Israel, godsdienst en kernwapens.

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Uncle Rat
Ervaren pen

Re: Israel, godsdienst en kernwapens.

Bericht door Uncle Rat »

Rereformed schreef:
Uncle Rat schreef:Wie nog begrijpt waar men mee bezig is hier, mag het me uitleggen.
Begrijp jij het verschil niet tussen 7% en +90% ?
Ik wel.
Ik begrijp dat 90% van het één, iets anders is dan 7% van iets anders. En dat daarom die 7% en die 90% heel goed dezelfde oppervlakte kunnen beslaan.
Rereformed schreef:En wat de moefti betreft is er een reden waarom je de door mij dik gedrukte woorden niet kon lezen?
De aloude compositiedrogreden: 'wat voor de delen geldt geldt ook voor het geheel'.

De bewering van BFA (Al Husseini op de Duitse radio in de jaren dertig) is wellicht (wellicht, want ik weet het niet) onjuist, maar de connectie tussen Al Husseini en de nazi's in de jaren dertig is een feit.

Is een (wellicht) onjuist detail reden genoeg om BFA te beschuldigen van 'het opzettelijk verdraaien van de waarheid' en het voeren van een 'haathetze tegen moslims'?
Maar goed, dat schijnt een lid van de mensa ook al niet te begrijpen. Sommige zaken zijn moeilijk hè.
Vermoedelijk was BFA nog niet op de hoogte van de, op dit forum gebruikelijke, obsessieve roep om bronnen.

Sommige mensen hechten meer belang aan de hoofdzaken.
Ariel

Bericht door Ariel »

Beste Rereformed

Vreemd en ook heel grappig Afbeeldingdat jij een grappig bedoelde (op FFI gemaakte) opmerking van mij wel geloofd -dat ik een calvinist ben- , maar als ik hier iets vertel dat jouw ongewelvallig is, je me niet gelooft.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 75#p248075" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je aan arrogantie aanstoot neemt dan zou je als calvinist je bovendien meer druk moeten maken om de arrogantie van je religieuze held. Dat spant de kroon tenslotte.

Noem dat maar nederige hoogmoed Rereformed . Ik neem aan dat je BFA als mijn religieuze held bedoelt? Of bedoel je God.
Laatst gewijzigd door Ariel op 15 jul 2011 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Jinny

Bericht door Jinny »

Ariel schreef:Waar ik me enorm om verbaas, is de arrogantie op dit forum.
Van BFA zal je niet horen dat hij lid van Mensa is. Daar is hij te bescheiden voor.
Misschien is het je ontgaan Rereformed , maar BFA is wegens het verlies van een close familie lid een paar dagen niet op jullie forum geweest, en kon dus niet aan jullie ( kuch….sorry er zit iets in mijn keel) “vriendelijk” verzoek om een link te geven voldoen, omdat hij het verzoek (of was het een eis) simpelweg niet gelezen heeft.
Ariel, twee zaken.
Ten eerste is BFA uitgebreid gecondoleerd op dit forum.
Twee, lid zijn van Mensa wil niet automatisch zeggen dat je ook welbespraakt bent.
Hoogintelligente mensen mensen willen nog wel eens 'sociaal onhandig' zijn waardoor een leerproces op een forum ook zomaar tot de mogelijkheden behoord.
Drie, we zijn geen taalforum, spelfauten zullen dus niet automatisch tot een ban met pek en veren leiden.
Vier, graag geen fora vermengen verder.
Ariel

Bericht door Ariel »

Your wish is my command Jim.
Ik wens je nog een prettige middag toe.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Uncle Rat schreef:Is een (wellicht) onjuist detail reden genoeg om BFA te beschuldigen van 'het opzettelijk verdraaien van de waarheid' en het voeren van een 'haathetze tegen moslims'?
Het staat je geheel vrij om deze incorrecte zaken zaken details te noemen, net zoals het eenieder vrij staat om ze belangrijk te noemen.
Indien je het nog eens opnieuw doorleest zul je opmerken dat ik in de tekst van de waarschuwing over vergissingen spreek, en niet over leugens, noch over haathetze. Deze twee laatste zaken heb ik na me ruim met de zaak bezig gehouden te hebben niet kunnen aantonen.
Vermoedelijk was BFA nog niet op de hoogte van de, op dit forum gebruikelijke, obsessieve roep om bronnen.
Sommige mensen hechten meer belang aan de hoofdzaken.
Dat vermoed ik ook. Ik hoop dan ook dat deze waarschuwingen het doel bereiken waarvoor ze gegeven worden.

Indien BFA zich houdt aan enkele elementaire regels:

1) Zo zakelijk mogelijk schrijven
2) Geen geschreeuw en gescheld
3) Feiten die worden aangedragen zo goed als dat mogelijk is met bronvermelding geven. Bij 'uit het hoofd schrijven' en niet geheel zeker zijn van het aangedragen feit de beweringen verzachten

...dan ben ik blij met iemand op mensaniveau op ons forum, en heet ik BFA welkom hier en hoop ik dat hij dit forum al gauw verkiest boven het FFI.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Ariel schreef:Beste Rereformed

Vreemd en ook heel grappig Afbeeldingdat jij een grappig bedoelde (op FFI gemaakte) opmerking van mij wel geloofd -dat ik een calvinist ben- , maar als ik hier iets vertel dat jouw ongewelvallig is, je me niet gelooft.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 75#p248075" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je aan arrogantie aanstoot neemt dan zou je als calvinist je bovendien meer druk moeten maken om de arrogantie van je religieuze held. Dat spant de kroon tenslotte.

Noem dat maar nederige hoogmoed Rereformed . Ik neem aan dat je BFA als mijn religieuze held bedoelt? Of bedoel je God.
Oh, je woordje calvinist was bedoeld in de spreekwoordelijk zin van Weber, niet als een uitspraak van religieuze overuiging! Mijn fout. :oops:
Dat ik nu meteen heel zeker dit van je geloof komt vanwege je laatste opmerking, die laat zien dat je niet begreep dat een calvinist een volgeling van Jezus is, de man die men in de mond gelegd heeft "Ik ben de weg, de waarheid en het leven" en daarmee de allerarrogantste kwast uit de geschiedenis werd.
En om meteen je indruk weg te halen dat je dacht dat ik BFA ermee op het oog kon hebben: ik heb bij hem nooit een gedachte gehad dat hij arrogant zou zijn. 't Is maar dat je het weet.

Ik begrijp wel meer soms niet. Bijvoorbeeld wat ik dan weer niet van je geloof. Ik heb je manier van forummen over het algemeen prettig gevonden, omdat je beschaafd kunt schrijven. En ik heb eenmaal opgemerkt dat je je door de straatstijl van mercator meteen liet meeslepen, waardoor je niveau imho danig omlaag ging. En ik heb opgemerkt dat er een hoop zaken zijn die je ontgaan, maar zoals je mij laat zien overkomt mij dat ook wel. Wat jou betreft hoop ik dus ook dat je je hier op den duur beter gaat thuisvoelen dan op FFI. :)

Indien dat je niet lukt, dan kun je Rereformed altijd nog gebuiken om je nederlands te verbeteren. Hij laat je weten dat het woordje ongewelvallig niet bestaat; moet onwelgevallig zijn.
Born OK the first time
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

Rereformed schreef:
Uncle Rat schreef:Is een (wellicht) onjuist detail reden genoeg om BFA te beschuldigen van 'het opzettelijk verdraaien van de waarheid' en het voeren van een 'haathetze tegen moslims'?
Het staat je geheel vrij om deze incorrecte zaken zaken details te noemen, net zoals het eenieder vrij staat om ze belangrijk te noemen.
Indien je het nog eens opnieuw doorleest zul je opmerken dat ik in de tekst van de waarschuwing over vergissingen spreek, en niet over leugens, noch over haathetze. Deze twee laatste zaken heb ik na me ruim met de zaak bezig gehouden te hebben niet kunnen aantonen.
Gelukkig hebben we de citaten nog:
Rereformed schreef:Beide uitspraken zijn juist, maar dat neemt niet weg dat ik wel degelijk ook de conclusie trek dat BFA opzettelijk de waarheid verdraait mochten de gewraakte beweringen die als feiten worden gegeven in zijn betoog nergens te boek staan als waar gebeurde historie.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 4&#p283754" onclick="window.open(this.href);return false;
Rereformed schreef:Nee, zeker niet Uncle Rat. Indien kan aangetoond worden dat de bewering van BFA geen hout snijdt (de bewering was overigens nog sterker dan Jagang hier verwoordt: hij zou volgens BFA DE belangrijkste stem zijn op de Duitse radio die pleitte voor het elimineren van de Joden), dan kan dit onmogelijk bestempeld worden als een detail waarin hij zich vergiste, maar is dit voor mij als moderator duidelijk een bewijs dat zijn beweringen inderdaad met opzet verdraaid zijn om in Göbbeliaanse (sic) stijl een haathetze te voeren tegen moslims.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 5&#p283675" onclick="window.open(this.href);return false;
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Uncle Rat schreef:Gelukkig hebben we de citaten nog:
Rereformed schreef:Beide uitspraken zijn juist, maar dat neemt niet weg dat ik wel degelijk ook de conclusie trek dat BFA opzettelijk de waarheid verdraait mochten de gewraakte beweringen die als feiten worden gegeven in zijn betoog nergens te boek staan als waar gebeurde historie.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 4&#p283754" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoezo gelukkig. Ik ben hier nu dagenlang mee bezig geweest en ben er uiteindelijk genoeg van overtuigd dat de beweringen tenminste ten dele niet kloppen. Om ze allemaal tot op de bodem uit de zoeken heb ik geen zin in, en het lijkt me duidelijk dat BFA daar ook geen zin in heeft, want daar wordt het alleen maar erger van. En om BFA van het allerergste te beschuldigen, wel daar heb ik op dit moment ook geen zin in. Tsja, als er nog iemand is op het forum die dit tot op het bot wil uitvechten nu, dan moet hij of zij zich maar melden met betogen en dan zullen we ons er later nog eens een keer over moeten buigen. Maar de derde waarschuwing zal dan van een andere moderator moeten komen.
Had je graag gewild dan dat er een ban uitgedeeld werd? Vind je het leuk ofzo als je over ons forum bevestigd wordt in je negatieve gevoelens? Zelf sta je met 'wellicht' zus en 'wellicht' zo in handen, waarom mag ik ook niet wikken en wegen? Denk je dat ik feilloos zou moeten zijn? Heb je vaak een gevoel van Schadenfreude? Een hoop vragen aan je adres, maar eerlijkgezegd ben ik niet geïnteresseerd in je antwoorden hierop. Je inbreng van vandaag is niet erg opbouwend geweest. Je verdoet je tijd nogal en ik met jou, dat heb ik inmiddels wel van je geleerd. Wat dat betreft is BFA een stuk verstandiger. Hopelijk is MNb ook verstandig en komt hij weer terug. Wat mij betreft is deze case closed indien er de komende dagen niets van waarde meer bijkomt. Dan zal ik dit topic sluiten.
Born OK the first time
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

Rereformed schreef:Hoezo gelukkig. Ik ben hier nu dagenlang mee bezig geweest en ben er uiteindelijk genoeg van overtuigd dat de beweringen tenminste ten dele niet kloppen.
De vraag, mijn vraag, was dan ook: is een (wellicht) onjuist detail reden genoeg om BFA te beschuldigen van 'het opzettelijk verdraaien van de waarheid' en het voeren van een 'haathetze tegen moslims'?

Een eenduidig antwoord op die vraag heb ik nog niet gekregen.
Rereformed schreef:Om ze allemaal tot op de bodem uit de zoeken heb ik geen zin in, en het lijkt me duidelijk dat BFA daar ook geen zin in heeft, want daar wordt het alleen maar erger van. En om BFA van het allerergste te beschuldigen, wel daar heb ik op dit moment ook geen zin in. Tsja, als er nog iemand is op het forum die dit tot op het bot wil uitvechten nu, dan moet hij of zij zich maar melden met betogen en dan zullen we ons er later nog eens een keer over moeten buigen. Maar de derde waarschuwing zal dan van een andere moderator moeten komen.
Mag dit opgevat worden als een 'nee'?
Worden de beschuldigingen nu ingetrokken of blijft het in het luchtledige hangen?
Rereformed schreef:Had je graag gewild dan dat er een ban uitgedeeld werd? Vind je het leuk ofzo als je over ons forum bevestigd wordt in je negatieve gevoelens? Zelf sta je met 'wellicht' zus en 'wellicht' zo in handen, waarom mag ik ook niet wikken en wegen? Denk je dat ik feilloos zou moeten zijn? Heb je vaak een gevoel van Schadenfreude? Een hoop vragen aan je adres, maar eerlijkgezegd ben ik niet geïnteresseerd in je antwoorden hierop. Je inbreng van vandaag is niet erg opbouwend geweest. Je verdoet je tijd nogal en ik met jou, dat heb ik inmiddels wel van je geleerd. Wat dat betreft is BFA een stuk verstandiger. Hopelijk is MNb ook verstandig en komt hij weer terug. Wat mij betreft is deze case closed indien er de komende dagen niets van waarde meer bijkomt. Dan zal ik dit topic sluiten.
Op de man spelen is niet bijzonder fraai.

