dikkemick schreef: ↑15 feb 2025 14:46
Vergelijkbaar. Griep wordt veroorzaakt door een virus de symptomen zijn algehele malaise, wat is dan de oorzaak van die algehele malaise? De symptomen of het virus?
Een virus moet bestreden worden of de mens moet er immuun voor worden gemaakt.
Hoe bestrijden we het midden oosten virus?
Nu schat, door allereerst te erkennen dat je het virus idd bij je draagt, jij draagt het ook met je mee, dus onderzoek zou niet zo moeilijk moeten zijn. Ga kijken waar het virus uit bestaat, wat maakt je zo emotioneel betrokken bij het geheel, wat ligt er onder. Voorzetje: dikke kans dat je zult uitkomen dat er ergens iets van pijntje zit dat voortdurend aan het drukken is zoals een splinter, volgende stap waar komt dat pijntje dan vandaan?
We beginnen eenvoudig voor iedereen begrijpbaar als voorbeeld: je moeder verdomde het om je een snoepje te geven wat je wel heel graag wilde hebben. En omdat je nergens met dat pijntje naar toe kon, want mama weerstond je gekrijs ect, heeft zich dat ergens genesteld in je brein, en wordt telkens wanneer je iets heel graag wil wat je geweigerd wordt getriggert waarna je vervolgens weer begint te krijsen op de een of andere wijze. Nu als je het verband tussen het 1 en het ander weet te leggen begin je iets te begrijpen van je reaktie en kan je de volgende keer als e.e.a weer getriggert wordt bedenken oh, nee, ik ben niet langer dat kleine kind dat graag zijn/haar zin wil hebben. Nu zal het niet eens vanzelf gaan allemaal want vallen zul je steeds opnieuw tot in het moment zelf ineens beseft:hé, ik ben niet meer dat kind dat graag zijn zin wil hebben maar ik ben een volwassen mens en het is oké dat het gaat zoals het gaat, iets in die geest. Snap je?
Toevoegend: wanneer je eigen shit opruimt kun je ook een voorbeeld worden voor hoe het anders kan en nog een paar stappen kan je in staat zij de ander ook te helpen zijn/of naar shit op te ruimen. Ik kan net als jij voortdurend komen met artikelen e.d. maar ik weet dat je daar niks mee gaat bereiken want er staat iemand voor je wiens overdrachtelijke bril op een bepaalde manier staat ingesteld en alles wat er binnen komt wordt door die bril gefilterd en vertaald naar de maatstaven van de gene die hem draagt. Dus als die bril zegt: Palestijnen zijn de aartsvijanden zal alles wat dat tegenspreekt genegeerd worden en alles wat gemanipuleerd kan worden naar de uitspraak ‘ Palestijnen zijn de aartsvijand op die manier worden gemanipuleerd en alles wat de uitspraak bevestigd, zoals 7 okt, zal vrijelijk zonder tegenspraak of vragen worden doorgelaten als de waarheid. Zo wordt niet gekeken naar het gegeven hoe het komt dat er tegenstand kwam mbt de stichting van de staat Israël maar wel naar het gegeven dat er tegenstand kwam. Ook hier keek en kijkt men naar het symptoom en niet naar de oorzaak, namelijk dat de inheemse bevolking ( de Palestijnen) buiten spel werd gezet bij de eerste gezette handtekening tussen de Britten en de joodse vertegenwoordigers, dat beseffen voor de Israëli is de eerste stap naar genezing, komt dat besef er niet blijft huilen met de pet op. Kunnen we de Israëli dwingen de ogen te openen? Nee dat kunnen we niet, maar we kunnen er wel steeds met de vinger naar wijzen. Dit is de oorzaak, dit is de oorzaak, dit is de oorzaak, en dan is het aan de Israëli of ze ook het lef zullen hebben deze grove fout in hun geschiedenis te erkennen, tot die tijd lieve dickmick zijn we tot een zekere stilstand gekomen en is het afwachten. En ja nog vele doden en gewonden erbij….
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.