Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

Vergelijkbaar. Griep wordt veroorzaakt door een virus de symptomen zijn algehele malaise, wat is dan de oorzaak van die algehele malaise? De symptomen of het virus?
Een virus moet bestreden worden of de mens moet er immuun voor worden gemaakt.
Hoe bestrijden we het midden oosten virus?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 15 feb 2025 14:46
Vergelijkbaar. Griep wordt veroorzaakt door een virus de symptomen zijn algehele malaise, wat is dan de oorzaak van die algehele malaise? De symptomen of het virus?
Een virus moet bestreden worden of de mens moet er immuun voor worden gemaakt.
Hoe bestrijden we het midden oosten virus?
Nu schat, door allereerst te erkennen dat je het virus idd bij je draagt, jij draagt het ook met je mee, dus onderzoek zou niet zo moeilijk moeten zijn. Ga kijken waar het virus uit bestaat, wat maakt je zo emotioneel betrokken bij het geheel, wat ligt er onder. Voorzetje: dikke kans dat je zult uitkomen dat er ergens iets van pijntje zit dat voortdurend aan het drukken is zoals een splinter, volgende stap waar komt dat pijntje dan vandaan?
We beginnen eenvoudig voor iedereen begrijpbaar als voorbeeld: je moeder verdomde het om je een snoepje te geven wat je wel heel graag wilde hebben. En omdat je nergens met dat pijntje naar toe kon, want mama weerstond je gekrijs ect, heeft zich dat ergens genesteld in je brein, en wordt telkens wanneer je iets heel graag wil wat je geweigerd wordt getriggert waarna je vervolgens weer begint te krijsen op de een of andere wijze. Nu als je het verband tussen het 1 en het ander weet te leggen begin je iets te begrijpen van je reaktie en kan je de volgende keer als e.e.a weer getriggert wordt bedenken oh, nee, ik ben niet langer dat kleine kind dat graag zijn/haar zin wil hebben. Nu zal het niet eens vanzelf gaan allemaal want vallen zul je steeds opnieuw tot in het moment zelf ineens beseft:hé, ik ben niet meer dat kind dat graag zijn zin wil hebben maar ik ben een volwassen mens en het is oké dat het gaat zoals het gaat, iets in die geest. Snap je?

Toevoegend: wanneer je eigen shit opruimt kun je ook een voorbeeld worden voor hoe het anders kan en nog een paar stappen kan je in staat zij de ander ook te helpen zijn/of naar shit op te ruimen. Ik kan net als jij voortdurend komen met artikelen e.d. maar ik weet dat je daar niks mee gaat bereiken want er staat iemand voor je wiens overdrachtelijke bril op een bepaalde manier staat ingesteld en alles wat er binnen komt wordt door die bril gefilterd en vertaald naar de maatstaven van de gene die hem draagt. Dus als die bril zegt: Palestijnen zijn de aartsvijanden zal alles wat dat tegenspreekt genegeerd worden en alles wat gemanipuleerd kan worden naar de uitspraak ‘ Palestijnen zijn de aartsvijand op die manier worden gemanipuleerd en alles wat de uitspraak bevestigd, zoals 7 okt, zal vrijelijk zonder tegenspraak of vragen worden doorgelaten als de waarheid. Zo wordt niet gekeken naar het gegeven hoe het komt dat er tegenstand kwam mbt de stichting van de staat Israël maar wel naar het gegeven dat er tegenstand kwam. Ook hier keek en kijkt men naar het symptoom en niet naar de oorzaak, namelijk dat de inheemse bevolking ( de Palestijnen) buiten spel werd gezet bij de eerste gezette handtekening tussen de Britten en de joodse vertegenwoordigers, dat beseffen voor de Israëli is de eerste stap naar genezing, komt dat besef er niet blijft huilen met de pet op. Kunnen we de Israëli dwingen de ogen te openen? Nee dat kunnen we niet, maar we kunnen er wel steeds met de vinger naar wijzen. Dit is de oorzaak, dit is de oorzaak, dit is de oorzaak, en dan is het aan de Israëli of ze ook het lef zullen hebben deze grove fout in hun geschiedenis te erkennen, tot die tijd lieve dickmick zijn we tot een zekere stilstand gekomen en is het afwachten. En ja nog vele doden en gewonden erbij….
Laatst gewijzigd door Mus op 15 feb 2025 15:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 15 feb 2025 14:03 Verstand MOET het op gegeven moment gaan overnemen. Al vanaf mijn vroege kinderjaren word ik geconfronteerd met emoties in het midden oosten.
Hoe lang moeten mijn (klein) kinderen hier nog getuigen van zijn? Dat geldt voor Israël (die maar doorgaat met annexeren en bombarderen) en voor Hamas/Hezbollah, die niet kan stoppen met aanslagen beramen en plegen. Wanneer wordt dit doorbroken? Wanneer maken emoties aan beide kanten plaats voor rede?
Daarom is het zo goed dat Israel eindelijk inziet dat kleinschalige militaire operaties zoals voorheen niets oplossen en het de focus heeft verschoven naar een echte oorlog met het volledig vernietigen van de tegenstander op het oog, die nu reeds volledig is afgesloten van alle wapen- en munitie-toevoer, waardoor nieuwe terroristen-rekruten volledig nutteloos zijn geworden. Wat er na het staakt-het-vuren komen gaat - heeft Netanjahoe reeds toegezegd - zal grootschaliger en intenser worden dan voorheen.

Met het winnen van al z'n oorlogen heeft Israel altijd de gewenste strategische doelen bereikt en de positie versterkt. In de Onafhankelijkheidsoorlog van 1948 verzekerde Israel zijn onafhankelijkheid en vergrootte het zijn grondgebied. Met de Zesdaagse Oorlog van 1967 kreeg Israel Oost-Jeruzalem, de Westelijke Jordaanoever, de Gazastrook, de Golanhoogten, het Sinaï-schiereiland en daarmee vreedzame en economische relaties met de voormalige vijanden Egypte en Jordanië. Dit verstevigde de strategische positie van Israel in het Midden-Oosten. Heb geen twijfel dat Israel ook nu succesvol zal afrekenen met de vijand en er grondgebied bij krijgt.
Zionist
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 15 feb 2025 15:27
dikkemick schreef: 15 feb 2025 14:03 Verstand MOET het op gegeven moment gaan overnemen. Al vanaf mijn vroege kinderjaren word ik geconfronteerd met emoties in het midden oosten.
Hoe lang moeten mijn (klein) kinderen hier nog getuigen van zijn? Dat geldt voor Israël (die maar doorgaat met annexeren en bombarderen) en voor Hamas/Hezbollah, die niet kan stoppen met aanslagen beramen en plegen. Wanneer wordt dit doorbroken? Wanneer maken emoties aan beide kanten plaats voor rede?
Daarom is het zo goed dat Israel eindelijk inziet dat kleinschalige militaire operaties zoals voorheen niets oplossen en het de focus heeft verschoven naar een echte oorlog met het volledig vernietigen van de tegenstander op het oog, die nu reeds volledig is afgesloten van alle wapen- en munitie-toevoer, waardoor nieuwe terroristen-rekruten volledig nutteloos zijn geworden. Wat er na het staakt-het-vuren komen gaat - heeft Netanjahoe reeds toegezegd - zal grootschaliger en intenser worden dan voorheen.

Met het winnen van al z'n oorlogen heeft Israel altijd de gewenste strategische doelen bereikt en de positie versterkt. In de Onafhankelijkheidsoorlog van 1948 verzekerde Israel zijn onafhankelijkheid en vergrootte het zijn grondgebied. Met de Zesdaagse Oorlog van 1967 kreeg Israel Oost-Jeruzalem, de Westelijke Jordaanoever, de Gazastrook, de Golanhoogten, het Sinaï-schiereiland en daarmee vreedzame en economische relaties met de voormalige vijanden Egypte en Jordanië. Dit verstevigde de strategische positie van Israel in het Midden-Oosten. Heb geen twijfel dat Israel ook nu succesvol zal afrekenen met de vijand en er grondgebied bij krijgt.
Need I say more. Ik ben zo blij en dankbaar dat ik niet in jou schoenen sta ChaimNimsky, ik kan je niet vertellen hoe blij want de niet te stillen honger naar nog meer lijken moet werkelijk onverdraaglijk zijn.

