God bestaat!

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: God bestaat!

Bericht door appelfflap »

Mujaheed1 schreef: en dat wij (dienaren) hem daarmee kunnen aanroepen. begrijp je?
nee,

er zijn 3 mogelijkheden
A) die heer is allah maar dan zoekt allah bij zichzelf onderdak en die uitleg slaat nergens op.
B) aangezien de koran voor de volle 100% het woord van allah is zoekt hij bij iemand anders onderdak en dan is allah's almacht bij deze weerlegd
C) de koran is niet voor de volle 100% het woord van allah en iemand ander zoekt onderdak bij allah, bij deze is het dogma van 100% het letterlijke woord van allah weerlegd en kun je je dus afvragen welke koranverzen van allah zijn en welke niet.
Mujaheed1
Forum fan

Bericht door Mujaheed1 »

kiks schreef:Mujaheed1.

In een van de topics gaf je aan dat de sharia door jou erkend wordt. Er is je een vraag gesteld m.b.t. de doodstraf voor homosexuelen.
Je hebt nog steeds niet aangegeven wat je van dat onderdeel van de sharia-wetgeving vindt. Zou je dat willen doen? Ter illustratie voeg ik een link bij die laat zien hoe dat in praktijk werkt. (Niet geschikt voor minderjarigen en mensen met en zwakke maag).
http://www.amsterdampost.nl/de-barbaars ... xualiteit/

Groet

kiks
we hebben het hier over; "God bestaat". dus we bediscussiëren of de islam de waarheid is; ja of nee. en niet mijn mening over sharia wat geheel OFF-topic is.

als ik op een forum ben waar een christen mij probeert te overtuigen van het christendom, dan ga ik toch ook niet diegene confronteren met christenen die aanslagen plegen op abortusklinieken.
Denken zij dan niet na over de Koran? En wanneer (die) anders dan van Allah geweest was, dan zouden zij daarin veel tegenstrijdigs vinden.
"De Edele Koran 4:82 (pagina 113)"
appelfflap
Banned

Mujaheed1 schreef: antwoord is simpel; de Koran.je verwerpt het nu wel steeds maar ik vraag me af of je het dan wel gelezen hebt alvorens je iets verwerpt. graag eerlijk antwoorden. en dan bedoel ik niet vluchtig doorlezen, maar echt begrijpend lezen met eventueel exegese erbij.
wie zegt mij Trouwens dat die geleerden met hun hun exegese het bij het rechte eind hebben? volgens de ene geleerde moet je een boerka aantrekken (afghanistan) en volgens de andere geleerde moet je niets op je hoofd zetten (turkije).

wie heeft het bij het rechte eind en waarom?
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Mujaheed1 schreef:
Maar voor ik verder ga met gedachtenwisseling met jou, zou ik graag je achtergrond en basis van onderwijs willen weten.
Hoe verstrekt jouw scholing in het algemeen onderwijs?
Je klinkt niet dom, je schrijft goed, maar voor mijn gevoel mankeert er heel veel aan jou logisch denken.
Je schrijft ergens, dat je iets "nog" niet zo goed weet.
Ik weet niet meer waar, maar ik kreeg de indruk, dat je zelf ook nog op deze materie aan het studeren bent.
Hallo Mariakat,

klopt, ik ben zelf nog aan het studeren..de islam is heel erg breed. er is zoveel info en zoveel kennis beschikbaar. en het is zeer belangrijk om de info goed te verifiëren. niet alles is betrouwbaar. dat kost me ook nog veel tijd. maar het belangrijkste is; de hoofdlijnen zijn duidelijk!

ik heb het idd. niet zo slim aangepakt door hier binnen te komen en te gaan strooien met filmpjes etc. die bevestigen wat ik al wist. daarom ook het verzoek om alleen nog in dit topic actief te blijven en eventueel hier vragen opnieuw stellen. voor mij zijn de hoofdlijnen duidelijk, zoals je zegt; het huis dat staat al. alleen ik zelf ben ook nog aan het onderzoeken etc. om alleen in mij op te nemen wat betrouwbaar en correct is.

