindig veel toekomstscenario’s te bedenken. Ik doe niet aan toekomstvoorspellen. Ik zei hierboven alleen wat ik verwacht op grond van de Bijbel, dus dat is een geloofsuitspraak. Wanneer alles gewoon doorgaat zoals het nu gaat, is Homo sapiens straks verdwenen. Dat kan over een paar duizend jaar zijn (door een catastrophe) of over een miljoen jaar (door verdere evolutie, soortvorming).
Hij verwacht dit op grond van de Bijbel. Eindtijdverwachtingen die ook nogal veel ruimte geven voor een persoonlijke interpretatie. Het lukt hem niet om de toekomstbeelden die gecorreleerd zijn aan de zon of vervuiling, overbevolking of een inslag van een asteroïde gewoon als een proces te zien wat ook buiten de boekgodsdiensten te vertellen is. Ook hier is het wetenschappelijke denkbeelden die hij moet voeren met openbaringen. Of andersom hij leest openbaringen en zoekt hier de statistieken van de VN erbij.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Tsjonge