humor ook,bad_religion schreef:Hum, er staat nog een hoop onkruid in de tuin...collegavanerik schreef:
Die vervloeking van die vijgeboom vind ik wel humoristisch.
Jezus: " Ik heb honger, eens kijken of aan die vijgeboom nog wat te eten zit"
Leerling: "Maar rabbi het is helemaal de tijd niet voor vijgen"
Jezus: "Vervloekt zijt gij ongehoorzame vijgeboom"
En de boom verschrompelt.![]()
net als het niet doorlopen van de joods adelijke geslachtslijn van Joseph, als vader van Jezus, de Koning der joden, die later koning van de mensheid zou blijken,
niet die adelijke Joseph, maar de Goddelijke YWH werd de Vader van de Koning der koningen.
maar de joden wilden daar niet aan, zij wilden geslachtelijk exclusief blijven, zoals voorspeld in Jesaja, zouden zij Zijn knecht niet herkennen en Hem zelfs doorboren, lees ook zacharia 13
6 En zo iemand tot hem zegt: Wat zijn deze wonden in uw handen? zo zal hij zeggen: Het zijn de wonden, waarmede ik geslagen ben, in het huis mijner liefhebbers.
7 Zwaard! ontwaak tegen Mijn Herder, en tegen den Man, Die Mijn Metgezel is, spreekt de HEERE der heirscharen; sla dien Herder, en de schapen zullen verstrooid worden; maar Ik zal Mijn hand tot de kleinen wenden.
8 En het zal geschieden in het ganse land, spreekt de HEERE, de twee delen daarin zullen uitgeroeid worden, en den geest geven; maar het derde deel zal daarin overblijven.
9 En Ik zal dat derde deel in het vuur brengen, en Ik zal het louteren, gelijk men zilver loutert, en Ik zal het beproeven, gelijk men goud beproeft; het zal Mijn Naam aanroepen, en Ik zal het verhoren; Ik zal zeggen: Het is Mijn volk; en het zal zeggen: De HEERE is mijn God.