dus het kan zijn dat ik hier dingen heb geplaatst die helemaal niet van toepassing zijn. ik merk namelijk dat vaak door jullie; "freethinkers" over bepaalde onderwerpen word gesproken zonder zelfs de basiskennis daarover te hebben. het punt is nu, daar zou ik eerst mee moeten beginnen. met de basis van de islam goed uit te leggen.
bijv. in een ander topic stelde iemand de vraag; waarom staat er in de koran; Heer van de dageraad. waarom staat er niet gewoon Allah. dat is toch verwarrend? toen dacht ik gelijk; zo verwarrend is het niet; Allah is toch de Schepper en Beheerder van alles. dus Hij is niet alleen Heer van de dageraad. maar ook Heer van de 2 opgangen en de 2 ondergangen (zon en de maan). tevens weet deze man blijkbaar niet dat Allah 99 schone namen heeft. en dat wij (dienaren) hem daarmee kunnen aanroepen. begrijp je?
kortom; laat de vragen komen..als het goede en terechte vragen zijn zal ik ze proberen te beantwoorden. als het overbodige vragen en/of afkraakreacties zijn; dan doe ik er niks mee.

hoop dat in ieder geval je eerste vraag beantwoord is. zal straks even kijken naar je andere openstaande vragen; probeer aub simpel te formuleren in een zin of twee.

bij voorbaat dank,

vriendelijke groet,

Mujaheed.

Edit Kitty: quote hersteld.
Dank je voor je antwoord, Muja.
Maar dit was niet mijn vraag.

Het gaat mij niet om poëzie en kleurrijke uitdrukkingen.
Dat is aankleding, verfraaiing en vol van persoonlijke smaak en interpretatie.
Al had je duizend namen voor dezelfde waarheid of hersenspinsel, dan nog is het dezelfde waarheid of een hersenspinsel.

Het gaat mij om het fundament.
Dat is wat ik beschreef in mijn bericht.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 64#p202964
Daar staat ook mijn vraag die ik bedoel.

Als jij stelt, dat de Koran wetenschappelijk 100% klopt, en dat dat ook een van de redenen (fundamenten) is van je geloof, dat de Koran de waarheid in zich heeft, dan moet je dat ook waar kunnen maken.
Dat is niet wat jij doet.

Wel is het waar te maken, dat het niet klopt.
Het voorbeeld, dat al is voorbijgekomen over het groeien van een embyo in de baarmoeder.
Dat is al van haver tot gort ontdaan van de sprookjes, die eromheen werden verteld in de oudheid.
Een baby groeit niet uit een klonter bloed.
(Ingedikt menstruatievocht)
Maar ook dat zou poezie en kleurrijke taal kunnen zijn en een gelijkenis om het onderwerp ter sprake te brengen.

Maar in de Koran staat niet de waarheid in die kleurrijke taal.
Het is gewoon een onwaarheid.

Dat is ook de reden voor mijn vraag naar jouw basis onderwijs.
Ieder kind, dat in Nederland de puberteit heeft of ouder is, weet toch, of kan dat weten, dat de menstruatie periode juist de minst vruchtbare periode is van de vrouw.
Dat menstruatiebloed juist meekomt met het afstoten van het slijmvlies dat is gegroeid in de baarmoeder om een bevruchte eicel zich te laten innestelen.
Dit is juist het einde van de cyclus, van de vruchtbaarheid.

Als jijzelf deze zg. wetenschap uit de Koran als een van de fundamenten beschouwd, waarop het bewijs geleverd is dat deze de waarheid spreekt, dan zul je toch zelf ook moeten inzien dat dit fundament er niet een is van steen, zelfs niet van leem, maar gewoon niet bestaat.
Gebakken lucht, zeggen ze bij ons.
Laatst gewijzigd door Maria op 11 jan 2010 16:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Samante

Bericht door Samante »

