Vierjarig kind spreekt de waarheid of niet?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

a.r.

Re: Vierjarig kind spreekt de waarheid of niet?

Bericht door a.r. »

Het zal vast wel eens gebeurd zijn, in een dark room vraag je niet naar een paspoort.
Pim chanteren met zijn seksleven is nooit zo goed gelukt, degenen die dat probeerden was ie voor, daar deed ie helemaal niet geheimzinnig over.
En hoe komt een minderjarige een darkroom binnen? En hoe jong minderjarig? 16 Jaar begrijp ik inmiddels....inside information...... ze vragen er vaak nog (veel) geld voor ook. En hr Fortuyn was van welke leeftijd? Oh 54 jaar! Brrr...Hugh Hefner (84) is ook weer verloofd las ik van de week...maar ...geen zorgen daarover ze is meerderjarig, dat wel...ze is 24. :angel12: Nou ja, op een oude fiets moet je het leren, zeiden ze in mijn jeugd al. :angel12:

Overigens, één van "de nichten" (25) in mijn vrienden/kennissenkring gaat volkomen uit zijn pantyslipje bij het idee dat er een 10 jaar oudere vent aan hem wil zitten en kwam onlangs witheet hier afkoelen toen hij hoorde dat een bijna 40 jarige kennis met een knulletje van 17 had liggen hotseflotsen.

Hoe dan ook, ik moet er niet aan denken, hou het er maar op dat het niet mijn smaak is. Je zult overigens de ouders van zo'n knulletje zijn die de hoer speelt :( . Hoewel ik begrip heb voor het feit dat het zelfs anno 2010 vaak moeilijk is om uit de kast te durven komen én dat de behoefte aan seks natuurlijk aanwezig is.....maar is dit dan een gezonde manier om met je jezelf en anderen om te gaan?
Ik vind het allemaal "niet chique" :wink: zal ik maar zeggen. Maar ja kinderen zijn met 16 jaar autonoom en dus heb je als ouders niets meer te zeggen....sta je met je rug tegen de muur toe te kijken wat er allemaal gebeurt en krijg je als ouder ook nog eens de volle laag omdat de regering, de buurt, vrienden en kennissen je verantwoordelijk houden voor het gedrag van dat kind. Want natuurlijk ligt het aan de opvoeding en niet aan de decadente/consumptie/televisie/internet maatschappij waarin we leven.
Voor iedereen die denkt dat ik homofilie veroordeel: Nee, absoluut niet en seks hoort fijn te zijn en is dan goed voor je, of het nu tussen man/vrouw....man/man....of vrouw/vrouw is....zolang het maar prettig en gelijkwaardig is.Ik kan seks tussen een 16/17 jarige en een 40 jarige niet als gelijkwaardig zien! Nou barst maar los met de kritiek! :D
Jinny

Bericht door Jinny »

Met je eens AR.
Als kinderen van 16/17 jaar onderling rotzooien, kan ik begrip voor hebben.
De natuur en zo, ik was niet anders op die leeftijd.
Maar volwassenen, die Brongertsma waas PF over schrijft, bah.
Het is niet voor niets dat een kind eerst meerderjarig moet zijn.
Het ene kind is de ander niet, er zijn er die op 15 jarige leeftijd met succes een volwassene van zich af kunnen houden, anderen zijn met 18 nauwelijks zover.
Ik heb van beide exemplaren in de (schoon)familie.
Nu was ik nooit een Pimmetje fan, waarschijnlijk had mijn intuïtie gelijk.

Ok, back on topic.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Misdaden als kindermisbruik zijn vrees ik helaas niet echt te voorkomen.

Een preventieve maatregel als meer dan één persoon op het kind te laten passen helpt natuurlijk, maar is in de praktijk niet altijd uitvoerbaar en ook niet waterdicht. En wat als één van de ouders zelf dader is?

Als het gaat om de detectie van misdaad is de huidige techniek in veel gevallen ontoereikend.

Misschien dat het ooit mogelijk wordt om met een hersenscan o.i.d. van het kind na te gaan wat er in het geheugen van het kind zit. Ik vrees echter dat als die techniek eenmaal voorhanden is, dat er dan ook apparaten zullen zijn die delen van het geheugen kunnen wissen. Bovendien bijkt uit dit wetenschappelijk onderzoek dat het geheugen van kinderen gemanipuleerd kan worden. Verder zijn er psychofarmaca die het bewustzijn beïnvloeden die door daders gebruikt kunnen worden en die misschien achteraf niet in alle gevallen detecteerbaar is bij het kind.