Even tussendoor heb jij de Israëlische vlag boven je naam nu kleiner gemaakt of lijkt dat alleen maar zo?
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Mus schreef: 15 feb 2025 15:57
ChaimNimsky schreef: 15 feb 2025 15:27

En dan ChaimNimsky, als die droom verwezenlijkt is en je zit met je stoeltje tussen op de puinhopen de boel met een intens tevreden en voldane blik te overzien, denk je dan dat het monster dat in je buik woont ook verdwenen zal zijn of zal het t.z.t. weer de kop op steken wanneer op het strand ligt uit te buiken. Er zijn geen Palestijnen meer die liggen allemaal als vergane lijken onder je voeten. Wat ga je doen?
ChaimNimsky
Superposter

ChaimNimsky schreef: 15 feb 2025 15:27 Daarom is het zo goed dat Israel eindelijk inziet dat kleinschalige militaire operaties zoals voorheen niets oplossen en het de focus heeft verschoven naar een echte oorlog met het volledig vernietigen van de tegenstander op het oog, die nu reeds volledig is afgesloten van alle wapen- en munitie-toevoer, waardoor nieuwe terroristen-rekruten volledig nutteloos zijn geworden. Wat er na het staakt-het-vuren komen gaat - heeft Netanjahoe reeds toegezegd - zal grootschaliger en intenser worden dan voorheen.

Need I say more. Ik ben zo blij en dankbaar dat ik niet in jou schoenen sta ChaimNimsky, ik kan je niet vertellen hoe blij want de niet te stillen honger naar nog meer lijken moet werkelijk onverdraaglijk zijn.
Het verschil tussen ondraaglijkheid en genot ligt in de mate waarin de honger wordt verzadigd. Ondraaglijkheid is slechts voor de verliezer; voor de winnaar is het genot. Er is weinig mooier dan hetzelfde lijden dat is aangedaan, te zien in de ogen en stem van de daders. De schoonheid van haat doet niet onder voor die van de liefde.

Het enige dat de intensiviteit ervan in toom houdt, is het gevecht tegen deze verleiding van wraak -- het niet zelf willen zijn van het monster dat ik zo haat. En die strijd ben ik aan het winnen.
Even tussendoor heb jij de Israëlische vlag boven je naam nu kleiner gemaakt...?
Nee.
Zionist
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 15 feb 2025 16:31
Het verschil tussen ondraaglijkheid en genot ligt in de mate waarin de honger wordt verzadigd. Ondraaglijkheid is slechts voor de verliezer; voor de winnaar is het genot. Er is weinig mooier dan hetzelfde lijden dat is aangedaan, te zien in de ogen en stem van de daders. De schoonheid van haat doet niet onder voor die van de liefde.

Het enige dat de intensiviteit ervan vermindert, is het gevecht tegen deze verleiding van wraak en haat -- het niet willen zijn van het monster dat je met zoveel vreugde mensen hebt zien doodmartelen. En die strijd ben ik aan het winnen.
Even tussendoor heb jij de Israëlische vlag boven je naam nu kleiner gemaakt...?
Nee.
Ik leef met je mee, want ik ken dat gevoel maar goed genoeg en idd in haat ligt ook veel liefde of liever er ligt eindelijk alleen liefde onder maar dat kunnen alleen mensen zien die onder de haat kunnen kijken zoals ik er daar één van ben. En zeker klopt het wat je zegt mbt die verzadiging, maar op een dag is het voedsel waar jij je mee voed op, wat dan, zoals ik eerder vroeg? Jij denkt dat je de strijd aan het winnen bent maar je hebt de strijd pas gewonnen wanneer jij je maag hebt overwonnen, en dus nooit meer honger zult hebben

Ik zou de schoonheid van haat willen verruilen voor de schoonheid van de jacht. Weet je wat de schoonheid van overgave is wanneer in de jacht de prooi in de bek van de jager verdwijnt? Op de dag dat jij dat laatste ook weet te waarderen kun je naast me staan ChaimNimsky want ik ken beide kanten, die van de jager maar ook die van de prooi en overgave.

Ps: door de manier waarop jij je hier op het forum uit laat je nog steeds zien dat je aan de verliezende kant staat want in daden ben je mss niet gelijk aan het monster dat je ziet maar in je denken en je uiten sta je er wel gelijk aan, en dat is niet meer of minder erg.

Ps 2: het is voor mij een goed teken dat voor mij jou vlag een stuk gekrompen is, thanks
ChaimNimsky
Superposter

Mus schreef: 15 feb 2025 16:51Ik leef met je mee, want ik ken dat gevoel maar goed genoeg en idd in haat ligt ook veel liefde of liever er ligt eindelijk alleen liefde onder maar dat kunnen alleen mensen zien die onder de haat kunnen kijken zoals ik er daar één van ben. En zeker klopt het wat je zegt mbt die verzadiging, maar op een dag is het voedsel waar jij je mee voed op, wat dan, zoals ik eerder vroeg? Jij denkt dat je de strijd aan het winnen bent maar je hebt de strijd pas gewonnen wanneer jij je maag hebt overwonnen, en dus nooit meer honger zult hebben

Ik zou de schoonheid van haat willen verruilen voor de schoonheid van de jacht. Weet je wat de schoonheid van overgave is wanneer in de jacht de prooi in de bek van de jager verdwijnt? Op de dag dat jij dat laatste ook weet te waarderen kun je naast me staan ChaimNimsky want ik ken beide kanten, die van de jager maar ook die van de prooi en overgave.

Ps: door de manier waarop jij je hier op het forum uit laat je nog steeds zien dat je aan de verliezende kant staat want in daden ben je mss niet gelijk aan het monster dat je ziet maar in je denken en je uiten sta je er wel gelijk aan, en dat is niet meer of minder erg.
De dag van het uitbundige feestgedruis waarmee de verkrachte en doodgemartelde Joodse lijken door de straten van Gaza werden geparadeerd, was de dag dat ik het monster in mezelf ontdekte. Maar mijn afkeer ervan overtrof de fascinatie ervoor.
Ps 2: het is voor mij een goed teken dat voor mij jou vlag een stuk gekrompen is, thanks
Het is hersteld :)
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Na al het gebrul over 'genocide' -Israël, gaat vooralsnog door met de bestandsdeal terwijl de president van de VS rugdekking bood voor 'all hell breaks loose' als Israël niet alle gegijzelden, levend en dood, vandaag had teruggekregen.
Een meerderheid van de Israëli's wil ondanks alles vooralsnog door met het bestand. Terwijl Hamas zuigt en het bloed onder de nagels wegtrekt en moorddadig tuig wordt vrijgelaten.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 15 feb 2025 17:42 De dag van het uitbundige feestgedruis waarmee de verkrachte en doodgemartelde Joodse lijken door de straten van Gaza werden geparadeerd, was de dag dat ik het monster in mezelf ontdekte. Maar mijn afkeer ervan overtrof de fascinatie ervoor.

Het is hersteld :)
Nou, die fascinatie druip er dan ook aan alle kanten van af, mij doet het niet zo veel ik vooral dat er heel veel pijn en verdriet onder zit, en dat kan ik me maar al te goed voorstellen, wanneer ik ga kijken welk leed mijn familie ervaart vanwege de liefdevolle akties van jou stam. Ik verschil hierin met jou, dat ik van jou stam begrijp wat hen vanuit de grond van hun hart beweegt en dat jij dat niet snapt van mijn stam en ik denk eerlijk gezegd dat er nog heel veel water naar de zee moet stromen voor dat besef er wel zal zijn maar ook dat is oké

Prima die herstellingen van die vlag, je zal zo’n schreeuw maar nodig hebben omdat je meent dat je niet gehoord cq gezien wordt door de vijand 💋
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 15 feb 2025 17:42
De dag van het uitbundige feestgedruis waarmee de verkrachte en doodgemartelde Joodse lijken door de straten van Gaza werden geparadeerd, was de dag dat ik het monster in mezelf ontdekte. Maar mijn afkeer ervan overtrof de fascinatie ervoor.
Oh wacht, ik dit waarschijnlijk verkeerd gelezen. Je had afkeer van het monster dat in je ontwaakte, begrijp nu goed dat je dat zegt? In dat geval heb je volgens mij dan toch weinig zelfinzicht want dat monster is bij nagenoeg iedere posting te zien hoor, of heb je dat zelf niet in de gaten?
ChaimNimsky
Superposter

Mus schreef: 15 feb 2025 18:45
ChaimNimsky schreef: 15 feb 2025 17:42
Oh wacht, ik dit waarschijnlijk verkeerd gelezen. Je had afkeer van het monster dat in je ontwaakte, begrijp nu goed dat je dat zegt? In dat geval heb je volgens mij dan toch weinig zelfinzicht want dat monster is bij nagenoeg iedere posting te zien hoor, of heb je dat zelf niet in de gaten?
Het diepe genot en de uitbundige blijdschap van al die feestvierde vrouwen en kinderen toen de gemartelde en verkrachte lijken van Joodse mensen door de straten van Gaza werden opgevoerd, is op zo'n massale en extatische manier zelfs door de kille efficiëntie van de systematische nazi-sadisten in de concentratiekampen nooit vertoond.

Toen ik dat zag, werd ik vervuld van een haat die ik nog nooit zo intens had ervaren. Om Gaza zal ik geen traan meer laten, maar zo afzichtelijk als dat geïndoctrineerde volk in de straten van Gaza zal ik nooit worden.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mus, Chaimnimsky toont aan dat je volkomen gelijk hebt. Je werd op je wenken bediend!
Er is weinig mooier dan hetzelfde lijden dat is aangedaan, te zien in de ogen en stem van de daders. De schoonheid van haat doet niet onder voor die van de liefde.
Wat een uitermate treurige vertoning. Zo zielig en sneu. Zo mens-onwaardig en diep triest. Een hart dat uit pure haat bestaat.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 15 feb 2025 20:38

Het diepe genot en de uitbundige blijdschap van al die feestvierde vrouwen en kinderen toen de gemartelde en verkrachte lijken van Joodse mensen door de straten van Gaza werden opgevoerd, is op zo'n massale en extatische manier zelfs door de kille efficiëntie van de systematische nazi-sadisten in de concentratiekampen nooit vertoond.

Toen ik dat zag, werd ik vervuld van een haat die ik nog nooit zo intens had ervaren. Om Gaza zal ik geen traan meer laten, maar zo afzichtelijk als dat geïndoctrineerde volk in de straten van Gaza zal ik nooit worden.
Laat mij het dan anders stellen. Heb jij enig idee hoe het komt dat mijn volk jou volk zo diep haat dat het zover gaat of ben je zo naïef dat je denkt dat zoiets dergelijke zomaar uit de lucht komt vallen?
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 14 feb 2025 12:19
Mus schreef: 14 feb 2025 12:11 Dus ik wens Israël succes want haar zwarte bladzijde in de geschiedenis, in tegenstelling tot die van mij, wordt alleen maar langer met hun bommen en granaten.
Dat van die zwarte bladzijde lijkt me onjuist.

Hun geschiedenis is een boek van voornamelijk zwarte bladzijden.
De eeuwenlange haat, onderdrukking en geprobeerde genocide op de Joden kun je inderdaad als eeuwenlange pikzwarte bladzijden beschouwen! Zijn we het eindelijk een keertje eens met elkaar!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Gesloten