Mujaheed1 schreef:
Als Allah werkelijk groot en almachtig is, is er toch niets dat Allah van mensen nodig heeft? Dan heeft Allah ook geen aanbidding nodig, want als Allah ook maar iets nodig zou hebben zou hij behoeftig zijn en daarmee niet almachtig.
begrijp je dan niet? homo's zijn verantwoordelijk voor hun daden. als iemand Allah goed aanbidt, en de grote zonden vermijd. en goede daden verricht..dan is dat voor zichzelf. en als iemand veel zondigt, Allah ongehoorzaam is en slechte daden verricht, dan zal hij er ook zelf verantwoordelijk voor worden gehouden. geen enkele ziel zal de zonden van een andere ziel kunnen dragen.
Als iemand veel zondigt, kleine en grote zonden begaat, betekent dit dat Allah's wil kan worden gedwarsboomd. En als Allah's wil kan worden gedwarsboomd is Allah niet almachtig. Simpel toch?
Mujaheed1 schreef: nogmaals; het is niet Allah die dingen van ons nodig heeft, (wij zijn immers zijn schepselen) maar het zijn WIJ (de mensen) die dingen nodig hebben van Allah. de koran is een leidraad voor de mensen, Allah heeft de mensen niet geschapen en zonder doel gelaten.
En als WIJ (de mensen) nu eens vinden dat we niets van Allah nodig hebben? Dat we bijvoorbeeld alles nodig hebben van Jahweh of van Joep Meloen? Dan is de rol van Allah dus gewoon uitgespeeld.
Als Allah almachtig is, is Allah ook onkwetsbaar. Een almachtige kun je niet kwetsen of beschadigen. Waarom dan toch zoveel moslims op de barricaden als er een tekeningetje wordt gemaakt?
[quote/]
Mujaheed1 schreef: lees volgende hadith: O Mijn dienaren, jullie kunnen Mij niet kwetsen, want Ik ben onkwetsbaar en jullie kunnen Mijn gunsten niet van Me afnemen, en jullie kunnen Mij niet begunstigen. O Mijn dienaren, als de eerste van jullie en de laatste van jullie, de mensen van jullie en de djinns van jullie, zo vroom waren als het vroomste hart van welke man van jullie dan ook, dan zou dit Mijn koninkrijk met niets vermeerderen. O Mijn dienaren, als de eerste van jullie en de laatste van jullie, de mensen van jullie en de djinns van jullie, zo verdorven waren als het meest verdorven hart van welke man van jullie dan ook, het zal Mijn koninkrijk met niets verminderen.
Waar maken moslims zich dan druk over als mensen Allah of de profeet bespotten? Allah geeft toch zelf in de koran aan dat het hem niet deren kan?
appelfflap
Banned

Mujaheed1 schreef: we hebben het hier over; "God bestaat". dus we bediscussiëren of de islam de waarheid is; ja of nee. en niet mijn mening over sharia wat geheel OFF-topic is. .
de sharia is een integraal onderdeel vd hardcore islam. je vindt hetn iet leuk maar het is niet aan jou om te beslissen of iets al dan niet on- of offtopic is.

indien de islam de waarheid zou zijn dan moet jij inderdaad die ziekelijke en perverse praktijken goedkeuren. doe je dit?
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Je ontwijkt de vraag, maar daar kom je niet mee weg. Eerder gaf je aan dat je de sharia erkent. Er is daar een vraag over gesteld. Je geeft aan dat je de vragen uit de andere topics hier zult beantwoorden. Gewoon doen wat je zelf aangegeven hebt te zullen doen. Of ben je te laf om een antwoord te geven?

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Mujaheed1 schreef:
Als Allah werkelijk groot en almachtig is, is er toch niets dat Allah van mensen nodig heeft? Dan heeft Allah ook geen aanbidding nodig, want als Allah ook maar iets nodig zou hebben zou hij behoeftig zijn en daarmee niet almachtig.
begrijp je dan niet? homo's zijn verantwoordelijk voor hun daden.
Homo's worden zo geboren! Dus je kletst uit je nek! Ik vind het eigenlijk wel jammer dat jij geen homo bent, dan had je misschien er iets meer van begrepen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Mujaheed

ik heb de hele koran gelezen (de engelse vertaling, penguin editie), ik vond het een slechte samenvatting van de bijbel, die ik ook helemaal gelezen heb. Waarschijnlijk is het je bekend dat de volgorde van de koran erg chaotisch is? Als je een willekeurig boek op hoofdstuklengte ordent gaat de chronologie verloren. Dat is ook bij de koran gebeurt. Als de chronologie van de koran wordt hersteld, dan blijkt dat Mohammed radicaliseerde toen hij in Medina was. De vredelievende soeras zijn allemaal mekkaans. Verder heeft hij polygamie in medina toegestaan nadat hij zelf verliefd werd op een jongere vrouw, aan zijn toenmalige vrouw heeft hij niks gevraagd.

