Laat jezelf eens kennen via kunst
Moderator: Moderators
Re: Laat jezelf eens kennen via kunst
WAUW IK WIST NIET DAT DIT FORUM ER WAS
Een muziekstuk of een ander kunststuk is een wiskundigheid.
Maar hoe komt echt?
Maar hoe komt echt?
- LordDragon
- Bevlogen
hoi skepke
best puik werk, erg gestileerde stijl, en een vleugje minimalisme
ik zal ook eens zoeken naar wat scans of foto's van tekeningen en schilderijen van mijn hand. Waar staat dat nu weer en op welke hd
MVG, LD.
best puik werk, erg gestileerde stijl, en een vleugje minimalisme

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
- LordDragon
- Bevlogen
aha gevonden

MVG, LD.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Voor meer van mijn werk:
[op verzoek van Skepke link verwijderd, Rereformed]
Ik vertrouw erop dat de informatie die via deze link over mij gevonden kan worden niet misbruikt zal worden om bv. kaka en/of pipi in mijn brievenbus te doen bij een verschillende mening over een bepaald onderwerp ?
Mooi kleurgebruik... gouache ?
[op verzoek van Skepke link verwijderd, Rereformed]
Ik vertrouw erop dat de informatie die via deze link over mij gevonden kan worden niet misbruikt zal worden om bv. kaka en/of pipi in mijn brievenbus te doen bij een verschillende mening over een bepaald onderwerp ?
Knap !LordDragon schreef:aha gevonden
- LordDragon
- Bevlogen
skepke
dit maak ik ook nog, tongue - of lippen drums, afrikaanse instrumenten.

MVG, LD.
op hout met een ondergrond van een mengsel met eigeel als bindmiddel, daarbij krijg je die volle achtergrondkleur. Dat kan je dan goed gebruiken in die lucht laten doorkomen en is een contrast met de schuimkoppen van de zee, die wel opliggend wit zijn.Knap !
dit maak ik ook nog, tongue - of lippen drums, afrikaanse instrumenten.

MVG, LD.
Mooi man!LordDragon schreef: dit maak ik ook nog, tongue - of lippen drums, afrikaanse instrumenten.![]()
MVG, LD.
Van de techniek (eigeel) heb ik al gehoord, maar nog niet uitgeprobeerd... misschien moet ik eens een poging ondernemen. Zelf heb ik lang met acryl geschilderd, maar de voorbije jaren heb ik de wondere wereld der olieverf ontdekt. Dat is precies wat ik nodig heb (na een halve dag 'pauze' kan je nog steeds nat in nat werken, en qua kleuren is niets onmogelijk.)LordDragon schreef:skepke
op hout met een ondergrond van een mengsel met eigeel als bindmiddel, daarbij krijg je die volle achtergrondkleur. Dat kan je dan goed gebruiken in die lucht laten doorkomen en is een contrast met de schuimkoppen van de zee, die wel opliggend wit zijn.Knap !
dit maak ik ook nog, tongue - of lippen drums, afrikaanse instrumenten.![]()
MVG, LD.
Die tongue drum ziet er een sterk staaltje vakwerk uit...

Zelf maak ik, naast schilderwerk, ook hoeden (in opleiding).
Hoeden als extraatje, met schilderen probeer ik mijn brood te verdienen.
- collegavanerik
- Superposter
LD, hoe stem je zo'n instrument?LordDragon schreef:dit maak ik ook nog, tongue - of lippen drums, afrikaanse instrumenten.![]()

