Als we de 70 jaarweken zorgvuldig beschouwen (al zal het niet jullie allemaal iets zeggen) maar toch, als we het aannemen dan komen we op
29 GT uit betreffende de doop in de Jordaan, er komt nog meer in de profetie maar is niet relevant aan het topic.
Jezus, was ongeveer 30 jaar, trek dat af van 29 GT en we komen ongeveer op 1 voor GT.
Als we de regering van Tiberius beschouwen 17september 14 GT. Aangesteld door de senaat. tel daar de 15 jaar bij op die de evangelie schrijver aangeeft en we komen toch, op, of in ieder geval wel heel dicht bij ook
29 GT als de datum van het begin van de bediening van Jezus evident aan de 70 jaarweken profetie.
Dat ik een marge aanhou van 1 jaar naar boven en een jaar naar beneden, komt ook deels omdat ik in jullie gedachtegang kruip, en als ik eerlijk ben, wij JG. houden ons in de eerste plaats aan de profetie, dus de consensus bij ons een geboortedatum van 1 voor GT voor Jezus, daarna gaan we bekijken of de wereldlijke geschiedenis strookt met dit gegeven, en andere gegevens van andere onderwerpen. Is het conform . Prima dat is natuurlijk altijd prettig.
Conflicteert het, dan gaan we dieper graven en kijken of de geschiedenis wel zo zorgvuldig beschouwd wordt door de hedendaagse historici
Zo stuiten we dus ook op Herodes de grote,
Ik voor mijzelf heb er onderhand dagwerk van gemaakt, ik lees en herlees 10 tallen pagina, s en net als een rechercheur probeer ik op matches te stuiten, het lijkt of ik het wiel opnieuw uit wil vinden, maar zo is het niet, buiten hints andere sites en boeken heb ik ontdekt dat grote lappen tekst uit het boek nooit goed bekeken zijn, volgens mij tenminste, gortdroge militaire rapportages die Flavius als oud commandant minutieus precies opsomt, Joodse feesten en gebruiken die hij relateert, en waar waren personen zoals Markus Antonius , Pompeus , Antigones enz. bij bepaalde gebeurtenissen volgens mij hebben we nog geen tiende van de argumenten beschouwd in dit forum.En daarbij gezegd dat ik dingen fout kan hebben,
Zie het zo, ik heb een aantal messen om te slijpen FT. Is de scharen sliep, ik ga mijn messen slijpen, waarbij het goed mogelijk is dat sommige messen het niet meer waard zijn om geslepen te worden, en waarbij ik mijn hand kan bezeren, die ik dus niet meer hoef te beschouwen , de tijd zal het allemaal leren
Ik wil ze graag allemaal voorleggen, ik schat dat dat wel een een jaar kan duren, en het gaat mij er niet om om te treiteren of gelijk te halen absoluut niet.
Dan zijn er blijkbaar nog andere bronnen die een sterfdag aanhouden van in de loop van februari, als dat waar is, kunnen die gebeurtenissen
helemaal onmogelijk plaatsvinden in het scenario van 4 voor GT
Voorlopig ook met de
juiste reken methode lijkt het toch dat we op 3 voor GT uitkomen inplaats van 4 voor GT.die de geschiedenis aanhoudt.
Stel dat het koningschap van Herodes 2 jaar eerder 37 voor GT plaatsvond dan komen we op
1 voor GT. Aan de hand van een Sabbathjaar die Flavius aangeeft wil ik dat als leek onderzoeken .
Dat kan wel even duren, dus het kan zijn dat ik langer wegblijf dan gebruikelijk is,
verder heb ik een schema gemaakt betreffende Tiberius Herodes enz. zie hier onder.