(PS de eindtag is [ / quote ] en niet [quote/]
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Mujaheed1 schreef:
kiks schreef:Mujaheed1.

In een van de topics gaf je aan dat de sharia door jou erkend wordt. Er is je een vraag gesteld m.b.t. de doodstraf voor homosexuelen.
Je hebt nog steeds niet aangegeven wat je van dat onderdeel van de sharia-wetgeving vindt. Zou je dat willen doen? Ter illustratie voeg ik een link bij die laat zien hoe dat in praktijk werkt. (Niet geschikt voor minderjarigen en mensen met en zwakke maag).
http://www.amsterdampost.nl/de-barbaars ... xualiteit/

Groet

kiks
we hebben het hier over; "God bestaat". dus we bediscussiëren of de islam de waarheid is; ja of nee. en niet mijn mening over sharia wat geheel OFF-topic is.

als ik op een forum ben waar een christen mij probeert te overtuigen van het christendom, dan ga ik toch ook niet diegene confronteren met christenen die aanslagen plegen op abortusklinieken.
Ho, ho aanslagen op abortusklinieken staan niet als gebod in de Bijbel. De Sharia is wel een gebod, het is de wet van Allah. Het is dus helemaal niet offtopic om de Sharia en jouw mening hierover in vraag te stellen, want het is gewoon onderdeel van de Islam. En een volgens jou bestaande God heeft die wetten gemaakt. Dus je vergelijking met de abortusklinieken is een regelrechte drogreden om het niet over de Sharia te hoeven hebben. Indien je het bestaan van God wil bespreken zul je ook de gedragingen van die zogenaamde God in vraag moeten kunnen stellen. De sharia is rechtstreeks verbonden aan het bestaan van Allah. Zonder zijn bestaan, geen sharia. Dus geheel on topic.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 97#p181997
LD schreef: volgende quote haalde ik ooit van een forum toen die deense cartoons in de actualiteit waren. Het geeft misschien enig inzicht over de opbouw en geschiedenis van de haat tegen de kafar, de ongelovigen en afvalligen.
Mohammed zei ook, zoals overgedragen door Boecharie: “Als iemand, een moslim, zijn religie afvalt, doodt hem.”
De koran geeft niet alleen het bevel diegenen te doden die de islam afvallig zijn, maar geeft ook opdracht aan zijn volgelingen alle natiën te bevechten totdat ze óf er in geloven, óf de djizja betalen óf de dood in ogen zien:
“Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek,(mensen van het boek zijn joden en christenen)
die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.” Soera At-Tauba 9:29
En in dezelfde soera, in vers 5, stelt de koran ook: “doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag…”
Moet je mij doden mujaheed1? :shock:
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Mujaheed1
Forum fan

Bericht door Mujaheed1 »

appelfflap schreef:
Mujaheed1 schreef: antwoord is simpel; de Koran.je verwerpt het nu wel steeds maar ik vraag me af of je het dan wel gelezen hebt alvorens je iets verwerpt. graag eerlijk antwoorden. en dan bedoel ik niet vluchtig doorlezen, maar echt begrijpend lezen met eventueel exegese erbij.
wie zegt mij Trouwens dat die geleerden met hun hun exegese het bij het rechte eind hebben? volgens de ene geleerde moet je een boerka aantrekken (afghanistan) en volgens de andere geleerde moet je niets op je hoofd zetten (turkije).

wie heeft het bij het rechte eind en waarom?
de meest betrouwbare tafsir is die van ibn kathir. daar zijn de meeste geleerden het over eens.
Denken zij dan niet na over de Koran? En wanneer (die) anders dan van Allah geweest was, dan zouden zij daarin veel tegenstrijdigs vinden.
"De Edele Koran 4:82 (pagina 113)"
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Bovendien zou Mujaheed1 hier nog op terug komen. Hij heeft duidelijk aangegeven alle vragen in het topic "God bestaat" te beantwoorden. Nu met iets komen van "off-topic" dat is voor mij niet aanvaardbaar.
Ik zal dus mijn vraag tot in het oneindige blijven herhalen.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

De meesten, dus niet allemaal?

En inderdaad, alle vragen zouden beantwoord worden, dus geen een vraag over de Islam is hier offtopic.

Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Hier verwacht ik zeker een doorwrocht antwoord op.

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 45#p203138
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie