en welke internationale rechtbank doet uitspraak? benieuwd of een Chinese rechtbank ...
mat goed, er hebben er een paar geld geroken
Moderator: Moderators
Ik zou graag zien, dat er goed nagedacht wordt en dan zonder die paniek, zonder die te grote haast, waar de wereld zo aan gewend is. Zonder onzin dus. En zo creatief mogelijk.axxyanus schreef: ↑20 apr 2020 15:26Je bent het oneens met de beslissingen die over het algemeen genomen worden, dat mag. Maar het is niet omdat mensen andere prioriteiten hebben dan jij en daardoor een andere beslissingen nemen dan jij, dat jouw beslissing rationeel is en die van hun een gevolg van paniek.Gerard R. schreef: ↑20 apr 2020 15:04 Als de paniek groot genoeg is blijkbaar wel... en dát is volgens mij erger dan de besmetting. Zeker op termijn.
Verder denk ik dat de wereld teveel zit te wachten op een vaccin. Een middel dat het sterven fors tegengaat zou alles normaliseren. Ziek worden okay, dat hebben we allemaal.
appelfflap schreef: ↑20 apr 2020 13:06de gebeurtenissen in Spanje, Italie en New york zijn je volledig ontgaan?
er is al vaker op gewezen dat je op het aantal doden, dat elk land doorgeeft, niet kunt afgaan.Je gaat totaal niet in op de argumenten dat er normaal meer dan een half miljoen overlijden per maand?
iedereen heeft andere belangen
communistische systemen denken aan hun PR en een Brits/amerikaans geprivatiseerd beursgenoteerd rusthuis heeft ook geen belang om een hoge mortaliteit door te geven. Dat zou slecht voor de beurswaarde zijn
Geef eens een voorbeeld van zo'n fout. En wat is jouw maatstaf om een beslissing te beoordelen?
Ik hanteer liever het scheermes van occam dan een complottheorie op te tuigen, hoe wit de jas van de expert ook is.lanier schreef: ↑20 apr 2020 14:26Het is volgens mij logischer om iemand te geloven die het over zijn vakgebied heeft dan iemand die iets beweert waar hij totaal niets van afweet.collegavanerik schreef: ↑20 apr 2020 13:30Logica? En omdat hij niet in een complot gelooft dat de chinezen met hiv en sars hebben geexperimenteerd, maar dat het gewoon een vleermuisvirusmutatie is waarvan er nog een heleboel voorhanden zijn, en zolang de chinezen exotische dieren stapelen op de dierenmarkt die virussen gewoon kunnen overspringen op andere soorten?
Tsja geloven... ik geloofde ook niet dat de Brexit door zou gaan en dat Trump president zou worden.
Natuurlijk kan het virus over zijn gesprongen op die markt. Alleen is patiënt 1 nooit op die markt geweest.
Hebr 6: Ben dat dus niet helemaal met je eens, zweden heeft geen lockdown en zit qua overledenen absoluut niet hoger als Nederland.Rereformed schreef: ↑20 apr 2020 13:08Niet alleen dat. Iedereen kan toch daarenboven op zijn klompen ook wel weten dat in een land als India de officiële cijfers eenvoudig niets te maken hebben met de realiteit. Het cijfer betekent dat een paar duizend geld hadden om in een ziekenhuis verzorgd te worden en daar overleden.axxyanus schreef: ↑20 apr 2020 12:34Uw klomp breekt omdat je niet door hebt dat het uiteindelijk dodental geen maatstaf is waarmee je een maatregel kan beoordelen.Arjen2015 schreef:en dat voor hoeveel covid doden? 500? op 1 miljard onderdanen? sorry maar dan breekt me klomp.
Wat je moet weten is hoeveel doden de maatregel vermeden heeft.
Er is je al eens op deze fout gewezen. Waarom maak je hem dan opnieuw?
Weet je dat in India 300 testen worden uitgevoerd per miljoen inwoners? Hoeveel coronagevallen denk je dan te kunnen melden?
Ik gaf een paar dagen geleden een link waar je iets van de situatie in Ecuador kan zien. Bekeken? Wat van geleerd?
Filmpje van een week oud: https://www.youtube.com/watch?v=4XgHmQ7d_M8
Officiële cijfers van vandaag: in totaal slechts 474 doden
Arjen, Je vurige wens is nu zo groot dat je geen enkele bullshitfilter meer in je denken hebt.
"Er is door de lockdown nauwelijks effect".
Je kijkt duidelijk nog steeds naar die Jensen, en slikt alles wat deze man beweert.
Iemand die beweert dat een lockdown nauwelijks effect heeft, heeft een lockdown op eigen hersengebruik uitgevoerd.
Zweden is een dunbevolkt land, zoiets als Drente.Arjen2015 schreef: ↑20 apr 2020 15:50
Ben dat dus niet helemaal met je eens, zweden heeft geen lockdown en zit qua overledenen absoluut niet hoger als Nederland.
