misslovely schreef:@flowerpower.
Denk jij ook zo over ons zoals deze moslima:
over het respect naar ongelovige toe vanwege hun ongeloof en onbetrouwbaarheid daarmee.
Ik kan daar geen respect voor opbrengen omdat ongeloof de zwaarste misdaad is hier op aarde.erger dan moord en wie kan er respect hebben voor een moordenaar? Ik verafschuw mezelf als ik terug denk dat ikzelf ooit ongelovig was en mijn dagen zonder aanbidding doorbracht en verder leefde zonder mijn heer nog maar te danken.
daarvoor kan ik geen respect opbrengen naar ongelovige toe ik keur hun gedachten en hun manier van leven af.
Maar dat wil niet zeggen dat ik hen slecht behandel moge ALLAH mij behoeden daarvoor.
Want juist omdat ik moslim ben probeer ik goed voor iedereen te zijn.
Moslim of geen moslim.
Ik heb het gevoel hier me de vinger gewezen te worden dat ik geen respect heb voor ongelovigen.
Wel ik hoef hen niet te respecteren respect is het zelfde als waardering hoe kan ik iemand waarderen in hun ongeloof.
Daden van ongeloof en ongeloof zelf zijn van de duivel en daar is niets te waarderen aan.
Ik ben enkel verplicht goed te doen voor iedereen.
Maar van mijn kinderen blijven ze af.
Het ging over kinderen wel of niet op bosklassen laten gaan.
Tekst komt van al minara forum.
Juist, dat bedoel ik nou! Heel veel moslims draaien hier om heen, ik zit nog steeds verwikkeld in een non-discussie op wijblijvenhier.nl met de geweldige meneer Boubkari hierover. Deze dame hierboven durft tenminste te zeggen wat haar geloof haar voorschrijft: een afkeer hebben van de ongelovigen en vooral proberen niet te zijn zoals zij zijn.
Verder denk ik echt dat je mensen niet moet uitmaken voor 'dorpsgek', zoals al beschreven hierboven, waar je behoefte hebt is aan mensen die proberen op een normale respectvolle manier met je te communiceren. Dat komt veel harder aan. Met mensen uitmaken voor gek, jaag je ze alleen nog maar dieper de islam in, dat was bij mij destijds ook het geval... Wij moeten juist proberen om WEL het diepe respect voor mensen te hebben, niet zoals in de islam gedragsmanieren om ze klaar te stomen voor onze overtuiging maar omdat we dat gewoon hebben, en over elke overtuiging op een goede manier te discussiëren.