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Wat een creativiteit! Geweldig Skepke! En ook LD!
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
- LordDragon
- Bevlogen
skepke
cve
kitty
ali
Ik zal eens zoeken of ik niet een mp3 van de tongues ergens online kan zetten.
MVG, LD.
en lukt dat wat? Ikzelf slaag er niet in zelf met combinatie van mn boeken bij en af en toe een beeld moet ik toch nog werken mais bon. (halftime) En bij is het net andersom ik heb opleiding gevolgd in met olieverf schilderen maar gebruik nu meestal acryl, alhoewel het wisselt eigenlijk wat.Hoeden als extraatje, met schilderen probeer ik mijn brood te verdienen.
cve
Daar vraag je me wat, is een hele heisa geweest, je moet rekening houden met de dikte van je hout en de opp van je lip. Zo kan je dan berekenen hoeveel kubieke cm je nodig heb voor een bepaalde noot. Wij hebben een test model gemaakt waarbij we de lippen konden verplaatsen.(vastzetten met vleugelmoer en verschuiven) Dan zo een stemmer voor je gitaar, en zoeken naar de noten en dan de opp noteren en de dikte van het hout. Met verschillende houtsoorten, die op de afbeelding is lichte eik en het slagblad is van padouk, Deze is getuned in C majeur. Maar het was niet makkelijk. Als je de lippen uitzaagt laat je net iets teveel hout over dat je dan achteraf met een dremel lichtjes stukje voor stukje beetjes van je hout afhaalt, kan door er onderaan sleuven in te maken, en zo kan je het dan fine-tunen. Het duurt met lijmen en inoliën ongeveer een week voor zo een drum te maken.LD, hoe stem je zo'n instrument?
kitty
dank u.Wat een creativiteit! Geweldig Skepke! En ook LD!
ali
dank uMooi man!
Ik zal eens zoeken of ik niet een mp3 van de tongues ergens online kan zetten.
MVG, LD.
DankuwelKitty schreef:Wat een creativiteit! Geweldig Skepke! En ook LD!

Nee, dat lukt (nog) niet.LordDragon schreef:en lukt dat wat? Ikzelf slaag er niet in zelf met combinatie van mn boeken bij en af en toe een beeld moet ik toch nog werken mais bon. (halftime) En bij is het net andersom ik heb opleiding gevolgd in met olieverf schilderen maar gebruik nu meestal acryl, alhoewel het wisselt eigenlijk wat.
Tot nu toe deelde ik een appartement met één van mijn vrienden en had ik een fulltime job waarnaast ik nog schilderwerken verkocht, dat bracht de ene maand 800euro op en de volgende maand niets.
Vanaf begin mei ga ik alleen wonen (om in alle vrijheid te kunnen werken, zonder telkens te 'moeten' opruimen) en heb ik een halftijdse job, om mijn hele gewicht in het schilderen te kunnen gooien.
Ik heb geen vrouw/vriendin of kinderen en ben nog jong, dus ik neem graag het risico... om binnen 30 jaar niet te zeggen dat ik nooit de kans heb proberen te grijpen.
Gefeliciteerd Skepke met je beslissing.
Het talent heb je,
Ook de durf en de ondernemingslust.
Wat je mist is misschien een manager.
Een deuropener.
Hoe kom je daaraan?
Moeilijk via een sollicitatie.
Is er geen hulp voor wat de organisatie en wereldkundig make betreft, dat je in de markt bent van jonge kunstenaars?
Het talent heb je,
Een deuropener.
Hoe kom je daaraan?
Is er geen hulp voor wat de organisatie en wereldkundig make betreft, dat je in de markt bent van jonge kunstenaars?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Wel, ik verwacht dat mijn zicht op dat wereldje zal vergroten naarmate ik me erin begeef.Mariakat schreef:Gefeliciteerd Skepke met je beslissing.
Het talent heb je,
Een deuropener.
Hoe kom je daaraan?
Een gallerij vinden die mijn werk naar buiten wil brengen lijkt me haalbaar van zodra ik met een regelmaat kan beginnen schilderen (de eerstvolgende maanden), en dan is het een kwestie van jezelf steeds verbeteren, contacten leggen,...
Deze zomer wordt een ontdekkingstocht.

-
"The Temptation of St. Anthony," Max Ernst, 1945

“Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful.”
Lucius Annaeus Seneca
Lucius Annaeus Seneca