Ik heb bezwaar gemaakt tegen tegen de schuldpresumptie (het opzettelijk verdraaien van de waarheid en het voeren van een haathetze), terwijl dat niet uit de feiten blijkt.

En dat bezwaar maak ik nog steeds.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Uncle Rat schreef:De vraag, mijn vraag, was dan ook: is een (wellicht) onjuist detail reden genoeg om BFA te beschuldigen van 'het opzettelijk verdraaien van de waarheid' en het voeren van een 'haathetze tegen moslims'?

Ik ook niet, en degene die de beschuldiging in de eerste plaats uitsprak is met de noorderzon vertrokken.
Uncle Rat schreef:Worden de beschuldigingen nu ingetrokken of blijft het in het luchtledige hangen?
Deze beschuldiging blijft inderdaad in het luchtledige hangen. Degene die ze uitsprak is met de noorderzon vertrokken en ik heb geen zin om mijn hele vakantie er verder mee door te brengen.
Uncle Rat schreef:Op de man spelen is niet bijzonder fraai.
Dan moet je Nietzsche maar eens gaan lezen. Dan leer je nog eens wanneer het juist leerzaam is.
Uncle Rat schreef:Ik heb bezwaar gemaakt tegen tegen de schuldpresumptie (het opzettelijk verdraaien van de waarheid en het voeren van een haathetze), terwijl dat niet uit de feiten blijkt.
Wel, je bezwaar is beloond doordat er geen veroordeling voor deze beschuldiging is uitgesproken.
Uncle Rat schreef:En dat bezwaar maak ik nog steeds.
In dat geval kun je wat nuttigs doen: ga de bronnen opzoeken die precies bevestigen wat BFA uitgesproken heeft. Dan komen we precies uit op wat je wens is.
In dat geval zal ook de tweede waarschuwing worden herroepen.

Ik wil je echter hier wel waarschuwen dat het dan ook de andere kant op kan gaan. De beweringen van BFA zijn dermate gedetailleerd dat het vreemd klinkt dat ze 'uit het hoofd' zouden zijn geschreven. En de verdediging die hij ervan gaf bevestigt geen van de vier beweringen die hij maakte. Deze constellatie wekt het vermoeden op dat zijn beweringen wel degelijk uit een boek gehaald zijn, maar hij met opzet deze bron onbenoemd laat, omdat die bron wellicht uit extreem rechtse of neonazi hoek zou komen. Zelfs als hij die beweringen dan zou kunnen bevestigen zou hij nog van hetze beschuldigd worden in dat geval, en dit begrijpt hij drommels goed.
Born OK the first time
siger

Bericht door siger »

Misschien interessant: http://www.archives.gov/iwg/reports/hitlers-shadow.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Er wordt op het eerste zicht niet over het Moslim Brotherhood gesproken.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

siger schreef:Misschien interessant: http://www.archives.gov/iwg/reports/hitlers-shadow.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Er wordt op het eerste zicht niet over het Moslim Brotherhood gesproken.

Interessant. Ik lees voor het eerst dat er wel degelijk een getuigeverslag is van de dood van Martin Bormann. Vroeger werd daar altijd geheimzinnig over gedaan. Dit even off-topic.
Born OK the first time
BFA
Forum fan

Bericht door BFA »

Sorry mensen, ik vind al dit gekibbel heel contraproduktief.
Ik heb betere dingen te doen dan mijn tijd daaraan te besteden.

Ik schrijf uit mijn hoofd. Wat ik schrijf is samengesteld uit verschillende bronnen die ik gelezen heb. Een stuk eigen gevolgtrekkingen of opinie bijgevoegd.
Aangezien ik alles uit mijn hoofd schrijf claim ik geen absolute juistheid. Absolute juistheid is iets dat nooit kan geclaimd worden, zelfs niet met de bron ernaast.

