Mus schreef: ↑13 feb 2025 19:33
Rereformed schreef: ↑13 feb 2025 19:13
Mus schreef: ↑13 feb 2025 14:04
7 okt veroordelen is voor mij net een stapje te ver zo je zult begrijpen, die ik in mijn leven het is een peulenschil in vergelijking met wat met mijn volk gebeurd en is gebeurd. Het was en is een koekje van eigen deeg
Nee, daar heb ik
totaal geen begrip voor. Ik sta er zelfs met m'n ogen van te knipperen dat iemand in staat is zoiets te zeggen. Wat Hamas op die dag deed behoort tot de meest barbaarse uitingen van het menszijn die ik in mijn leven heb moeten aanschouwen. Indien jij zelfs dát niet kan veroordelen dan heb ik geen enkel medelijden meer met jouw lot en jouw tranen, en werk je eraan mee dat ik des te minder positieve gevoelens voor jouw volk voel.
Je geeft me nu de bevestiging dat je zoetsappige woordje van liefde waarmee je mensen paait die wat leuks tegen je zeggen inderdaad betekenisloos en theater is. Iemand die de barbaarsheid van 7 oktober niet kan veroordelen heeft geen enkel idee van liefde maar is vervuld van haat.
Ik ben van mening dat men daar in Israël lering uit zou hebben moeten trekken in zin van: wat gij niet wilt wat u geschiedt doe dat ook een ander niet maar dat doen zij niet en hebben ze ook nooit gedaan.
Hoe dom en dwaas. Had
Hamas die lering maar geleerd, dan zouden ze allemaal nog in leven zijn. Zie je dan niet dat indien je de 7 oktober slachting verdedigt als "koekje van eigen deeg", Israel met dezelfde argumentering jouw volk daarna een koekje van eigen deeg retourneert? Ga jij nu braaf die lering leren?
Zie je dan helemaal niet hoe aartsdom de aktie van Hamas was? En dan nog aankomen met "we zullen het opnieuw en opnieuw en opnieuw doen". Die aktie en houding heeft tot gevolg dat er nooit een Palestijnse staat zal komen. Wie wil zulke mensen als buren hebben.
waarvan akte,
Wij waren al een verloren volk, wat snap je niet?
Ik snap de oerdomheid niet.
Wie niet sterk is moet slim zijn, wie niet alles kan winnen moet zich tevreden stellen met een compromis.
In plaats daarvan hardnekkig van generatie tot generatie met geweld het alles of niets spelletje blijven doorspelen terwijl je keer op keer verliest, een doodscultus oprichten en de beest uithangen en dat gaan uitleggen als 'begrijpelijk', is je eigen ondergang
garanderen, terwijl de wereld er geen traan om zal laten.
Wat snap
jij niet?
Je vraagt van mij begrip te hebben voor een volk dat ons ontkent als volk en vervolgens ons als stront behandelt en dan moet ik mee leven met hun pijntjes en verdrietjes. Het is natuurlijk bitter maar dat is zo als de pet is gaan staan.
Nee, ik vroeg of je de afschuwelijke wandaad van Hamas kon veroordelen. Dat is iets geheel anders.
En dan kun je niet, want je bent van top tot teen vervuld met haat voor Israel. En ja, voor iemand die met haat vervuld is, is er enkel bitterheid. Zo is de pet inderdaad voor jou en jouw volk gaan staan. Maar daar zit enkel
jij en gelijkgezinden van jouw volk mee, tot aan jullie dood, aangezien Israel het zolang jullie leven altijd zal winnen van jullie.
Ik vroeg helemaal niet om begrip te hebben voor Israel. Ik schreef op pagina 1 van dit topic:
"Te verwachten is dat Israel op heel drastische manier vergeldt. Ik denk dat Palestijnse gewapende opstand geen enkele kans maakt en leidt tot een catastrofe voor hen." Indien ik, een buitenstaander die wel wat anders te doen heeft in zijn leven dan zijn leven te verspillen met elke dag het nieuws uit Israel te volgen, deze voorspelling kan doen, hoe is het mogelijk dat Palestijnen zo
dom kunnen zijn te denken dat hun wandaad enig positief gevolg zou kunnen hebben voor hun volk en hun zaak?
Het enige wat jou belet om deze aartsdomheid, die nu al generaties lang voortduurt, te erkennen is je bittere haat. Maar die haat brengt jou en je volk geen centimeter dichter bij een gelukkig leven. Leven in haat is je leven eenvoudig verspillen.
Mus schreef:Mijn dromen zijn mooi en ik kan me er in verbergen maar als ik wakker wordt zie ik mijn neef die verkracht werd in de gevangenis om maar even een voorbeeld te geven van wat mijn familie heeft meegemaakt en dit is nog een heilig voorbeeld.
Je leeft volledig in een delusie. Terwijl je hart vol haat zit, zo vol dat je niet eens de barbaarse wandaden van Hamas kan veroordelen, en de aartsdomheid ervan kan erkennen, zoek je een troost voor jezelf in een illusoire wereld. Net als gaan geloven in een hiernamaals, wat de vertrapten en armen altijd hebben gedaan om hun bestaan maar voort te zetten.
Zo'n illusie voor jezelf scheppen mag psychologisch gezien een mens op de been houden, enig praktisch nut voor het bereiken van een goed leven voor jouw volk heeft het volstrekt niet.
Eén ademtocht na te zeggen dat je een droom hebt haal je weer je slachtofferrol naar voren, oftewel komt je haat weer om de hoek kijken, en zet die weer een streep door je mooie dromen. Het bevestigt hoe weinig je droom inhoud heeft en hoezeer je jezelf voor de gek houdt.