Dus nee ik heb jensen sinds dien niet meer gezien ik dacht al zo ,voordat ik hem zag.
Ik zeg hierbij niet dat zweden helemaal niks doet aan social distancing maar gooien niet de hele economie plat..het blijkt dus dat dat niet nodig is.
Zweden is een voorbeeld hoe het ook kan...en als India ook maar 10 x meer covid doden had dan is het nog maar 5000 op de half miljoen per maand.
Ik snap niet waarom velen altijd de erge filmpjes als leidend zien.
Blijkbaar wordt je alleen getriggerd door alle erge beelden en niet hoe de samenleving ook kan doorgaan met deze crisis.
Hebr 6: Zomaar 'n paar op jouw verzoek:
In Luxemburg is het dragen van een mondmasker vanaf vandaag verplicht.
In Europa is het dragen van een mondmasker onder meer al verplicht in Tsjechië, Bulgarije en Slovenië. In Oostenrijk moet het wanneer je gaat winkelen en ook Frankrijk overweegt een verplichting. In de Duitse deelstaat Beieren zal het dragen van mondkapjes vanaf volgende week verplicht zijn in alle winkels en in het openbaar vervoer.
Een van de reden waarom er geen beschermingsmiddelen waren, is omdat maatregelen nemen op lange termijn hier wordt afgestraft. Toen in 2009 de mexiacaanse griep woedde, bestelde Roselyne Bachelot toemalig minister van Volksgezondheid in Frankrijk, 94 miljoen dosissen vaccins en een hele voorraad mondmaskers. Toen uiteindelijk de griep hier redelijk mild bleek te zijn, werd ze beschimpt wegens verkwisten van belastingsgeld.
Ja en? Ik kan dat nu ook bestempelen als paniek-beslissingen.Gerard R. schreef: ↑20 apr 2020 15:53 Overigens:
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/mo ... ontent=Net binnenIn Luxemburg is het dragen van een mondmasker vanaf vandaag verplicht.In Europa is het dragen van een mondmasker onder meer al verplicht in Tsjechië, Bulgarije en Slovenië. In Oostenrijk moet het wanneer je gaat winkelen en ook Frankrijk overweegt een verplichting. In de Duitse deelstaat Beieren zal het dragen van mondkapjes vanaf volgende week verplicht zijn in alle winkels en in het openbaar vervoer.
Ja, fout. Want eens komt die pandemie.Een van de reden waarom er geen beschermingsmiddelen waren, is omdat maatregelen nemen op lange termijn hier wordt afgestraft. Toen in 2009 de mexiacaanse griep woedde, bestelde Roselyne Bachelot toemalig minister van Volksgezondheid in Frankrijk, 94 miljoen dosissen vaccins en een hele voorraad mondmaskers. Toen uiteindelijk de griep hier redelijk mild bleek te zijn, werd ze beschimpt wegens verkwisten van belastingsgeld.
Ja. Zo gaat het vaak.Zaten men te slapen? Dat denk ik niet. Men heeft hoogst waarschijnlijk heel wat factoren in overweging genomen en een van die overweging was waarschijnlijk dat als ze te veel geld in voorzorg zouden steken, dat ze daarna mogelijk beschuldigd zouden worden van verkwisting.
Ja fout, want de pandemieën komen.Deze beslissing is nu verkeerd uitgedraaid maar daarom was die nog niet fout. Daarom dat ik vroeg naar jouw maatstaf voor het beoordelen van een beslissing. Je kan een beslissing niet beoordelen door hoe het uitgedraaid is.
Je kan van alles, maar denk er maar even over.Ja en? Ik kan dat nu ook bestempelen als paniek-beslissingen.
In het stuk staat:appelfflap schreef: ↑20 apr 2020 15:39en welke internationale rechtbank doet uitspraak? benieuwd of een Chinese rechtbank ...
mat goed, er hebben er een paar geld geroken
Dat is op zich onvoldoende om de beslissing fout te noemen. Dat de pandemie eens komt, kan evengoed betekenen dat ze over 1000 jaar komt dan in de nabije toekomst.Gerard R. schreef: ↑20 apr 2020 16:30 axxyanus schreef:Ja, fout. Want eens komt die pandemie.Een van de reden waarom er geen beschermingsmiddelen waren, is omdat maatregelen nemen op lange termijn hier wordt afgestraft. Toen in 2009 de mexiacaanse griep woedde, bestelde Roselyne Bachelot toemalig minister van Volksgezondheid in Frankrijk, 94 miljoen dosissen vaccins en een hele voorraad mondmaskers. Toen uiteindelijk de griep hier redelijk mild bleek te zijn, werd ze beschimpt wegens verkwisten van belastingsgeld.