De officiële samenwerking tussen Nazi's en Al Husseini of MB begint reeds in 1933. Met financiële steun van Nazi's aan MB.
Al Husseini wordt in 1941 officieel een woordvoerder op de radio. Hij is in de jaren '30 reeds in Duitsland geweest voor diplomatieke overeenkomsten. Is de assumptie dat hij dan al de radio te horen was zo verkeerd?
Hij was daar in ieder geval in verband met anti-semitische propaganda al bruikbaar op. ik vind het naïef van te denken dat van die bruikbaarheid door Nazi's geen gebruik is gemaakt. Hij kon nog niet continu in Duitsland zijn. Het feit dat hij na zijn vlucht in 1941 direct een zwaar betaalde radiopropagandator werd wil ook zeggen dat hij zijn kunnen reeds bewezen had. Dit kon enkel in de jaren '30. Ik gebruik ook "jaren '30" omdat ik niet directere nauwkeurigheid heb.

Over de Muslim - SS
De moslimlegioenen van Hoesseini namen deel aan massamoorden op duizenden Servische verzetstrijders, Joden en zigeuners. Zelfs de Duitse officieren die de meest afschuwelijke moorden gewend waren, waren geschokt door de wreedheid van de moslim SS’ers. Zij sneden de harten van hun tegenstanders uit het lichaam. In maart van 1944 riep de moefti in Berlijn via de radio: “Arabieren! Sta op als één man en vecht voor jullie heilige rechten. Dood de Joden waar je ze ook maar vinden kunt. Dit behaagt Allah, de geschiedenis en de godsdienst.”
http://www.franklinterhorst.nl/Nazi" onclick="window.open(this.href);return false; collaborateur Hajj Amin al Hoesseini.htm

De bataljons zijn ook aan het front ingezet. Dit was niet de afspraak tussen Nazi's en Husseini. (Ik denk dat zal vinden in een van de links die ik gegeven heb) De afspraak in verband met oprichting staat in de eerste zin van bovenstaande quote.

Blijft nog punt 4.

Als je 7% van de grond neemt kan dit eventueel kloppen als je enkel gronden gekocht binnen de oppervlakte van de uiteindelijke staat Israël neemt.
Toen Joden na de Ottomaanse wet van 1830 grond zijn beginnen kopen voor de oprichting van een nieuwe staat Israël op gekochte grond was het gebied dat zij op het oog hadden veel groter.
Het eerste mandaatgebied (1920) besloeg geheel Jordanië. Het kleiner worden van dit mandaatgebied in een paar stappen ging steeds gepaard met ruilen van vroeger aangekochte gronden voor de nieuwe staat Israël uit het grotere gebied die buiten het nieuwe gebied vielen met gronden binnen het nieuwe gebied. Die grondenruil maakt dat in 1948 Israël gesticht werd op een gebied waar 90% van de gronden aangekocht werden.

Ergens midden tussen de jaren 1890-1900 werden Joden uitgesloten (in ieder geval veel moeilijker gemaakt) van het recht van grond aan te kopen van het Ottomaanse rijk. Dit omdat er verontrusting ontstond door de grote oppervlaktes die zij kochten en het doel dat de Joden voor ogen stond.

Nog even dit. In 1948 werden als wraakneming op de stichting van de staat Israël uit alle landen van de Islamterritoria Joden verdreven, al te samen 800 000 à 900 000, met inbeslagname van al hun gronden en bezittingen en dit zonder compensatie. Als men die geconfisceerde gronden bij de staat Israël zou voegen zou deze staat 5 X groter kunnen zijn.

Ik heb niet direct een bron. Ik heb geen lijsten links in mijn hoofd.
Zankoku na tenshi no youni
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Ik heb via die link van jou, Siger, op bladzijde 19 het antwoord gevonden wat betreft de anti joodse toespraken van de moefti op de Duitse radio:

"Haj Amin al-Hussaini... a pro-nazi propagandist in Berlin, broadcasting over German short-wave radio to large audiences in the Middle East, starting in late 1941".

Met andere woorden, BFA zit er wat zijn bewering over de moefti betreft op alle manieren naast. Deze radio-uitzendingen begonnen pas eind 1941 (toen hij eenmaal in Duitsland/Berlijn was), en waren uitzendingen gericht op de bevolking in het Midden-Oosten, hetgeen uiteraard betekent dat het niet eens toespraken in het Duits waren. Geen Duitser heeft hem dus ooit op de radio gehoord.
Born OK the first time
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

Rereformed schreef:
Uncle Rat schreef:De vraag, mijn vraag, was dan ook: is een (wellicht) onjuist detail reden genoeg om BFA te beschuldigen van 'het opzettelijk verdraaien van de waarheid' en het voeren van een 'haathetze tegen moslims'?