Blijft over het inschakelen van apparatuur voor de detectie van misdaad. Dit zou kunnen door het inschakelen van camera's of apparatuur waarmee je dwars door muren heen kunt kijken (bestaat nu al) of ander spionagemateriaal. Op dit moment zijn ze bezig te kijken of ze insecten kunnen nabouwen om als vliegende spionnen dienst te kunnen doen en wie weet van voor spionagemateriaal er allemaal nog meer al is waarvan we nu geen weet hebben.

Het probleem wat bij het inschakelen van die apparatuur om de hoek komt kijken is uiteraard de privacy. Met die privacy gaat het met de vooruitgang van de techniek sowieso steeds verder bergafwaarts. Het wordt dan kiezen voor waar je de balans wilt leggen tussen mogelijkheden voor de detectie van misdaad en de bescherming van privacy. Het is natuurlijk niet uitgesloten dat maatregelen ter bescherming van de privacy uiteindelijk door de voortschrijdende techniek achterhaald worden.

Dus de vraag wordt dan hoever je wilt gaan voor de detectie van misdaad. Ik vermoed dat er wat dat betreft net zoveel verschillende meningen zijn als dat er hoofden zijn. In discussies die ik hierover met mensen tot nu toe gevoerd heb lijkt naar voren te komen dat vrouwen privacy gemiddeld zwaarder willen laten wegen dan mannen.

Voorlopig zullen we vrees ik helaas moeten vaststellen dat kindermisbruik met de huidige mogelijkheden niet altijd te voorkomen of te detecteren is.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
a.r.

Bericht door a.r. »

Oh héééérlijk, we plempen overal camera's en over een paar jaar, gluren we niet meer door de ramen, maar door muren, zoemen muggen met afluisterapparatuur in iedere slaapkamer om ons hoofd! :shock:

Kun je mij eens uitleggen hoe je deze Big brother is watching you instelling kunt verdedigen als vrijdenker?
De maakbare samenleving bestaat niet, maar een beetje opvoeden, óók op seksueel gebied kan mi zeker geen kwaad. Wat is het toch dat iedereen maar begint over camera's? Ik begrijp daar helemaal niets van. Camera's geven een vals gevoel van veiligheid en schenden mijn rechten als individu. Veel te lang al, hebben aan de enerzijds een ongezonde seksuele moraal getolereerd en geaccepteerd door goddelijk geinspireerde farizeeërs die de katjes in het donker knepen en knijpen en anderzijds is daar de doorgeslagen seksualiteit van deze decadente/consumtiemaatschappij waarin de roep om camera's en hardere straffen steeds luider wordt. Beiden zijn mi ongezond en onwenselijk. Seksualiteit hoort in/bij de natuur en wij mensen zijn degenen de er op een zeer ongezonde manier mee omgaan. Het is toch niet geloven hoe achterlijk we me z'n allen omgaan met onze seksualiteit....het is vies en eng voor veel mensen of het is precies andersom, het moet goedkoop en vunzig. Toen ik heel lang geleden mijn kinderen wilde vertellen over seksualiteit en hoe daarmee op een gezonde manier om te gaan, zaten ze mij geshockeerd aan te kijken....brrr....dat was vies, zoiets deed je niet en ze wilden er niet over praten en/of over nadenken. Drie jaar later beschadigde één van mijn kinderen haar lichaam en geest op een manier die niemand wil meemaken. Hadden camera's geholpen denk je?
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

a.r. schreef:Nou barst maar los met de kritiek! :D
Ik denk ik gooi d'r een Brongersma'tje in, om te kijken of jullie nog wel alert zijn. ;)
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

a.r. schreef:Drie jaar later beschadigde één van mijn kinderen haar lichaam en geest op een manier die niemand wil meemaken. Hadden camera's geholpen denk je?
Ik weet de precieze toedracht niet, dus kan ik er niet over oordelen. Overigens heb ik mij niet uitgesproken over of het één of dat het ander zou moeten. Ik heb alleen maar de mogelijkheden aangegeven.

Mogelijk dat toezicht door zeer geavanceerde bewaker-robots (en die in kunnen grijpen bij verdacht uitziende handelingen) in zo'n geval zouden kunnen helpen, maar daar moeten we waarschijnlijk nog 100 jaar op wachten. En dan nog is het maar de vraag of we uit preventie dergelijke bewaker-robots zouden willen inzetten. Mijn gok is dat 99% van de mensen dergelijke bewaker-robots niet wil.

