Sorry mensen, ik vind al dit gekibbel heel contraproduktief.
Ik heb betere dingen te doen dan mijn tijd daaraan te besteden.
Ik schrijf uit mijn hoofd. Wat ik schrijf is samengesteld uit verschillende bronnen die ik gelezen heb. Een stuk eigen gevolgtrekkingen of opinie bijgevoegd.
Aangezien ik alles uit mijn hoofd schrijf claim ik geen absolute juistheid. Absolute juistheid is iets dat nooit kan geclaimd worden, zelfs niet met de bron ernaast.
De officiële samenwerking tussen Nazi's en Al Husseini of MB begint reeds in 1933. Met financiële steun van Nazi's aan MB.
Al Husseini wordt in 1941 officieel een woordvoerder op de radio. Hij is in de jaren '30 reeds in Duitsland geweest voor diplomatieke overeenkomsten. Is de assumptie dat hij dan al de radio te horen was zo verkeerd?
Hij was daar in ieder geval in verband met anti-semitische propaganda al bruikbaar op. ik vind het naïef van te denken dat van die bruikbaarheid door Nazi's geen gebruik is gemaakt. Hij kon nog niet continu in Duitsland zijn. Het feit dat hij na zijn vlucht in 1941 direct een zwaar betaalde radiopropagandator werd wil ook zeggen dat hij zijn kunnen reeds bewezen had. Dit kon enkel in de jaren '30. Ik gebruik ook "jaren '30" omdat ik niet directere nauwkeurigheid heb.
Over de Muslim - SS
De moslimlegioenen van Hoesseini namen deel aan massamoorden op duizenden Servische verzetstrijders, Joden en zigeuners. Zelfs de Duitse officieren die de meest afschuwelijke moorden gewend waren, waren geschokt door de wreedheid van de moslim SS’ers. Zij sneden de harten van hun tegenstanders uit het lichaam. In maart van 1944 riep de moefti in Berlijn via de radio: “Arabieren! Sta op als één man en vecht voor jullie heilige rechten. Dood de Joden waar je ze ook maar vinden kunt. Dit behaagt Allah, de geschiedenis en de godsdienst.”
http://www.franklinterhorst.nl/Nazi" onclick="window.open(this.href);return false; collaborateur Hajj Amin al Hoesseini.htm
De bataljons zijn ook aan het front ingezet. Dit was niet de afspraak tussen Nazi's en Husseini. (Ik denk dat zal vinden in een van de links die ik gegeven heb) De afspraak in verband met oprichting staat in de eerste zin van bovenstaande quote.
Blijft nog punt 4.
Als je 7% van de grond neemt kan dit eventueel kloppen als je enkel gronden gekocht binnen de oppervlakte van de uiteindelijke staat Israël neemt.
Toen Joden na de Ottomaanse wet van 1830 grond zijn beginnen kopen voor de oprichting van een nieuwe staat Israël op gekochte grond was het gebied dat zij op het oog hadden veel groter.
Het eerste mandaatgebied (1920) besloeg geheel Jordanië. Het kleiner worden van dit mandaatgebied in een paar stappen ging steeds gepaard met ruilen van vroeger aangekochte gronden voor de nieuwe staat Israël uit het grotere gebied die buiten het nieuwe gebied vielen met gronden binnen het nieuwe gebied. Die grondenruil maakt dat in 1948 Israël gesticht werd op een gebied waar 90% van de gronden aangekocht werden.
Ergens midden tussen de jaren 1890-1900 werden Joden uitgesloten (in ieder geval veel moeilijker gemaakt) van het recht van grond aan te kopen van het Ottomaanse rijk. Dit omdat er verontrusting ontstond door de grote oppervlaktes die zij kochten en het doel dat de Joden voor ogen stond.
Nog even dit. In 1948 werden als wraakneming op de stichting van de staat Israël uit alle landen van de Islamterritoria Joden verdreven, al te samen 800 000 à 900 000, met inbeslagname van al hun gronden en bezittingen en dit zonder compensatie. Als men die geconfisceerde gronden bij de staat Israël zou voegen zou deze staat 5 X groter kunnen zijn.
Ik heb niet direct een bron. Ik heb geen lijsten links in mijn hoofd.