Ik ook niet, en degene die de beschuldiging in de eerste plaats uitsprak is met de noorderzon vertrokken.
Degene die de beschuldiging in de eerste plaats uitsprak, lijkt vertrokken.
Op degene die de beschuldigingen herhaalde en onderschreef, reageer ik nu.
Rereformed schreef:
Uncle Rat schreef:Worden de beschuldigingen nu ingetrokken of blijft het in het luchtledige hangen?
Deze beschuldiging blijft inderdaad in het luchtledige hangen. Degene die ze uitsprak is met de noorderzon vertrokken en ik heb geen zin om mijn hele vakantie er verder mee door te brengen.
Ik heb niet gereageerd en ik reageer ook nu niet op de beschuldigingen van degene die met de noorderzon vertrokken lijkt te zijn.
Rereformed schreef:
Uncle Rat schreef:Op de man spelen is niet bijzonder fraai.
Dan moet je Nietzsche maar eens gaan lezen. Dan leer je nog eens wanneer het juist leerzaam is.
Dat heb ik niet nodig. Ik kan uitstekend op de inhoud van een tekst reageren zonder hardop te gaan speculeren wat de motieven van de auteur zijn. Zoals je ziet hecht ik nogal aan de onschuldpresumptie.
Rereformed schreef:
Uncle Rat schreef:Ik heb bezwaar gemaakt tegen tegen de schuldpresumptie (het opzettelijk verdraaien van de waarheid en het voeren van een haathetze), terwijl dat niet uit de feiten blijkt.
Wel, je bezwaar is beloond doordat er geen veroordeling voor deze beschuldiging is uitgesproken.
Een veroordeling wordt mogelijk uitgesproken als het ten laste gelegde reden tot veroordeling geeft.
Het uitblijven van veroordeling betekent niet dat de beschuldigingen van de baan zijn en het kan zeker niet gezien worden als een intrekking van van de beschuldigingen. Het betekent slechts dat het ten laste gelegde niet strafbaar wordt geacht.
Rereformed schreef:
Uncle Rat schreef:En dat bezwaar maak ik nog steeds.
In dat geval kun je wat nuttigs doen: ga de bronnen opzoeken die precies bevestigen wat BFA uitgesproken heeft. Dan komen we precies uit op wat je wens is.
In dat geval zal ook de tweede waarschuwing worden herroepen.
Er is geen relatie tussen de juistheid van de details (zelfs al worden de details als hoofdzaken betiteld) en de geuite beschuldigingen/de waarschuwing.
Zelfs al zuigt iemand 100 details over Al Husseini uit zijn duim, de innige verstandhouding tussen Al Husseini en nazi-Duitsland is een historisch feit.
(de compostitiedrogreden ga ik niet opnieuw uitleggen)

Wie daar bezwaar tegen heeft moet de geschiedenis maar gaan herschrijven.
Rereformed schreef:Ik wil je echter hier wel waarschuwen dat het dan ook de andere kant op kan gaan. De beweringen van BFA zijn dermate gedetailleerd dat het vreemd klinkt dat ze 'uit het hoofd' zouden zijn geschreven. En de verdediging die hij ervan gaf bevestigt geen van de vier beweringen die hij maakte. Deze constellatie wekt het vermoeden op dat zijn beweringen wel degelijk uit een boek gehaald zijn, maar hij met opzet deze bron onbenoemd laat, omdat die bron wellicht uit extreem rechtse of neonazi hoek zou komen. Zelfs als hij die beweringen dan zou kunnen bevestigen zou hij nog van hetze beschuldigd worden in dat geval, en dit begrijpt hij drommels goed.
:shock: Het wordt steeds gekker.
Elke speculatie lijkt geoorloofd.
De verdachtmakingen worden gepoogd recht te breien met nog meer verdachtmakingen.

Wie nog begrijpt waar men mee bezig is hier, hoeft geen moeite meer te doen het me proberen uit te leggen.
Laatst gewijzigd door Uncle Rat op 15 jul 2011 21:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Gesloten