Dus, zoals ik al zei, zullen we er noodgedwongen mee moeten leven dat we tenminste een deel van de misdaad niet zullen kunnen voorkomen of detecteren.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
a.r.

Bericht door a.r. »

Ik ken de precieze toedracht ook niet, maar dat was niet mijn vraag! De mogelijkheden zijn mij bekend, camera's, computerprogramma'tjes...die tasten op alle manieren de persoonlijke vrijheid aan. Oh wacht, we kunnen in ieder kind een chip inbouwen met camera'tje natuurlijk en dan gaan we 's avonds geen tv meer kijken, maar kunnen we in het hoofd van ons kind kijken! Spannend! Je wilt van alles...maar dat opvoeden=mensen bewust maken..... schijnt een heel vies woord te zijn. :angel12:
a.r.

Bericht door a.r. »

Fenomeen schreef:
a.r. schreef:Nou barst maar los met de kritiek! :D
Ik denk ik gooi d'r een Brongersma'tje in, om te kijken of jullie nog wel alert zijn. ;)
En...alert genoeg? :D
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

a.r. schreef: En...alert genoeg? :D
LOL
Ik zag het gisteren staan en dacht, die doen we erin.
Pedofilie is geen taboe in mijn vriendenkring en is dat ook nooit geweest.
Toen ik 15 was kwam een vriendin van me in het ziekenhuis terecht vanwege een zelfmoordpoging.
Papa.
Op een gegeven moment hebben we de rector ingelicht om eea uit te leggen.
Wij moesten onze mond houden, zoiets kwam niet voor op een christelijke school.
Achteraf realiseerde ik me dat dat een belangrijk moment in mijn leven is geweest...
Vanzelf viel op een gegeven moment het woordje 'pastoor'.
Ook weer goed voor uren gespreksstof.
Tegelijkertijd zag je de andere kant; vriendjes die met volwassenen naar bed gingen, waarom?
Omdat ze dat zelf wilden.
a.r.

Bericht door a.r. »

Wilden ze gewoon seks of....wilden ze seks met een volwassene?
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Dat hing van de persoon af.
De een wilde het niet, een ander soms, en weer een ander had niks met leeftijdsgenoten.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

a.r. schreef:Wilden ze gewoon seks of....wilden ze seks met een volwassene?
Ik wilde gewoon seks met volwassenen toen ik puber/adolecent was, en reken maar dat ik heb gekregen wat ik wilde. En ik heb er tot op de dag van vandaag geen spijt van.

Ik denk dat pedoseksualiteit (in al zijn vormen) deels bestaat omdat ouders een idioot beeld bij kinderseksualiteit. Dat het niet bestaat bijvoorbeeld. Dat heeft die doos van "Stop Kindersex" bijvoorbeeld niet echt begrepen.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
a.r.

Bericht door a.r. »

Geloof het of niet, ik heb vorig jaar een keer een voorstel gehad van een jonge knul, wel volwassen overigens, die zei op oudere vrouwen te vallen. Het verbaasde me toen en het houdt me nog steeds bezig! Waar haalt zo'n knul het vandaan, hij 22 en ik 50. Ik moet er niet aan denken, zomin als ik er aan moet denken dat ik met een man van 80 het bed zou moeten delen. Ik heb toch echt het idee dat er het hoofd van zo iemand een draadje verkeerd verbonden is.

Terugkomend op mannen die seks willen met kinderen....ja dát is in mijn optiek taboe. Het gaat er niet om, dat er geen leeftijdsverschil kan en mag zijn en/of dat sommige jongeren al jonger seksueel "volwassen" zijn dan anderen, maar om het feit dat er mannen zijn die er op uit zijn om het met "maagdelijke", seksueel onvolwassen, niet geslachtsrijpe mensen seks te hebben, mensen die onmondig of niet mondig genoeg zijn. Hetzelfde geldt overigens voor seks met dieren of met geestelijk gehandicapten, óók dát doe je in mijn optiek NIET! En ja....vwb die geestelijk gehandicapten....dat is een groot dilemma in mijn hoofd, want óók zij hebben seksuele gevoelens.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Ik ben tegen pedoseksualiteit omdat het grote risico's voor het kind/de puber betekent. Ik vind het niet onnatuurlijk of zelfs maar verbazingwekkend als een kind/puber seks wil met een veel oudere partner.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
a.r.

Bericht door a.r. »

Ik vind het niet onnatuurlijk of zelfs maar verbazingwekkend als een kind/puber seks wil met een veel oudere partner.
Met als reden?
Plaats reactie